Kraken 580 Nitro

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 wrz 2022, o 15:46

Wszyscy na pewno czekają niecierpliwie na opis jakiegoś nowego nitro, więc coś wrzucę:

20220905_143358.jpg


20220809_171459.jpg


20220809_171442.jpg


Kto wie ten wie że udało mi się go rozbić już w czwartym locie, bo wysunęła mi się złączka zasilająca z Braina HD. Zdecydowanie należy ją przykleić.
Mały Kraken zniósł to bardzo dzielnie, mimo że odstawił chicken-dance'a po glebie. Teraz ma już sprężynkę na przepustnicy - w razie awarii zasilania/serwa silnik powinien zgasnąć.
A że nie miał i nie zgasł to kotłował się tak długo aż nie zamienił całej okładziny sprzęgła w pył (co w gruncie rzeczy nie zmartwiło mnie mocno, bo fabryczna i tak nadawała się do poprawy)

301792567_10159846172634584_1602112476113808673_n (1).jpg


Setup jest widoczny na zdjęciach - OS55HZ-R z rurą PowerBoost III, serwa SavÖxa - na tarczy i gazie mini, na ogonie duże, Brain HDBT.

Zrezygnowałem z pokładowego ogrzewania świecy żeby przyciąć na masie. Model wychodzi bardzo lekko - około 3.35kg z paliwem i odrobiną kleju na belce i kabinie.

Jest kilka fuckupów, widać że to model na szybko przerabiany z elektryka a nie projektowany od zera jako nitro.
1. Mocno średnio wyważone sprzęgło i wiatrak - wiatrak bardzo słabo wyfrezowany, z jednej strony o 1mm grubsza podstawa niż z drugiej. Szczęśliwie udało się go idealnie wyważyć wklejając jeden magnes z tej lżejszej strony. Sprzęgło wymagało dość żmudnego piłowania dremelem, chociaż nie było tak tragicznie jak w moim egzemplarzu Black Nitro

2. Okładzina sprzęgła jest za cienka. To samo zauważyłem w BN (nic dziwnego, w obu modelach jest identycznie to samo sprzęgło). Po wymianie okładzin na grubsze i zmniejszeniu szczeliny do 0,3mm jest idealnie i nie łapie już za wysoko.

3. Popychacz ogona wyciera się mocno w miejscu gdzie jest podpórka już po kilku lotach. Tak jak w BN - dodanie w tym miejscu kawałka mosiężnej rurki eliminuje problem. Szkoda że w BN SAB o tym pomyślał i dodał z czasem a w K580N olali temat.

4. Kabina i belka rozpadają się pod wpływem działania oleju z paliwa po kilku lotach. Kalkomania się marszczy, kolor spływa, całość wygląda jak gówno. Generalnie póki model jest nowy trzeba go polakierować porządnym lakierem dwuskładnikowym. Tego co już się pomarszczyło nie naprawię, ale chociaż zatrzymam proces bardzo szybkiego dziadzienia. Na miły plus jest to, że SAB przysłał mi nową kabinkę i belkę, niby "poprawione". Nie wierzyłbym w to, nadal polecam je polakierować.

20220803_090026.jpg


20220809_230542.jpg


5. Brakuje bocznych "carterów" przez co model wygląda na niedorobiony. Wiem że to dlatego że nitro itp, no ale jak się spojrzy na Black Nitro to widać że jednak można model zbudować tak żeby jakoś wyglądał, jeśli od początku projektuje się go z myślą o konkretnym napędzie. Mnie te puste boki denerwują.

6. Tworząc Black Nitro SAB odwalił kawał dobrej roboty. Zrobili coś przełomowego - postarali się żeby był dostęp do absolutnie każdej śrubki bez demontażu innych elemwntów. W "ramie" silnika są nawet specjalne otwory przez które można przełożyć klucz żeby dotrzeć do śrubek moujacych wałek sprzęgla itp. Cały moduł silnika demontuje się odkręcając tylko 4 śruby. Chwalili się tym nawet na filmach.

K580N bardzo bazuje na BN, bo wykorzystuje większość jego części i sam koncept mocowania silnika do ramy. Jednak, jakimś cudem, udało się im spierdolić to co tak dobrze zrobili wcześniej. Nie ma już dostępu do śrubek. Odkręcanie samej osłony wiatraka bez demontażu reszty z ramy to rzeźba i naginanie. Moduł "napędu" pomimo zastosowania identycznych elementów montażowych do ramy już nie daje się wyjąć po odkręceniu tych 4 śrub. Trzeba odkręcić podwozie, trochę płyty głównej i mocowanie zbiornika, żeby rozgiąć ramę na chama i to wyjąć. I najlepsze jest to że dostęp do śruby mocującej zbiornik blokuje tłimik... :masakra: WTF, SAB? Jak można było tak bardzo olać to co wymyśliło się wcześniej i zrobić to gorzej kilka lat później?! :wall2:

7. Jak już mowa o zbiorniku... Od kiedy stosuje się układy z regulatorami (wysokie ciśnienia w zbiorniku) to konstrukcje zapewniają miejsce na "rozdymanie" zbiornika. W BN jest to elegancko rozwiązane, zbiornik ma gdzie się rozszerzyć na boki. W K580N... nie. Zbiornik jest praktycznie na zero wciśnięty między ramy. Jak się nadmucha to o nie ociera. Ciekawe ile lotów potrzeba żeby go przetrzeć hmm

8. No i mój ulubiony fakap - SAB zapomniał że gorące powietrze chłodzące silnik powinno jakoś jednak wylecieć na zewnątrz.

298436077_10159814159699584_7012274429728765466_n.jpg


298621713_10159814159584584_295113835580802658_n.jpg


Więc w charakterystycznym dla siebie stylu usiadłem i tentegowałem zanim nie wytentegowałem rozwiązania

20220910_125032.jpg


20220911_133610.jpg


Teraz chłodzenie jest bardzo wydajne, można go piłować mocno i długo a nie chce się zagrzać. Oczywiście to nie oznacza że silnik nie dostanie w dupsko jak będzie za ubogo.

W pierwszym poście, jak widać, skupiłem się na samej konstrukcji i podstawowych tematach związanych z setupem. O tym jak lata chciałbym napisać później, jak zrobię chociaż ze 30 lotów. Na ten moment po 10 lotach jest przyjemnie, choć nie bez niespodzianek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2022, o 23:38 przez mwx, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 26 wrz 2022, o 16:05

Krzywe te chlodzace dziury w kabinie :) No ale to wiadomo, gdyby model byl dla corki to byloby ladniej. Troche zenada, ze SAB nie jest zainteresowany ogarnieciem jakosci malowania swoich helikow.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 wrz 2022, o 16:13

No niestety. Black Nitro też pogubił literki z kabiny od oleju. Niby da się tak latać i nie jest to duża wada, ale jednak jak postawisz to obok 13-letniego Trexa któremu nic się z kabiny nie zmywa ani nie odpada mimo że stoi uwalony od zawsze to jednak wypada słabo.
Generalnie całe to malowanie w naszych narodowych barwach średnio mi się podoba. Słabo to widać w powietrzu. Czerwony staje się czarny, a białego jest mało. Ogonek też był czerwony ale jako że rozpuszczająca się farba (nie kumam dlaczego okleili to białą folią i potem pomalowali zamiast dobrać czerwoną folię :dk: ) brudziła wszystko wokoło postanowiłem zedrzeć i przerobić na biały. Teraz lepiej go widać i pasuje do podwozia. Podwozie w kicie jest czarne, ale na czarnym to już w ogóle jest nuda i smutek.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 26 wrz 2022, o 16:40

Tez to zauwazylem jak kupilem x360. Tam tez jest malowanie czarno, bialo, czerwone. Bardzo kiepska widocznosc takiego polaczenia kolorow, lekko odlecisz i robi sie czarna plama z calego modelu.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 wrz 2022, o 20:06

Na żywo wygląda fajnie, no i oryginalnie bo to chyba jedyny helik w barwach narodowych Indonezji (Polski na plecach).

Ale nie jest to malowanie na ciemniejsze dni. W niedzielę jak się lekko zachmurzyło to widać było jedynie sylwetkę.
Najchętniej zamieniłbym całe to ubranko na niebiesko-żółte z elektryka ale kryzys mnie ciśnie i nie będę wywalał kasy na większe głupoty niż zwykle.
No chyba że któryś z elektrycznych kolegów będzie chciał się zamienić :mrgreen:

Gdyby to był helikoptr na bateryjki to bym chociaż końcówki łopat psiknął na jakiś oczojebny żółty, bo przyzwyczaiłem się do patrzenia na Rapidy, no ale w nitro to słaby pomysł. Muszę się nauczyć na niego patrzeć, bo póki co już 2 razy się pogubiłem w locie.
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 610
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 14 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 27 wrz 2022, o 07:45

Podziwiam Twój zapał do nitro:)
Mi się to wydaje zbyt skomplikowane.

Co do Krakena to to malowanie również wygląda super, może rzeczywiście w locie gorzej.
Wg mnie ten model wyglądowo Sabowi się udał, bo prezentuje się pięknie.

Carson co do X360 też mam w tym malowaniu i zgadzam się w 100%.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 wrz 2022, o 14:22

LechuW pisze:Podziwiam Twój zapał do nitro:)
Mi się to wydaje zbyt skomplikowane.


Jak nitro się skończy to pierdolnę to hobby.

Nie starczy mi zapału na latanie samymi elektrykami
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 610
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 14 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 27 wrz 2022, o 17:52

Ja kilka lat temu sporo wertowałem o spalinowym na benzynę bo chodziła mi po głowie.
Jedziesz na pole i tylko dolewasz a nie masz wiadra pakietów. Perspektywa była kusząca, ale jak się wgłębiałem trochę w temat to odpuściłem.
Zbyt dużo problemów z wibracjami i ustawieniami itp.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 wrz 2022, o 18:24

Benzyna to jednak totalna egzotyka, brzydkie heliki i bardzo wysoki próg wejścia.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 27 wrz 2022, o 21:19

ee nie takie brzydkie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 27 wrz 2022, o 21:50

A cena?

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 wrz 2022, o 23:18

Bardzo wysoka jak za takiego brzydala :rotfl:

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości