Goblin 650 Black Nitro

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 47
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 4 sie 2019, o 21:30

Przy trzech z 2100 można do 1900 zjechać i będzie to samo
tyle że stabilniej , nie wiem czy os 105 jest to w stanie wytrzymać a jeśli to jak długo...
ale ciekawe chyba ma tu 3x 650
Goblin 500 vbar neo, Goblin 700 Thundersport KSE Head , Goblin 700 Kraken vbar neo, Goblin Black Nitro V-bar Neo
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 47
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 4 sie 2019, o 21:44

Jednak 690 nie doczytałem hmm
Goblin 500 vbar neo, Goblin 700 Thundersport KSE Head , Goblin 700 Kraken vbar neo, Goblin Black Nitro V-bar Neo
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 sie 2019, o 08:00

pablo2-75 pisze:Przy trzech z 2100 można do 1900 zjechać


Przełożenie w 700 jest bardziej pod obroty ok. 1800-1850. Na filmie motorek brzmi jakby było niżej.

2100 to bardzo dużo nawet w 650 - próbowałem tak latać, ale męczy się ten motor, wyje i nie ma tyle mocy co w okolicach 1950.
Spójrz na przełożenia - 105 ma max mocy w okolicach 15'000rpm.

650 (28T na silniku) - 15'000:7,64=1963
700 (26T na silniku) - 15'000:8,23=1822

pablo2-75 pisze: nie wiem czy os 105 jest to w stanie wytrzymać a jeśli to jak długo...


On ma tam 105, pisze w komentarzu.

pablo2-75 pisze:Mam pytanie odnośnie strzelającego paska ogona :? ma może ktoś z was ten nie że problem :) ale dzwięk :) zwłaszca przy nizszych obrotach 1600/1700 przy 1900 i 2000 nie słysze


W 650 nie, ale w innym miałem taki problem - jedna z rolek biła i pasek szalał przy niższych obrotach. Obróć wirnik powoli o obserwuj czy napinacz/wskaźnik napięcia nie faluje rytmicznie.

BTW - kabinka nie opiera Ci się o ten pakiet? Moja wyrzyna dziury w narożnikach pakietu.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 47
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 5 sie 2019, o 23:12

Z 2100-1900 bardziej miałem na myśli porównanie w elektryku
Niby kręciłem we wszystkie strony i nie widziałem żeby biło,
ale sprawdzę jeszcze, a kabinka nie dotyka pakietu
Goblin 500 vbar neo, Goblin 700 Thundersport KSE Head , Goblin 700 Kraken vbar neo, Goblin Black Nitro V-bar Neo
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 sie 2019, o 07:03

Skontroluj jeszcze dolne śruby mocujące belkę - u mnie luzują się co 20-30 lotów, najszybciej ta przy wydechu :)
Jak one puszczą to teoretycznie pasek może się lekko luzować
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 47
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 7 sie 2019, o 14:15

W 650 nie, ale w innym miałem taki problem - jedna z rolek biła i pasek szalał przy niższych obrotach. Obróć wirnik powoli o obserwuj czy napinacz/wskaźnik napięcia nie faluje rytmicznie.

Sprawdzałem dzisiaj i nie widze bicia. Szczerze mówiąc troche mam dylemat odnośnie naciągu paska ogona .
Naciągnąłem pasek bardziej bo za pierwszym razem założyłem rolke troszke inaczej tzn. miała mniej naciągu ale szczerze mówiąc to mam obawy czy to nie za bardzo... niby według instrukcji tak mam być ale
ja nigdy tak nie naciągam paska ogona.
Jak to u ciebie wygląda?
Goblin 500 vbar neo, Goblin 700 Thundersport KSE Head , Goblin 700 Kraken vbar neo, Goblin Black Nitro V-bar Neo
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sie 2019, o 16:40

W obu gobasach mam mocno napięty, tak żeby wskaźnik był na 0 z ramą.

Wskaźnik w pozycji nienaprężonej ma być 270° od ten pozycji w której jest w locie.

Każda sprężyna może być inna, nie naciagaj na chama jak czujesz że to za dużo. Naciągnij tak żeby nie klepał w locie. Jak klepnie przy rozkręcaniu to się nie przejmuj, wszystko przechodzi przez rezonansy przy niskich częstotliwościach i cała maszyna się ryla.

Warunki pracy pasków ogonowych są dość hardkorowe, biorąc pod uwagę jak wąskie one są i jak długie. Dla spokoju wymieniaj co 100 - 150 lotów, jak piszą w manualu, albo ogarnij dobrze piro i autosy w każdej pozycji. :D 650 przez swoją masę, krótkie łopaty i złą (IMO) konstrukcję OWB autorotuje dość trudno, na pewno gorzej niż moja 600 no i nieporównywalnie gorzej niż 770
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sie 2019, o 20:50

Teraz tylko jakimś cudem muszę odkręcić poprzednią z dzwonka...

received_1269624196532853.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 47
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 10 sie 2019, o 18:41

mwx pisze:Teraz tylko jakimś cudem muszę odkręcić poprzednią z dzwonka...

No i jak tam prace postępują ?:)
Jednak taki mocny naciag paska chyba jest wskazany dla tego modelu , bo ustało;)
Nie wiem sam co myśleć o tym modelu , lata fajnie ale faktycznie jest wrażenie jak by grawitacja działała na niego mocniej :)
polatam nim w tehj wersji i zobacze , a może tez sięskuszę na przeróbkę do 700
Miałem ochote polatać dzisiaj ale tak wieje że chyba sam by poleciał bez odpalania :masakra: ...
Goblin 500 vbar neo, Goblin 700 Thundersport KSE Head , Goblin 700 Kraken vbar neo, Goblin Black Nitro V-bar Neo
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 sie 2019, o 20:05

Mam wszystkie składowe oprócz czasu :/
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7741
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 298 razy
Podziękowano: 442 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 sie 2019, o 21:05

Przerabianie 650 na 700 powoduje anemię ale zależy co kto lubi. W 650N własnie to jest zajebiste, że model tylko trochę większy od 600N a ma silnik z 700. Powrót do 700 to zamulenie modelu, który potrafi być naprawdę dynamiczny. Oczywiście z silnikami 105 czy Y96/120
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 sie 2019, o 22:40

Tak, ale z drugiej strony Black Nitro to bardzo ciężka 700 i cholerny kloc jako 650. Co z tego że kręci dynamiczne flipy czy piruety jak nie ma się z czego "odbić" na skoku ogólnym. To nie elektryk, w którym można by dowalić 2500RPM żeby skompensować dużą masę.

Moc ta sama, masa ta sama, jedynie powierzchnia łopat większa. Zamulenie może wynikać z niewłaściwego obchodzenia się z lewym drągiem.
Dla mnie to lata ciężko i właśnie teraz uważam że jest zmulone. Rzeczywiście trudno zdławić motor nawet latając "po elektrykowemu", ale nie traktuję tego parametru priorytetowo.

Sprawdzę, porównam, będę miał szansę wydać subiektywną opinię, opartą na własnym doświadczeniu a nie podejrzeniach.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7741
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 298 razy
Podziękowano: 442 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 sie 2019, o 22:51

mwx pisze:Co z tego że kręci dynamiczne flipy czy piruety jak nie ma się z czego "odbić" na skoku ogólnym.


Wiadomo, ze w nitro musisz przemyśleć każdy manewr zarówno jeżeli chodzi o moc jak i temperaturę, tu własnie jest potrzebna uwaga na lewej ręce. A to że kręci dynamicznie to właśnie zaleta (subiektywnie).

A zrobienie z 650 (kloca) kloca 700 to już jest lipa. Co prawda latasz jak w slow motion :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 sie 2019, o 10:28

Mi chodzi o to że jak np. rozpędzisz go w nurkowaniu to bez overspeedowania trudno go zatrzymać nawet na pełnych kątach. Tzn może nie "trudno" ale zajmuje mu to więcej czasu/dystansu niż w maszynach do których jestem przyzwyczajony.
Nowe kity BN w większości są już w wersji 700, mało ich lata w oberżniętej wersji.

Jak nie spróbuję to się nie dowiem. Może będzie tak jak z małym, że najpierw 380 wydawała mi się za ciężka, bardzo spodobała mi się 420 a teraz już wolę 380 ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 sie 2019, o 21:25

Popiłowałem dzis 650 żeby dobrze zapamiętać jak to loto.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 sie 2019, o 20:59

Przy okazji przeprowadziłem interesujące wyłącznie mnie pomiary z których wynika, że belka 650 jest dokładnie 70mm krótsza od belki 700.

Czy to oznacza, że 650 jest tak na prawdę 630? ;)

Wg instrukcji 650 i 630 mają prawie identycznej długości popychacz ogonowy, ale 630 ma dłuższy pasek niż 650, czego nie rozumiem
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 sie 2019, o 22:15

Nie wiem jeszcze jak lata, ale na pewno bardziej mi się podoba. Ma właściwe proporcje. Ta pękata parówa mi coś nie pasowała ;)

received_355277798731818.jpeg


Będę próbował z 105 na ogonie, żeby nie obciążać go niepotrzebnie. Jak nie dadzą rady to 115.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 sie 2019, o 17:43

Oblatany.

Jak dla mnie lata dużo lepiej na 690. Nic a nic nie stracił na dynamice, mam wrażenie że jest nawet szybszy we flipach. Autorotacja dużo prostsza, robi wrażenie lżejszego i równie mocnego. Tic-toc'i też prostsze, nie przepada z takim średnim pilotem jak ja za sterami.
Nadal trudno przydławić dobrze wyreguolowaną 105, latając "po nitrowemu".

Założyłem belkę T-line, która jest sporo lżejsza niż ta oryginalna 650, więc teraz z micro serwem na gazie i długą belą CG jest idealnie na wale.

received_2123775204583546.jpeg


Nawet na niższym idlu (1750RPM) lata bardzo przyjemnie i dynamicznie, a motor przynajmniej nie wyje na maxa.

Dźwięk łopat przyjemniejszy, prawdziwie 7-setowy :)

Przetestuję go jeszcze na Rapidach 690 - szejsetę Rapidy odmieniły na duży plus.

Łopatki 105 na ogonie radzą sobie bez problemu, nie ma potrzeby obciążać napęd 115'tkami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7741
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 298 razy
Podziękowano: 442 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 sie 2019, o 18:02

mwx pisze:mam wrażenie że jest nawet szybszy we flipach.


Nie sadzę, u mnie zmiana z 500 na 520 spowodowała znacznie spowolnienie we flipach a co dopiero 650 na 690. Ale wrażenie ważna rzecz :lol:
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3411
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 288 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 sie 2019, o 19:05

Jak to zrobiłeś, skoro zyskałeś dodatkową powierzchnię i dłuższą dźwignię ?
Musiałeś coś skopać z ustawieniami albo przełożeniami silnik-wirnik.
Jakie miałeś przełożenie z łopatami 500 a jakie z 520?
Łopaty 520 zakłada się na zwykłą 500, czy trzeba dodać jakieś wydłużające ją wynalazki? Może za duża masa na ogonie (bezwładność).

Tak czy inaczej - ja polecam właścicielom 650 przywrócenie ich do rozmiaru pod który ten model ewidentnie był projektowany (CG dopiero teraz jest tam gdzie powinno no i lata super)

Żeby nie było - 650 lata fajnie, ale 700 bardziej mi odpowiada. Na pewno znalazłby się na Świecie ktoś kto latał obydwoma i stwierdziłby odwrotnie.

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość