MSH Protos 500 (starsza wersja)

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 13 sie 2017, o 16:30

No ja niestety nie pomogę bo mam wersję długą ale mam podobny problem w miniaku z łopatami 360 i łopatkami KBDD, a na seryjnych ogonowych potrafi ogon puszczać w przewrotach...
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
bizon220
Elita forum...
Posty: 694
Rejestracja: 21-04-2015
Lokalizacja: Komorów
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 25 razy

Postautor: bizon220 » 13 sie 2017, o 18:19

Psychol, sprawdzałem swoją krótką 500 z low hubem na łopatach 425mm i nie ma szansy na kontakt łopat z łopatkami ogonowymi.
Łopatki ogonowe mam 67mm długości.
Regulacji wysunięcia belki została mi jeszcze z połowa.
Pozdrawiam
Krzysiek

XL 550, Gaui X3 380
Bixler 3, EasyCube, Acromaster
Quad 220 FPV, Mobilna 7, Mavic Pro
Traxxas Slash 4x4, Rustler 4x4
Taranis
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 13 sie 2017, o 18:37

Nie wiem jak wielką torbę uszyłeś, ale mi bez stretch'a wchodził bez kabinki na luzaku, po stretch'u na luzaku tylko bez kabinki. (z kabinką wchodzi trochę na siłę)
Torba od trexa 500
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 sie 2017, o 20:25

Pochwalisz się torbą?
Awatar użytkownika
Psychol
Elita forum...
Posty: 512
Rejestracja: 28-03-2015
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: Psychol » 13 sie 2017, o 21:17

RJX 430mm i ogonowe 70mm... I kontakt jest potwierdzony. Zamówiłem twarde dampery u Kenobiego, pokombinuję z wysunięciem belki i wsunięciem silnika o jeden ząbek na pasku.

Zobaczymy co wyjdzie
Miruu - jak dotne usztywnienia. Na razie jest wor.
Lataj nisko i powoli... tak mi mowili.
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 14 sie 2017, o 07:03

Przy pierwszej konieczności wymiany belki zrób strecza i po problemie. Od początku mój Prosiak P500 był nieco dłuższy i w niczym to nie przeszkadzało używać łopat 430. A na długich to już całkiem inny model, choć woli spokojną pogodę.
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 25 lis 2017, o 21:08

Odświeżam temat protos 500 - wszyscy lataja na stockowych Scorpionach z kita.
Ja tez na takim latalem i latam, ale choćby z ciekawości zastanawiam się czy jest jakas opcja - np silnik Xnova albo innej dobrej firmy.
Ktoś coś testowal ? pod długie łopaty czyli 470-480mm
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 25 lis 2017, o 21:38

No ja na stokowym, ale to raczej dlatego, że działa dla mnie bardziej niż wystarczająco - jak bym zmienił to pewnie nie poczułbym różnicy...
Natomiast stopniuję sobie upgrady - zaczynałem na długiej belce i krótkich łopatach, później założyłem łopaty no name 470, następnie łopaty RJX Dynamic i czuć różnicę, ostatnią wymianą będą serwa z hiteców na mksy. Generalnie to bardzo lubię Protosy i jak dla mnie to super modele natomiast latam raczej słabo - wolno robie postępy... ale latanie mnie cieszy :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 25 lis 2017, o 23:34

Wygląda na to, że w P500 siedzi:

Scorpion
3026-880, Kv = 880, Pmax = 1450W, Imax = 52 Amps
a
XTS Tareq od 380 to:
3215-930, Pmax=1700 a Pcont=1280 przy I max=58
Może się tylko nie zmieścić.

Jest jeszcze minipyro ale oni są posrani i nawet parametrów nie podają. Tylko: "Będzie Pan zadowolony" ale po niemiecku.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 25 lis 2017, o 23:39

W sumie XTS raczej na pewno się nie zmieści
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 25 lis 2017, o 23:42

No dobra zmierzyłem- wejdzie tylko czy realnie jest mocniejszy? Bo to, że się nie grzeje to nie ma znaczenia
Helikoptery
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 27 lis 2017, o 09:08

P 500 to raczej delikatny model, już sami rozciągnięcie jest dla niego poważnym zabiegiem a mocniejszy silnik może dać bardzo destrukcyjny efekt.
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 27 lis 2017, o 09:34

To trzeba dać mocniejszy silnik bez rozciągania... ;)
Ja właśnie oblatałem łopaty 470 Aligna - trochę masywne i przyciężkawe - rozciągnięty protos 500 stracił nieco na lekkości...
ale furkocze basowo jak model o klasę wyżej :D
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 28 lis 2017, o 12:53

Zastosowanie dużo mocniejszego silnika bez wzmocnienia konstrukcji Prosiaka przypomina podnoszenie mocy w samochodzie bez przystosowania zawieszenia, hamulców itp.
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 28 lis 2017, o 13:14

W podstawowej wersji ramę ma z plastiku i jest ok. Wersja Carbon z szerszym paskiem sprosta zapewne nawet 30% przyrostowi mocy...
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 28 lis 2017, o 13:49

I robi się dyskusja o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Życzę sukcesów.
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 28 lis 2017, o 15:50

gumi pisze:I robi się dyskusja o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Życzę sukcesów.
Pozostaje w takim razie sprawdzić...

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 gru 2017, o 20:13

Ostatnio stałem się właścicielem P500 i muszę przyznać, że lata bardzo fajnie. Zrobiłem dzisiaj parę lotów na pakietach 1800 z G380 i 2600 - na 1800 po 2:30 miałem 3.9 więc można na nich latać. Nie jestem zwolennikiem długiego latania, trzy minuty czy dwie i pół na lot to dla mnie wartości wystarczające.

Lata miękko, bez hardcorowych osiągów Goblina, podobnie jak w miniak nie jest tak precyzyjny jak SAB i ma również to czknięcie w okolicach zera kątów. To jest coś co mnie bardzo irytowało w miniaku, chociaż efekt tu nie jest tak duży jak tam. Nie wiem czy to jest kwestia tarczy, luzów czy hgw czego ale jest.

Rzeczywiście nie jest to model do napierdalania bez opamiętania na krzywej 100% ale co się w pełni potwierdza to flegmatycznego szlajania się po niebie - jak nitro :)

Bardzo fajny, trochę mi się kojarzy z Logo 550 chociaż to było trochę bardziej usztywnione.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Myszor
Domownik forum...
Posty: 366
Rejestracja: 05-09-2016
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 59 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: Myszor » 5 lut 2018, o 15:35

Zastanawiam się nad przewinienciem silnika lub zmianą na jakiś z niższym KV, do wydłużonego protosa z łopatami 470-480 też 780KV będzie Ok? Ile może kosztować +- przewiniencie silnika stokowego?
Futaba 16SZ
Szafa dronów :-)
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 5 lut 2018, o 15:50

A nie lepiej zmienic pinion na silniku ? Ja zmienilem na 13.

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości