Hisky - HCP100S

Wszystkie maluszki do polatania w domu i w hangarze. Chociaż wiele z nich potrafi też poszaleć na dworze...
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 19 sie 2016, o 20:46

Tak, mocne expo i obniżenie zakresów to bardzo dobry pomysł. Z tego co pamiętam to instrukcja od Hisky w zaleceniach przy satelitce Spektrum każe ograniczyć TRAVELEM (czyli globalnie) AIL i ELEV bodajże do 70% a RUD do nawet 60% (niech ktoś potwierdzi please). Wypłaszczenie krzywej kątów też dużo daje. Ja swojego Hiskaja jednak specjalnie nie znieczulałem bo... lubię to dziwne uczucie "ociężałego helika" gdy latam 450 zaraz po Hiskaju. Albo uczucie "super lekkiej wydmuszki" gdy latam Hiskajem zaraz po 450.

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 19 sie 2016, o 21:35

miruuu pisze:
Pawłowi chodzilo o np.
0-40-50-60-90
Choc ja bym bardziej proponował
15-40-50-60-75
I bedzie łagodny jal baranek.


Wiośnie o takie coś mi chodziło. Ostatnio zmieniłem łopaty na bardzo sztywne i helika trudno było utrzymać w zawisie. Niewielka zmiana kątów skutkowała podskokami o kilka cm.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 19 sie 2016, o 21:48

A nie ma opcji zmiany zakresu kanału pitch by nie slęczec godzinami nad krzywą? Pitch w górę i dół po 85% zamiast 100%.
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 2049
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kubacki » 19 sie 2016, o 22:12

Dziękuję koledzy za szybką reakcję na moje pytanie, jutro będę dopieszczal kurdupla by był mniej narowisty. Oczywiście podzielę się swoimi doświadczeniami. Tak czy siak jest to najfajniejszy kurdupel jakim latalem
Goosky S2 Legend
XL Protos 380 V2
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 sie 2016, o 05:19

Wiktor pisze:A nie ma opcji zmiany zakresu kanału pitch by nie slęczec godzinami nad krzywą? Pitch w górę i dół po 85% zamiast 100%.

Oczywiście, że jest. Również w stockowej apce. Można i tak i tak. Czasowo jeden wuj.
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 23 sty 2017, o 10:10

Panowie mam problem, który dotyczy silnika ogonowego.
Czy ktoś próbował przezwajać to ustrojstwo?
Ostatnio przy piątym pakiecie silniczek ogonowy zaczął przerywać. Po oględzinach okazało się, że jeden z przewodów upitolił się przy samym uzwojeniu tak, że nijak nie dam rady polutować. Ha! - pomyślałem! Mam jeszcze dwa to szybko podmienię i zrobię jeszcze ze dwa pakieciki bo pogoda piękna...
Niestety przyroda okazała się... nieprzychylna i po wyjęciu z pudełka okazało się, że drugi z silniczków ma już stockowo upitolony jeden z przewodów dokładnie w taki sam sposób. Trzeci na szczęście był sprawny i z zapałem przystąpiłem do dzieła. Po wymianie silniczka zafundowałem jeszcze gówniarzowi termokurcza na ogonek i przystąpiłem do sprawdzenia czy dobrze podłączyłem silniczek.
Przez pierwszy moment jak rozkręcały się łopaty mikrus nie potrzebował za bardzo kompensować i wszystko wydawało się ok, jednak kiedy softstart przestał ograniczać moc i rządy przejął gov to helik dostał kopa i trzeba było mocno skompensować. Silnik ogonowy skompensował i wtedy zrozumiałem, że ma odwrotne obroty... Dostał takiego szfungu, że wytargało go z gniazda i jakże by inaczej - upitoliło kabelki przy samej dupie, a w zasadzie uzwojeniu.
W wyniku tej przygody stałem się szczęśliwym posiadaczem trzech upitolonych silniczków i tak trochę mi ich szkoda. Jest sens z tym walczyć?
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 23 sty 2017, o 10:57

hahahahahaa - przepraszam - nie mogłem inaczej zareagować. znam ten rodzaj pechów :D
Z tego co mi wiadomo kilku probowało te silniczki naprawiac, ale kable lecą w najbardziej upierdliwym miejscu i chyba kazdy ostatecznie decydował sie zamówić nowy... :/
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 23 sty 2017, o 13:05

:vhappy:
Im więcej czytam o różnych przygodach z mikrusami, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że najmniejszy sensowny helik to 450tka :D
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 23 sty 2017, o 13:46

Mati pisze:Panowie mam problem, który dotyczy silnika ogonowego.
Czy ktoś próbował przezwajać to ustrojstwo?

@Mati, chciałoby Ci się pokazać to upitolenie ?
Pytanie podstawowe to o sens, czyli czy taki silniczek jest droższy od szacunkowej naprawy.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 23 sty 2017, o 21:36

miruuu pisze:hahahahahaa - przepraszam - nie mogłem inaczej zareagować. znam ten rodzaj pechów :D :/

:twisted: Mam wrażenie, że takie "ciągi zdarzeń" ostatnio jakby się na mnie... uwzięły. Nie będę opowiadał jakie przygody miałem niedawno z pralką... :masakra:

mikegsx400 pisze::vhappy:
Im więcej czytam o różnych przygodach z mikrusami, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że najmniejszy sensowny helik to 450tka :D

Eeee tam. Mikrusy są fajne i służą według mojej opinii do czegoś innego niż 450tka. Przy tych prędkościach, które osiągają współczesne wydmuszki to już nie są ćwiczenia i obciążenia są całkiem słuszne jak na tak delikatne konstrukcje. Szczególnie kiedy się szuka mocy, mocy, mocy i jeszcze dwa razy więcej mocy w ogonie.
Innym rodzajem ciekawego doświadczenia z tymi małymi sqrvielamy jest chirurgiczna precyzja w trzymaniu śrubek, sztuka operowaniem lutownicą bez pomocy pana Parkinsona, czy ogólna wstrzemięźliwość ruchowa potrzebna do zreperowania pokretowej kupki nieszczęścia.
Latanie? Hisky vs X3 hmm To jak ważka vs hmm pszczoła jeśli X3 ma fajny setup. Jeśli wziąć pod uwagę, że mój Reksio na 3S to bąk 8-) to... Nie wiem co chciałem napisać bo Kaśka mnie wyrwała z kontekstu. ;)
Podsumowując - ja tam lubię ponapier...niczać Szejkerem.
omcKrecik pisze:@Mati, chciałoby Ci się pokazać to upitolenie ?
Pytanie podstawowe to o sens, czyli czy taki silniczek jest droższy od szacunkowej naprawy.

Podszedłem do tematu tak trochę po modelarsku i pomyślałem, że jeśli manualnie dam radę to na pewno podpowiecie łopatologicznie jak się do tego zabrać. Wszak prawdziwy mężczyzna powinien spłodzić syna, zasadzić drzewo, wybudować dom i przezwoić silnik. Został jeszcze dom i silnik. Mam tylko nadzieję, że dom będzie nieco większy... :)
Opłacalność więc, to kwestia drugorzędna w tym wypadku. Ograniczy się do zdobycia odpowiednich materiałów. Bardziej martwi mnie zaplecze techniczno-wiedzowe, ale to zawsze mogę pogłębiać, a w międzyczasie sprzedać nerkę i kupić ze dwa silniczki na zapas, a zdechlaki zostawić sobie na kiedyś - jak już opanuję ten angielski do stopnia sensownego.

Fotki postaram się pyknąć rano. W każdym razie ja nie widzę możliwości wlutowania się w to co zostało.
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 23 sty 2017, o 22:33

Mati pisze: W każdym razie ja nie widzę możliwości wlutowania się w to co zostało.

Na to nie liczę, tylko na ocenę możliwości przezwojenia. Ale niegodziwie byłoby odbierać Ci szansę na wawrzyny True Man.
Cosik mi się widzi, że Twoja cierpliwość dozna ciężkiej próby... Może odczekaj, aż napad złośliwych duchów przejdzie. Poznasz po pralce ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 24 sty 2017, o 09:38

omcKrecik pisze:...ocenę możliwości przezwojenia...

No właśnie - jak tak patrze na tę jednogroszówkę to zaczynam wątpić, ale kiedy trzymam silniczek w ręku wydaje mi się, że to możliwe.
Uzwojenie da się wyciągnąć bez większych zmagań i to zachęca do dalszych eksperymentów, ale skoro bardziej doświadczeni próbowali i mało jest wzmianek o sukcesie... Sam nie wiem. hmm

omcKrecik pisze:Cosik mi się widzi, że Twoja cierpliwość dozna ciężkiej próby...

Jeśli mi jej braknie mam ten komfort, że zawsze mogę wyrąbać do śmieci i spróbować z takim od pralki. :)

omcKrecik pisze:Może odczekaj, aż napad złośliwych duchów przejdzie.

Jestem już zahartowany. Złośliwe duchy wyprowadzam z równowagi swoim uporem w ignorowaniu ich. ;)

Poniżej trzej muszkieterowie po przejściach:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Buszmen
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 65
Rejestracja: 23-11-2014
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Buszmen » 24 sty 2017, o 18:02

Mati pisze:
omcKrecik pisze:...ocenę możliwości przezwojenia...

No właśnie - jak tak patrze na tę jednogroszówkę to zaczynam wątpić, ale kiedy trzymam silniczek w ręku wydaje mi się, że to możliwe.
Uzwojenie da się wyciągnąć bez większych zmagań i to zachęca do dalszych eksperymentów, ale skoro bardziej doświadczeni próbowali i mało jest wzmianek o sukcesie... Sam nie wiem. hmm

omcKrecik pisze:Cosik mi się widzi, że Twoja cierpliwość dozna ciężkiej próby...

Jeśli mi jej braknie mam ten komfort, że zawsze mogę wyrąbać do śmieci i spróbować z takim od pralki. :)

omcKrecik pisze:Może odczekaj, aż napad złośliwych duchów przejdzie.

Jestem już zahartowany. Złośliwe duchy wyprowadzam z równowagi swoim uporem w ignorowaniu ich. ;)

Poniżej trzej muszkieterowie po przejściach:



Ekhm...
To diabelstwo da się przewinąć, gdzieś tak po 2 - 3 "podejściu" nawet zaczyna przypominać oryginał. Koszt materialny znikomy, tyle co drut i lakier. Ale efekty... do d... . Coś musiałem "pokręcić" albo drut nie ten co trzeba :dk: 2 razy próbowałem i w końcu kupiłem 3 sztukę. Ale nie poddawaj się, w razie sukcesu - koniecznie podaj szczegóły :piwo:

Poniżej dwaj uparci frajerzy :help:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 25 sty 2017, o 11:10

No cóż - spodziewałem się tego.
Na razie chyba włożę je do szuflady pod tytułem "pewnego dnia się za to wezmę :klamca: ".
Czy te silniczki można dostać tylko na BG?
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Buszmen
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 65
Rejestracja: 23-11-2014
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Buszmen » 25 sty 2017, o 18:32

Jest na HK, ale jakiś drogi: https://hobbyking.com/en_us/assault-100 ... rness.html
U chinoli też jest: http://www.chinesejade.com/HiSKY_HCP100S.html, trochę taniej.

Czy u Ciebie silnik wypadł z tego mocowania jak na fotce? Mam podobne z BG, ale brakuje w nich wycięcia na śrubkę zabezpieczająca przed wypadaniem silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 25 sty 2017, o 19:14

Z tego mocowania, ale śrubka nie była wtedy wkręcona. Pewnie gdybym to zrobił to miałbym sprawnego malucha :shock:
:)
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Przemo84
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 30
Rejestracja: 03-01-2018
Lokalizacja: Bobrowniki
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Przemo84 » 4 sty 2018, o 01:17

Witam.
Czy ktos wie jak ustawic model z aparatura Fs-i6 ?
Heli połączony z aparatura przez moduł ht8 .
Ustawiłem aparaturę według flysky 9x, bo taka jest w instrukcji. Typ modelu wybrałem "Variable pitch''? Silniki kręcą, model obraca się lewo prawo tak jak ma, skok tarczy też działa, ale przy próbie oderwania heli przechyla sie na którąś ze stron i wali łopatkami o ziemie.
Czy silnik w tym modelu rozkręca sie powoli ?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 4 sty 2018, o 08:39

Czy mógłbyś dodać awatar do profilu?
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 4 sty 2018, o 09:09

Przemo84 pisze:Witam.
Czy ktos wie jak ustawic model z aparatura Fs-i6 ?
Heli połączony z aparatura przez moduł ht8 .
Ustawiłem aparaturę według flysky 9x, bo taka jest w instrukcji. Typ modelu wybrałem "Variable pitch''? Silniki kręcą, model obraca się lewo prawo tak jak ma, skok tarczy też działa, ale przy próbie oderwania heli przechyla sie na którąś ze stron i wali łopatkami o ziemie.
Czy silnik w tym modelu rozkręca sie powoli ?
Pozdrawiam.
Model nowy czy używany? Wygląda mi to na niewyważone łopatki głowne, albo jakieś inne wibracje spowodowane np. lekko krzywym szpindlem albo śmigiełkiem ogonowym itp. Ale jak to model nowy to mało prawdopodobne. W HCP100S też nie da się wyłączyć żyroskopu, więc jeśli tarcza kontruje (przechyl model, bez rozkręconego wirnika, tarcza powinna zawsze lekko kontrować w stronę przeciwną niż przechył) to znaczy, że działa. Ale jak nie kontruje to może walnięte żyro na płytce? Rozkręć model bez łopat, jak dodajesz gazu to tarcza idzie do góry równo, czy się przekręca dodatkowo ma którąś stronę? Powinna iść równo, a przekręcać dopiero jak dodasz łopaty - to by wskazywało na niewyważenie, i musisz spróbować dobrać inną parę. Jeśli i bez łopat tarcza lata na boki, a model nie ma wyraźnych wibracji z innego źródła - to wtedy szukałbym w apce (ewentualnie w module, ale to trudno sprawdzić jak nie masz kogoś z takim samym modelem, żeby sprawdzić, czy na innej apce i module jest OK). Może masz jakiś miks ustawiony? Jakieś expo? Tarcza idzie w górę i w dół równo z drążkiem, czy na końcach przyspiesza? A wysokości popychaczy serwo - tarcza są OK? W sensie tarcza jest poziomo, a łopaty mają kąty wyzerowane na środku drążka gazu?

W HCP100S są silniki bezszczotkowe, ogonowy rozkręca się niemal od razu, ale główny ze względu na masę wirnika i przekładnię potrzebuje tak z 3-5 sekund do osiągnięcia pełnych obrotów. Ustaw krzywą gazu na płasko np. na 85% i pozwól mu się rozkręcić i ustabilizować prędkość obrotową zanim oderwiesz od ziemi.

Sent from my D6633 using Tapatalk
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Przemo84
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 30
Rejestracja: 03-01-2018
Lokalizacja: Bobrowniki
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Przemo84 » 4 sty 2018, o 12:54

Przepraszam zapomniałem dodać. Model jest używany (niby tylko kilka razy), ale przed kupnem właściciel pokazał mi jak lata i było wszystko ok. Tarcza na hold idzie równo , ale z silnikiem i łopatami (lub bez) zaczyna pochylać się do przodu. Gdy koryguje np do tylu to tak zostaje :/
https://www.youtube.com/watch?v=IDd8AHv ... e=youtu.be
Ostatnio zmieniony 4 sty 2018, o 14:30 przez Przemo84, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „Mikro heliki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości