Blade 450

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
szuli
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 43
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Leszno
Podziękował: 2 razy

Postautor: szuli » 14 paź 2014, o 18:43

Sam już nie wiem... Może za bardzo pochyliłem go do tylu i nie zdążyłem skorygować? Nie potrafię wyczuć tych serw... :(
Mam wrażenie jakby raz ustalony wychyl pozostawał "w pamięci" do momentu korekty... Nie wiem czy jestem zrozumiały... :/ dlatego zostałem zaskoczony...
Awatar użytkownika
PiotrS
Lider forum...
Posty: 2072
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 119 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 14 paź 2014, o 18:43

Moją 450tką zrobiłem ok. 800 lotów i raz (słownie raz) gwałtownie spadła na bok. Po tym przypadku zrobiłem już ponad 200 lotów i się nie powtórzyło.
Gaui X3, Oxy4, Logo 550
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 14 paź 2014, o 19:05

szuli pisze:Mam wrażenie jakby raz ustalony wychyl pozostawał "w pamięci" do momentu korekty...
jeśli masz FBL to tak jest. Model utrzymuje stały kąt...
Dlatego początkujący powinni (moim zdaniem) zaczynać z normalnym flybarem bo on ma również działanie poziomujące
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 14 paź 2014, o 19:09

szuli
heliki ze zmiennym kątem łopat nie poziomują sie same po puszczeniu drąga jak cztero kanałowe FP
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 14 paź 2014, o 19:11

Wiktor pisze:szuli
heliki ze zmiennym kątem łopat nie poziomują sie same po puszczeniu drąga jak cztero kanałowe FP

chyba że mają (tak jak 4-kanałowce) flybar
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 14 paź 2014, o 19:28

Ramotny pisze:
Wiktor pisze:szuli
heliki ze zmiennym kątem łopat nie poziomują sie same po puszczeniu drąga jak cztero kanałowe FP

chyba że mają (tak jak 4-kanałowce) flybar

przyznam szczerze, że nie kojarzę 6ch z flybarem jak u 4ch na 45 stopni ani odwrotnie
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 2785
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 43 razy
Podziękowano: 329 razy

Postautor: Artu » 14 paź 2014, o 19:32

Wiktor pisze:przyznam szczerze, że nie kojarzę 6ch z flybarem...

No nie żartuj :wow2: Pierwszy z brzegu T-REX 500E Raczej nie jest to 4ch :masakra:

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 14 paź 2014, o 19:43

Artu... no tak - uciąłeś zdanie. Trex 500E ma flybar na 90Stopni do łopat a nie jak 4ch na 45stopni
Obrazek

Obrazek

fp stabilizuje sie szybko... wystarczy puścić drąg cykliki a 6ch potrzebuje czasu i to bardzo bardzo dużo- stabilizacja to coś jak wielkie wahadło matematyczne- huśtawka
Ostatnio zmieniony 14 paź 2014, o 19:46 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 703
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 14 paź 2014, o 19:45

6ch z flybarem na 45st to też nie kojarzę, ale 4ch z flybarem na 90st to sam miałem:

Obrazek

Obrazek

(aż mi się na wspomnienia zebrało jaka walka z ogonem na nim była :-) ).

Oczywiście sam się nie poziomował jak lama.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 14 paź 2014, o 19:48

@niebochod
a jak by się mu wcisnęło cyklikę na maxa to idzie przerzucić go na plecy?
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 703
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 14 paź 2014, o 20:00

Pętlę się dało radę zrobić, tylko trzeba było mieć duży zapas wysokości i dużą prędkość - no i te plecy takie chwilowe były :D
Beczki nie próbowałem.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 14 paź 2014, o 20:07

Czyli takie esky było ( było by) dużo lepsze do nauki latania od innych 4ch (z 45st flybarem )tyle że pewnie ogon trzymał tak jak w Cp2 czyli by model wznosił się bez obrotu należało dać gaz w prawy górny róg a nie po prostu do góry :masakra:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 14 paź 2014, o 20:17

Wiktor pisze:Czyli takie esky było ( było by) dużo lepsze do nauki latania od innych 4ch (z 45st flybarem )tyle że pewnie ogon trzymał tak jak w Cp2 czyli by model wznosił się bez obrotu należało dać gaz w prawy górny róg a nie po prostu do góry :masakra:

Aż tak źle to nie. Jak się w Kingu zrobiło upgrade ogona na 42T+9T to śmigał aż miło...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 703
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 14 paź 2014, o 20:18

Tak źle nie było, bo w CP2 to moment na wirniku głównym narastał bardziej gwałtownie przy zmianie kątów niż na FP gdzie silnik się musiał dopiero rozkręcić.
Ogon oczywiście nie miał head holda więc trzeba go było co chwilę trochę poprawiać, ale pełnych wychyleń kierunku to nie pamiętam.

Do nauki był o tyle lepsze, że konstrukcja głowicy była prostsza.
Dzisiaj to do podstaw (orientacja, ósemki) to bardziej polecam jakiegoś quada biedronkę, a potem to już lepiej nie walczyć ze sprzętami i uczyć się na czymś niewielkim co prosto lata - 450tka.
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 703
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 14 paź 2014, o 20:20

Ramotny pisze:
Wiktor pisze:Czyli takie esky było ( było by) dużo lepsze do nauki latania od innych 4ch (z 45st flybarem )tyle że pewnie ogon trzymał tak jak w Cp2 czyli by model wznosił się bez obrotu należało dać gaz w prawy górny róg a nie po prostu do góry :masakra:

Aż tak źle to nie. Jak się w Kingu zrobiło upgrade ogona na 42T+9T to śmigał aż miło...

Ale king to miał chyba pasek. A CP2 zmienne kąty na głowicy a na ogonie silniczek.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 14 paź 2014, o 20:32

Ramotny pisze:
Wiktor pisze:Czyli takie esky było ( było by) dużo lepsze do nauki latania od innych 4ch (z 45st flybarem )tyle że pewnie ogon trzymał tak jak w Cp2 czyli by model wznosił się bez obrotu należało dać gaz w prawy górny róg a nie po prostu do góry :masakra:

Aż tak źle to nie. Jak się w Kingu zrobiło upgrade ogona na 42T+9T to śmigał aż miło...

w Kingu to przynajmiej było jakieś wyjście bo i sam żyroskop mozna było wymienić na HH oraz upgrade o którym wspominasz. W HB Cp2 mozna było jedynie na ogonie dostawić drugi silnik a dopiero z czasem pojawiły sie lepsze silniczki typu direct-drive...
Awatar użytkownika
szuli
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 43
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Leszno
Podziękował: 2 razy

Postautor: szuli » 14 paź 2014, o 21:31

Wiktor pisze:szuli
heliki ze zmiennym kątem łopat nie poziomują sie same po puszczeniu drąga jak cztero kanałowe FP


No to pojechałem po całości... Wychodzi brak doświadczenia :hammer:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 14 paź 2014, o 21:36

szuli pisze:
Wiktor pisze:szuli
heliki ze zmiennym kątem łopat nie poziomują sie same po puszczeniu drąga jak cztero kanałowe FP


No to pojechałem po całości... Wychodzi brak doświadczenia :hammer:

To nie jest tak do końca. Helik może mieć zmienny kąt łopat a i tak się poziomować. Może nie tak szybko jak 4CH ale jednak. Weźcie pod uwagę że "4CH" ma ciężarki na belce (jak bell uh-1 huey) i to one poziomują model. 6CH też ma ciężarki w postaci łopatek flybara a czasem równiez dodatkowych cieżarków na pręcie (np Copterx CX450 ma takie w zestawie).
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 15 paź 2014, o 07:31

szuli pisze:
Wiktor pisze:szuli
heliki ze zmiennym kątem łopat nie poziomują sie same po puszczeniu drąga jak cztero kanałowe FP


No to pojechałem po całości... Wychodzi brak doświadczenia :hammer:

polatasz trochę b450 to bedziesz wiedział o co mi chodzi póki co sam napisałeś
...Mam wrażenie jakby raz ustalony wychyl pozostawał "w pamięci" do momentu korekty...
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 paź 2014, o 07:52

Mimo, że nie latałem z FB, to domyślam się (może mylnie, bo np . helikami z FB na Symku, latało mi się swego czasu duuużo łatwiej, niż tymi bez) , że raz , musisz mieć wszysto posprawdzane, rozkminione i w ogóle, dwa - jednak polecałbym nabyć Phoenixa. Latałes wcześniej w sumie 4 kanałowym z FB - oczywiście nie wiemy, jak opanowałeś sztuke lotu poprzednim modelem więc, nadal wróżę z fusów, ale to Ci daje przewagę , bo ja np z 2 wirnikowego Huntera przeskoczylem na Blade w wersji FBL - to był dopiero hardcore! :shock:
Ale da się ogarnąć! Tylko powoli.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość