Zwróć uwagę na to co mówi Piotr_T - czy Ogon czasem nie jest w trybie rate. Bo jeśli jest (wartość Gaina po niewłaściwej stronie kanału) to dryf jest naturalny i musisz go skorygować trymerem.
Ale raczej nie chcesz latać w trybie rate, więc przestaw gain na strone HH (HeadHold, czy HeadLock - jak zwał tak zwał).
Drobna poprawka: JEŚLI ogon jest w trybie HH, dryf nie powinien występować nawet jeśli geometria mechaniki ogona jest całkiem zwalona. Będą inne problemy - tak. ale dryf - nie.
Geometria mechaniki ogona ma kluczowe znaczenie przy minimalizowaniu dryfu właśnie w trybie Rate.
Podłoże nie musi być idealnie równe - jak już z kolei dorzucił inny Piotr
Jeśli będzie bardzo krzywo, nie zainicjuje Ci się Autolevel i Brain oznajmi Ci o tym piętnastoma ruchami tarczy góra - dół (zamiast - jak normalnie - pięcioma). Cała reszta będzie działać normalnie. Mi się tak działo jak helik leżał na boku w momencie podpinania pakietu.
Nie sprawdzałem granicznego kąta przechylenia modelu.
Tak czy siak: pochylenie ma wpływ TYLKO na akcelerometry, a więc na autolevel.
Dla Zyroskopów kluczowe znaczenie ma tylko to, żeby model był nieruchomo.
NIe jest zatem możliwe, żeby pochylenie modelu miało wpływ na dryf ogona.
Tak jak mówi Mirek - PIDów nie dotykaj, zapewniam CIe, że nie ma takiej potrzeby. Absolutnie wszystko co jest niezbędne do całkiem prawidłowego lotu wykonasz tylko podstawowym setupem.
Nagraj film, koniecznie z jak najlepszym dźwiękiem - to może bardzo pomóc zdiagnozować problem.
P.S. Wybierasz się do Świdnicy? Tam na 100% by się problem rozwiązało