Goblin 580 (Kraken?)

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4722
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 383 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 lip 2020, o 20:33

Ale przecież nie chodzi o to żeby sprzedawać te same części których już jest pełno na rynku tylko pchać model pełen nowych ;)

Mi się bardzo nie podoba powrót do pojedynczej kulki na ogonie. To nigdy za dobrze nie działało. Poświęcać precyzję i trwałość dla oszczędności 8g... no nie wiem.
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 22 razy

Postautor: angry trex » 15 lip 2020, o 21:30

Nie rozumiem do końca idei Krakenów z tą zamkniętą przekładnią....
Co to niby ma dać...w dodatku na prostych zębach :roll:
Po za tym że jęczy w locie...

Czyżby znowu - lepsze wrogiem dobrego...?

Tzn rozumiem to tak, że ta zamknięta przekładnia zmniejsza przestrzeń roboczą a co za tym idzie jest możliwość przekonfigurowania całego osprzętu i prowadzenia przewodów.
Tylko pytanie czy gra warta świeczki, po za tym że nowa konstrukcja i nowy model powodują zwiększony ruch w interesie SABa....ale chyba tak....pytanie jaki będzie następny ruch SABa aby przetrwać?

Nie krytykuję, bo mi się ogólnie KrakenoEra podoba...rozważam ;)
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Goblin 700 C razy 2, Goblin 380, Buddy 380
Spektrum DX6 - do symka
Vbar Control Touch - do macania
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1364
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 136 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 16 lip 2020, o 06:38

angry trex pisze:Nie rozumiem do końca idei Krakenów z tą zamkniętą przekładnią....
Co to niby ma dać...w dodatku na prostych zębach :roll:
Po za tym że jęczy w locie...

Czyżby znowu - lepsze wrogiem dobrego...?

Tzn rozumiem to tak, że ta zamknięta przekładnia zmniejsza przestrzeń roboczą a co za tym idzie jest możliwość przekonfigurowania całego osprzętu i prowadzenia przewodów.
Tylko pytanie czy gra warta świeczki, po za tym że nowa konstrukcja i nowy model powodują zwiększony ruch w interesie SABa....ale chyba tak....pytanie jaki będzie następny ruch SABa aby przetrwać?

Nie krytykuję, bo mi się ogólnie KrakenoEra podoba...rozważam ;)
Zawsze jak patrzę na śmigłowiec, to analizuję go pod kątem projektu mechanicznego. Czy ktoś, kto to wymyślił, narysował i wykonał, miał jakąś myśl przewodnią, czy tylko wykazał spontaniczną radość kopiowania
Dlatego jestem zachwycony, jako inżynier od mechaniki i aerodynamiki, moim Oxy 5.

Goblin na pewno jest inny. Zawsze był inny i jego kolejne wersje idą własną drogą.
Wracając do przekładni Krakena.
Ma to sens o tyle, że cały układ jest mega sztywny i dzięki obudowie może być porządnie nasmarowany i zabezpieczony. Proste zęby będą wyć, ale przy dokładnym spasowaniu i sztywnej obudowie tylko trochę. Dlaczego nie skośne? Prawdopodobnie nie chcieli generować sił osiowych na wałkach i kole głównym (trwałość łożysk? Zła praca one way?)

Mam nadzieję zobaczyć Krakena na wnasne oczy i posłuchać w locie.
Jak pomacam, będę wiedział na 100% czy mi się podoba

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4722
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 383 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 16 lip 2020, o 10:09

580 ma skośne zęby już, nie powinien wyć jak 700.

Temat zamkniętej przekładni przewija się w tych konstrukcjach co jakiś czas chyba od samego początku hobby - były nawet takie co pracowały rzeczywiście w płynnym oleju.

Myślę że Włosi celowali w bezobsługowość i gusta Amerykańców. Co chwilę na grupach FB pojawiają się fotki zmielonych w locie zębatek bo ludzie ich nie smarują i nie mają zamiaru.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 86
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 11 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 14 lis 2020, o 03:59

Przekładni w 580 juz nie słychać w locie ;) Zrobiłem 4 loty po poskładaniu.
Zdecydowałem się na 580 żeby móc używać tych samych pakietów co do 700 ;) i lubię ten rozmiar heli :thumb:
tylko wsadziłem do niego 1200kv Xnova i mój regiel yge 120LV się zagotował na standardowym 22t .Wydawało mi się! że przełożenie na 22T będzie za duże, ale
chęć wypróbowania była mocniejsza :hammer: Na szczęście regiel odzyskał moc metr nad ziemią i udało się wylądować bez problemów.
Zmieniłem na 19T teraz co daje 2500 rpm max na 100% przy zalecanym 80/85% gazu przez yge 2300/2350 jeszcze nie próbowałem , mam nadzieje że wydoli ten regiel:)
Jak prawidłowo przeliczać max obroty na przełożeniu?
silnik kv 1200X6s bateria 22.2 podzielone przez przełozenie?
1200kvx22.2=26640 podzielic na przełozenie 10.90 =2444 rpm
Poza tym helik lata jak po sznurku , lubię Gobliny:)

ObrazekG580 by pawel Szelag, on Flickr
ObrazekG580 by pawel Szelag, on Flickr
ObrazekG580 by pawel Szelag, on Flickr
Goblin 580 vbar neo
Goblin 700 Kraken vbar neo
Goblin Black Nitro V-bar Neo OS 105 HZ-R Power Boost Pipe
V-bar Control

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość