RAW 700 Piuma

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 12 wrz 2023, o 07:26

Cześć Ekipo,

Czy miał już ktoś coś do czynienia z Piumą? Tak mnie coraz to bardziej "gryzie" ten model, a duszek szepce "kup, kup". Obejrzałem sobie manual, filmiki, poczytałem dane i podoba mi się to, że jest o 20% albo i lepiej lżejsza od typowego RAW-a 700, że może z powodzeniem latać na 6S/5000 (szczególnie gdy nie wymaga się od niej hard 3D), że była projektowana pod relatywnie niewielkie (jak na Goblina) obroty wirnika, bo najlepiej czuje się między 1500 a 1900 rpm (choć pewna Niemka lata nim spokojne 3D przy 1300 rpm i "sportowo" nawet na 750 rpm), czyli podsumowując... że jest takim TDSF-em dla ubogich ;). Złapałem się na tym, ze od jakiegoś czasu najczęściej latam XL-em i coraz bardziej mi się to podoba, a np. M2 w tym sezonie zaliczył u mnie raptem dwie sesje, w tym jedną wyjazdową (gdzie zadecydowały małe gabaryty i solidne pudełko do bezpiecznego transportu modelu :mrgreen:). Piuma wydaje mi się idealnym rozwinięciem XL-a z przeznaczeniem do spokojnego bujania się po niebie, gdzie model będzie reagował na każdy ruch drążków, ale w odróżnieniu od wymienionego już "kurdupla" nie będzie dążył do samounicestwienia przy każdym drobnym błędzie pilota i dawał czas na korektę takiego "omsknięcia" :-). Kwestia widoczności modelu w powietrzu też nie jest tu bez znaczenia (a lepiej nie będzie - PESELoza robi swoje ;) ).

Tak... winc... chętnie poczytam jakieś konstruktywne 0,03 PLN w temacie tego RAW-a.


Pozdrawiam,
Piotr.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2023, o 08:01 przez Piotr_T, łącznie zmieniany 1 raz.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1491
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 12 wrz 2023, o 07:55

@radios24 lata Piuma na 8s i hw 150a. Myślę że może coś opisze :)
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 12 wrz 2023, o 08:13

Dzięki za info. Jakby co, to zaczepię go na PW. BTW - o ile dobrze kojarzę nick z imieniem i osobą, to Radek jest takim naszym forumowym "Tarekiem", czyli umie naprawdę dać wycisk modelowi. Jeśli 8S tu wystarcza, to na moje "makiety" 6S też powinno :-).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 12 wrz 2023, o 10:15

No tak się składa że złożyłem ostatnio Piuma. Mój aktualny setup to:

# SAB S700 main blades (stock)
# SAB 105 tail blades (stock)
# HobbyWing 150A V5
# Xnova 4030-710kV (21T pulley)
# GDW DS498MG midi cyclic servos
# GDW BLS995HV standard tail servo
# MSH Brain 2 HD BT fbl unit
# Futaba R7003SB receiver
# 1st BUFFER V4.8, 3x25F
# RCPROPLUS REB 6808 Pro D6 connectors
# additionally custom antenna holder bracket (+5g) and tail boom supports (+60g)

# LiPo 2x CNHL 4s 5200mAh 90C (1145g)

RTF 4450g

Generalnie polecam setup na 8s choć mocy będzie zauważalnie mniej od 12s, szczególnie pod koniec pakietu. Model daje fajne odczucia w locie prowadzi się jak po sznurku. Jeżeli zdecydujesz się na setup 8s to polecam każdy z tych komponentów pomijając silnik. Xnova 4030 jest moim zdaniem za duża do tego modelu i wymaga zmiany pulley. Bardziej odpowiedni byłby np COMBOVE TYPE II 4225-810KV. Ja po 3min nawalania na 1950rpm mam zużycie lipo na poziomie 3500-3800mAhz także do spokojnego latania można pomyśleć o 4500mAh 8s np SLS które są znacznie lżejsze.

Model ma wady. Po pierwsze rezonans belki ogonowej. Ja to rozwiązałem podporami. Pliki podpory do pobrania z mojego thingiverse:
https://www.thingiverse.com/thing:6143020

Druga wada to wibracje z głowicy. Niestety winą jest design modelu i w niektórych egzemplarzach (także w moim ) na miększym setupie demperów model wpada w poważne oscylacje. Z tym za bardzo nic się nie zrobi. Ja latam na dwardszych demperach. U niektórych na miekszych też działa. Myślę że wszystko zależy od setupu i rpm.

Generalnie polecam ten model ale ja bym się nie zdecydował na 6s ;)

Check out my website yellowhammer.pl
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 12 wrz 2023, o 11:01

Cześć Pawle (przepraszam za przekręcenie imienia, ale osobę z nickiem skojarzyłem prawidłowo :-)).

Dzięki za opis setupu i "cech szczególnych" modelu. Mimo czyhających "zasadzek" brzmi to wszystko całkiem nieźle. Tak jak wspomniałem, najbardziej zainteresowało mnie to, że Piuma owszem jest modelem klasy "700", ale takim "light duty" w porównaniu z większością klasowej konkurencji. Co do zasilania - ja latam w stylu "sportowym" (żeby nie napisać "makietowo" albo "pi....owato" ;) ), więc zapotrzebowania na moc jakiegoś szczególnie wielkiego nie mam, stąd (po obejrzeniu paru filmów) skłonienie się do napędu 6S i współdzielenia przynajmniej części pakietów z XL-em 550. Mam wrażenie, że przy dobrym dopasowaniu silnika i piniona oraz obrotów (myślę o 1300 - 1500) Piuma nie będzie dużo bardziej żarłoczna niż XL Power w standardowym setupie latający na 1800 rpm, a aktualnie na pakietach 5000 mAh wylatywanych do storage bujam się nim przez jakieś 8-9 minut (czyli momentami nawet ciut za długo jak na oczekiwania). Od kosmicznych przyspieszeń i łamania praw fizyki bardziej oczekiwałbym od niej tej majestatyczności i precyzji w powietrzu wynikających z wielkości modelu (sporo z tego daje mi XL, ale chciałoby się popróbować czegoś większego :-) ).

Ot, tak pokrótce.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 12 wrz 2023, o 13:41

Chcesz latac na tych samych lipo w 550 i 700? tzn fizycznie tych samych egzemplarzach.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 12 wrz 2023, o 14:07

Jeśli kupię Piumę i zrobię ją na 6S, to jeszcze nie wiem, czy na 100% będzie współdzielić pakiety z XL-em, ale na pewno w przypadku dwóch praktycznie nowych 5000 / 45C (Gens Ace i Maniax) aktualnie używanych w 550 taka wymiana byłaby możliwa. Na pewno pozostałych dwóch posiadanych "kapci" 4000 mAh, jeden bodajże 35C, drugi o nieznanym C do 700 kłaść nie będę :-). Nie zmienia to jednak faktu, że jak 6S, to te pakiety dla 700 powinny być ciut większe i wydajniejsze (np. 5600 / 80C), a jeszcze lepiej byłoby podnieść napięcie zasilania :mrgreen: (choć wszyscy wielcy którzy latali Piumą twierdzą, że można nią latać na 6S - patrząc przez pryzmat max. obrotów, wagi i wymaganej mocy to nie jest typowy Goblin).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 12 wrz 2023, o 14:14

Pytam bo zonglowanie pakietami miedzy 550 6s i 700 12s to raczej nie jest dobry pomysl. Zaczna Ci sie rozjezdzac z czasem te pakiety (ich IR)
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 12 wrz 2023, o 14:51

Tyle że 700 też byłoby na 6s :mrgreen:. Składając szynę 12S nie rozdzielałbym zmontowanych par, ale tak... nie widzę przeszkód, poza odpowiednią wydajnością pakietu.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 12 wrz 2023, o 15:11

Moim zdaniem do piumy na 6s musiał byś mieć minimum 5,5Ah, optymalnie 6Ah inaczej się zgrzeją i pożegnasz się z nimi po parudziesięciu lotach. 6s to ekstremalny przypadek użycia Piumy. Moim zdaniem jest na to zbyt ciężka. Do takich eksperymentów raczej bym brał Tron Dynamic aniżeli Piume.

Check out my website yellowhammer.pl
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 12 wrz 2023, o 15:40

Kilka fotek 8s.

Naturalnie w KIT jest mocowanie serw standard, ale można podmienić na to od RAW580 na serwa midiObrazekObrazekObrazek

Check out my website yellowhammer.pl
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 12 wrz 2023, o 23:31

Ładny model. A co do poniższego...
radios24 pisze:Do takich eksperymentów raczej bym brał Tron Dynamic aniżeli Piume.

to... rzeczywiście lekki to on jest. 3,7 kg w stanie "gotowy do lotu" z baterią 6S 5500 mAh na pokładzie, jak na elektryczne 700 to robi już wrażenie. Pozostaje tylko kwestia w przypadku której u SAB-a nie ma żadnych wątpliwości - dostępność modelu i sprawny dostęp do części, także w dłuższym okresie. U nas ta marka to taki trochę "egzotyk" (chyba że się mylę).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 21 wrz 2023, o 00:19

Cześć , model fajny ale faktycznie czasem ma drgawki:)
Mó setup to
Kontronik kolibri 140Lv
Kontronik pyro 650-103
Aktualnie 19t pulley na silniku
Latam na 6s tzn. zrobiłem kilkanaście lotów zmieniałem oringi z 90 na te 70-90(miększe) ale ostatecznie wróciłem do twardszych . Chyba jednak lepiej na twardych. Czas lotu na 6s 5000mah troche za krótki jak dla mnie, zwłaszcza w porównaniu do Raw Nitro , tam mam ok 8minut na max obrotach :)
Miałem też dziwne drganie kiedy zmieniałem z 1400 na 1600 obrotów , po przejdciu na 1860 wszystko niby wraca do normy ale niepodoba mi się to. Fajnie lata ale wymaga sporo więcej wyczucia- gdzie łapy wsadzić ;)
Generalnie kupiłem go bo miałem nadzieję ze będzie coś podobnego jak mój nitro ,ale jednak na 6 s brakuje mi mocy
Ale model fajny :), bałem sie też czy regulator da radę, a tu jednak miłe zaskoczenie :)
https://youtu.be/xvkHS3Ja7ZY?feature=shared
https://youtu.be/fYp2lUKNCKI?feature=shared
Obrazek

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 wrz 2023, o 10:13

pablo2-75 pisze:Raw Nitro


Tego byś pokazał.

Zastanawia mnie jak sprawuje sie nitrus bez kabinki hmm

No i jak wygląda kwestia akumulatora - za każdym razem rozkręcasz ten pojemnik z boku żeby go wyjąć i włożyć?
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 21 wrz 2023, o 13:46

pablo2-75 pisze:
mwx pisze:Tego byś pokazał


.


Obrazek
:D
Obrazek

Bateria 1800 mah 2s wystarcza na ok 3-4 loty, raczej wymieniam po trzecim . A sama wymiana to 15 s
Niestety nie mam zadnego filmiku ale jak bedzie pogoda to moze się coś uda nagrać . Raw nitro jest świetny :thumb:

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 wrz 2023, o 14:02

Ważyłeś go może? Ciekaw jestem jak wypada na tle BlackNitro albo Spectera

Mam wolnego OSa 91 Speed który leży w pudle pewnie z 10 lat i myślę czy by go nie wysłać do jakiejś roboty :dk:

Póki co Specter dużo bardziej mi się podoba wizualnie, ale przyzwyczaiłem się już do SABowych napędów
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 21 wrz 2023, o 14:30

mwx pisze:Ważyłeś go może? Ciekaw jestem jak wypada na tle BlackNitro albo Spectera

Jeśli chodzi o blacka to w stosunku do mojego to ok 400-500g różnicy. Sporo , Raw jest w powietrzu lżejszy co odrazu się czuję.
To waga gotowego do lotu 4.7kg

Obrazek
Obrazek

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 wrz 2023, o 14:42

Muszę zważyć swojego BN. Trochę go odchudziłem belką od T-line i małym serwem na gazie, ale pewnie to nadal będzie klocek.

400g na pewno czuć - to dlatego pod koniec zbiornika najlepiej się lata :P
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 1 paź 2023, o 22:16

Dzisiaj właśnie dotarło do mnie, że jednak trzeba wydać na upgrade do 12s ;) , jeśli ktoś lata spokojnie i bez wiatru, to ok-ale ja mieszkam nad morzem, a tu ciągle wieje. Regiel zaczął krzyczeć, że za gorąco…! A mi brak mocy, więc koniec zabawy ;)! myślałem że mnie to zadowoli … ale niestety , nie ma się co oszukiwać, 6s mi nie wystarcza… ;) Helik fajny jak mowiłem , ale teraz bym wxiał Raw 700 bez piuma ;)

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
kris
Stały bywalec...
Posty: 119
Rejestracja: 16-12-2019
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: kris » 2 paź 2023, o 21:49

A dlaczego Raw 700 zamiast Piuma na 12s? W czym Piuma jest gorsza?
Trochę mnie tam piuma z 6s kusi do nauki autorotacji (duży wirnik, mała waga). Przyczym plan byłby aby później przejść na 12s.
Ale jeśli jednak raw 700 jest lepszy, to może do autorotacji lepiej mieć raw 580 na 6s lub raw 700 na 12s?
By nie zostać z mniej popularnym/gorszym modelem?
pozdrawiam
Krzysztof

Kraken 580, Goblin Buddy, XL380, Blade 230s
Spektrum DX8 G2

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości