Blade 200srx

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
pabloxb
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 08-06-2014
Podziękował: 1 raz

Postautor: pabloxb » 8 cze 2014, o 12:35

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem zarówno nowy na tym forum, jak i mam stosunkowo młody staż w oblatywaniu helikopterów rc.

Latałem przez jakiś czas na dwu wirnikowym. Po opanowaniu podstaw kupiłem symulator phoenix 5 aż w końcu kupiłem blade 200sr x ze względu na 3 tryby trudności i opcję panic :) Jestem z tego helikoptera bardzo zadowolony, jednak od kilku dni latam już na trybie expert i zauważyłem problem, z którym nie potrafię sobie poradzić jako laik w temacie modeli rc.

Otóż problem jest taki, że helikopter zawisa w miejscu w pozycji, w której nie jest dokładnie w osi. Helikopter jest lekko przechylony w jedną stronę. Ustawiając go do pionu helikopter zaczyna lecieć w jedną stronę. Największy problem jest przy próbie obracania się w okół własnej osi. Przez ten przechył jest to niemożliwe. Muszę cały czas kontrować bo inaczej helikopter odbija w stronę w którą jest przechylony.

Proszę pomóżcie. Da się to jakoś kalibrować? Mam go wysłać na gwarancji?
Próbowałem coś regulować na cięgnach serw ale to nic nie daje, bo helikopter kalibruje się sam przy każdym podłączeniu baterii. Myślałem, że może bateria go przeważa na jedną stronę ale jest ustawiona centralnie. Proszę o pomoc specjalistów bo sam już rozkładam ręce.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 8 cze 2014, o 13:21

Jeśli helik dryfuje bokiem w lewą stronę to jest to normalne zjawisko . Temat często poruszany po różnych forach . Więc nie będę pisał co jak i dlaczego ? Jeśli jest to dryf do przodu lub tyłu , albo bokiem w prawo . Wtedy tarcza do regulacji .
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 9 cze 2014, o 06:55

bejo pisze:Jeśli helik dryfuje bokiem w lewą stronę to jest to normalne zjawisko .


Choć specjalista ze mnie żaden, to raczej nie tędy droga Panie Bejo :mrgreen:

@autor:
A jak wracasz do poprzednich trybów, to jest oki? Tylko w trybie ekspert takie cyrki masz? Napisz, to będziemy myślec dalej :)


Ps. Oj ile ja bym dal za w pełni działającą funkcje PANIC w moim Bladym.... :nw:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
pabloxb
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 08-06-2014
Podziękował: 1 raz

Postautor: pabloxb » 9 cze 2014, o 07:37

Funkcja PANIC już kilkanaście razy uratowała mi d... :) ale od kilku kretów po których wymieniłem koło zębate i tak mnie nie uchroniła.

Problem generalnie występuje w każdym trybie, z tym, że w dwóch najniższych poziomach helik sam się poziomuje i nie jest to tak odczuwalne. Na najwyższym poziomie, gdzie nie ma samopoziomowania problem staje się uciążliwy, ponieważ ustawiając helikopter w osi, helikopter leci w lewo. Pozycja w której "wisi" stabilnie w powietrzu to pozycja, w której helikopter jest delikatnie przechylony w jedną stronę.

Na pewno nie jest to normalne, ponieważ nawet nie mogę go obrócić w tej pozycji, ponieważ przechylona kabina przy obrocie powoduje, że helikopter zaczyna znosić i trzeba nawet zwykły obrót korygować.

Będę próbował może baterie przesuwać bardziej w jedną stronę i zobaczę czy to coś ta. Musi być jednak na pewno jakieś rozwiązanie tego problemu.

Jeżeli problem nie wyjaśniam jakoś zrozumiale, mogę się postarać nagrać jakiś filmik. Z góry dziękuję za Waszą pomoc.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 9 cze 2014, o 07:57

Czyli helikopter w zawisie jest przechylony bokiem w prawo a znosi go bokiem w lewo patrząc od tyłu helika ?
Awatar użytkownika
pabloxb
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 08-06-2014
Podziękował: 1 raz

Postautor: pabloxb » 9 cze 2014, o 08:56

Najlepiej widoczne to było kiedy helik był ustawiony przodem do mnie. Będąc więc przodem do mnie helik jest przechylony lekko w prawo. Aby ustawić go do pionu gałką trzeba ruszyć w lewo. W pionie helikopter rusza dość mocno w prawą stronę. Mam nadzieję , że nie pomieszałem kierunków ale robię to automatycznie i ciężko mi sobie to teraz wyobrazić :)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 9 cze 2014, o 11:45

Krótko:
Najprawdopodobniej w tym trybie expert, funkcja Safe dedykowana temu helikowi, albo jest nieaktywna, albo działa na mniej niż pół gwizdka ;-)
W związku z powyższym masz okazję poczuć co my czujemy, gdy nasze heliki FBL się same nie poziomują. Oczywiście w jakąś mega bezwietrzną pogodę , jestem w stanie zawisnać Bladziakiem na kilka sekund bez ingerencji w drągi , a le normalnie cały czas musze korygować, nie wspominajac o sytuacjach zwiazanym z obrotami wokól własnej osi, czy locie postepowym - tu wiadomo ;-)
Ewentualnie może ta funkcja Safe jest trafiona - cięzko wyczuć. Najlepiej nagraj filmik, jak to działa.

Nie znam Twojego odbiornika i systemu FBL tam zastosowanego. Zawsze możesz spróbować tarczę na nowo wypoziomować. Czyli orczyki serw w pozycji prostopadłej do wału wirnika (oczywiscie po podpięciu pakietu, by usaliły swa pozycje wyjściową). Potam, u mnie np. jest możliwość elektronicznej korekcji ustawień serw z poziomu odbiornika i zainstalowanego w nim beastx-a. Jak już to ustawię, to na polu, cos tam jeszcze dodatkowo przestawię i mam w miarę oki = kilka minut później łapie kreta ;-)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
pabloxb
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 08-06-2014
Podziękował: 1 raz

Postautor: pabloxb » 9 cze 2014, o 12:18

Dzięki Luki za odpowiedź. W trybie expert funkcja Safe jest wyłączona. Tu jest już 100% swoboda ruchów bez auto-poziomowania.

Tzn że ja mogę przy podpiętym pakiecie przestawiać orczyki? Nagram filmik jak tylko przyjdą mi nowe koła zębate. Ostatnie 2, które przyszły załatwiłem w 2 dni :).
Dobrze, że nie tylko ja walę krety. Myślałem, że ze mną jest coś nie tak :D Na poziomie łatwym i średnim nie mam żadnych problemów z lataniem dzięki samopoziomowaniu ale nie ma też zabawy. Na expercie to już niestety inna bajka :). Przycisk PANIC jednak też potrafi uratować życie :).

Luki jesteś zadowolony z bladego 300x? W nim można już odwrócony lot uskuteczniać?
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 9 cze 2014, o 13:08

Czy jestem zadowolony...? Cieżkie pytanie :mrgreen: Wolałbym tę całą kase jaką wydałem na części uszkodzone, troche inaczej spożytkowac, ale przynajmniej co nieco opanowałem.
Nadal jestem cienki Bolek jednak. A jak się pytasz, to nie tylko Ty łapiesz krety.
Nie wiem , jak Twój helik, ale przeca i Twoim powinno się dać do góry du..iem latac?? :?: Czy nie da się?? W trybie ekspert oczywiście? no chyba ,że nie masz trybu stunt (flying mode) , to faktycznie nie dasz rady ustawić gazu na podobnym poziomie w całej lini i tylko kąty zmieniać, a bez tego cięzko odwrócić maszynę i ją utrzymać.

Co do moich przygód z baldym 300 - w wolnuych chwilach polecam zajrzeć do tego wątku:
viewtopic.php?f=102&t=2585

Krótko:
jak ponownie wszystko poskładam i helik mnie zawiedzie, a nie tylko moje słabe umiejetności i znów trzeba będzie kasę wywalic - odpuszczam zabawę , miejmy, że na jakiś czas.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lukaszmikos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 71
Rejestracja: 12-10-2014
Lokalizacja: Olszyny
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: lukaszmikos » 24 kwie 2015, o 21:14

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie.

Jako, że mam w planach ( niedalekich zresztą ) zakupić model Blade 200 SX miałbym malutkie pytańko :D

Czy w sprzedaży są może dostępne jakieś przysłowiowe "budy" ( makietowe obudowy) do tego modelu ? Ewentualnie czy dało by się podmienić jakąś makietę od innego helika do Blade`a ? Próbował coś ktoś ?

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :piwo:

Pozdrawiam serdecznie
Pozdrawiam, LUKASZMIKOS
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 24 kwie 2015, o 21:58

Obczaj TO I nie zrażaj się językiem niemieckim oraz... cenami :wow2:
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19685
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 kwie 2015, o 06:21

Łukasz a dlaczego właśnie on?
Awatar użytkownika
lukaszmikos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 71
Rejestracja: 12-10-2014
Lokalizacja: Olszyny
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: lukaszmikos » 25 kwie 2015, o 08:05

miruuu pisze:Łukasz a dlaczego właśnie on?


Dobre pytanie - czemu właśnie ten model a nie inny ? :dk: Już spieszę z odpowiedzią

Jako, że przy moich umiejętnościach pilotażu modeli 6 kanałowych ( a są one nikłe ) duży model: typu Trex 450 uszkodziłbym momentalnie, pomyślałem że zakupię jakiś stosunkowo średni model 6 ch ( który można by puszczać np. z ręki, by wyczuć czy jest dobrze wyregulowany, czy nie ściąga go w prawo czy lewo itp.) Wybór padł na T-Rexa 250 lub Blade`a 200 SR-X. Kolejna sprawa to kwestia napędu, w Trexie o ile się nie mylę jest napęd na wałek, albo na pasek ( nieważne zresztą) - pasek czy wałek i tak się uszkodzi po jakimś czasie. Przekonał mnie napęd ogona w Blade; silnik bez szczotkowy - praktycznie nie do zdarcia, będzie działał tyle, na ile łożyska pozwolą, a jeśli padną wystarczy je wymienić lub kupić nowy silnik - więc "+" dla Blade`a i niższe ewentualne koszty naprawy napędu ogona. Poza tym w Blade są ponoć 3 tryby lotu : dla początkującego, średnio zaawansowanego i loty 3D, i to w pewnym stopniu też mnie przekonało, żeby zakupić właśnie ten model, by najpierw wyczuć go na trybie początkującego pilota, by potem móc nim pośmigać przy 3D. :juppi: Swoją drogą jest jeszcze taki ciekawy przycisk "panika" ( ciekawe co to za cudo ? ) - coś mi się zdaje, że często będę go używał :vhappy:

Pozdrawiam :piwo2:
Pozdrawiam, LUKASZMIKOS
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19685
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 kwie 2015, o 08:07

Chłopie do nauki to se mikrusa weź a nie 250tke...
Awatar użytkownika
lukaszmikos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 71
Rejestracja: 12-10-2014
Lokalizacja: Olszyny
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: lukaszmikos » 25 kwie 2015, o 08:20

Jakoś do mikrusów nie jestem przekonany. Z pewnością lata się na nich czadowo, a i do nauki są nie gorsze, ale jak już przyjdzie coś przy nich grzebać to masakra :) Wszystko takie malutkie i w ogóle, dlatego chcę coś "ciut" większego :)

Pozdrawiam :)
Pozdrawiam, LUKASZMIKOS
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19685
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 kwie 2015, o 08:21

Ale przy nich się nie grzebie... znaczy do niczego nie namawiam, żeby nie było :)
Awatar użytkownika
lukaszmikos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 71
Rejestracja: 12-10-2014
Lokalizacja: Olszyny
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: lukaszmikos » 25 kwie 2015, o 08:28

No ale w końcu coś się popsuje i jednak trzeba coś "pogrzebać" :)
A tak w ogóle ten Blade 200 to dobry modelik ? Przeglądając internet jakoś mało opinii o nim :?
Pozdrawiam, LUKASZMIKOS
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19685
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 kwie 2015, o 08:48

Mi jak na razie nie chce się nic popsuć choć nie oszczędzam. I za bardzo nie wiem o jakim grzebanie mówisz. Przecież tam nie ma nic p9za kilkoma plastikami wymienialnymi od reki..?
Awatar użytkownika
lukaszmikos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 71
Rejestracja: 12-10-2014
Lokalizacja: Olszyny
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: lukaszmikos » 25 kwie 2015, o 09:00

Mówiąc "grzebanie" miałem na myśli serwisy, naprawy modelu :)
miruuu pisze: Przecież tam nie ma nic poza kilkoma plastikami wymienialnymi od reki..?

To też zależy na jaki model się trafi :)
Pozdrawiam, LUKASZMIKOS
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 25 kwie 2015, o 09:06

Mirek dobrze gada. Mam v977 i cokolwiek do wymiany to dosłownie chwila jeśli zajdzie taka potrzeba

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość