Trochę nowości ze stajnii SAB-a

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7784
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 mar 2016, o 21:43

AdamP pisze:nareszcie spalina z zapasem mocy


No właśnie w to nie wierzę. Ale może trzeba spróbować, kto wie? Trzeba by porównać masę kitu do masy kitu 600N, 700N, i innych N
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 mar 2016, o 21:48

Obstawiam, że do filmow latają na 105 i 30% nitro.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7784
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 mar 2016, o 21:49

tak, i 140C. To jest właśnie ten problem.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7784
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 mar 2016, o 21:50

Kowal zważył byś kit 700N? I napisz co w nim jest. Najlepiej sam, bez silnika serw etc.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 mar 2016, o 21:55

Nie chce mi się wyjmować. Poza tym zmieniłem helika, ten jest cięższy. Ma podwozie od Vario, kabinkę od Vario i jest flybarowy.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 19 mar 2016, o 23:41

wojtekr pisze:
AdamP pisze:nareszcie spalina z zapasem mocy


No właśnie w to nie wierzę. Ale może trzeba spróbować, kto wie? Trzeba by porównać masę kitu do masy kitu 600N, 700N, i innych N


Ostatnio Gaui pracuje nad modyfikacją pozwalającą na montaż do NX4 silnika 0.50, zamiast 0.38. Osobiście wolę elektryki :)


YouTube
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Sulim » 20 mar 2016, o 15:25

wojtekr pisze:Kowal zważył byś kit 700N? I napisz co w nim jest. Najlepiej sam, bez silnika serw etc.



Po co Ci waga KIT'a. Ważne co leci, nie co w kartonie.
700 N w wersji do F3C, z padlami po 40 g sztuka, ciężkimi łopatami 705 mm i zatankowany po uszy
z pakietem 2000mAh waży prawie 5.5 kg.
Dlaczego uważasz, że 140 stopni to jakaś tragedia. OS'a świetnie chodzi przy 120 st., a 140 ją nie boli.
Jutro zdejmę z szafy FBL'a, i zważę, jak Cie to interesuje ;)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7784
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 mar 2016, o 15:30

120 ok, ale 140 raczej boli. takie są moje doświadczenia z 55HZ. A co do wagi to jak byś zważył to dzięki, będę wdzięczny. Chodzi mi o znalezienie jakiegoś punktu odniesienia do goblina. Wagę kitu pewnie zaraz podadzą, silnik i wyposażenie będzie podobne wiec waga kitu i przełożenie robi różnicę
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 20 mar 2016, o 15:48

5 kg waży chyba nitro fbl do lotu. Moze trochę mniej.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Sulim » 20 mar 2016, o 15:58

wojtekr pisze:120 ok, ale 140 raczej boli. takie są moje doświadczenia z 55HZ. A co do wagi to jak byś zważył to dzięki, będę wdzięczny. Chodzi mi o znalezienie jakiegoś punktu odniesienia do goblina. Wagę kitu pewnie zaraz podadzą, silnik i wyposażenie będzie podobne wiec waga kitu i przełożenie robi różnicę



W międzyczasie zważyłem 600N.
Mam tylko z padlami, też ciężkie, łopaty 610 Curtisa, pakiet 2000mAh i zatankowany po szyje + wyrównawczy
4.1 kg.

Inny N, czyli Airskipper 90, podobnie jak wyżej, wszystko ciężkie , z padlami , zatankowany
5,6 kg
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 20 mar 2016, o 16:52

T700N flybarless bez paliwa waży 4.17 kg.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1143
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 115 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 20 mar 2016, o 16:58

Moim zdaniem, spaliny osiągnęły praktycznie kres swoich możliwości kilka lat temu. Na filmach demo widać, że mają moc, ale stawiam, że silnik ma przeżyć tylko ten lot pokazowy i może się po nim rozsypać. Nie ma znaczenia, nitro czy benzyna.

Owszem, nowy goblin może latać fajnie, szczególnie do lekkiego 3D i czegoś a'la dynamika w F3C, ale wyżej d.. nie podskoczy. Przy porządnych szarpnięciach i dużych kątach i tak zdechnie.

Jakoś się nie interesowałem, ale czy jakaś firma rzeczywiście tworzy porządne, nowe silniki? JAkies nowe rozwiązania?
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7784
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 mar 2016, o 18:46

Kula pisze:Jakoś się nie interesowałem, ale czy jakaś firma rzeczywiście tworzy porządne, nowe silniki? JAkies nowe rozwiązania?


Najnowszy to chyba 105HZ, nie wiem co się stało z YS120, chyba już nie ma dostępnych.
Niestety kolejki i rewolucji to tu nie ma ale z drugiej strony nitro to jest po prostu inna koncepcja, nie ma konkurować z elektrykami. Nawet trudno to porównywać. Kiedyś jak elektryki dopiero wchodziły, ze słabą wydajnością, z nędznymi pakietami to nitro było poważną opcją ale obecnie jak silniki/pakiety są tak niesamowicie wydajne i mocne to już nie bardzo.

W elektryku dajesz 15st katy, pakiet 60C i możesz zamienić gaz na przełącznik trój pozycyjny: 0-50-100 a w spalinie nie bardzo. Poprzez ograniczenie w mocy trzeba przewidywać co się chce zrobić.

Dla porównania silnik spalinowy 105HZ ma 3,75hp/2,8kW (i to pod warunkiem 15000rpm) a silnik w moim Protosie ma max 11kW no to sorry musi latać inaczej.

Ale ja lubię nitro, lubię tam dłubać, myć, walczyć z temperaturą i mocą.

Taka kwestia gustu- nikt normalny chyba no postawi tezy, że elektryki lepsze nitro gorsze. Można je lubić lub nie. Jak ktoś nie lubi to nie kupuje.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Sulim » 20 mar 2016, o 19:04

wojtekr pisze:
Kula pisze:Jakoś się nie interesowałem, ale czy jakaś firma rzeczywiście tworzy porządne, nowe silniki? JAkies nowe rozwiązania?


Najnowszy to chyba 105HZ, nie wiem co się stało z YS120, chyba już nie ma dostępnych.


Jest. W wersji 120 SRX. Ma to moc, ale też apetyt

wojtekr pisze:Ale ja lubię nitro, lubię tam dłubać, myć, walczyć z temperaturą i mocą .

Otóż to :piwo:

Natomiast co do mocy. Mam ciche zastrzeżenie. To są wielkości (elektryk, spalina) które wynikają z
różnych wielkości fizycznych.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 20 mar 2016, o 20:09

Mnie w dużych elepstrykach przeraża ładowanie tych małych granatów, moce itd. Poza tym są ok. Chociaż wiem, że za jakiś czas zmienię na elektryki, bo spalinowe odejdą w zapomnienie. Będzie brakowało części itd. Już teraz zakupy do T700 uskuteczniam w Niemczech i UK, a i tak wszystkich części nie ma :wall2:
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Extra330
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 23-05-2015
Lokalizacja: Jabłonna
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Extra330 » 20 mar 2016, o 20:25

Widać, że popyt na spalinę jest. Inaczej by tego nie wypuszczali.
Pozdrawiam Władek
Gaui X2, X5, X7, MX3
Goblin 420, 500HPS3, 700C
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7784
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 mar 2016, o 20:30

Extra330 pisze:Widać, że popyt na spalinę jest. Inaczej by tego nie wypuszczali.



a to nie jest tylko dla mnie?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1143
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 115 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 20 mar 2016, o 21:33

Chłopy, nie chcę was martwić ale jesteśmy (Wojtek, Extra, Kowal, Sulim, Karuzel...) ostatnim pokoleniem, które umie ustawić silnik spalinowy.
Nikomu nic nie ujmując, ale młodsi latacze wybierają to, co jest łatwiejsze i zawsze (prawie) działa dobrze, czyli elektryki.
Pielęgnujecie dziś wiedzę dla większości modelarskiego (heli) świata tajemną...
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 507 razy

Postautor: Kenobi36 » 20 mar 2016, o 22:02

wojtekr pisze:
Extra330 pisze:Widać, że popyt na spalinę jest. Inaczej by tego nie wypuszczali.



a to nie jest tylko dla mnie?

Ja myślałem że SAB to wypuścił tylko dla Ciebie :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 728
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 77 razy
Podziękowano: 97 razy

Postautor: AdamP » 20 mar 2016, o 22:31

Kula pisze:Chłopy, nie chcę was martwić ale jesteśmy (Wojtek, Extra, Kowal, Sulim, Karuzel...) ostatnim pokoleniem, które umie ustawić silnik spalinowy.
Nikomu nic nie ujmując, ale młodsi latacze wybierają to, co jest łatwiejsze i zawsze (prawie) działa dobrze, czyli elektryki.
Pielęgnujecie dziś wiedzę dla większości modelarskiego (heli) świata tajemną...

Zapomniałeś jeszcze o mnie DawidzieC, Baslerze, MC, Titanie, Seba1, Muzyk, Ken też latał by spaliną żeby się ne psuła w locie ;)
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość