Postautor: kris » 22 sie 2021, o 10:08
Ok, rzeczywiście trochę się różne wątki pojawiły. Więc może napiszę co wiem:
* Po odczepieniu paska ogonowego (czyli zostaje pasek na wał główny), nie ma tego brzęczenia. Więc sugeruje to, ze problem jest gdzies z ogonem. Możliwe,ze to zębatka ogonowa, bo nawet wydaje mi się, ze z tego miejsca dochodzi ten dźwięk. Ale nie jestem tego pewien. Ręcznie kręcąc wirnikiem nic nie słychać. Zębatka ogonowa nie ma luzów, tak przy okazji.
* nie mniej bez ogona dźwięk też nie jest czysty. Więc mam wrażenie, że coś jeszcze jest nie tak. Więc nawet jak problem jest z ogonem, to i tak coś muszę poprawić na wale głównym (chyba)
* Idąc dalej za radą postanowiłem sprawdzić silnik. Chciałem mieć jakiś punkt startowy, by wiedzieć, że przynajmniej to jest ok. Nie potrafię ocenić czy silnik zachowuje się poprawnie (nawet nie wiedziałem, ze to co się dzieje, to gubienie synchronizacji, myślałem, że to problem mechaniczny). Ale zgadzam się, że ten problem początkowy nie jest efektem tego co robi silnik, bo silnik na 100% chodzi ok, a w modelu na 100% mocy coś brzęczy.
Chwilowo nie mam innego silnika. Dlatego zastanawiam się czy muszę ten co jest wymienić, czy może mogę go na razie zostawić i założyć, że on jest ok i szukać problemów gdzie indziej.
pozdrawiam
Krzysztof
Kraken 580, Goblin Buddy, XL380, Blade 230s
Spektrum DX8 G2