Helikoptery cegly i nie cegly od dywagacji do konkretow

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 916
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: mwx » 15 lip 2017, o 22:28

aikus pisze:Wlazony hold nie niesie ze soba zadnego zagrozenia.


A jednak. Jak masz V-bara to włączony Hold i drążek na dole podczas podłączania pakietu spowoduje wejście w tryb "trim flight".
Dlatego u mnie akurat te ostrzeżenia działają dokładnie jak trzeba. Podejrzewam że projektowali program pod v-bara.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5608
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 534 razy
Podziękowano: 427 razy

Postautor: aikus » 15 lip 2017, o 23:33

A co jesli V-Bar nie zna polozenia gazu?
Przeciez hold to tylko gaz - vbar nie musi wiedziec jaki jest jego stan.
... Kurde, tak czy siak ... kretynski pomysl! Przeciez zeby uzbroic regiel musisz miec gaz na zero.
Czyli jak masz V-bara, to jak uzbrajasz helika?
... nie no... jestem teraz w szoku... mialem kiedys K-Bara. Niby mial byc co do zasady kopia v-bara.
Ale zadne takie cuda sie w nim nie dzialy.
...
To jest raz. A dwa - mysle ze logika tego softu w tej akurat apce futaby ktora mialem pochodzila z takich czasow, ze v-bar jeszcze nie istnial, choc sama apka nie byla jakas najstarsza.
Panowie z Futaby najwidoczniej dostrzegli fakt, ze swiat przeszedl z 35MHz na 2,4Ghz, ale przeoczyli fakt, ze w wielu innych aspektach tez dokonal sie jakis postep i polozyli na to lache.
I ponoc nowsza wersja futaby pozwala juz ustawiac alarm jak sie chce.
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 916
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: mwx » 16 lip 2017, o 00:03

Trim flight w vbarze włącza się gdy odpalisz helika z pitch'em na -100% i zostawisz tak 4 sekundy.

Każdy woli co innego. Mnie 15 lat temu spodobalo sie menu i elastycznośc futaby 9C no i tak mi już zostało.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5608
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 534 razy
Podziękowano: 427 razy

Postautor: aikus » 16 lip 2017, o 16:50

mwx pisze:Trim flight w vbarze włącza się gdy odpalisz helika z pitch'em na -100% i zostawisz tak 4 sekundy.


Z pitchem... Czyli gaz nie ma znaczenia? Czyli wracamy do mojego stweirdzenia, ze zalaczony hold nie niesie ze soba zadnego zagrozenia right?

Teraz dalej:To juz moja subiektywna oena, ale 4 sekundy (rozumiem, ze liczone od momentu uzbrojenia V-Bara) to ... troche malo. Co do zasady uzbrajam zawsze helika na holdzie i z lewym drazkiem w skrajnej dolnej pozycji.
To taki standard ktory powinien wszedzie byc dopuszczalny - niektorzy lataja w normalu, tam mimo wylacoznego holda - gaz w tym polozeniu powinien byc na zero.

No i teraz czarny scenariusz: Zalozmy ze v-bar wejdzie w tryb trim flight: Co sie wtedy dzieje? Nie da sie latac? Nie da sie latac 3D?
Chyba sie da tylko trymowanie sie nie uda... No bo trim flight (tu tez popraw mnie jesli sie myle i zle pamietam) mial polegac na tym, ze przy bezwietrznej pogodzie podnosze helika do zawisu, a on prezz chwile nawet jak jest cos tam geometria troche nie halo to powinien doprowadzic to do takiego stanu, ze sie sam wytrymuje, zapamieta to i juz potem bedzie zawsze dobrze.
No a jak sie mu przeszkadza to trymowanie sie poprostu nie uda i nie wykona... tak?

Zastanawiam sie czy majac kbara nie zdarzylo mi sie czasem wejsc w ten tryb i nawet o tym nie wiedziec.
WIem, ze mozna bylo uaktywnic ten tryb w sofcie do programowania.
O ficzerze o ktorym piszesz - nie wiedzialem.


mwx pisze:Każdy woli co innego.


Nie no jasne - tak jak niektorzy lataja w mode1 niekttorzy w mode2, niektorzy w mode3 niektorzy w mode4 a sa i tacy ktorzy lataja w mode ktorego nie ma (slyszalem o gosciu ktory latal w ... takim czyms co bylo tak jakby mode 2 tylko ze rewers na gazie, czyli drazek do siebie to byl gaz na maksa, a od siebie - na zero.

mwx pisze:Mnie 15 lat temu spodobalo sie menu i elastycznośc futaby 9C no i tak mi już zostało.



Jakos z calego tego zdania przemawiaja do mnie fragmenty "15 lat temu" i "tak juz zostalo" ...
;)
Bo na tamte czasy to moze to i byla elastycznosc - nie powiem, ze nie (bo nie wiem - moge sie tylko domyslac).
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 916
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: mwx » 17 lip 2017, o 12:02

aikus pisze:Z pitchem... Czyli gaz nie ma znaczenia? Czyli wracamy do mojego stweirdzenia, ze zalaczony hold nie niesie ze soba zadnego zagrozenia right?


W moim przypadku krzywa HOLD obejmuje zakres +/-100% pitcha, więc jak włączę z HOLDem i gałą na dole to wchodzę w TF.

aikus pisze:No i teraz czarny scenariusz: Zalozmy ze v-bar wejdzie w tryb trim flight: Co sie wtedy dzieje? Nie da sie latac? Nie da sie latac 3D?


Da się. Tylko prawdopodobnie rozpirzysz poziomowanie tarczy i helik będzie uciekał.

aikus pisze:(slyszalem o gosciu ktory latal w ... takim czyms co bylo tak jakby mode 2 tylko ze rewers na gazie, czyli drazek do siebie to byl gaz na maksa, a od siebie - na zero.


Znam takiego osobiście - "w samolocie jak się ciągnęło drążek do siebie to leciał do góry, to dlaczego miałoby być inaczej w śmigłowcu?". Znam też drugiego, który lata z ogonem na rewersie, no bo przecież "jak ciągnę gałę w prawo to ogon powinien iść w prawo, no nie?".
Curtis Youngblood do dziś lata ze sterowaniem ogona u w tym samym drążku co cykliki i jakoś mu nawet to latanie wychodzi.

Dość gadania o pierdołach, bo temat klasycznie grubo zboczył z toru.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5608
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 534 razy
Podziękowano: 427 razy

Postautor: aikus » 17 lip 2017, o 13:10

mwx pisze:
W moim przypadku krzywa HOLD obejmuje zakres +/-100% pitcha, więc jak włączę z HOLDem i gałą na dole to wchodzę w TF.


No to raczej normalne - inaczej ciezko by bylo zrobic autosa.
Inaczej jest tylko jak ktos uzywa normala, a przewaznie kazdy kto zaczyna jakiekolwiek 3D z normala rezygnuje (najpozniej po pierwszym, drugim, trzecim krecie spowodowanym tym, ze zapomnial przelaczyc tryb na Idleup).
Wiec tylko w Normalu drazek w dol to by bylo moze jakies -50% pitcha... a tak poza tym - wszedzie jest +/- 100% pitcha.
[...]


mwx pisze:Znam takiego osobiście - "w samolocie jak się ciągnęło drążek do siebie to leciał do góry, to dlaczego miałoby być inaczej w śmigłowcu?". Znam też drugiego, który lata z ogonem na rewersie, no bo przecież "jak ciągnę gałę w prawo to ogon powinien iść w prawo, no nie?".
Curtis Youngblood do dziś lata ze sterowaniem ogona u w tym samym drążku co cykliki i jakoś mu nawet to latanie wychodzi.


No mi sie wlasnie przypomnialo tez o gosciu ktory dostal Lame (jako pierwszy helikopter) ze zle ustawionym rewersem na ogonie, myslal, ze tak musi byc i sie tak nauczyl latac. ZTCW do dzis tak lata.
No jak widac przypadkow moznaby mnozyc.

mwx pisze:Dość gadania o pierdołach, bo temat klasycznie grubo zboczył z toru.


Bo wątek umarl tak naprawde... Zadna mądra głowa nie dala sie w takie glupoty wciagnac... Uznali pewnie, ze ponizej pewnego poziomu sie nie znizaja... i tyle...
hehe:)
;)
Awatar użytkownika
omcKrecik
Elita forum...
Posty: 730
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 107 razy
Podziękowano: 52 razy

Postautor: omcKrecik » 18 lip 2017, o 13:17

aikus pisze:Bo wątek umarl tak naprawde... Zadna mądra głowa nie dala sie w takie glupoty wciagnac... Uznali pewnie, ze ponizej pewnego poziomu sie nie znizaja... i tyle...

Aikusie, nie wylewaj łez prowokacji ;) , nie umarł wcale. Sam zamysł jest bardzo zacny, ale jak widzisz trafiłeś na skały rzeczywistości. Śmigłowiec to nie bułka z masłem, to wynalazek użytecznością młodszy od radia właśnie z powodu swojego skomplikowania; nawet młodszy od odrzutowca.
Zwalcz mężnie gorycz ślepej uliczki i chwyć za bary te zawiłości...
Z równaniami opisującymi pracę wirnika nośnego zderzyłem się w książce o Mi 2. No nie są banalne... Ale jak je zignorujesz, to wyjdzie to co wyszło.
Pierwsze najważniejsze przybliżenie: efektywność wirnika rośnie wraz z jego wymiarami, a spada wraz z jego prędkością pracy - i to bardzo znacznie. Tu masz odpowiedż na swoje słuszne intuicyjne przewidywania.
Drugie ważne sprostowanie : uwzględniasz moc elektryczną, co jest zupełnie niemiarodajne. Trzeba określić choćby z grubsza ile z tego dostają łopaty, ile idzie w ciepło od prądu a ile od mechaniki (pasek na przykład...Ma nie najlepszą sprawność mechaniczną).
Trzecie: można porównywać łopaty tylko o tym samym profilu i stosunku długość/cięciwa, albo chociaż bardzo zbliżonym. Charakterystyki aerodynamiczne różnych profili różnią się bardzo znacznie, porównanie może wypaść w miejscu ich bliskości lub nie - i wynik jest już losowy, czyli mylący.
Jeśli chcesz się zasłużyć dla ludzkości, to powyższe skryte podstępnie zagadki możesz rozwiązać zadowalająco dobrze budując prościutkie stanowisko pomiarowe. Potrzebne Ci będzie jakieś duże łożysko kulkowe, trochę sklejki grub.10...20mm i coś do pomiaru siły i prędkości obrotowej. To pierwsze to jakiś sprawdzony dynamometr, tensometr wypruty ze złomowej wagi albo nawet sprawdzona waga wędkarska niskiego zakresu (do 1 kg), to drugie to fotooptyczny obrotomierz modelarski. Możesz tym wydobyć cenne (dosłownie!) informacje nie tylko porównawcze...
Więc osusz łzy na wietrze i do dzieła :thumb:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13411
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1336 razy
Podziękowano: 596 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 18 lip 2017, o 13:34

Ożesz ja pierdziu. A Wy tu dalej swoje :D

Ale co ma rodzaj łopaty i inne takie do relacji "pole wirnika/waga modelu". Przecie łopaty w danym rozmiarze można wymieniać poza modelami w danym rozmiarze a ideą było porównać tą konkretną relację w modelach a nie zjawiska zachodzące wokół łopat.

Jeśli dobrze zrozumiałem (Aikus popraw mnie jeśli źle) to głównie chodziiło o to, żeby mieć zrobić bazę na bazie której można stwierdzić, który model w danej konkretnej klasie (rozmiarze łopat) jest lekki lub ciężki wględem rozmiaru wirnika.

Rodzaje wirników, łopat, wysokość obrątów, zakresy kątów są zmienne i wymienne między modelami - nie rozumiem dlaczego tego rodzaju kwestie pooruszane są w tym wątku :swir:
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 916
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: mwx » 18 lip 2017, o 13:47

No to ostateczne wnioski są dwa:
1. Im coś lżejsze tym lepiej lata.
2. Każdy wątek ostatecznie zamienimy na gadki do pupie Maryni
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3573
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 203 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 18 lip 2017, o 14:04

mwx pisze:No to ostateczne wnioski są dwa:
1. Im coś lżejsze tym lepiej lata.

Nieprawda, komar w locie nie ma szans z nietoperzem

2. Każdy wątek ostatecznie zamienimy na gadki do pupie Maryni

Prawda, tu nietoperz nie ma szans z komarem
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13411
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1336 razy
Podziękowano: 596 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 18 lip 2017, o 14:07

Ad 1. Wg mnie, przy założeniu ceretis paribus, tak. Ale to kwestia subektywnych doznań. Może zdażyć się osoba, która będzie szukała modelu najcięższego. Czemu nie. Będą też osoby, dla których waga modelu będzie mniej istotna niż inne czynniki albo w ogóle nieistotna i dla nich taka informacja będzie stanowić wyłącznie ciekawostkę.

Ad 2. A jak o dupach to czemu nie :D
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5608
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 534 razy
Podziękowano: 427 razy

Postautor: aikus » 18 lip 2017, o 20:29

omcKrecik pisze:Aikusie, nie wylewaj łez prowokacji ;) ,


Przysiegam, ze nie mialem takiej intencji. Poprostu stwierdzilem fakt - bez zalu.


miruuu pisze:
Ale co ma rodzaj łopaty i inne takie do relacji "pole wirnika/waga modelu". Przecie łopaty w danym rozmiarze można wymieniać poza modelami w danym rozmiarze a ideą było porównać tą konkretną relację w modelach a nie zjawiska zachodzące wokół łopat.

Jeśli dobrze zrozumiałem (Aikus popraw mnie jeśli źle) to głównie chodziiło o to, żeby mieć zrobić bazę na bazie której można stwierdzić, który model w danej konkretnej klasie (rozmiarze łopat) jest lekki lub ciężki wględem rozmiaru wirnika.

Rodzaje wirników, łopat, wysokość obrątów, zakresy kątów są zmienne i wymienne między modelami - nie rozumiem dlaczego tego rodzaju kwestie pooruszane są w tym wątku :swir:


Tak mi sie wlasnie wydawalo, ale teraz to juz nie jestem pewny...
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1036
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 18 lip 2017, o 21:12

miruuu pisze:Ad 2. A jak o dupach to czemu nie :D


To może ja pierwszy.
Fireball jest do dupy.

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
omcKrecik
Elita forum...
Posty: 730
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 107 razy
Podziękowano: 52 razy

Postautor: omcKrecik » 18 lip 2017, o 21:59

Miruu(u) - miej to w dupie ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13411
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1336 razy
Podziękowano: 596 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 19 lip 2017, o 07:10

Właśnie próbowałem wsadzić, ale pojawił się komunikat:

dupny problem.jpg


Co robić? Na samosia.pl mówią, żeby zrobić defragmentacje... :shock:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5608
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 534 razy
Podziękowano: 427 razy

Postautor: aikus » 19 lip 2017, o 09:08

A tam samosia srosia, przeciez komunikat mowi wyraznie "Za malo pamieci zeby dokonczyc operacje."
:swir:
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3573
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 203 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 19 lip 2017, o 09:19

Bo samosia promuje dupe na żetony
Pozdrawiam,
Jacek

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość