Quad Iron Man 650 w układzie X8

Miało być lepiej niż daje fabryka a wyszło jak zwykle... Czyli relacje naszych inżynierów...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 lut 2015, o 18:17

Trochę mnie naszło na jakieś długoterminowe latadło.
Poszedłem na parę kompromisów i wybrałem ramę Tarot 650, do tego planuje użyć silników 3508 w układzie X8 ze śmigłami około 17" i pakietem 3S.

Jest to jakoś tam polecana konstrukcja głównie ze względu na czas lotu. Często stosowane silniki to Sunnysky v3508 380KV ale może ma ktoś jakieś doświadczenia swoej lub czyjeś w temacie innych silników.

Z takich popularniejszych, które znalazłem to:

http://www.goodluckbuy.com/dji-e600-ser ... odels.html
http://www.goodluckbuy.com/ld-power-mt- ... rotor.html
http://www.goodluckbuy.com/sunnysky-v35 ... opter.html

I to rodzi pytania
o zasadność takiej konstrukcji?
o jakość innych nie Synnysky silników?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 27 lut 2015, o 18:53

Chwalą sobie silniki EMAX MT-3510 KV600. Do tego śmigła 13x6,5" na przykład 13X6.5 Carbon Fiber Propeller Prop CW/CCW dla zasilania 3S, ale to w układzie quadro...
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2015, o 18:40

Dlaczego nie 6s??
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 lut 2015, o 19:07

żeby były małe obroty i duże śmigła wtedy zużycie prądu spada
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2015, o 21:47

Poprawcie mnie, ale zużycie Ci bardziej spadnie jak dasz właśnie 6s i odpowiednio niższe kV na silniku..?
A nawet jeśli wyszło by tak samo to miałbyś pakiety 500tkowe...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 lut 2015, o 21:56

o ile dobrze kumam, to zwiększanie obrotów jest niekorzystne dla wydajności, więc lepiej dawać niższe napięcie, niższe KV i większe śmigła nawet w związku ze stratami przy większym prądzie przy niższym napięciu.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 mar 2015, o 01:42

Wojtek, ale ja nie chce zwiększać obrotów.
Nie chce też tworzyć teorii, ale "na forach zagranicznych" :D sugerują żeby te same obroty wypluwać niższym kV a wyższym S. Ze niby tak lepiej, dłużej, mocniej... a może po prostu fajnej ;)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 1 mar 2015, o 07:15

Ludzie lubią pisać różne rzeczy a jak coś się powielii i rozpowszechni to potem ręce opadają Jak się czyta.
Aż dziwne że quadami 250 nie latają na 12s.

A widziałeś gdzieś test laboratoryjny porównujący różne napięcia pracy?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 mar 2015, o 10:21

miruuu pisze:Wojtek, ale ja nie chce zwiększać obrotów.
Nie chce też tworzyć teorii, ale "na forach zagranicznych" :D sugerują żeby te same obroty wypluwać niższym kV a wyższym S. Ze niby tak lepiej, dłużej, mocniej... a może po prostu fajnej ;)


Czyli odwrotnie niż w mojej teorii.

Kenobi a jaka jest Twoja? Pytam powaznie
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 mar 2015, o 10:33

Ken, jak pisałem, nie upieram się przy "mojej" teorii, ale myślę że temat jest i warto go przedyskutować.

Z tego co widziałem to na fpv forum w multikopterach do dłuższych lotów często montowane są właśnie silniki z bardzo niskim kV (np 350kv) ale właśnie z lipo 6S+.
Czy dobrze robią? Nie wiem. Ale skoro tak czynią może jest powod. Stąd moje pytanie do Wojtka o te 3s.

A poza tym poluje na skrywane głęboko przez Wojtka gensy 3s ;)
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 1 mar 2015, o 10:40

miruuu pisze:Z tego co widziałem to na fpv forum w multikopterach do dłuższych lotów często montowane są właśnie silniki z bardzo niskim kV (np 350kv) ale właśnie z lipo 6S+.

Wyższe napięcie = niższe prądy przy tej samej mocy hmm
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 mar 2015, o 11:57

A dlaczego 450tki ostatnio modne na 6s? Hmmm
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 mar 2015, o 20:22

Powoli decyduje się na SunnySky V3508 KV580 i do tego 14", 15" wtedy doświadczalnie dobiorę 3s lub 4s. Przy pakietach 5000 powinienem mieć około 20 minut zawisu
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 1 mar 2015, o 21:01

Wszystko zależy od wielkości bąkolota.
Limitem są też sostępne pakiety, wygoda użytkowania, wielkości prądów, dostępności i ceny regli.

450 poszło w 6s bo 90% dostępnych regli 40A obsluguje właśnie 6s. Wiecej mocy wymagało by tegli 80A które są droższe, cięższe i większe co stwarzałoby problemy z zamontowaniem.

Moj quad to ok 1.5kg-2kg i ma silniki 880kv i lata na 3s 10000mAh, 15 minut
Ale akurat mi wygodnie bo z 12v wszystko się zasila bezproblemowo, ledy, av, kamerki itd. Dodatkowo pakiety 3s5000 nadadzą się do mniejszego quada. Dodatlowo silniki akurat 880kv były sporo tańsze a regulatory 20A które miały być wykorzystane były do 4s.
Oczywiście spokojnie można by zastosować 440kv i 6s5000. Wyjdzie na to samo. Ta sama pojemność pakietu w Wh dwa razy wyższe napięcie ale dwa razy niższ prąd. Obciążenie pakietu w "C" też wychodzi takie same. Więc spokojnie można było iść zarówno w 6s5000 jak i 3s10000.
Oczywiście można też rozwaźać 4s, wszystko w zależności od posiadanego kv silników i wielkości śmigieł ewentualnie posiadanych pakietów.

Ale większy bąkolot wymaga większych pakietów. Ile można łączyć pakietów 3s róenolegle? 4? Bez sensu. Jakie będą sumaryczne prądy? Duże bąki wymagają długich kabli, w heliku kable są krótkie, grube przewody na 150A to luzik, grubsze kable przy sumarycznej długości w bąkolocie podnosi znacząco masę. Dlatego przy bąkolocie 3-4 kg to raczej tylko 6s.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 mar 2015, o 23:09

ecalc dla 14x55 podaje 20,6min a dla 17x55 24,9. Jeżeli nie kłamie to zwiększanie rozmiaru śmigieł poprawia wydajność całego układu.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 2 mar 2015, o 10:01

No ciekaw jestem jaki byłby efekt końcowy wsadzenia do stosunkowo lekkiego modelu dużych wolnoobrotowych śmigieł.
Ogólnie z obserwacji jeśli model jest lekki i ma dużą powierzchnię śmigieł to na ogół kiepsko opada. Jeśli stosunek masy do powierzchni jest większy to stabilniej opada.
No i jak będzie ogólnie ze stabilnością (jak szybko i mocno taka konstrukcja reaguje na odcyłki) i podatnością na wiatr.

A a propo X8 to kolega ma takowy i na jakimś mega pakiecie wisiał 30 minut do opadnięcia :-) Dowiem się jaki miał konfig.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 mar 2015, o 11:44

super, to czkeam
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 2 mar 2015, o 16:16

X8:
Silniki Multistar 600kv
Śmigła 13/5.5 Graupner
5,2 KG z 2x 8000 4s z gimbalem i Sony NEX
15-16 min
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „DIY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości