miruuu pisze:Obydwa z założenia na dwa pakiety. 500tka raczej by tego nie wymagała.
Ja i tak czekam na 280tkę.
Im więcej 280tek, ty więcej stretchy i może wreszcie wrócą heliki na 325...
wojtekr pisze:Obstawiam 634mm
Mirek po wuja Ci 325mm? Poza tym chyba jest A470, nie?
A co do tego modelu to Przydało by się coś w rozmiarze 600 tylko nitro
325 to byl DOBRY rozmiar i krolowal przez dlugie lata.
Potem chyba rynek sie nasycil i producencji zaczeli kombinowac. Wymyslili cos takiego jak stretche, dzieki ktorym mozna miec weikszego i odczuwalnie lepiej latajacego helika za prawie takie same pieniadze.
Bo nie oszukujmy sie, to jest kwestia pieniedzy.
Koszty zakupu i utryzmania modeli rosna WYKLADNICZO wraz ze wzrostem srednicy rotora.
...
A potem zaczely sie nietypowe rozmiary, ktore w moim odczuciu byly konsekwencja stretchy.
A najwiecej winy ponosi tu SAB Heli Division, bo oni pierwsi zaczeli cudowac z rozmiarami.
Goblinem 380 zdawalo sie ze rozwalili system...
Tylko ze teraz wszyscy dobili do sciany, bo uzyteczny zakres dlugosci lopat jest od gdzies tak 250mm do 750 i w tym przedziale tak naprawde powoli zaczyna brakowac opcji, a im krotsze lopaty tym gęściej upakowane "typowe rozmiary".
Wiec Miru ma racje, a Ty wojtek, tak naprawde sam sobie odpowiadasz na swoje pytanie.
Twoj typ dlugosci lopat 634mm tak naprawde nie ... jest ani absurdalny, ani smieszny...
Wracajac natomiast do rozmiaru 325...
Wcale nie glupio by bylo gdyby ten rozmiar teraz wrocil.
Ja akurat swoje zapasy lopat o tej dlugosci wyprzedalem, ale na pewno pelno tego po hangarach lezy.
Wrociliyby do lask.
I nie, to NIE JEST cofanie sie w rozwoju.
Gdyby tak bylo, to nie powinny w ogole zaczac istniec takie heliki jak wspomniana 250tka.