HobbyKing - 1/10 Quanum Vandal

Bo i takie istnieją...
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 16 lut 2016, o 11:58

Witam

Ostatnio zwiadzajac sklep w HK w chwili slabosci kliknalem i jedzie do mnie ten oto model: 1/10 Quanum Vandal 4WD.

Obrazek

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__64514__1_10_Quanum_Vandal_4WD_Electric_Racing_Buggy_RTR_EU_Warehouse_.html

Nie znalazlem jednak informacji jak sie konserwuje taki samochodzik przed jazda i po. Rozumiem, ze smarowanie lozysk silnika przed jazda nie zaszkodzi, ale moze tutaj jest inaczej?

Sciagnelem sobie juz manuala do vandala i widze ze powieniem wpuscic lub przynajmniej sprawdzic i uzupelnic olej w teleskopach. Niestety w manualu nie ma informacji jaki olej uzyc :(

- Czy ktos moglby potwierdzic, czy powienienem zastosowac olej silikonowy 35WT?
- Czy TrackStar Silicone Shock Oil 400cSt to odpowiednik 35WT?
- Czy butelka 60ml na dlugo wystarczy?

Niestety, nie wiem po jakich torach bede jezdzic bo ich jeszcze nie znalazlem :(

No i jak ma sie sprawa z RTR (ready to run) wiem, ze w helikach RTF (ready to fly) nie dziala, trzeba zawsze sprawdzic wszystko przed pierwszym lotem, a jak sie ma sprawa z RTR - rowniez?

Najwazniejsze pytanko: gdzie moge jakies upgrady kupic. Widze ze w HK nie zabardzo maja wybor. BLINK, BLINK musi byc :D
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
szymonstempien
Stały bywalec...
Posty: 154
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szymonstempien » 16 lut 2016, o 12:24

Z tego co pamiętam to do amortyzatorów używany jest specjalny olej. W zależności od jego gęstości, lepkości zmienia on jakoś tłumienia amorków.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Arczi
Stały bywalec...
Posty: 149
Rejestracja: 27-07-2013
Lokalizacja: Warszawa Wola
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Arczi » 16 lut 2016, o 12:46

Na Swieta dostalem dokladnie ten sam model. RTR oznacza, ze mozna jechac od razu i fakt jezdzi. Ale polecam sprawdzic sprzeglo i mechanizm roznicowy. Lubia byc niedokrecone i czasem przeskakiwac. Ja tak mialem ze sprzeglem, musialem docisnac.
Jeszcze go nie smarowalem niczym, tylko po jezdzie w blocie czyscilem dokladnie. Na razie dziala bez zarzutu.
Nie pomoge w kwestii smarowania, czy oleju, ja mam od tego mechanika (kolega z pracy ogarnia temat, wiec w razie potrzeb on mi zalatwia takie rzeczy). Jeszcze nie wymienialem oleju w amortyzatorach, ale pewnie predzej wymienie na aluminiowe.
Natomiast doradzilbym kupno dodatkowych wachaczy na przod i tyl, oraz zderzak. C-huby i zwrotnice jakos mi wytrzymywaly za kazdym razem a wczesniej wymienione elementy juz 2 razy musialem wymieniac. Stabilizatory poziome tez warto, mialem okazje przetestowac niedawno.
Niestety poza HK nie trafilem na sklep z czesciami do tego modelu, co mnie mocno martwi, bo zamawianie ich z HK int jest malo fajne.
Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 16 lut 2016, o 12:52

Nie wiem czy to na pewno ten model który Ty masz, ale zapodam linka do tematu na RC-Auto:
http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=72366
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, o 13:24 przez marek_c4, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 16 lut 2016, o 13:23

Arczi pisze:Natomiast doradzilbym kupno dodatkowych wachaczy na przod i tyl, oraz zderzak. C-huby i zwrotnice jakos mi wytrzymywaly za kazdym razem a wczesniej wymienione elementy juz 2 razy musialem wymieniac. Stabilizatory poziome tez warto, mialem okazje przetestowac niedawno.

Dzieki za wskazowki, A mozes podac linki do tych czesci w HK nawet, Nie za bardzo to ograniam. W HK nie ma przednich lub tylnich alu amorkow,

@marek_c4
Dzieki, przeczytalem caly dzial. Nawet sie zarejestrowalem na tym forum, Ale juz ktorys dzien czekam na aktywacje. Co to sie porobilo, kiedys latwiej mozna bylo dolaczyc do forum. Teraz jakies chocli klocki.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 lut 2016, o 13:23

Takimi modelami się po prostu jeździ i ubija a jak coś urypiesz to wymieniasz i dalej mordujesz.
Jak Ci kilka rzeczy zacznie lecieć zbyt często to szukasz jakiegoś upgrada dopiero, bo mnóstwo "alu" jest z dupy. Płacisz a niewiele dostajesz poza zbędną wagą.
Jeżeli HK nie ma części tunignowych to pewnie jest to klon jakiegoś znanego autka od którego częsci będą pasować.

Przerabiałem troche różnych aut i gdybyś zapytał mnie przez zakupem co kliknąć, to bym powiedział że Himoto. Bo jest tanie, części jeszcze tańsze a sie jakoś trzyma w miarę. Tego nie znam. Może nie będzie zły ;)

Ale jak juz zacząłeś temat, to zamiast upgradów poczytaj sobie na forach na temat amorków i opon. Te drugie to podstawa. Dobre dobrane koła to więcej niż połowa sukcesu. Zupełnie inne sprawdzają sie w terenie, inne na asfalcie a jeszcze inne na dywanie. I nie sa to różnice dla teoretyków. Mają ogromne znaczenie i zmianiają mocno charakterystykę jeżdzenia (z resztą zużycie też).

Jestem bardzo ciekawy jak będzie jeździł. W tym sensie, czy ma powera. To co mnie niepokoi to regiel który ma raptem 40A (ja jeżdziłem na 120A w tej skali). Ale to pewnie kwestia silnika i przełożenia.

Aha. Druga rzecz po oponach, która będzie meeeeega ważna i na pewno do niej kiedyś dotrzesz, to zmiana silnika :D
Nie dlatego że ten zły, tylko jak troche pojeżdzisz to pewnie nabierzesz pewnych preferencji do stylu jeżdzenia i miejscówek. W silnikach do aut (w przeciwieństwie do helików, gdzie żyje się tematem kv) liczy się zwoje :)
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 16 lut 2016, o 13:31

miruuu pisze:Przerabiałem troche różnych aut i gdybyś zapytał mnie przez zakupem co kliknąć, to bym powiedział że Himoto. Bo jest tanie, części jeszcze tańsze a sie jakoś trzyma w miarę. Tego nie znam. Może nie będzie zły ;)

to byla kwestia klikniecia (slabosci)

miruuu pisze:Ale jak juz zacząłeś temat, to zamiast upgradów poczytaj sobie na forach na temat amorków i opon.

Czytam, ale problem jest z pozwoleniem pisania na tych auto forach, Swoja droga niezly jad tam panuje wiec pewnie tylko poczytam.

miruuu pisze:Jestem bardzo ciekawy jak będzie jeździł. W tym sensie, czy ma powera. To co mnie niepokoi to regiel który ma raptem 40A (ja jeżdziłem na 120A w tej skali). Ale to pewnie kwestia silnika i przełożenia.



miruuu pisze:Aha. Druga rzecz po oponach, która będzie meeeeega ważna i na pewno do niej kiedyś dotrzesz, to zmiana silnika :D


napewno bede cos zmienial, Narazie tylko zobacze oco chodzi w temacie.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Arczi
Stały bywalec...
Posty: 149
Rejestracja: 27-07-2013
Lokalizacja: Warszawa Wola
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Arczi » 16 lut 2016, o 13:45

Czesci, ktore zaliczyly u mnie wymiane:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Buggy.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Buggy.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2pcs_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2pcs_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... sets_.html (Dokupione i dolozone. Wspomaga stabilnosc)

Amortyzatory kupie te, jak plastikowe padna:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2pcs_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2pcs_.html

To latwo zgubic, wiec kupilem zapas:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 4pcs_.html

Kupione na wypadek mocniejszego crasha, ale nadal lezy nieotwarte:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Buggy.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Buggy.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2pcs_.html


A tak sobie ktoregos razu jezdzilem. Wideo marne i krotkie bo nagrane umierajacym Mobiusem (wylaczala sie cholera przy wstrzasach) zamontowanym na sztywno do spoilera:
Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 16 lut 2016, o 13:49

karol pisze:
Arczi pisze:Natomiast doradzilbym kupno dodatkowych wachaczy na przod i tyl, oraz zderzak. C-huby i zwrotnice jakos mi wytrzymywaly za kazdym razem a wczesniej wymienione elementy juz 2 razy musialem wymieniac. Stabilizatory poziome tez warto, mialem okazje przetestowac niedawno.

Dzieki za wskazowki, A mozes podac linki do tych czesci w HK nawet, Nie za bardzo to ograniam. W HK nie ma przednich lub tylnich alu amorkow,

@marek_c4
Dzieki, przeczytalem caly dzial. Nawet sie zarejestrowalem na tym forum, Ale juz ktorys dzien czekam na aktywacje. Co to sie porobilo, kiedys latwiej mozna bylo dolaczyc do forum. Teraz jakies chocli klocki.


Kupiłem go synowi - stanowczo do wymiany wachacze i gniazda zawiasów pod dyferencjałami
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 16 lut 2016, o 13:50

Arczi pisze:A tak sobie ktoregos razu jezdzilem. Wideo marne i krotkie bo nagrane umierajacym Mobiusem (wylaczala sie cholera przy wstrzasach) zamontowanym na sztywno do spoilera:


:thumb: dzieki za linki i filmik.
Jak bys mial czas mozesz podeslac fotke jak zamontowales mobiusa?
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Arczi
Stały bywalec...
Posty: 149
Rejestracja: 27-07-2013
Lokalizacja: Warszawa Wola
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Arczi » 16 lut 2016, o 13:55

Nie mam fotki, Mobius byl chamsko przyklejony tasma izolacyjna. Pod przednia czesc tylko podlazylem zwiniety pare razy kawalek tasmy, zeby obiektyw nie byl skierowany tak mocno w dol.
Edyta:
I dodalem sobie miernik napiecia. Zamontowalem w srodku na ramie tak, ze widac go przez przezroczysta czesc w kabince. Wtedy wystarczy, ze podjade blizej i widze stan pakietu. A sam miernik jest taki: http://www.banggood.com/0_28-Inch-2_5V- ... 74258.html
Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 16 lut 2016, o 14:06

Arczi pisze:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... sets_.html (Dokupione i dolozone. Wspomaga stabilnosc)


A to mozesz sfotografowac?
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Arczi
Stały bywalec...
Posty: 149
Rejestracja: 27-07-2013
Lokalizacja: Warszawa Wola
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Arczi » 16 lut 2016, o 14:27

karol pisze:
Arczi pisze:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... sets_.html (Dokupione i dolozone. Wspomaga stabilnosc)


A to mozesz sfotografowac?


Jasne, postaram sie nie zapomniec i zrobic to wieczorem jak juz wroce. A na szybko tu jest zdjecie z neta: http://shrani.si/f/2D/Iy/S5tJcFT/img5992.jpg
Stabilizator to ten pret, ktorego konce sa za amortyzatorami przyczepione nad wachaczem, a srodek jest przymocowany nad zderzakiem tak, zeby mogl tam sie krecic.
Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 16 lut 2016, o 16:38

Do amorów i dyfra wlewamy olej silikonowy o różnych stopniach gęstości:
http://allegro.pl/kolekcje?id=6&order=m ... l-1-4-0203
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 16 lut 2016, o 17:04

tom74 pisze:Do amorów i dyfra wlewamy olej silikonowy o różnych stopniach gęstości:
http://allegro.pl/kolekcje?id=6&order=m ... l-1-4-0203


Dzieki, O ile juz w amorkach wiem co wlac (patrz pierwszy watek) to nie wiem jaki zakres oleju powinienem dac do dyfa. Mozesz cos doradzic. Chce te oleje pozamawiac
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 16 lut 2016, o 21:21

To kwestia własnych predyspozycji. Do modelu on-road brałbym rzadszy. W teren coś ze średniej/wyższej gęstości.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 20 lut 2016, o 01:52

No i przyszedl model.

@Arczi
Uzupelnilem olej w teleskopach i przymierzam sie do wymiany w Diff box. Tylko czy skrzynki dyferencyjne mam dwie? Przod i tyl? Instrukcja lipna, czarno-biala i nie za bardzo widac.

I jeszcze zauwazylem jedna dziwna rzecz. Czasami jak dam na maxa gazu to autko stoi w miejscu i cos tam chrobocze, to samo jak dam wstecz. Nie zawsze sie to dzieje, ale jednak ... A moze ten typ tak ma?
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 lut 2016, o 06:16

Sprzęgło sprawdź, moze trzeba troche dokrecic.
Awatar użytkownika
Arczi
Stały bywalec...
Posty: 149
Rejestracja: 27-07-2013
Lokalizacja: Warszawa Wola
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Arczi » 20 lut 2016, o 09:24

No wlasnie z tym chrobotaniem to na 99 procent sprzeglo. Mialem to samo. Trzeba je docisnac. Mozna albo sruba na wale, albo cos podlozyc przy tarczy. Ten drugi pomusl znam tylko z 2 reki i nie wiem dokladnie co i gdzie. U mnie dokrecenie sruby pomoglo. A dokladniej pomaga, bo jeszcze nie znalazlem optymalnego ustawienia a z racji uszkodzenia kluczowych czesci na razie nie mam jak dalej testowac. Zrobilem chyba 1 obrot i chrobotanie smniejszylo sie o jakies 70%.
Co do dyferencjalu to wydaje mi sie ze sa 2 skrzynki, ale przyznam sie ze nie sprawdzalem. Przednia otwieralem ale i tylna powinna byc przeciez. Instrukcja faktycznie kiepsko to pokazuje
Pozdrawiam, Artur

Wróć do „Pozostałe modele”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron