Jaki model? Klasa 550

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 19 maja 2010, o 12:46

No i okazuje się, że jest. Sam taki silnik właśnie miałem w zestawie ale może nie wiem o czym piszę.
Jak koniecznie chcecie porównywać najsłabszą wersję silnika do Hurricane 550 to nie będę przeszkadzał ale pytanie jaka jest obiektywność takiego rankingu? :dk:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 13:11

Blade pisze:Jak koniecznie chcecie porównywać najsłabszą wersję silnika do Hurricane 550 to nie będę przeszkadzał ale pytanie jaka jest obiektywność takiego rankingu? :dk:

Nie chcemy koniecznie.... :) ale ponieważ jest to w zestawie bazowym więc nie uważam tego za wielki błąd...
Obiektywnie i tak się takiego zestawienia nie da zrobić bo jest za dużo możliwości
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 19 maja 2010, o 20:39

Czyli reasumujac wychodzi na to, ze w klasie 550 najlepszymi smiglakami sa heliki Century, bo ich paramatry wypadaja zdecydowanie najlepiej.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 21:26

jedrus pisze:Czyli reasumujac wychodzi na to, ze w klasie 550 najlepszymi smiglakami sa heliki Century, bo ich paramatry wypadaja zdecydowanie najlepiej.

No niestety nie do końca - zainspirowany Twoją pracą poszukałem i okazało się że moc 1680W dla Century to maksymalna moc chwilowa a maksymalny prąd ciągły to 55A czyli ok 1360W. Po przeliczeniu okazuje się że najlepszy stosunek ma Mikado Logo 500 potem GAUI X5 i dopiero Century a po piętach depcze mu Hurricane 550 o ile ma silnik 1500W (a przy 1800W to już jest świetny).

Co ciekawe gdy przeliczy się moc/średnicę wirnika Align ląduje na wysoko na 3 pozycji - co oznacza że traci głównie wagą. Liderem pozostają Gaui X5 i Mikado Logo 500 a Century spadają na sam koniec.

Podkreślam że nie jest za ani przeciw któremukolwiek modelowi...

EDIT: przeliczyłem jeszcze raz: A550E jest drugi po X5 pod względem moc/średnica wirnika - znaczy "w plecy" robi mu ciężar.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 19 maja 2010, o 22:41

No tak dla dobra dyskusji i rzetelności rankingu zapomnijmy, ze istnieje coś takiego jak hurricane 550cfs czy sfd i najpopularniejszy silnik 1,5kW. Trudno teraz coś takiego naniesc. Może teraz żeby się jeszcze bardziej podbudowac przeróbcie rankig na taki z uwzględnieniem siły serw. Nielubianym smiglowcom wsadzcie jakieś mikro towerpro a alignowi ds610 + ds 620. Można tez zrobić ranking z uwzględnieniem zyroskopow. Gaui mogłoby dostać gu210 a align gp780. Zapowiada się ciekawie! :rotfl:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 22:49

Blade pisze:No tak dla dobra dyskusji i rzetelności rankingu zapomnijmy, ze istnieje coś takiego jak hurricane 550cfs czy sfd i najpopularniejszy silnik 1,5kW. Trudno teraz coś takiego naniesc. Może teraz żeby się jeszcze bardziej podbudowac przeróbcie rankig na taki z uwzględnieniem siły serw. Nielubianym smiglowcom wsadzcie jakieś mikro towerpro a alignowi ds610 + ds 620. Można tez zrobić ranking z uwzględnieniem zyroskopow. Gaui mogłoby dostać gu210 a align gp780. Zapowiada się ciekawie! :rotfl:

Traktuję to jako żart przed zbliżającym się weekendem... :(
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 19 maja 2010, o 22:59

:nw: A do ramy logo 500 na siłę to i można scorpiona HK 5020 wcisnąć. (ale poco-dla dobra testu !). 8-)
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 23:02

tomek68 pisze::nw: A do ramy logo 500 na siłę to i można scorpiona HK 5020 wcisnąć. (ale poco-dla dobra testu !). 8-)

Zaczynacie wydziwiać....
Zrobiłem jeszcze jedno, ostatnie zestawienie... i proszę dalej nie udziwniać...
http://heli-team.pl/index.php?option=co ... &Itemid=50
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 20 maja 2010, o 00:30

:nw: No widzę, że ranking mamy kompletny :thumb:
Align ma niezły silniczek (przynajmniej w parametrach tak wygląda) ale jak znam życie lada chwila niezależni producenci wypuszczą jeszcze bardziej kopytne alternatywy :D Tak czy inaczej można się cieszyć, że wiatraki tej klasy przejdą renesans bo to naprawdę sensowna wielkość jest.
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 26 maja 2010, o 10:00

Witam
To mój 1wszy post na tym forum.
Odnośnie tych wszystkich dywagacji względem mocy silników elektrycznych:
Zapominamy o jednej bardzo ważnej rzeczy ,a mianowicie o momencie obrotowym silnika.
Niestety nie natknąłem się nigdzie żeby producent podawał wielkość momentu obrotowego.
Można to porównać do silników diesla vs benzynowych.
Jedyne z czego można wywnioskować wielkość momentu obrotowego to średnica silnika
(ale nie zawsze).
Sam się o tym przekonałem w 90 tce miałem kiedyś silnik LRK Strecker , teraz mam pyro ,
oba silnik o podobnej mocy , ale na LRK helik ciągnął w górę jakby go ktoś kopnął.
Na pyro wiadomo ,ale było widać różnicę.
Niestety to była jedyna zaleta tego silnika względem pyro :(
pozdrawiam Marek

PS
Aha bym zapomniał się odnieść co wagi sm-50
Więc na standartowym napędzie 6s ,akus 4900 rhino ,helik gotowy do lotu waży 3050g
Teraz testuję inny motorek,niestety nieco cięższy ,ale w papierach dużo mocniejszy.
żeby nie zajechać akusa to zakładam 6s 5600mAh (ciut pomoże)
Waga wzrosła ,ale 3200 nie przekroczy ,więc i tak super.
Z setupem 10s 3300mAh waży 3300g.
Tu filmik z testu , na koniec autos awaryjny :mrgreen:

Jak tylko nakręcę filmik z 3D to zamieszczę.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 26 maja 2010, o 10:31

elektromar pisze:Witam
To mój 1wszy post na tym forum.
Witaj :). Mam nadzieję że nie ostatni... :)
elektromar pisze:Odnośnie tych wszystkich dywagacji względem mocy silników elektrycznych:
Zapominamy o jednej bardzo ważnej rzeczy ,a mianowicie o momencie obrotowym silnika.
Niestety nie natknąłem się nigdzie żeby producent podawał wielkość momentu obrotowego.
Można to porównać do silników diesla vs benzynowych.
no niestety chyba nie widziałem choćby jeden raz takiej informacji. Nawet na forach chyba nigdy nikt nie robił prawdziwych prób "hamowniczych".
elektromar pisze:Sam się o tym przekonałem w 90 tce miałem kiedyś silnik LRK Strecker , teraz mam pyro ,
oba silnik o podobnej mocy , ale na LRK helik ciągnął w górę jakby go ktoś kopnął.
Na pyro wiadomo ,ale było widać różnicę.
Na Pyro było gorzej czy lepiej? Przepraszam że pytam ale ja nie wiem czy Pyro to :!: czy :wall:

PS: zbierz proszę wszystkie dane modelu "do kupy" to powiesimy na froncie....
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 26 maja 2010, o 11:01

elektromar pisze:Witam
To mój 1wszy post na tym forum.

Witam i się cieszę mogąc zapytać u źródła :) Liczymy na więcej!

elektromar pisze:Więc na standartowym napędzie 6s ,akus 4900 rhino ,helik gotowy do lotu waży 3050g
Teraz testuję inny motorek,niestety nieco cięższy ,ale w papierach dużo mocniejszy.
żeby nie zajechać akusa to zakładam 6s 5600mAh (ciut pomoże)
Waga wzrosła ,ale 3200 nie przekroczy ,więc i tak super.
Z setupem 10s 3300mAh waży 3300g.


Mimo wszystko nawet biorąc pod uwagę ograniczone znaczenie mocy silnika fajnie byłoby ja poznać. Dobrze by było również gdybyś mógł się odnieść co do właściwego uszeregowania SM50 w tym porównaniu: czy to jeszcze jest 550 czy już bardziej klasyczne 600/klasa 50. Na jakich łopatach lata SM50?
Piotrek
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 26 maja 2010, o 11:53

Na pyro lata tak :

Ale na LRK mial więcej mocy.
Chociaż do F3C pyro ma tej mocy aż zanadto.
Aha Pyro to Kontronik :)
Żeby byla jasność to jest 90 tka na tym filmie
waga modelu 4,9 kg
pakiet 12s 4000mAh Rhino
Łopaty 720mm scott gray edition Funkey
silnik pyro
regulator Powerjazz 150/200A


Co do zaszeregowania sm-50 to jest "czysta 50 tka" :) lata na łopatach 600 do 620 mm.
Chociaż rozważam wersję 60 z przedłużoną rurą ogonową dla łopat 650mm.

pozdrawiam Marek
Awatar użytkownika
Yoda
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 31-05-2010
Podziękowano: 3 razy

Postautor: Yoda » 31 maja 2010, o 22:01

Cześć ,

Miałem też porównanie Pyro i LRK. Jak dla mnie Actro jest dobrym kompromisem. Lrk miał sporo mocy ale grzał się potwornie i prądu brał sporo. Pyro z mocą jakby troche mniej ale za to zimny i dłuższy czas lotu może to sprawa Jiva nie wiem , natomiast ostrych wejść do góry i wysokie kąty to zupełnie nie jego działka. Co do Actro to mam mocy jak w Scorpionach, zupełnie zimny i czas lotu największy. Wszystkie silniki testowane w DNHP na 12S przy tych samych ustawieniach .
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 31 maja 2010, o 22:20

Yoda pisze:Wszystkie silniki testowane w DNHP na 12S przy tych samych ustawieniach .
DNHP? Oświeć mnie Mistrzu bo nie wiem o co kaman... :(
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Yoda
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 31-05-2010
Podziękowano: 3 razy

Postautor: Yoda » 31 maja 2010, o 22:40

nooo Dong Nam Helicopter Produkt.... to takie heliki fajne wypasione
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 31 maja 2010, o 23:10

Fakt.... na fotkach wyglądają całkiem przyzwoicie... tylko same wielgachne... poniżej 30 nie ma...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości