Strona 4 z 8

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 19 mar 2016, o 21:43
autor: wojtekr
AdamP pisze:nareszcie spalina z zapasem mocy


No właśnie w to nie wierzę. Ale może trzeba spróbować, kto wie? Trzeba by porównać masę kitu do masy kitu 600N, 700N, i innych N

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 19 mar 2016, o 21:48
autor: Kowal
Obstawiam, że do filmow latają na 105 i 30% nitro.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 19 mar 2016, o 21:49
autor: wojtekr
tak, i 140C. To jest właśnie ten problem.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 19 mar 2016, o 21:50
autor: wojtekr
Kowal zważył byś kit 700N? I napisz co w nim jest. Najlepiej sam, bez silnika serw etc.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 19 mar 2016, o 21:55
autor: Kowal
Nie chce mi się wyjmować. Poza tym zmieniłem helika, ten jest cięższy. Ma podwozie od Vario, kabinkę od Vario i jest flybarowy.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 19 mar 2016, o 23:41
autor: Danielus
wojtekr pisze:
AdamP pisze:nareszcie spalina z zapasem mocy


No właśnie w to nie wierzę. Ale może trzeba spróbować, kto wie? Trzeba by porównać masę kitu do masy kitu 600N, 700N, i innych N


Ostatnio Gaui pracuje nad modyfikacją pozwalającą na montaż do NX4 silnika 0.50, zamiast 0.38. Osobiście wolę elektryki :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QWGIHV2r-E4&feature=youtu.be[/youtube]

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 15:25
autor: Sulim
wojtekr pisze:Kowal zważył byś kit 700N? I napisz co w nim jest. Najlepiej sam, bez silnika serw etc.



Po co Ci waga KIT'a. Ważne co leci, nie co w kartonie.
700 N w wersji do F3C, z padlami po 40 g sztuka, ciężkimi łopatami 705 mm i zatankowany po uszy
z pakietem 2000mAh waży prawie 5.5 kg.
Dlaczego uważasz, że 140 stopni to jakaś tragedia. OS'a świetnie chodzi przy 120 st., a 140 ją nie boli.
Jutro zdejmę z szafy FBL'a, i zważę, jak Cie to interesuje ;)

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 15:30
autor: wojtekr
120 ok, ale 140 raczej boli. takie są moje doświadczenia z 55HZ. A co do wagi to jak byś zważył to dzięki, będę wdzięczny. Chodzi mi o znalezienie jakiegoś punktu odniesienia do goblina. Wagę kitu pewnie zaraz podadzą, silnik i wyposażenie będzie podobne wiec waga kitu i przełożenie robi różnicę

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 15:48
autor: Kowal
5 kg waży chyba nitro fbl do lotu. Moze trochę mniej.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 15:58
autor: Sulim
wojtekr pisze:120 ok, ale 140 raczej boli. takie są moje doświadczenia z 55HZ. A co do wagi to jak byś zważył to dzięki, będę wdzięczny. Chodzi mi o znalezienie jakiegoś punktu odniesienia do goblina. Wagę kitu pewnie zaraz podadzą, silnik i wyposażenie będzie podobne wiec waga kitu i przełożenie robi różnicę



W międzyczasie zważyłem 600N.
Mam tylko z padlami, też ciężkie, łopaty 610 Curtisa, pakiet 2000mAh i zatankowany po szyje + wyrównawczy
4.1 kg.

Inny N, czyli Airskipper 90, podobnie jak wyżej, wszystko ciężkie , z padlami , zatankowany
5,6 kg

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 16:52
autor: Kowal
T700N flybarless bez paliwa waży 4.17 kg.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 16:58
autor: Kula
Moim zdaniem, spaliny osiągnęły praktycznie kres swoich możliwości kilka lat temu. Na filmach demo widać, że mają moc, ale stawiam, że silnik ma przeżyć tylko ten lot pokazowy i może się po nim rozsypać. Nie ma znaczenia, nitro czy benzyna.

Owszem, nowy goblin może latać fajnie, szczególnie do lekkiego 3D i czegoś a'la dynamika w F3C, ale wyżej d.. nie podskoczy. Przy porządnych szarpnięciach i dużych kątach i tak zdechnie.

Jakoś się nie interesowałem, ale czy jakaś firma rzeczywiście tworzy porządne, nowe silniki? JAkies nowe rozwiązania?

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 18:46
autor: wojtekr
Kula pisze:Jakoś się nie interesowałem, ale czy jakaś firma rzeczywiście tworzy porządne, nowe silniki? JAkies nowe rozwiązania?


Najnowszy to chyba 105HZ, nie wiem co się stało z YS120, chyba już nie ma dostępnych.
Niestety kolejki i rewolucji to tu nie ma ale z drugiej strony nitro to jest po prostu inna koncepcja, nie ma konkurować z elektrykami. Nawet trudno to porównywać. Kiedyś jak elektryki dopiero wchodziły, ze słabą wydajnością, z nędznymi pakietami to nitro było poważną opcją ale obecnie jak silniki/pakiety są tak niesamowicie wydajne i mocne to już nie bardzo.

W elektryku dajesz 15st katy, pakiet 60C i możesz zamienić gaz na przełącznik trój pozycyjny: 0-50-100 a w spalinie nie bardzo. Poprzez ograniczenie w mocy trzeba przewidywać co się chce zrobić.

Dla porównania silnik spalinowy 105HZ ma 3,75hp/2,8kW (i to pod warunkiem 15000rpm) a silnik w moim Protosie ma max 11kW no to sorry musi latać inaczej.

Ale ja lubię nitro, lubię tam dłubać, myć, walczyć z temperaturą i mocą.

Taka kwestia gustu- nikt normalny chyba no postawi tezy, że elektryki lepsze nitro gorsze. Można je lubić lub nie. Jak ktoś nie lubi to nie kupuje.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 19:04
autor: Sulim
wojtekr pisze:
Kula pisze:Jakoś się nie interesowałem, ale czy jakaś firma rzeczywiście tworzy porządne, nowe silniki? JAkies nowe rozwiązania?


Najnowszy to chyba 105HZ, nie wiem co się stało z YS120, chyba już nie ma dostępnych.


Jest. W wersji 120 SRX. Ma to moc, ale też apetyt

wojtekr pisze:Ale ja lubię nitro, lubię tam dłubać, myć, walczyć z temperaturą i mocą .

Otóż to :piwo:

Natomiast co do mocy. Mam ciche zastrzeżenie. To są wielkości (elektryk, spalina) które wynikają z
różnych wielkości fizycznych.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 20:09
autor: Kowal
Mnie w dużych elepstrykach przeraża ładowanie tych małych granatów, moce itd. Poza tym są ok. Chociaż wiem, że za jakiś czas zmienię na elektryki, bo spalinowe odejdą w zapomnienie. Będzie brakowało części itd. Już teraz zakupy do T700 uskuteczniam w Niemczech i UK, a i tak wszystkich części nie ma :wall2:

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 20:25
autor: Extra330
Widać, że popyt na spalinę jest. Inaczej by tego nie wypuszczali.

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 20:30
autor: wojtekr
Extra330 pisze:Widać, że popyt na spalinę jest. Inaczej by tego nie wypuszczali.



a to nie jest tylko dla mnie?

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 21:33
autor: Kula
Chłopy, nie chcę was martwić ale jesteśmy (Wojtek, Extra, Kowal, Sulim, Karuzel...) ostatnim pokoleniem, które umie ustawić silnik spalinowy.
Nikomu nic nie ujmując, ale młodsi latacze wybierają to, co jest łatwiejsze i zawsze (prawie) działa dobrze, czyli elektryki.
Pielęgnujecie dziś wiedzę dla większości modelarskiego (heli) świata tajemną...

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 22:02
autor: Kenobi36
wojtekr pisze:
Extra330 pisze:Widać, że popyt na spalinę jest. Inaczej by tego nie wypuszczali.



a to nie jest tylko dla mnie?

Ja myślałem że SAB to wypuścił tylko dla Ciebie :-)

Re: Trochę nowości ze stajnii SAB-a

: 20 mar 2016, o 22:31
autor: AdamP
Kula pisze:Chłopy, nie chcę was martwić ale jesteśmy (Wojtek, Extra, Kowal, Sulim, Karuzel...) ostatnim pokoleniem, które umie ustawić silnik spalinowy.
Nikomu nic nie ujmując, ale młodsi latacze wybierają to, co jest łatwiejsze i zawsze (prawie) działa dobrze, czyli elektryki.
Pielęgnujecie dziś wiedzę dla większości modelarskiego (heli) świata tajemną...

Zapomniałeś jeszcze o mnie DawidzieC, Baslerze, MC, Titanie, Seba1, Muzyk, Ken też latał by spaliną żeby się ne psuła w locie ;)