Strona 1 z 2

450 by me

: 6 lut 2015, o 21:25
autor: wojtekr
moja testowa platforma, nazwana przez Artu "kłębuszkiem".

Po lekkiej glebie i zaprószeniu śniegiem regli miałem takie objawy na dwóch silnikach ale po wysuszeniu na jednym.

Macie jakieś pomysły poza zrobieniem sobie octokoptera (wtedy można olać połowę silników i regli :) )?

Jazz tak nie było u Ciebie?

(prawy pomarańczowy działa poprawnie)

[youtu_be]http://youtu.be/b-KySoL2Y8U[/youtu_be]

Re: 450 by me

: 6 lut 2015, o 21:49
autor: aikus
Jakbys je krocej meczyl to jest duza szansa, ze po wysuszeniu objawy by znikly, a tak to mogles zjarac regiel.
Ale tez jest szansa, ze tylko Ci sie wydaje ze je wysuszyles.
Poloz w cieplym przewiewnym miejscu i odczekaj kilka dni...

Moj regiel z Bociana, Turnigy Plush 40A, ktory zanurkowal w jeziorze nie łapal synca przez ladnych pare dni. A bylo cieplo i sucho - upaly byly.
A potem odzyl i ... pewnie zylby do dzis, gdyby go Artja nie zgubil...
(a moze i zyje, cholera mac u jakiegos zlodzieja... :/ )

Re: 450 by me

: 6 lut 2015, o 21:59
autor: wojtekr
mogę go rozkroić i porządnie wysuszyć ale nei mam potem takiej termokurczki. Zobaczymy jutro. Quad 250 nigdy tak długo nie cierpiał po moczeniu, parę godzin i w górę.

Re: 450 by me

: 6 lut 2015, o 22:15
autor: niebochod
A silniki kręcąc palcami chodzą gładko?

Ja miałem coś podobnego z jednym silnikiem, po glebie też gubił synchronizację. Trochę tak jak Ty pomęczyłem go próbując go rozkręcić i zobaczyłem małe dziwne światełko na reglu 12A Afro z HK i smużkę dymu :)
Albo silnik gdzieś dostał podczas kreta albo podczas utraty synchronizacji (SimonK + 4S...) coś mu przyjarało i zaczął trochę się blokować - na tyle, że regiel nie rozkręcił i poszedł z dymem.

Re: 450 by me

: 6 lut 2015, o 22:16
autor: wojtekr
nie, jest ok. Na filmie nawet widać , że czasami działa OK. Zobaczę jutro.

Re: 450 by me

: 6 lut 2015, o 23:09
autor: aikus
Ja mam chyba taka pasujaca termokurczke jakby co...

Re: 450 by me

: 6 lut 2015, o 23:10
autor: wojtekr
ale muszą być przeźroczyste- esteta jestem :)

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 06:52
autor: aikus
No przezroczyste, przezroczyste...

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 17:05
autor: wojtekr
Niestety wygląda na zwał. Nie ma ktoś regla 30A do quada pożyczyć/sprzedać?

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 17:07
autor: Artja
Te regle nie muszą być identiko?

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 17:16
autor: wojtekr
oj tam oj tam- nie wiem, zobaczymy o ile ktoś ma

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 18:00
autor: aikus
Pasowaloby pewnie zeby mialy w maire podobna charakterystyke ... nie wiem jak to powiedziec... Trzymania obrotow w zaleznosci od gazu.
Ale moze i kontroler jakies tam rozbieznosci ogarnie i sam skompensuje...

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 18:04
autor: Artja
Mogłby ogarnąć gdyby miał czujnik obrotów, a tak, to on nie wie jakie są faktyczne obroty każdego silnika. Za punkt odniesienia przyjmuje że przy danym sygnale gazu obroty są takie same na wszystkich silnikach, to jest chyba zadanie regla żeby je utrzymać

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 18:10
autor: wojtekr
ok, a co w sytuacji tych samych regli i masy przesuniętej na jakaś stronę. Przecież on nie kontroluje po poziomie PWM'a tylko po efekcie jaki to daje. Myślę, że to wogóle nie będzie problemem. ten regiel będzie inaczej sterowany ale tak aby model był poziomo- przecież steruje według wskazań akcelerometrów

Za punkt odniesienia przyjmuje że przy danym sygnale gazu obroty są takie same na wszystkich silnikach


raczej za punk odniesienia przyjmuje poziom (lub inna zadana pozycję) z czujników

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 18:13
autor: Artja
Ano też prawda

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 18:40
autor: aikus
Ja mysle ze to jest tak samo jak niewypoziomowana tarcza w FBLu.
Za bardzo nie przeszkadza, ale im bardziej rozpoziomowana tym badziej model bedzie dryfowal.
Jak ma byc idealnie to musi byc wypoziomowana.

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 19:11
autor: wojtekr
też o tym myślałem ale jednak tu jest trochę inna sytuacja. Myślę, ze to zależy od delty sygnału PWM i reakcji na sygnały z czujników. Jeżeli inność regla zmieści się w reakcji na zmianę sygnału z czujników o ok. Tu chyba ważniejsze jest nie poziom obrotów w funkcji sygnału tylko reakcja na zmianę

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 20:04
autor: Don Mirson
Wojtek mam chyba 30A w czajce - czerwonego bricka.
Czajka nie muszę teraz latać więc tymczasowo możesz wziąć ode mnie.

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 20:06
autor: wojtekr
jakieś regle to ja też mam ale pytanie czy to nie będzie już za duży hardocre dla FC? Czy te multikopterowe to jednak nie są inne?

Re: 450 by me

: 7 lut 2015, o 20:08
autor: Don Mirson
Dowiesz się jak podlaczysz :)