Hexa6X na KFC32 STM32

Miało być lepiej niż daje fabryka a wyszło jak zwykle... Czyli relacje naszych inżynierów...
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 1 lis 2012, o 18:51

Witam

trwa odchudzanie "mojej" hexy... każde 100gram to ~1 min lotu, tak więc jest o co powalczyć:

Software KFC32 - v37
projekt: http://www.rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=7783&start=0
KFC32 - Baro, GPS, ACC, GYRO, Kompas itd.. :)

Czas lotu: ~10-11 min

aktualna waga:
1040 gram - hexa z FPV
393 gram - 3x 5000mAh LiPol
--------------
1433 gram razem

apratura: KDS K7X (6ch) w trybie AERO, odbiornik ma 8ch ale nadajnik tylko 6ch, tak wiec tylko dwa przełączniki do ustawiania dodatkowych opcji, stanowczo za mało, polecam aparature 8ch. :
IDLE: GPS Hold / off
Ch6: ACC / ACC+Baro
poniżej obrazek z MultiwiiConf z ustawieniami AUX1 i AUX2.

FPV: kamera Sony 600TVL HDR, 200mW 5,8GHz, OSD Remzibi, koniczynki
waga fpv
60 FOXTECH 5.8g 200mw Transmitter
~5 antena
32 obudowa metal kamery
16 kamera 600TVL WDR, 2.8mm lens
19 OSD Remzibi
8 kable
---------------
razem 140


śmigła: APC 8x3,5 SlowFLy

silniki: Mystery A2208-14 1450KV
RPM/V: 1450 KV
No. Of cells(Ni-MH): 6-8
No. Of cells(Li-Po): 2-3
Max. efficiency current: 5 - 9 A (>74%)
NoLoad current/10 V: 0.6 A
Current capacity: 12A/60 s
Max. efficiency: 0.8
Shaft diameter (mm): 3 mm
Weight with cables: 36g
Internal Resistance: 140 mΩ
Dimensions(mm): 27.5x26

regle: Mystery 12A Brushless Speed Controller (Blue Series)
Amp rating: 12A
Burst Rate (10sec): 16A
BEC Output : 5.0V / 1A
Voltage: 7.4-11.1V (2-3 cell Lipo/5-10 NiCd)
Dimensions: 22x21x4mm
Weight: 8g

kalkulator z wporwadzonymi danymi dla mojej Hexy oraz wagą z uwzględnieniem pakietu 3S 5000mAh
Obrazek

ustawienia w programie MultiwiConf 2.1, m.in. co ma się dziać po włączeniu przełaczników w aparaturze Aux1 i Aux2
Obrazek

fotki tego cuda ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
semento
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 14-11-2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: semento » 18 lis 2012, o 08:55

Po pierwsze: za chwilę wlepią Ci moderatora działu "wielowirnikowce" :)

Po drugie: powiedz czy te nylonowe śruby na mocowaniu ramion, to walka z wagą czy zabezpieczenie przed zniszczeniem centerplate przy krecie?

Po trzecie: jak sprawują Ci się te silniki? Problemy z wyważeniem? Szukam już długo odpowiedniego napędu "na początek" i główny dylemat to czy brać cztery drogie, ale sprawdzone konstrukcje, czy kupić tańsze 6 sztuk z nadzieją że cztery z nich będą w miarę ok do quada?

Po czwarte: 100gr to 1 min lotu więcej? Sprawdzone empirycznie? Jeśli tak to wypieprzę tą ramę co kupiłem i sklecę coś z profili bo jak na razie klon DJI produkcji Tarota to prawie 300 gr :shock:

p.s. Skąd ściągnąłeś te silniki, jeśli to nie tajemnica?
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 18 lis 2012, o 10:59

Rama DJI i jej klony mają tę wadę, że są ciężkie, ale mają jedną zaletę... są (relatywnie) kretoodporne, a nawet jak Ci się ramię połamie to 5 min./ 5$ i po sprawie :thumb:

Na pierwszą platformę to moim zdaniem niezły wybór, bo profile alu 10x10 przy spotkaniu z Matką Ziemią nie mają szans.



PS. Oczywiście DJI też da się całkowicie zniszczyć, np. jak się spadnie z 45m na kostkę:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 18 lis 2012, o 11:12

semento pisze:Po pierwsze: za chwilę wlepią Ci moderatora działu "wielowirnikowce" :)
Po drugie: powiedz czy te nylonowe śruby na mocowaniu ramion, to walka z wagą czy zabezpieczenie przed zniszczeniem centerplate przy krecie?
Po trzecie: jak sprawują Ci się te silniki? Problemy z wyważeniem? Szukam już długo odpowiedniego napędu "na początek" i główny dylemat to czy brać cztery drogie, ale sprawdzone konstrukcje, czy kupić tańsze 6 sztuk z nadzieją że cztery z nich będą w miarę ok do quada?

Po czwarte: 100gr to 1 min lotu więcej? Sprawdzone empirycznie? Jeśli tak to wypieprzę tą ramę co kupiłem i sklecę coś z profili bo jak na razie klon DJI produkcji Tarota to prawie 300 gr :shock:

p.s. Skąd ściągnąłeś te silniki, jeśli to nie tajemnica?


ad.1. są mądrzejsi odemnie i na tym forum raczej nie ma ludzi z multicopterami...
ad.2. nylonowe śruby walka z wagą, w środku mam metalowe śruby...
ad.3. silniki są ok, ja kupiłem gotowca, nowy projekt tym razem quad będzie miał inne silniki i mocniejsze regle, ta hexa to moja podstawówka.

pogoda ładna, GP2 na pokład i heya!
normalnie obraz super, po doswiadczeniach z Sony Bloggie....
waga po zdjeciu FPV , to 1040gram bez pakietu.

Obrazek
Obrazek

filmik z latania, prawie 10 min


co do Quadro kombinuje przeróbke konstrukcji Kolegi PIt202 z rc-fpv.pl
silniki do tej konstrukcji z rctimer : silniki 2830-11 1000KV 210W
regle fast PWM: 20A

rysunek elementów ramy, przystosowana do mocowania GoPro na sztywno lub na gimbalu.
koncepcja Pit202 http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10634
Obrazek

po złożeniu rys. Pit202
Obrazek
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki

Wróć do „DIY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości