Blade 130x

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 10 kwie 2013, o 20:05

Dla tych którzy już mają, lub mieć będą :grin2: tego oto malucha i nie wiedzą jak ustawić charakterystykę jego FBL-la
aby latać bardziej jak makietami lub zawijać szybciej Pirfolipami polecam film poniżej.

Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 10 kwie 2013, o 20:10

Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 10 kwie 2013, o 20:23

Z tego co powiedział typek na filmiku na tym pakiecie (500mAh) wyciąga około 4min i 30s latając solidnym 3D,
co prawdopodobnie przełoży się na drugie tyle spokojnego lotu.

PS:Swoją drogą ten typek nie przypomina wam głównego aktora który grał u boku Aaliyah w "Romeo Must Die" ?

Hiszpan
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 7
Rejestracja: 10-11-2014
Lokalizacja: Londyn
Podziękował: 13 razy

Postautor: Hiszpan » 10 lis 2014, o 20:24

Dobry wieczór
Kupiłem ostatnio blade 130x i radio spektrum dx6i. Zrobiłem wszystkie ustawienia jak w instrukcji a heli się nie wznosi:(. Problem w tym,że wznosi się gdy odwrocę go do góry nogami :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 10 lis 2014, o 20:36

Zapewne wersja południowo-afrykańska, ja mam europejską, wznosi się normalnie :swir:
sprawdź rewers na kanale pitch i kształt krzywej skoku
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 10 lis 2014, o 20:49

Może masz włączone Idle w apce ? Sprawdź rewersy . Włącz holda i poruszaj lewym drążkiem góra/dół . Zobacz jak zachowuje się tarcza. Podczas przesuwania drążka (lewy) ku górze , tarcza też powinna przesuwać się ku górze . Posprawdzaj jakie masz kąty na łopatach w Normal . Powinny być w max dolnym położeniu lewego drążka -2 ~ 0 stopni , w środkowym położeniu 0 ~ +5 stopni i dla max górnego położenia drążka +9 ~ +11 stopni .

Po prostu sprawdź wzrokowo patrząc na końcówki łopat. Wcześniej załącz holda co byś nie oberwał łopatami wirnika po oczach :mrgreen: . Max dolne położenie lewego drążka lekki kąt ujemny . Środkowe położenie drążka kąt zerowy albo lekko dodatni . I max górne wychylenie kąt wyraźnie dodatni .
Hiszpan
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 7
Rejestracja: 10-11-2014
Lokalizacja: Londyn
Podziękował: 13 razy

Postautor: Hiszpan » 10 lis 2014, o 21:57

Dzięki za podpowiedzi- sprawdziłem i niby wszystko jest dobrze,jednak cały czas jest to samo. Po włączeniu radia i heli serwa cały czas chodzą. Gdy lewy drążek dam całkowicie do przodu a poźniej go cofam heli sie wznosi i zaraz opada
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 10 lis 2014, o 22:18

No i tak ma być zakładając że masz gaz na lewym drążku. Gaz jest zmiksowany (sprzężony) ze skokiem łopat, musisz wyczuć ile gazu potrzebuje helik przy kątach jakie ustawiłeś aby wykonał chociaż zawis. Na latanie jeszcze przyjdzie czas, narazie opanuj start, zawis i lądowanie :)

Powyższe jest nieważne jeśli wciąż piszesz o heliku startującym z ręki wirnikiem do dołu...
Pozdrawiam,
Jacek
Hiszpan
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 7
Rejestracja: 10-11-2014
Lokalizacja: Londyn
Podziękował: 13 razy

Postautor: Hiszpan » 11 lis 2014, o 00:00

Jutro jest nowy dzień i nowe możliwości:) ,po pracy spróbuje na nowo. Latałem bladym sr120 i myślałem ,że bedzie zachowywał się podobnie.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 11 lis 2014, o 06:51

Nie będzie zachowywał się podobnie. Sr120 jest 4 kanałowy. Jako, że przechodziłem niedawno taką samą drogę (w marcu przesiadłem się z v911 na blade mcpx bl), będę Cię namawiał na to, abyś posiedział najpierw przy symulatorze. Ze 130 nic nie będzie tak samo, a pierwszy lot będzie zaskakujący i krótki.
W moim przypadku tak było. Pierwszy lot zakończył się połamaną kabinką i belką. Oczekiwanie na części trochę mnie ostudziło i przysiadłem na dłuższy czas do komputera. Uwierz to naprawdę procentuje. Wyrób sobie nawyk włączania holda na aparaturze, wówczas straty w realu będą mniejsze.
Co do samego modelu... weź go wraz z aparaturą na stół, na początek zdejmij łopaty i zobacz jak model reaguje na różne ustawienia radia. Zastanów się co sprawia, że helikopter leci, jak powinny być ustawione łopaty aby go podnieść. Tak jak pisali przedmówcy coś jest nie tak z kątami.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 11 lis 2014, o 08:07

kolego skoro
Gdy lewy drążek dam całkowicie do przodu a poźniej go cofam heli sie wznosi i zaraz opada

świadczyło by o tym , że wirnik się rozpędza na kątach ujemnych a przy odejmowaniu gazu dostaje dodadnich i sie podrywa.
czy oby na pewno w SETUP LIST/ REVERSE/ PITC masz -R????

bo jeśli tak to się jeszcze upewnij, że okucie łopaty jest połaczone ze snapem z tej strony co na zdięciu czyli widzisz połączenie prawego okucia ze snapem
Obrazek

upewnij się też, że masz dobrze ustawiona tarczę... 0 stopni dla drąga w połowie przy HOLD
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 11 lis 2014, o 09:56

Hiszpan pisze:Gdy lewy drążek dam całkowicie do przodu a poźniej go cofam heli sie wznosi i zaraz opada

Coś nie tak masz z tymi kątami . Wygląda tak jakbyś miał w skrajnych położeniach drążka kąty ujemne a w środkowym kąty dodatnie . Ewentualnie w max górnym kąt zerowy .

Dajesz drążek na maxa do przodu helik nie wznosi się ( kąt 0 albo - ) . Cofasz go w dół i zbliżasz się do środkowego położenia , helik zaczyna się wznosić ( widocznie w środkowym położeniu masz kąty + ) . Mijasz środkowe położenie helik zaczyna opadać ( pomiędzy środkowym a max dolnym położeniem drążka znowu masz kąty - ).

Ja w swojej 450-tce i mikrusie Waspie w Normalu mam kąty : max dolne położenie drążka -2 stopnie , środkowe +5 stopni i max górne +11 stopni .

Jak już podpowiedział kolega @ Wiktor włącz holda i przełącz z Normal na Idle . Drążek gazu daj na środek . Łopaty muszą mieć wtedy dokladnie kąt zerowy . Jeżeli tak jest przełączasz z powrotem na Normal i bierzesz się za sprawdzanie , ewentualnie ustawianie kątów zmieniajac wartości w krzywej skoku łopat dla max dolnego ,środkowego i max górnego położenia drążka gazu . Przy czym jak ustawiasz wartość krzywej skoku np. dla pozycji 3 ( środkowe położenie drążka ) drążek też musisz przesunąć w środkowe położenie .
Hiszpan
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 7
Rejestracja: 10-11-2014
Lokalizacja: Londyn
Podziękował: 13 razy

Postautor: Hiszpan » 11 lis 2014, o 20:17

Dzien dobry a raczej juz dobry wieczór
Dzis na helikopter za mało czasu by sprawdzic ,jednak sprawdziłem radio i wszystko jest ustawione ksiązkowo.Jednak dziwi mnie to,ze serwa po włączeniu radia cały czas hałasują i to samo jest po wyłączeniu nadajnika.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 11 lis 2014, o 20:23

Serwa oscylują, to normalne nie przejmuj się tym.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 11 lis 2014, o 20:24

"Hałasujące " serwa cykliki to normalne zjawisko . Tak ma być .
Hiszpan
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 7
Rejestracja: 10-11-2014
Lokalizacja: Londyn
Podziękował: 13 razy

Postautor: Hiszpan » 11 lis 2014, o 21:00

Dzięki, stokrotne dzięki
Znaczy sie choć coś mam dobre w moim heliksie. Bo już sie bałem ,że to może one wariują.
Jak na razie nic nie chciałem ruszać w nim. Był wyciągnięty z pudełka ,radio ustawione zgodnie z instrukcją i co? Myslalem,ze bedzie latał jak sr120 a tu d...:) widziałem wątek : problemy w locie- chce mieć takie bo aktualnie heli robi za wentylator:)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 12 lis 2014, o 09:40

Poczytaj sobie, może cos się przyda:

viewtopic.php?f=55&t=2881

I Wiktor podał , co może być przyczyną.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Hiszpan
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 7
Rejestracja: 10-11-2014
Lokalizacja: Londyn
Podziękował: 13 razy

Postautor: Hiszpan » 13 lis 2014, o 19:43

Witam wszystkich:)
Dzięki za wiadomosci,porady. Poczytałem,studiowałem i okazało sie,ze kąty były troche nie takie. Teraz wszystko jest ok:). Helikopter wznosi sie i po 5 moze 10 sekundach opada,ale to już wina pilota( jakiś taki pokraczny jest). Kiedyś myślałem,że SR 120 jest dziki:) myliłem sie i to bardzo. Teraz podoba mi sie londowanie (przysysa go do ziemi) i to najlepiej mi wychodzi. Teraz lata praktyki i ósemeczkę zrobię

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron