Postautor: Don Mirson » 3 lip 2014, o 13:55
Wydaje mi się, że mieszasz pojęcia. Funkcja powrótu do domu nie jest zależna od nadajnika tylko od tego co wsadzisz w model. Chyba, ze chodziło Ci o to, że powrót do domu możesz ustawić na przełączniku, który chcesz - to tak.
Może dodam jeszcze kilka słów jak to działa w taranisie... Mówiąc najprościej...
1. Masz listę kanałów (kilkadziesiąt). Jest ich tyle ponieważ kanały uzywane są też pomocniczo. Służą one do budowania bardziej zaawansowanych zależności, lub po prostu tych, które powtarzają się w innych kanałach. Dzięki temu kanały mogą się wzajemnie do siebie odwoływać lub łączyć, miksować w różny sposób.
2. Żaden kanał nie ma przypisanej żadnej konkretnej funkcji ani drążka. Każdy kanał trzeba skonfigurować samemu według własnych potrzeb. Na przykład wchodzisz w kanał 1. Ustawiasz w nim, że ma reagować na ruch prawego drążka na zasadzie góra-dół. Potem mu ustawiasz wartości odchyleń (czułości tego drążka), krzywe, czas reakcji i opóźnienia (na przykład przy klapach). Dodatkowo ustawiasz w nim czy siła drążka ma iść na kanał bezpośrednio, czy na przykład ma się sumować z innymm źródłem "sygnału", dodawać z nim czy ma go zamienić.
Na każdym kanale możesz dopisywać dowolne dodatkowe zależności, zaznaczając że mają być aktywowane konkretnym przełącznikiem. W ten sposób ustawisz na przykład dr'y. Działa to analogicznie do programowania. W dużym uproszczeniu.
Opis kanału wygląda tak:
1CH:
- jeżeli przełącznik 1 jest w pozycji zerowej, wtedy bierz sygnał z lewego drążka, z takimi i takimi odchyleniami, krzywą itp itd
- jeżeli przełącznik 1 jest w pozycji 1, wtedy bierz sygnał z lewego drążka, z takimi i takimi odchyleniami, krzywą itp itd
- jeżeli przełącznik 1 jest w pozycji 2, wtedy bierz sygnał z lewego drążka, z takimi i takimi odchyleniami, krzywą itp itd
I tak dalej...
Mam nadzieje, że piszę choć odrobinę zrozumiale...
Krzywe można sobie zapisywać i w innych kanałach korzystać z już wcześniej zaprojektowanych. I takie tam różne.
3. Z ciekawych funkcji jest jeszcze tworzenie własnych przycisków(kombinacji). na przykład wymyślasz sobie przycisk "lala" i ustawiasz, że będzie aktywny gdy 3 różne pstryczki będą miał odpowiednie położenie. Lub że będzie się aktywował gdy nastąpi konkretna zależność.
Zabawy jest mnóstwo. Powyżej to przykłady.