Blade mcpx

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 20 sie 2012, o 04:54

crash pisze:było 95 90 85 90 95, potem zmieniłem znów na "podręcznikowe" i jest 100 100 100 100 100. reszta ustawień jak w instrukcji, rudd na 100% itd.

Jakie to ustawienia "jak w instrukcji"? Te twoje "itd." to są własnie detale które ty znasz, ale nie my.
No nie mamy szklanej kuli ani wszystkich manuali świata do modeli. Poza tym nie wierzę w tą krzywą 100 100... W jakiej kondycji jest twój pakiet do modelu? Jak go ładujesz? Oryginalny czy dokupiony?

Im więcej podajesz detali tym lepiej można ocenić sytuację.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 20 sie 2012, o 19:29

więc podręcznikowo:
Thro Curve
norm 0% 40% 60% 80% 100%
stunt 100% 100% 100% 100% 100%
hold 0% 0% 0% 0% 0%

Pitc Curve
norm 30% 40% 50% 75% 100%
stunt 0% 25% 50% 75% 100%
hold 0% 25% 50% 75% 100%

D/R & Expo
0-aile 70% 30%
0-elev 70% 30%
0-rudd 100% INH
1-aile 100% 30%
1-elev 100% 30%
1-rudd 100% INH

Travel Adj
thro 100%
aile 100%
elev 100%
rudd 100%
gyro 100%
pitc 75%

Tak jest w instrukcji, po tym jak zaczęłem przebywać na tym forum zmieniłem krzywą na 95 90 85 90 95. Dziś próbowałem też podbić rudd na 100% + 30%, niby troszkę lepiej ale to nie to, gdzieś głębiej tkwi problem hmm .
baterie są oryginalne, ładowarka też, nie widzę ile do nich wchodzi ale po jakichś 15 może 20 ładowaniach czas lotu ciągle jest ten sam, zresztą nigdy ich nie katowałem.
co jest nie tak? muszę ćwiczyć zawis na plecach bo 500 się nieda - 500 trzeba już umieć :vhappy:
pozdrawiam walczących z wiatrakami...
zielonypit
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 01-04-2012

Postautor: zielonypit » 20 sie 2012, o 20:42

Witam. Niestety muszę Cię zmartwić :( MCpx tak ma, też byłem w jego posiadaniu i z czasem po różnych kraksach lata coraz gorzej! Ja wymieniałem wszystko prócz płyty głównej i nie wrócił nigdy do formy a i na początku zdażały się problemy-stąd wersja V2 z dłuższym ogonem i poprawioną elektroniką. Zdecydowanie polecam BLade 130x. Pozdrawiam
T-REX 500efl 3gx
Piotr
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 20 sie 2012, o 21:08

upewnij się czy nie obnizyła Ci się zębatka na wale i jest luz góra dół . Ustaw-dociśnij. Przy zwykłych skokach na plecki silnik z zestawu u mnie wyrabiał, przy próbach lejków był o wiele za słaby, więc wymieniłem na walkerowski 7mm. Z tego co pamiętam to dopiero ogonowy od blade 120 (8.5mm) trzyma ogon dobrze ale jest ciężki (mogą też być 2 oryginalne lub 2 walkerowskie na ogonie)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 20 sie 2012, o 21:29

No to teraz nareszcie się wyjaśniło dlaczego pytałeś o te krzywe...
Trochę to chore że chcą ustawiać gaz na 100% - widocznie napęd się nie wyrabia. Cóż, u ciebie wszystko wskazuje na to, że żyro ogonowe nie nadąża wystarczająco za ogonem.
Jedyne co mi przychodzi teraz do głowy aby zrobić na szybko poprawkę to poszukać... łopatek ogonowych od innego mikrusa, które będą większe i przez to skuteczniejsze ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 21 sie 2012, o 20:51

panowie, dziś złota ręka modelarza uleczyła mojego mcpx'a... porozbierałem go w drobny mak... zdesperowany zainwestowaną kasą która jeszcze nie przyniosła oczekiwanych satysfakcji...
rozebrałem wszystkie serwa, zmywacz do paznokci i patyczki do uszu :D , poczyściłem, poskładałem, potem dolna zębatka- docisk i klej, potem tarcza sterująca- niwelacja luzów mocowania łożyska (gorący śrubokręt) choć samo łożysko już mocno zużyte, cięgna od serw zaczepione w nowych ciasnych dziurkach, dokręcone mocniej uchwyty łopat (choć luz na wypracowanych łożyskach i tak niewielki został), wydłużona o 7 mm belka ogonowa.
generalnie to zmniejszyłem ile się dało wszystkie luzy (przy okazji dowiedziałem się ile muszę wymienić części w najbliższym czasie :x ), poczyściłem wsszystkie trzy serwa i wydłużyłem lekko ogon (patyczek z lizaka jako mufka, hi hi).
poziomowanie tarczy, i próba... ludzie, ten helik nie latał tak pięknie nawet jak był nowy! słychać go o połowe ciszej (wszystkie łożyska nasmarowane jakimś silikonem w spray'u), nie trzęsie już kabiną (myśle że to było przez któreś serwo).
w powietrzu ładnie wisi, stabilny jak nigdy, leci tam gdzie j a chcę... no i nie obraca się przy dodaniu full gazu i ściągnięciu drążka do siebie. nie miałem już dziś ręki żeby położyć go na plecy ale kilka agresywniejszych zrywów zrobiłem i ogon trzyma elegancko!
nie wiem tylko co konkretnie było przyczną "obracania" się helika, czy zabrudzone serwa mogły powodować takie zakłócenia? czy poprostu wszystkie usterki po trochę powodowały bunt małego mcpx"a?
pozdrawiam walczących z wiatrakami... :thumb:
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 21 sie 2012, o 21:35

Pewnie wszystkiego po trochu, ale najbardziej to obstawiam wydłużenie ogona.
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 30 paź 2013, o 22:51

Siemanko :)

Czaje sie na tego http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=21_134_107&products_id=22621 ale czytalem na HeliFreak, ze czasami sa problemy z ogonem, ze nie daje rady. Moze ktos to potwierdzic, bo teraz w Helloween jest 10% obnizki, wiec ...

Zastanawiam sie jeszcze nad tym : http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=21_134_107&products_id=20187
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 31 paź 2013, o 09:10

Co jak co, ale wersja BL to chyba najlepiej powinna sobie ogonem radzić.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 31 paź 2013, o 11:17

Kupiony :) :banana:

Kod: Zaznacz cały

1 x E-Flite Blade MCPX BL Brushless Helicopter BnF Combo BLH3980UK (BLH3980UK) = £131.99


Oczywiscie, nie obedzie sie bez upgradow, ale musze poczytac jakie sa wartosciowe, pewnie zadne, ale co tam.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 31 paź 2013, o 14:56

gratuluje trafnego zakupu :thumb:
lata naprawde fajnie, w radiu dx6i ustawilem travel adj dla trot, ail i elev na 130% i emcepeiksik kreci flipy w miejscu... trzeba tylko wczuc sie w model bo nerwowy, ja latam juz teraz bez expo, krzywa w stuncie plaska na 100%
tym modelem odwazniej probuje sie nowych figur, duzo sie na nim nauczylem, a jest naprawde kretoodporny.
najlepiej kupic sobie odrazu czesci zapasowe - sanki, snapy, belke ogonowa i kabinke, pozniej jeszcze rame bo jak kilka razy ogonem walniesz to wyrabia sie gniazdo w ramie i jak juz epoxy nie daje rady to wymiana ramy jest konieczna... ja mam 6 baterii i na zime dokupie jeszcze 6 :mrgreen:
model jest duzo mocniejszy od swojego poprzednika na szczotkowych silnikach, ogon trzyma znakomicie, mocy ma w sam raz, nie problem dla niego ciezkie pompki czy tic toki, krece nim piroflipy i piro tic toki, z reszta wszystko co umie trenowalem na nim...
jedynie chcialbym gdzies dorwac baterie do niego z wiekszym "C" niz oryginal...

sory za brak pl znakow ale jestem skazany na klawiature azerty do poniedzialku :wall:

pozdro
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 5 lis 2013, o 00:39

Siemanko, jako, ze idzie zima, postanowilem kupic sobie cos do latania w domu. Po pierwszym odpaleniu silnika, juz wiedzialem, ze nie niezabardzo ten model nadaje sie do domu :nono:

Ale od poczatku:

Specyfikacja
  • Glowica typ..................................Collective Pitch (CCPM) Flybarless
  • Tarcza typ....................................140 Degrees
  • Dlugosc........................................250mm
  • Wysokosc....................................100mm
  • Szerokosc......................................41mm
  • Średnica wirnika głównego..............263mm
  • Dlugosc lopat wirnika glownego.......117mm
  • Dlugosc lopat wirnika ogonowego......40mm
  • Waga modelu gotowego do lotu........60.1 Grams
  • Silnik główny Typ............................Brushless In-runner 6700Kv
  • Bateria...........................................200mAh 2S 7.4V 30C
  • Silnik ogonowy...............................Brushless In-runner 8100Kv
  • Ladowarka.....................................Celectra 2S variable rate DC Li-Po Charger with AC adaptor

No i kilka niezbednych fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

oczywiscie nie obejdzie sie bez upgradow, to ja lubie najbardziej :thumb:

Zamowilem juz rame z xtreme, ale juz widze ze fajne fanty mozna kupic od LYNXA, tylko ze cholera drogie i najblizej mam do fast-lada. Zobacze poszukam lynxa w chinach. Do minusow dodal bym, ze dostalem jedna baterie, 4 minuty lotu, tak nie moze byc, zaraz zamowie jakies baterie z HK :juppi:
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 5 lis 2013, o 16:44

Dla mnie największym plusem tej zabawki poza możliwościami ćwiczenia w zimie pod dachem jest fabryczny napęd główny i ogonowy na bezszczotce.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 6 lis 2013, o 13:46

To jest dopiero ważka! :grin2:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3468
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 6 lis 2013, o 14:36

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 6 lis 2013, o 22:06

artu
różnicą jednak do niepodwalenia jest 2s. w mcpx v1 mam spina 16kkv i widze , że pierwsze 30s jest miazga... a potem tylko pot z aku :(
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 27 lis 2013, o 21:38

Karol
no i gdzie ta rama, aku i upgrady?
oblatałeś bestie?
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 28 lis 2013, o 12:45

Wiktor pisze:Karol
no i gdzie ta rama, aku i upgrady?
oblatałeś bestie?


Hejka, rama i kabinka przyszla, jak wroce z pracy wrzuce fotki. Kurde odpalilem go w domu i cos ogon rybkuje, wiec cos z czuloscia gyro. W zasadzie to nic z gyro nie robilem. Po prostu stworzylem nowy model w radiu, a do gyro nie zagladalem.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 1 gru 2013, o 14:33

karol pisze:Hejka, rama i kabinka przyszla, jak wroce z pracy wrzuce fotki. Kurde odpalilem go w domu i cos ogon rybkuje, wiec cos z czuloscia gyro. W zasadzie to nic z gyro nie robilem. Po prostu stworzylem nowy model w radiu, a do gyro nie zagladalem.


Na HF znalazłem kiedyś znalazłem wątek o ustawianiu czułości gyro w MCPX BL
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=492494
mam nadzieję że cosik pomoże :D .
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 5 gru 2013, o 22:17

Nie tak dawno temu stałem się posiadaczem Blade MCPX BL zmyślą że polatam sobie przy domu, idąc tym tropem w planach był również zakup nadajnika firmy Spektrum, ale to było by zbyt piękne...
Macałem DX8, w łapkach mi nie leży, DX9 nawet nie pomacałem bo w sklepie była tylko jeden dzień, serwis nakazał zwrócić ją z powrotem w celu usunięcia usterek (to dało mi dużo do myślenia).
W końcu kupiłem Futabę 14SG z myślą o tym że sprzęt dobry, ale mikrusami nie polatam :dk: , ale od czego jest internet...
Potrzebowałem połączyć moją aparaturę z modułem nadawczym pracującym w systemie Spektrum DSM2/DSMX, w sieci istnieją materiały jak to zrobić wykorzystując sygnał PPM z gniazda trenera. Ja poszedłem trochę dalej, ponieważ nie chciałem wtykać żadnych kabelków do mojej aparatury w obawie że coś spitole, nie podoba mi się również opcja jak jakiś szpej dynda z tyłu aparatury....
Tak więc po kolei, potrzebne nam będą:
-pakiet akumulatorów do zasilania odbiornika (około 5/6v_
- może być również pakiet li-po + BEC (jak w moim przypadku)
- FrSky TFR4 4c
- OrangeRX DSMX/DSM2 2.4GHz Transmitter Module
- prosty włącznik zasilania
- przewód trój żyłowy (od serwa)
- goldpiny szt. 3

Jak to uruchomić:
- bindujemy odbiornik TFR4 z nadajnikiem
- w odbiorniku TFR4 wpinamy zworkę z zestawu, pomiędzy piny sygnałowe kanały 3 i 4 (teraz mamy na 1 kanale sygnał PPM, pełne 8 kanałów)
- z przewodu do serw robimy coś na wzór magistrali, która połączy nasze zasilanie, odbiornik TFR4, oraz moduł nadawczy Orange
- na początku "magistrali" podłączamy zasilanie (BEC), pod przewody czerwony i czarny (+ i -), kabelek sygnałowy (przeważnie pomarańczowy, żółty, niebieski...) zabezpieczamy termokurczem
-drugi koniec tak przygotowanego kabelka, wpinamy poprzez rozgałęziacz "Y" do serw, w kanał nr. 1 w odbiorniku TFR4
- w drugą część rozgałęziacza, podpinamy następną "magistralę" biegnącą do modułu nadawczego Orange, (po drodze przecinamy przewód czerwony czyli plusowy w celu wpięcia prostego włącznika)
- włącznik jest po to, aby moduł Orange włączyć dopiero po zalogowaniu odbiornika TFR4
- ostatnią rzeczą jaką trzeba zrobić jest wpięcie "magistrali" do nadajnika Orange, pomocny będzie ten link pierwsza fotka po lewej
- po zalogowaniu TFR4 i włączeniu OrangeRX ustawiamy moduł nadawczy (poprzez trzykrotne naciskanie przycisku bind)
w tryb DSMX 22ms
- teraz możemy zbindować mikrusa według procedury Spektrum (w tym momencie najlepiej zdemontować łopaty główne oraz wirnik ogonowy, tak będzie bezpieczniej, ponieważ Spektrum oraz Futaba mają inne funkcje na poszczególnych kanałach!)

Ustawienia nadajnika:
- najważniejsze to ustawienie menu "FUNCTION" ja mam tak
1 THR J3 T3
2 RUD J1 T1
3 ELE J2 T2
4 AIL J4 T4
5 GYRO (nie jestem pewien czy dobrze)
6 PIT J3 --
- w menu "REVERSE" ustawiamy wszystkie funkcje na REV
- w menu "MODEL TYPE" ustawiamy "SWASH H-1"
- reszta jak w normalnym śmigłowcu CP
- oczywiście ustawienia nie są gotową receptą ponieważ nie jestem pewien jak to jest w innych nadajnikach Futaba.

Uff, teraz możemy cieszyć się MCPX by FUTABA :mrgreen: .

Mam nadzieję że będzie dla wszystkich zrozumiałe, w razie niejasności pisać!
Pozdrawiam Wojtek!

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość