Blade mcpx

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 5 kwie 2011, o 00:54

To i ja dorzucę od siebie.
Dokupiłem cele hyperiona 25/45c 2x240mAh i 3x320mAh (jakby na to nie patrzeć bateria wychodzi po 6$ a nie 12) oraz wykonałem uchwyt na baterie. Oczywiście można kupić gotowe uchwyty, wygląda to bardzo estetycznie ale łączy się z korzystaniem z jednego typu baterii dla jednego podwozia.
Poniżej zdjęcia uchwytów jakie można kupić

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

to jest sam uchwyt bez sanek sklep

No cóż moje nie jest tak piękne ale umożliwia korzystanie z wszystkich baterii i jest znacznie tańsze bo to tylko 2 kawałki paska (oryginał Align) przyklejony do uchwytu baterii i ramy
Obrazek

baterie instalowane są w poprzek ale naprawdę w niczym to nie przeszkadza i krety dobrze znosi :)
240mah
Obrazek

i sporo większa 320mAh
Obrazek

Obrazek

no i garść baterii
Obrazek

helik z baterią 320 jest zaledwie 3gramy cięższy a po locie 5:30 (w idlu) bateria ma 3,7 :) .Bateria 240 waży tyle samo oryginał a mamy około 40s dłuższy lot .

Wracając do drgawek, wibracji
Też tak czasem mam, czesciej pod koniec lotu lub przy szybkim opadaniu w normalu - szybkie drgawki, ale ciągłe.
Zwykle inspekcja kończy się na usunieciu luzu osiowego na wale głównym.

Mam wrazenie, że przyczyną są ogólne luzy (osiowy na wale, na serwach + popychacze itd...) + fbl

strzał w 10. Nie wiem jak mogłem wcześniej nie zauważyć, że przy każdym krecie obniża się dolna zębatka i powstaje luz na wale.
dodatkowo znalazłem banalnego moda (film na YT) na likwidację luzów na popychaczach serwo-tarcza. Wystarczy założyć przed snapay gumki od kabinki i działa to super :)

Obrazek

acha i jeszcze pytanie do kolegi mbrawanskiego

Czy mógłbyś sprawdzić jakie jest napięcie pakietu po naładowaniu go oryginalną ładowarką ponieważ z tego co zauważyłem to moja kończy ładowanie pomiędzy 4.12v a 4.15v (upycha około10% do15% mniej niż turnigy acu6, który kończy na 4.19v)
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 5 kwie 2011, o 17:32

Wiktor pisze:acha i jeszcze pytanie do kolegi mbrawanskiego

Czy mógłbyś sprawdzić jakie jest napięcie pakietu po naładowaniu go oryginalną ładowarką ponieważ z tego co zauważyłem to moja kończy ładowanie pomiędzy 4.12v a 4.15v (upycha około10% do15% mniej niż turnigy acu6, który kończy na 4.19v)


Mam to samo - ładowanie kończy się gdy napiecie osiąga ok. 4.13V - 4.14V.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 kwie 2011, o 18:40

Może tak ma być i jest to tryb ładowania ECO dla przedłużenia życia baterii?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 5 kwie 2011, o 20:11

Gmeracz pisze:Może tak ma być i jest to tryb ładowania ECO dla przedłużenia życia baterii?


też tak myślę. Im niższe napięcie (w poblizu 4.2) tym dłuższa żywotność. Ponadto Horizon Hobby zaleca przechowywanie tych pakietów w stanie całkowicie naładowanym - a ponieważ ładowarka nie ma trybu storage - pewnie poszli na taki kompromis

Wiktor,
fajny ten mod z gumkami
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 5 kwie 2011, o 20:23

Ramotny pisze:pojawiła się pierwsza poprawka do mCPX: http://www.heli-team.pl/index.php?optio ... Itemid=127


Nasz wspaniały lokalny, autoryzowany serwis Horizon Hobby o nazie Scorpio Polska wypina się na klientów, którzy kupili za granicą - brak słów
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 30 kwie 2011, o 19:26

Ostatnio zaliczyłem "pad" silnika ogonowego.
Należy odnotować, że pokazały się częsci zamienne w kraju (na stanie w sklepie, którego wielu nie lubi ;)) - zatem zakupiłem silnik ogonowy.
Po wymianie dochodzę do wniosku, ze mój fabryczny silnik ogonowy był od początku wadliwy - nigdy mi nie trzymał tak ogona jak po wymianie ...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 30 kwie 2011, o 20:52

ja wieczorem będę zmieniał silnik ogonowy bo mam wrażenie ze jest coraz gorzej. Silnik wyglada identycznie jak silnik wirnika górnego od blade mCX2 EFLH2410 (Counter-Clockwise) i ja ten właśnie będe zakładać .
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 1 maja 2011, o 12:21

Wiktor pisze:ja wieczorem będę zmieniał silnik ogonowy bo mam wrażenie ze jest coraz gorzej. Silnik wyglada identycznie jak silnik wirnika górnego od blade mCX2 EFLH2410 (Counter-Clockwise) i ja ten właśnie będe zakładać .


... i jak wyszło?

Słaby ten silniczek.... niedługo się cieszyłem - lekkie uderzenie w scianę i znowu korpus i dekielek były oddzielnie :masakra:

Znowu w ruch poszły lupa i penseta... dochodzę już do wprawy :)

Z moich pomiarów wychodzi, ze poprawnie złozony silnik pobiera na biegu jałowym mniej niż ~0.3A, a ze śmigiełkiem ok 1A przy zasilaniu 4.2 V - ile pobiera ten z mCX2?

Widzę, że wirnik ogonowy trzeba osadzać przy samym body silnika (ale tak aby nie ocierał), tak aby ew. uderzenie w oś nie wybijało dekielka z drugiej strony ...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 1 maja 2011, o 17:33

... i jak wyszło?

ściągałem zębatkę oczywiście na gorąco bo ściągacza nie mam i wyrwałem wałek z silnika :masakra: Udało mi się rozebrać silniczek i złożyć (o Boże jak to wygląda w środku :kopara: ) ale teraz nie wiem czy silnik miał mieć niższe obroty od Mcpx czy nie bo niestety trzyma gorzej ogon. Dlatego poszedłem w inną stronę i założyłem pomniejszone na razie do śr52mm śmigło od sr120. Jak było całe to silnik słabo kręcił a po 5s na całym gazie nie dało się go dotknąć bo parzył. Czuć że podmuch jest lepszy ale takie śmigło jest ok3x cięższe i obawiam się, że przy zmianach +na- jego bezwładność bedzie machać ogonem. za parę godzin postaram się przetestować ...
a tak z innych rzeczy to:
-przedłużyłem ogonek o jakieś 3cm - flybar od hbfp ale to nie najlepszy materiał bo trochę elastyczny-, kable od silniczka zmieniłem na drut z uzwojenia silnika od hbcp2( bo taki miałem)
-zmieniłem tarcze na microheli bo niestety w stockowej łożysko dostało sporych luzów
-rybkowanie ogona wynika z odkształcającego sie po kretach śmigiełka
-po 36lotach serwa dostały padaczki :wall: . ale WD40 dobrze czyści potencjometry ;)
edit: tak to wyglądało
Obrazek



edit:
ludziska zakładają silniki a nie tylko śmigła od sr120
HOW TO GUIDE FOR EXTREME MCPX MODDING
Ostatnio zmieniony 20 maja 2011, o 02:55 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 17 maja 2011, o 21:23

Ostatnio znużony naprawianiem szczotek silnika ogonowego (i zbulwersowany ceną nowego, oryginalnego) dla porównania zamówiłem silniczek (a własciwie cały ogonek) od Solo Pro.
Bardzo podoba mi się sposób mocowania silnika ogonowego w solo pro.
Zamkniety od tyłu "koszyczek" praktycznie wyklucza wybicie dekielka przez uderzenie w oś silnika.
No chyba, ze o czyms jeszcze nie wiem... ;)
Belka ogonowa ma przekrój kwadratowy i jest krótsza o ok. 12.5mm.

Wracając do samego silniczka - jest ok. 2x tańszy, nieco lżejszy, ale też słabszy.
Zasilany napieciem 4.2V pobiera prad 0.06A bez obciażenia i 0.68A obciążony smigiełkiem BLADE mCPx (~30% mniej niż oryginał).
Podejrzewam, że razem z wydłużoną belką ogonową może być OK do spokojnych lotów w domu - sprawdzimy...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 18 maja 2011, o 04:15

Tak jak juz pisałem próbowałem z silniczkiem stock oraz od mcx2 + dłuższy ogon oraz różne wymiary śmigła od sr120 ( a przy okazji śmigło od trexa100 to kicha)
Obrazek

niestety efekt nie był zadowalający więc postanowiłem zmienić silnik. Wymieniłem oryginał (bezrdzeniowiec 6x15mm) na silniczek z 3ch zabawki tj bezrdzeniowiec 7x16mm + to co pozostało z śmigiełka
Obrazek

estetyka wykonania to cały ja...
Obrazek

i co tu dużo mówić loty do tyłu, lejki, na plecach ogonem do przodu :juppi: :banana: bez porównania! co prawda czasem lekko popuścił ale na stock nie udało mi się zrobić więcej jak 1/2 lejka a tu nagle 3 kółka. poprostu rewelacja. Wylatałem 4 pakiety, poszedłem do domu i po ok 3 godzinach wróciłem dolatać pozostałe. Od razu loty ogonem do przodu i pięknie, pięknie i w 3minucie :shock: :kopara: silnik na ogonie się zatrzymuje, hold i gleba... Najprawdopodobniej przegrzewa się esc z ogonka :wall: Na szczęście nic się nie stało i po ponownym podpięciu pakietu ogon działa...
no cóż pokombinuje jeszcze. mam dodatkowo 2 inne silniczki 7x16mm i różne pomysły (śmigła :lol: )
Obrazek

:masakra:
Obrazek

na obecną chwilę nastawiam się na zmianę głównego na BL (ok 2 tyg)bo stockowa szczota dość mocno upadła i nie ma sensu kombinować z ogonem
ps.
może być OK do spokojnych lotów w domu

do tego wystarcza 7v silniczek z serwa Towerpro 9g z śmigłem od sr120 (widoczny na fotce z śmigłem od walkery :) )
ps2 z tego co gdzie widziałem to silniczki 7x16(lub 17) mają od 1.1 do 1,7A
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, o 20:55 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 18 maja 2011, o 07:37

Wiktor pisze:estetyka wykonania to cały ja...
bez przesady. w rozwiązaniach prototypowych estetyka :masakra: nie jest najważniejsza tylko skuteczność :juppi: ... A to że prowizorki są najtrwalsze to inna sprawa... :wall:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 18 maja 2011, o 07:56

Wiktor, dzięki za info - muszę wypróbowac ten silniczek od 3 kanałówki...

Wiktor pisze:...
ps2 z tego co gdzie widziałem to silniczki 7x16(lub 17) mają od 1.1 do 1,7A


Czy podali przy jakim napięciu?
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 18 maja 2011, o 12:09

nie wiem dokładnie gdzie to widziałem ale tu jest coś podobnego.
silniczek 7x17
Nominal voltage: 3.7
No-load:
Speed: 43,000rpm
Current: 0.08A
Stall:
Current: 1.78A
Load:
Speed: 1,620rpm
Current: 0.57A
chyba że poknociłem i on ma te 1,8A jak się go zablokuje a w pracy daje tylko 0,6A :masakra:
Minimum Order:
5,000 to 5,999 Pieces :shock:

silniczek 6x15
3.4V nominal voltage
42,900rpm no load
1.12A stall current

edit:
choć np motorki z http://www.bphobbies.com/view.asp?id=V252263 mają w opisie coś tam coś currents under 1A, 0.7A, 0.6A
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 18 maja 2011, o 17:53

Załozyłem silniczek z solo pro na dłuższej belce i po domu jest "malina".

Skończyłem jeden pakiet i ... zaliczyłem "legendarny" i opiewany na forach rozpad okuć łopat głównych.
Prawdę piszą :!:
Rozleciało się łożysko zewnetrzne i łopata poszybowała prosto w moją nogę...

a właśnie przyszła paczka z częściami z SH ... i okuć oczywiscie, nie zamówiłem :masakra:

No cóż - zamówiłem łożyska (http://allegro.pl/lozysko-otwarte-1-5x4x1-2-681x-i1603887475.html) i jeszcze takie o szerokości 2mm na próbę - zobaczymy czy wejdzie...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 20 maja 2011, o 03:10

mbrawanski
czy okucia Twoje są serii B ? (tak ogólnie to przypomniałeś mi że miałem odesłać stare okucia do HH :oops: )
czy łożyska były osadzone tak jak na poniższym zdjęciu?
ile lotów miały za sobą?
Obrazek

też nie wiem czy kupić tylko łożyska czy alu okucia? a może czekać z nadzieją , ze podejdą alignowskie od nowego reksia...
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 20 maja 2011, o 16:42

Wiktor pisze:mbrawanski
ile lotów miały za sobą?

- mnóstwo (nie policzę - ~50-60) i niezliczoną liczbę kretów :)

Nowe okucia typu B już zakupiłem w SH a do starych (typu A) włożę łozyska i (może) jakieś zabezpieczenie.

Silniczek ogonowy od Solo Pro (+ dłuższa belka ogonowa) sprawdza się nadzwyczaj dobrze nawet na zewnatrz (nawet zrobiłem kilka flipów) - mimo, że jest odczuwalnie słabszy.

Teraz myslę o podporach belki ogonowej, stanowczo za czesto pęka (zwłaszcza w wersji wydłużonej)
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 24 maja 2011, o 21:48

Jeszcze jeden mod:

- kabelki zasilające silnika ogonowego poprowadziłem na zewnątrz belki ogonowej.
Dzięki temu wymiana złamanej belki na dowolny pręt(lub rurkę) jest szybka i nie wymaga lutowania przewodów do silnika.
Zobaczymy jak się sprawdzi w praktyce...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 24 maja 2011, o 22:37

Zobaczymy jak się sprawdzi w praktyce...

sprawdzi, sprawdzi :)
a narazie:

vs 92gramy na szczotkowym motorku..
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 25 maja 2011, o 09:50

Wiktor,
Daj linki gdzie i co kupiłeś do tego moda z bezszczotką (kiedy już oblatasz) - jestem ostatnio leniwy ;)

mbrawanski pisze:
No cóż - zamówiłem łożyska (http://allegro.pl/lozysko-otwarte-1-5x4x1-2-681x-i1603887475.html) i jeszcze takie o szerokości 2mm na próbę - zobaczymy czy wejdzie...


Przy okazji - takie same (co do wymiarów) łozyska mozna kupić jako części do TREX-250 - i to taniej, bo 4 sztuki w paczce!

http://www.strefahobby.pl/product-pol-1 ... -2mm-.html

lub grubsze (jeszcze niesprawdzone):

http://www.strefahobby.pl/product-pol-1 ... x2mm-.html

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości