No dobrze Wojtek - ja Cie rozumiem i masz racje.
Googiel szeroki jest, gleboki jest i dlugi jest.
Rob druga tabelke. Skopiuj z mojej co potrzeba - feel free.
Ja jak widac nawet nie umiem dobrze posklejac zaleznosci masy i powierzchni tarczy rotora, a co dopiero wrzenic jeszcze jakos sensownie do tego moc - przeciez wiadomo, ze to tez nie bedzie roslo liniowo, bo jakby silnik o mocy 4KV (taki z 700) przeskalowac liniowo do naturalnej wielkkosci helikoptera to by chyba rakieta kosmiczna z tego raczej wyszla... i znowu pytannie czy skalowac do masy, czy do srednicy rotora czy do czego...
Ja nie umiem!!
Podstawowym celem tej tabelki (jak dla mnie) bylo przekonac sie ile jest prawdy w tym ze jakis tam model to cegla. Punktem zapalnym byl Fireball. Przy okazji postanowilem sprawdzic inne.
Pamietam jak ludzie kapali, ze Gauka to cegla.
I wyszlo mi , ze fireball to cegla, a reszta - bez przesady, dramatu nie ma, a roznice sa nieduze.
Tyle ile chcialem wiedziec - juz wiem.
Jedna nielatajaca (jak twierdzisz) spalina z klasy 700 wiele nie zmieni.
Jeden super lekki i zwinny model z klasy 500 - tez nie.
Znam ogolna tendencje i o to mi chodzilo.
Jak jeszcze ktos dorzuci Protosy 380 z roznej dlugosci lopatami, albo Gauke w stretchu to bedzie w ogole wypas.
Tyle ... ode mnie i dla mnie.
Aha i najwazniejsze! Bardzo dziekuje wszystkim za dotychczasowy wklad!!
Nie byloby bez was tej tabelki... nie byloby mnie... w ogole swiat nie bylby taki jaki jest... Dizeki Wam swiat staje sie lepszy...
Dizekuje... dziekuje...
przepraszam za lzy... to wzruszenie...