XLPower 700 (Specter)

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
Artz
Domownik forum...
Posty: 285
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Artz » 19 sie 2020, o 12:39

Tak, Specter ma orginalny upgrade do rozmiaru 760. XL76T01 np. https://www.align-trex.co.uk/helicopter ... 76t01.html
Gotowy do lotu Specter700; XLPower 550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
Artz
Domownik forum...
Posty: 285
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Artz » 23 sie 2020, o 14:34

mwx pisze:
Akumulatorek jest wpięty chyba w wolny port w Rx - mam tyle połączeń zasilania między Rx a Brainem że to w sumie obojętne gdzie go wepnę. Jest wpięty za pośrednictwem wyłącznika który włączam po uruchomieniu ESC i wyłączam przed wyłączeniem ESC, tak żeby nigdy z mojej winy nie było napięcia na linii serw gdy BEC w ESC nie pracuje. Sprawdzałem - nic się wówczas nie dzieje, ale w internerach straszą że ESC może próbować wówczas ruszyć na zasilaniu z tego małego pakieciku 2S.

Ja mam HW160A v4 która teoretycznie nie wspiera takiego rozwiązania. Wersja 200A v4.1 ma nawet opisane w instrukcji że możesz tak bez stresu zrobić.


Teraz jestem kilka chwil przed budowa zasilania dla awioniki, dlatego wracam do tego tematu.
Ten dodatkowy mały pakiet 2S... wymaga ładowania ? Jeżeli awionika zasilana jest też z głównego pakietu, to ten nasz mały 2S jest w tym czasie doładowywany z portu odbiornika?
Oraz jak to się ma do serw które mogą pracować na 8,4V , nasz pakiet 2S może działać w instalacji 8,4V a gdy BEC z ESC poleci wtedy wszystko chodzi na tych 2S?
2S to teoretycznie 8,2V ale to tylko przez krótkie chwile które wystarcza do autosa.
Gotowy do lotu Specter700; XLPower 550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 369 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 23 sie 2020, o 16:27

Ja mam ustawione na BECu 7.7V, tak żeby pakiet był cały czas w "wysokim storage", czyli 3.85V na ogniwo.
Awatar użytkownika
Artz
Domownik forum...
Posty: 285
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Artz » 23 sie 2020, o 19:03

Dla utrzymania długowieczności tego pakietu ?
Gotowy do lotu Specter700; XLPower 550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 369 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 23 sie 2020, o 20:21

I bezpieczeństwa trochę też. Tak nie spuchnie.
Awatar użytkownika
Artz
Domownik forum...
Posty: 285
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Artz » 12 wrz 2020, o 09:19

Jutro pierwszy spokojny oblot. Brakuje hotgluta jeszcze w wielu miejscach , mocowania anten na belce i lipo 2S (ale te dwa ostatnie nie są konieczne do oblotu).
Poza tym wszystko gotowe, ustawione. Obroty na początek 1650? Właściwie to nie wiem jakie ustawić w GOVie..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gotowy do lotu Specter700; XLPower 550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18639
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1694 razy
Podziękowano: 848 razy

Postautor: Don Mirson » 12 wrz 2020, o 09:28

Mocowanko powinienem wysłać jutro, najpóźniej w poniedziałek

ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Artz
Domownik forum...
Posty: 285
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Artz » 12 wrz 2020, o 16:20

Nie dałem rady, pierwszy zawis zrobiony.
Po 5 minutach na pakietach 3,92V. Wrażenia niesamowite, dźwięk, wiatr wyrywający drzewa.
ESC ciekawie rozpędza wirnik, najpierw tak bardzo powoli by później dać speeda. Fajnie za wolno trzeba zmienić opcję w ESC. Niezwykle szybka reakcja na cyklike i pitch.
Piekne jest to ze mimo ze gyro 85% a żadnych problemów z ogonem nie ma.

Jedyny problem. to bardzo gorący silnik. Musze potestowac timmingi. Moze za niskie obroty (1650rpm Xnova XTS 4530 525KV)..
Gotowy do lotu Specter700; XLPower 550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 369 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 wrz 2020, o 01:16

Nie wiem jakie masz przełożenie, ale pewnie przystosowane do okolic 2000rpm, więc na tak niskich rzeczywiście silnik może pracować poza strefą komfortu, ESC też się mocno grzeje jak musi ciągnąć tak nisko.
Może być tez tak ze governor przez za duża czułość powoduje pulsowanie napędu, a to bardzo grzeje silnik. Posłuchaj czy ma stabilne obroty przy obciążaniu.
Awatar użytkownika
Artz
Domownik forum...
Posty: 285
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Artz » 13 wrz 2020, o 18:17

Chyba masz rację 106T i pinion 11T bo kalkulator mówi
For + performance, keep req. RPM below: 2100
For target performance, keep req. RPM below: 2184
For - performance, keep req. RPM below: 2247
z pinionem 10T zejdę do 1900rpm.

Muszę zmienić pinion z 11T do 10T. Ale może nie będzie to potrzebne...
A może 2000RPM dla 7setki jest ok ?

Podniosłem obroty to 1900rpm. Timing 5 i 12kHz (jak zaleca Xnova dla tego silnika). Fabrycznie timing wynosi 15 i 15kHz
Silnik nie zmieniał obrotów podczas gwałtownej zmiany pitch, regiel był chłodny.

Test z nowymi ustawieniami zrobię pewnie w przyszłym tygodniu.
Gotowy do lotu Specter700; XLPower 550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 369 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 wrz 2020, o 22:43

2000 to optymalne obroty do umiarkowanego dzikowania, ale model robi się mocno czuły na collective.
Jak chcesz sobie latac na niskich to koniecznie zmień zębatę i pamiętaj o mocnym skręcaniu łopat w okuciach.

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości