Blade 300x

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 sie 2013, o 09:19

Witam.

Kupiłem sobie helikopter Blade 300 X BNF + DX6i DSM X Spektrum Air do niego. Dodatkowo 2 pakiety LiPol 1350mAh 11.1V 30C, komplet oryginalnych łopat wirnika głównego, komplet łopat wirnika ogonowego, komplet stateczników i akcesoria montażowe (śrubki różnej maści :) ).

W temacie , gdzie powitałem ekipę tego forum, zostałem lekko wybrechtany przez usera shacker:

viewtopic.php?p=20300#p20300

Oczywiście, szanuję jego opinię, ale zagłębiłem się trochę w temat i myślę, że trochę bezpodstawnie mnie skrytykował i wyśmiał :)

Do rzeczy...

Nie mam praktycznie żadnego doświadczenia w pilotowaniu tej klasy modeli - to fakt. Latam sobie po chacie E-sky Hunterem, troche w nim grzebię, wymieniam uszkodzone łopaty i nabieram wprawy. Planuję przesiąść się do lepszej klasy modelu. Może za duży przeskok, ale zaryzykowałem. Co do wielkości - pisałem w temacie powitalnym, że z wielkim potworem kobita wywaliłaby mnie z chaty (mniejszy jest szansa że przełknie... - ceny nie zna i mam nadzieję ,że nie pozna ;) ).

Wracając do głównego zarzutu usera powyżej (ceny łopat głównego wirnika - zgaduję ,że one bedą na początku moim największym kosztem nawet przy delikatnych próbach samego startu), zasięgnąłem języka na forach zagramanicznych i jak sie okazuje te drewniane i te bardziej profesjonalne łopaty, których cena spowodowała opad kopary u shackera :twisted: , można troszkę zastąpić. Czyli nie jest to tak, że nic poza oryginałami do 300 x nie będzie pasowało. Zrobiłem szybkie rozeznanie i o to efekt:

Oryginalne (fakt drogie):
- drewniane 245 mm - 73 zł
http://www.scorpio-polska.pl/katalog/bl ... 26041.html

- węglowe 245 mm - 129 zł
http://www.scorpio-polska.pl/katalog/bl ... 26042.html

Od innych modeli (jak sie okazuje , także pasują do Blade 300 x shacker
- Blade SR: Komplet drewnianych łopat głównego wirnika 245mm - 54 zł
http://www.rc4max.com/blade_sr_komplet_ ... 15675.html

- E-Sky CP3 - drewniane - 32 zł
http://www.rc4max.com/002368_-_lopaty_g ... ,7038.html

- EA-054-BK Czarne łopaty Xtreme - plastikowe, 235 mm - 25 zł
http://helipad1.shoper.pl/pl/p/EA-054-B ... ea-SR/3907
http://www.rc4max.com/ea-054-bk_czarne_ ... 20850.html
http://www.helidirect.com/xtreme-235mm- ... -21821.hdx

Także jak widać , da się zejść poniżej progu 73 zł ... :-P

Moje główne pytanie: Jak zacząć niem latać, by faktycznie nie uszkodzic za szybko?
Oraz co na początku (poza łopatami góra i wirnik) psuje się w modelach tej klasy przy nie najlepszym lądowaniu, zahaczeniu u jakiś przedmiot, itp? ( nie mówię o jakiś poważnym uderzeniu, bo wówczas wiadomo :( )

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam .
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 sie 2013, o 09:22

Jak zacząć niem latać, by faktycznie nie uszkodzic za szybko?

Pojedź na jakąś łąkę, najlepiej nie skoszona i lataj wysoko wtedy masz czas żeby się ogarnąć w razie czegoś.
Helikoptery
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 14 sie 2013, o 11:53

Luki35 po pierwsze nie wyśmiewałem ciebie, raczej chciałem zabawnie dać znać, że model który zakupiłeś nie jest najlepszym wyborem do nauki pilotażu. Jak trochę polatasz, to pewnie przyznasz mi rację, na razie musisz się sam przekonać o tym na własnym portfelu, a sądząc po komentarzach nie jest on zbyt zasobny. Także nie obruszaj się tak bardzo :) Jak wrócisz z rozbitym modelem to dopiero kobita się zdziwi....

Jak trochę poszperasz to zobaczysz, że do nauki raczej poleca się klasę 450, gdyż jest ona takim kompromisem między zachowaniem modelu a kosztami. Niepotrzebnie przywołujesz tu klasę 600 - to nie jest w żadnym razie model dla ciebie na tym etapie. Życzę ci żeby kiedyś był, bo daje niesamowita radochę z latania :) Twojemu modelowi bliżej do klasy 250 Aligna i tu pojawia się problem - jak pewnie w wielu miejscach zauważysz nie jest to klasa polecana dla początkujących, a paradoksalnie dla zaawansowanych pilotów, którzy czują się pewnie w temacie i mogą sobie pozwolić na kaprysy takiego modelu w zamian za jego niewielkie wymiary i możliwość latania np. w hali.
Edit: nawet Blade na swojej stronie przy tym modelu podaje Experience Level: Expert

Wracając do Blade 300 X z tego co widzę jest on wyposażony w system FBL i to trochę jest na twoją korzyść - nie będzie tak ciężko jak z flybarem. Niestety muszę cię zmartwić - takie modele nie zawadzają o coś bezstresowo. To nie jest plastikowa zabawka. Każde zawadzenie wirnikiem czegokolwiek kończy się uszkodzeniami modelu. Najczęściej będą to łopaty + szpindel + wał główny + zębatka główna. Gdy spadniesz nim w locie do tego dochodzi często belka ogonowa. Znów napęd ogona na pasek jest po twojej stronie - jest to mniej awaryjne rozwiązanie podczas nauki. Przy mocniejszym uderzeniu dojdą zapewne uszkodzenia serw tarczy, jak to w systemie FBL bywa. Teoretycznie łopaty drewniane mogę trochę ograniczać zniszczenia wału i szpindla z racji minimalnej wytrzymałości. Z tym że FBL na drewnie hmm .... no ciekawie będzie :) Raczej bym się za tanimi łopatami z włókna szklanego rozejrzał w Hobbyking, choć ja w tym wymiarze nic nie widzę (jak pisałem model wymiarowo ni 250 ni 450 i nic nie pasuje).

Na początek tylko symulator, DX6 powinieneś bez problemu podłączyć z Phoenix RC Simulator i tam potrenować. Warto też zakupić podwozie treningowe na pierwsze starty i lądowania. No i mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę jaka jest różnica w lataniu między E-sky Hunterem (coaxial) a Blade (Collective Pitch). Bo to czego się nauczyłeś na E-sky będziesz się teraz oduczał.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2013, o 13:05 przez shacker, łącznie zmieniany 1 raz.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 14 sie 2013, o 12:59

Luki35 pisze:W temacie , gdzie powitałem ekipę tego forum, zostałem lekko wybrechtany przez usera shacker:
I nie raz będziesz. Takie mamy tu wewnętrze zwyczaje i obyczaje, że jak nam się chce brechtać to brechtamy, z reguły wspólnie z obrechtowywanym :D

Luki35 pisze:Wracając do głównego zarzutu usera
Oj tam od razu zarzutu. Chyba zapomniałeś sobie strzelić zwyczajowego miodnego trunku na wejście ;)

Luki35 pisze:Moje główne pytanie: Jak zacząć niem latać, by faktycznie nie uszkodzic za szybko?
Ostrożnie :) A tak na serio, to możesz spróbowac symulatora. Sam nie testowałem nigdy, ale wiele osób poleca, więc coś w tym musi być. Na pewno przybliży Cie bardziej do latania smigłowcem niż Hunter, który spowoduje raczej Twoje zdumienie po przesiadce... Model, który masz rzeczywiscie nie ułatwi Ci sprawy, ale nie bierz tego do siebie, bo krytykujemy model a nie Ciebie :) Tak czy siak, polatasz, poczujesz klimaty napraw i kosztów i sam zdecydujesz w którą strone pójść. Dobrze byłoby tez, jesli masz taka mozliwość, oblatać model z kims doswiadczonym, być może nawet na funkcji uczeń-trener.

Luki35 pisze:Oraz co na początku (poza łopatami góra i wirnik) psuje się w modelach tej klasy przy nie najlepszym lądowaniu, zahaczeniu u jakiś przedmiot, itp? ( nie mówię o jakiś poważnym uderzeniu, bo wówczas wiadomo :( )
Wszystko zależy jak walniesz, najwięcej osób jednak narzeka na to co ruchome (siła od śmigła) i ogon.

Aha, jak możesz to chowaj linki w [url][/url]. Przyjemniej się czyta :)
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 14 sie 2013, o 13:06

Nie miałem okazji latać jeszcze na drewnie, ale nie raz przeglądając sieć natknąłem się na krety w których winą były drewniane łopaty które nie wytrzymywały wysokich obrotów = przeciążeń z nimi związanych. Takie Dwa latające pociski które się oderwą od głowicy mogą narobić nie małego bubu jak w coś trafią. To tylko taka mała uwaga że "przy drewnie jest coś za coś" tak jak ze wszystkim.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 sie 2013, o 13:52

Dzięki za porady. Wiem, że świeżak ze mnie, ale popróbować zawsze można (ew. pozostanie mi pojeździć Savagem :juppi: )

a sądząc po komentarzach nie jest on zbyt zasobny


Ps. Ale z jakich komentarzy wynika że ten mój portfel zbyt zasobny nie jest? W ciągu miesiąca zakup Recona , savage xs Huntera i Bladego 300 wraz z osprzetęm....

Ehhh, bogacze tu sami widzę ... <żart> :) ;)


Pozdro ludziska i do pierwszej rozpierduchy, mam nadzieję że tylko modelu ;)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 14 sie 2013, o 15:27

Na początek drewno, drewno, jeszcze raz drewno. Kolega najpierw będzie się uczył wisieć. Na karbon, albo szkło wskoczy kiedy poczuje się pewniej, a drewno jest tanie i chroni mechanikę bardzo dobrze. Heli zdaje się jest w konfiguracji stockowej wiec kosmicznych rpm na głowicy mu nie grozi. Zdaje się też, że na wszelakie gwałtowne manewry i szarpanie drągami kolega ma jeszcze duuuużo czasu, bo to jego pierwszy CCPM. I co do wątpliwości w kwestii fbl to zdaje się, że zdecydowanie mocniej obciążane są serwa, a nie same łopaty. Nie ma pręta pełniącego funkcję mechanicznego wzmacniacza i to serwa muszą się bardziej pocić, a łopaty pracują jak w "układzie klasycznym" ;) FB.
Nikt latający nawet soft 3D, nie lata na drewnie, to prawda, ale do nauki? Błagam. Szkoda karbonów, szklaków i wszystkiego innego.
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 14 sie 2013, o 16:10

Szczerze mówiąc to dla mnie nauka na "żywym" modelu raczej nie ma wielkiego sensu. Bez doświadczenia na symulatorze częste krety na początku są pewne, a te z kolei bardzo szybko urosną w koszty znacznie przewyższające zakup sima.

Tak, siedzenie przed symulatorem szybko robi się nużące ale gdyby ktoś mi wypłacał koszt naprawy realnego odpowiednika za każdym razem kiedy rozbijałem nieumyślnie wirtualny model to w tej chwili latałbym takim Goblinem jakiego ostatnio składał crash.

Odnośnie drewnianych łopat to mam mieszane uczucia. Jeśli przy systemach FBL serwa już są obciążone to zakładanie najtańszych łopat o niezbyt powalającej precyzji wykonania z materiału który się łatwiej gnie i jest mocniej podatny na warunki otoczenia na pewno nie zmniejszy ich nakładu pracy. Wszystkie te czynniki zmniejszą precyzję lotu co prowadzi do częstszych i mocniejszych korekt nakładanych przez elektronikę i potencjalnie dodatkowych trudności dla pilota. Fakt że przy rozmiarze tego konkretnego modelu wcale nie musi mieć to większego znaczenia ale wg mnie odpowiedź wcale nie jest taka prosta i oczywista, a już na pewno im większy model tym mniejszy sens ma używanie drewna.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 sie 2013, o 21:26

Mam pytanko: Czy laczenie nadajnika z odbiornikiem Bladego to skomplikowane zadanie oraz czy wystarcza do tego sam nadajnij oraz heli czy muszes je podlaczyc kablem?
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 16 sie 2013, o 06:44

A czy naprawdę widzisz cel w łączeniu systemów bezprzewodowych kablem?

Zadanie nie jest skomplikowane, dokładna procedura zależy od odbiornika, odwołaj się do instrukcji lub podaj jego model. Jedyny warunek jaki musi być spełniony to kompatybilność między aparaturą i odbiornikiem.

edit:

Dla ułatwienia: http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH4580-Manual_EN.pdf

Od strony 5 zaczynają się ustawienia dla kilku modeli Spektrum, na stronie 8 znajduje się cała procedura bindowania krok po kroku.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 sie 2013, o 08:10

Spectrum a model jest w 1 poscie. Mam szczegolowa instrukcje bindowania ale tam właśnie jest cos o kablu, ba, w zestawie bladego mam jakąś taką dodatkowa wtyczke niby. Pozdro.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 16 sie 2013, o 08:56

Nie miałem styczności z systemami Spektrum ale z tego co mi wiadomo do bindowania używa się właśnie specjalnej wtyczki w której minus połączony jest z sygnałem. Po uruchomieniu odbiornika w ten sposób możliwe jest przeprowadzenie całej operacji.

Swoją drogą jeśli masz szczegółową instrukcję bindowania to dlaczego z niej nie skorzystasz? Jeśli pojawi się problem w jednym z kroków to daj znać.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 16 sie 2013, o 09:14

Wszystkie spectrum-y binduje się tak samo, wkładasz zworkę w port dat/bat a następnie uruchamiasz odbiornik (dioda na odb będzie szybko migała), a później radio w którym podczas uruchamiania przyciskasz i trzymasz przycisk Trainer/bind do momentu aż na dioda na odbiorniku przestanie szybko migać, nastepnie wyciągasz z odbiornika zworkę bindującą.



PS: W google/youtube wystarczyło wpisać "spectrum bind"
pps: To musi być zworka na 3 piny, która zwiera zewnętrzne styki (jeżeli takiej nie masz to można ją prosto wykonać, tylko uważaj żebyś nie zwierał wszystkich 3ch styków)

Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 19 sie 2013, o 12:56

Mam taką zworkę w zestawie
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 19 sie 2013, o 12:59

Zapytałem sie po prostu:

Luki35 pisze:Mam pytanko: Czy laczenie nadajnika z odbiornikiem Bladego to skomplikowane zadanie oraz czy wystarcza do tego sam nadajnij oraz heli czy muszes je podlaczyc kablem?


Bo w aucie np. nie potrzebne mi były żadne dodatkowe kabelki i nie wiedziałem, czy czegoś nie dokupić.

Po to jest forum, by pytać. Zawsze mogłem przeszukać sieć, inne fora , zapytać wujka google i dopiero do Was zajrzeć :)

Ps. Ale jakoś posty muszę nabic przeca :mrgreen:

Także bez szydery mi tu :hammer: :nono:


;) ;) ;)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 20 sie 2013, o 17:46

Bindowanie to właśnie ta czynność którą robisz jeden raz z każdym nowym odbiornikiem. Po założeniu zworki odbiornik odbiera z nadajnika unikalny kod, dzięki czemu teoretycznie inny nadajnik mu nie wejdzie w paradę.
Do bindowania nie potrzeba żadnych kabli, tylko zworka i to co ci napisali koledzy powyżej.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 20 sie 2013, o 19:03

może pomyśl o zakupach za granicą a bedzie taniej
np łopaty drewniane 3x 12.75$ http://www.amainhobbies.com/product_inf ... -Blade-Set do tego na stronie często wyskakuje kupon rabatowy 10%off i jeśli nie zależny nam na czasie to przesyłka 0,59$ co razem daje 35$ razy Paypal (pewnie 3,3zł) daje 115 PLN za 3 pary łopat czyli 38,5 za komplet.

edit
pomyśl o wale głównym i poprzecznym oraz podwoziu
nie szalej z obrotami tylko więcej kątów a helik uniesie się bardzo spokojnie i będzie w miarę łagodny
pierwsze starty proponuje z podłoża betonowego-asfaltowego tak by heli miał szanse szurać po podłozu a nie z trawy , która blokując podwozie doprowadza do niekontrolowanych przechyłów- ogłupia system
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 20 sie 2013, o 20:38

Narazie boję sie go odpalić. Katuje Savage a w domu Huntera
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 20 sie 2013, o 23:34

znam ten model dosyc dobrze, kretowany około 20 razy... dobry na początek, do nauki 3d rowniez. bardzo nerwowy i agresywny ale stabilniejszy i latwiejszy w pilotowaniu od trex250. główna jego wada to drogie części (jak do trexa 500) i niestety wada konstrukcyjna - za cieńki wał głównego wirnika. otwór na śrube mocującą zębatkę napędzającą czy głowice poważnie osłabia ten element. urywa sie prawie przy kazdym krecie a bez kretowania wytrzymuje do 30 lotów przy agresywnym 3d.
na początek do nauki zmniejsz krzywą gazu do 70%, zmniejsz kąty (w radiu travel adj, zmniejszysz skok serw albo najlepiej przeprogramuj fbl (beastx arcośtam) na easy czy normal,- chodzi o styl lotu, juz nie pamietam ale jest chyba cztery tryby lotu do wyboru, cos jakby do łagodnego latania, normalnego, 3d i hard3d.
model na początek przyduś na 50% możliwosci, mozesz zalozyc podwozie treningowe. jak zalezy ci na lataniu to najlepiej miec 6 pakietów i codziennie je wylatać...
pakiety minimum 35c.
ja pod koniec latalem na aluminiowej glowicy, carbonach, i zalozylem wiekszą zębatkę na silnik. pakiety mialem gens ace 45c.
ps- tansze serwa zaloż od bladego 400. mają prawie te same oznaczenie ale są wolniejsze. nazw juz nie pamietam :roll: serwa mają plastikowe tryby i tez często się psują więc kilka razy bedziesz wymieniał...
tak czy siak model jest mały i podswiadomie daje poczucie ze mozna probowac odwazniej polatać...
na ostatniej stronie instrukcji masz katalog części tuningowych czy alternatywnych, polecam z nich tylko większą zębatkę na silnik i carbonowe łopaty, reszta to tylko gadżety.
pozdro
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 26 sie 2013, o 13:02

crash pisze:jak zalezy ci na lataniu to najlepiej miec 6 pakietów i codziennie je wylatać...



Narazie mam 3 pakiety. Dzięki za szczegółowe informacje! :thumb:

A co byś radził: latać na drewnianych łopatach na początek, czy np od razu założyć tańsze plastiki:
http://helipad1.shoper.pl/pl/p/EA-054-B ... ea-SR/3907
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości