Jaki model? Klasa 700

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 6 sie 2015, o 20:22

wojtekr pisze:Utrinque, wymieniłeś paręnaście marek modeli a w tym wątku pojawiły się dyskusje, opinie tylko na temta: Gaui, Align, Gartt, Mikado, Kasama, Sab.
Czy inne marki nie są topowo-markowe czy po prostu niepopularne w polsce?


Bierz Goblina bo u Krzyśka są części. W rcforever drugie źródło części w kraju.

Align.pl przeprasza:
http://www.epheli.pl/modules.php?op=mod ... 316#388316

Kilka lat temu Align 700 był marzeniem wielu.

Teraz można czasem trafić starsze combo w sklepie za ok. $900, czyli taniej niź kity niektórych "bardziej markowych".

Tu ciekawostka dla ludzi o silnych nerwach:
http://www.diytrade.com/china/pd/114817 ... 18E14.html

Części do Aligna są tanio na eBay'u i w rcpioneer.com z którego paczki przychodzą szybciej niż kiedyś z align.pl (Benji potwierdzi).

Ciekawe jest Hirobo. Było potentatem. Do dziś na Waldorfie można zobaczyć z podpisie jednego z użytkowników:
Obrazek
Obrazek

Ten wątek daje do myślenia:
http://heli.waldorf.pl/viewtopic.php?t=9483

Założony w 2013 roku, ma trzy strony.

To tylko 600ta, ale Freya 90 jest podobna.
[youtu_be]http://youtu.be/TDjd46CyumI[/youtu_be]

Niektórzy producenci nie wprowadzają zmian i "schodzą na margines" Nadal mają wiernych fanów. Ale oglądając stronę Hirobo ma się wrażenie, że czas stanął w miejscu.

Może niedoceniona jest Innova 700 KDSa? Na giełdzie epheli za 600zł nikt jej nie chciał kupić:
[youtu_be]http://youtu.be/REvh8_Q650Y[/youtu_be]

Pomimo, że części dostępne w Polsce, a rama jak kopia Mikado. Agile 7.2 miała być "bardziej markowa".
[youtu_be]http://youtu.be/lWgKluiyRag[/youtu_be]

Niewielu pilotów lata wieloma markami.

Szkoda, że Baslera tu nie ma bo latał Gaui, Henseleitem, KDSem, Raptorem, Sirocco i na pewno też innymi.

Danielus ma porównane Align (500) vs Gaui (X3, X5, trochę X7) vs SAB (500, 700).

Ciekawe są modele TSA, Alees, Avant... co z tego? Sprowadzanie ze Stanów drogie i naliczenie VAT na cle na 99%.

Niemieckie modele mają wielu fanów, ale są zwykle drogie, a Bassler wolał Raptora od TDRa.

Dlatego pytałem, który Ci się podoba.

Zaskakujące było wycofanie przez Blade 700X. Ci którzy kupili będą mieli problem z dostępnością części. W Polsce 700X nie widziałem.
http://www.horizonhobby.com/products/70 ... o-BLH5725C

Ogóla zasada, to że nowe modele mają często "problemy wieku dziecięcego".

Emil wybrał T-Rexa 700 głównie dlatego, że to model który ewoluował przez wiele lat i teraz jest "niezawodny". Śmieszne jest to, że "nowe" wersje T-Rexa 700 zwykle mają tą samą ramę a zmienia się głównie elektronika w combo, detale i rośnie cena.

Ma to dobre strony. Części z "nowych" pasują do starych. Poza tym 800ta Aligna ma większość części i przeniesienie napędu, bloki łożysk wału, głowicę identyczne jak 700ta.

To kiedy pogadamy o wyposażeniu kitu? :) To będzie jazda :P
Ostatnio zmieniony 21 sie 2015, o 21:09 przez utrinque, łącznie zmieniany 2 razy.
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 6 sie 2015, o 21:46

Na marginesie wątku chcę zrobić mały off topic.

Duże zainteresowanie wzbudził projekt Krzyśka budowy gassera 700.

MC też ciekawie opisał dużego gassera 700:
http://www.epheli.pl/index.php?name=PNp ... ic&t=42350

Duże koszty pakietów do elektryka klasy 700, tanie paliwo do gassera i długie czasy lotu to główne powody zainteresowania tym napędem.

Ja przypadkowo znalazłem relatywnie tani agregat z silnikiem Hondy:
Obrazek

Porównajcie cenę silnika benzynowego do modelu ok. 2600 i cenę agregatu. Dałem 1700 za prawie nie używany agregat 900W. Jest mały poręczny, czterosów nie potrzebuje oleju do benzyny. Znajomy nie wymianiał oleju w swoim od kilku lat :)

Mogę latać cały dzień. Zbiornik 4l benzyny z dystrybutora starcza na 8 godzin pracy. Na polu w ciągu 8 godzin zwykle pracuje ok 4 godzin bo nie zdążę wylatać naładowanych pakietów. Pod warunkiem że poza 700tą i 800tą latam też małymi modelami na 3S. Mogę mieć mniej dużych pakietów. Nie muszę ładować pakietów w domu, zawsze mam kilka z poprzedniego dnia i zanim wylatam mam naładowane na polu następne.

No i mam zasilanie "hybrydowe"

[youtu_be]http://youtu.be/Fa7kP6xv8Ks[/youtu_be]
Mocno wiało, ale słychaś jak warczy.

Ma dwa "biegi" gdy większość pakietów się balansuje wystarczą niskie obroty i pali jeszcze mniej.
Ostatnio zmieniony 7 sie 2015, o 17:13 przez utrinque, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 6 sie 2015, o 22:27

benji pisze:2) Dlaczego Kasama NIE:
- jest to model od początku do końca barokowy - czyli przerost formy nad treścią. Kompletnie nieuzasadnione skomplikowanie każdego niemal węzła konstrukcyjnego. Oczywiście same w sobie rozwiązania budzą podziw i szacunek ... ale do realizacji tej samej funkcji ... dającą identyczny efekt są banalne rozwiązania. Siłą każdego mechanizmu tkwi w jego prostocie. Zwłaszcza w naszych kosiarkach.

Wszystko prawda, ale... Równie barokowa co do kształtów jest na przykład rama Raptora 50', lecz gdy postawi się obok siebie Kasamę i Rapciucha nie ma wątpliwości który z nich jest agresywniejszy.

Nie zgadzam się z tezą inżynierskiego dążenia do prostoty i banału. Gdyby tak było, na ręku nosilibyśmy klepsydry, a Szwajcaria byłaby może znana z produkcji doskonałego piasku kwarcowego.

Nieuzasadnione skomplikowanie? - Ja tam widzę konsekwencję założeń i całkiem zgrabne wybrnięcie z kilku problemów kinematycznych i mechanicznych. Rozwiązanie łoża silnika uważam za arcydzieło. Jedyna rzecz która psuje ten klimat to badziewna moim zdaniem półka pakietu, wygląda jakby projektując spalinę w ostatniej chwili przypomniano sobie, że wymaga ona prądu ;)

Pewna część tego hobby ma wymiar kolekcjonerski i Kasama idealnie tu pasuje. Oczywiście wybór akurat tego modelu to cecha osobnicza, każdy przykłada swoją miarkę i swoje kryteria.

benji pisze:To tak jak by do napędu betoniarki stosować reaktor atomowy ... a do obsługi zegara ściennego zderzacz hadronów :vhappy:


Przesadzasz :) A gdyby nawet moją kukułkę pędził jakiś zderzacz, i tak miałbym chwilę pozytywnej zadumy nad ludzkim pomyślunkiem. Komuś się chciało mieć inaczej niż ma reszta świata, więc usiadł, pomyślał, zrobił i działa :)

benji pisze:Im więcej elementów i ich większe skomplikowanie tym niższa trwałość i prawdopodobieństwo awarii.

To prawda, z tym że Kasama raczej nie ma elementów z góry skazanych na obniżenie trwałości, a wręcz przeciwnie. Przykładowo cały fikuśny mechanizm sterowania tarczą sprawia wrażenie jakby miał się rozpaść podczas zakładania kabinki - tutaj twórcy zdecydowanie poszli pod prąd, bo reszta świata stara się montować orczyki i popychacze tarczy bezpośrednio na serwach. Tutaj po prostu ktoś po swojemu i skutecznie zrealizował ochronę drogich serw.
Z innych rozwiązań - dzielony popychacz sterowania ogona, jak dla mnie fajna i wygodna sprawa przy serwisie i setupie w dużym heliku gdzie można dostać zadyszki od biegania między dziobem a ogonem. Itd itp... te wszystkie inżynierskie dziwolągi czemuś służą - są uzasadnione. Tego nie mogę powiedzieć np o mechnice serwa elev w 600N pro, która sprawia wrażenie prościzny jakby inaczej nie dało się tego rozwiązać, a w rzeczywistości jest to koszmarek montażowy i regulacyjny.

benji pisze:Kasama podobnie jak najnowszy produkt Henseleit to manifest inżynierski, a nie helikopter RC do ostrego intensywnego ostrego pociskania.

Kryteria kryteria... nie pociskam ostro i intensywnie bo nie mam czasu i nie umiem, ale takie manifesty z przyjemnością będę nabywał w miarę posiadanych środków. Do pociskania może kiedyś Goblin, podobnie jak koledzy raczej nie widzę dla niego konkurencji.
Pozdrawiam,
Jacek
benji
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 17-03-2015
Lokalizacja: Pn-Pt: Strzelno; So-Nd: Swarzędz
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: benji » 6 sie 2015, o 22:37

Co tak długo ? ! :grin2:
Tego postu byłem pewien ... "Każdy Cyryl ma swoje Metody" ... spoko :piwo2:

Ale porównanie Rapciucha do Kasamy ... to już przegięcie :lol: :masakra:


Sam bym się chętnie przeleciał taką mityczną Kasamką.
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 6 sie 2015, o 22:42

Dune to 600ta, ale widać że "pociskanie" znosi ze stoickim spokojem:
[youtu_be]http://youtu.be/Zf0YrvONP9o[/youtu_be]

Ile waży 700ta Kasamy bez pakietów?

Wątek Maczara:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=367673

Tylko ta nazwa... Srimok :juppi:

To chyba po tajsku "elektryk"?

Update:

Nie.

FAI-FA IS THAI LANGUAGE, MEAN ELECTRIC.

Kasama Thaworn to nazwisko faceta! konstruktora modelu...

(to jak z Mercedes imieniem żeńskim, myszkiem Miki, który jest płci męskiej, kubusią puchatką, który ma w oryginale imię żeńskie... i Marianem Awarianem zwanym Marią Awarią)
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 7 sie 2015, o 08:10

utrinque pisze:Cześć Mariusz.

Pamiętasz jak 600 EFL PRO kręciła "naleśniki"? ;)
[...]
Zastanawiam się tylko co czuli pierwsi nabywcy Goblina, kiedy wycofywano pierwszą wersję i cena spadła z $999 na $799 a potem na $599?:
[...]


Pamiętam, pamiętam.
Nie pamiętam ile za niego dałem - wtedy miałem dobrą cenę. A że teraz jest tańszy ? Zwisa mi to...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 7 sie 2015, o 16:15

Wojtku

Jeśli chcesz mieć model bezkompromisowy obejrzyj dokładnie ten:
http://www.core-helicopter.com

Obrazek

Znana jest już cena kitu: $989 i blade combo: $1099.

- reklamują WAGĘ DO LOTU PONIŻEJ 5kg
- chowane podwozie do speeda jest opcjonalne
- belka ogonowa nie jest okrągła
- nie ma podpór ogona i popychacz jest wewnątrz belki, nic nie wisi i nie wystaje

Kity zaczną wysyłać prawdopodobnie w październiku 2015.

Jest już sporo filmów z omówieniem konstrukcji (po niemiecku, można włączyć napisy ang.) i są filmy z lotów.

Przed chwilą oglądałem zdjęcia modelu z Ircha 2015.

Może się podobać lub nie. Mnie nie powalił na kolana, ale wygląda na solidną niemiecką maszynkę.

Goblin produkowany jest w Azji. Do końca nikt nie wie gdzie. SAB odmawia podania informacji. Sporo danych wskazuje, że w Wietnamie. (Dramatu nie ma Apple produkuje w Chinach)

Biorąc pod uwagę porównanie:
- ceny z Goblinem
- solidności która jest pod znakiem zapytania, ale Niemcom można chyba zaufać ;)
- "innowacyjności" konstrukcji
- sprowadzasz z EU, VAT w cenie, brak niespodzianek na cle i na pewno szybka dostawa części
- firma ma solidną bazę finansową bo to division of Karcher

Będziesz miał model unikalny w Polsce (przynajmniej przez jakiś czas).
Będziesz naszym "chomikiem doświadczalnym", ale znając Niemców jeśli pojawią się problemy to nie będą chowali głowy w piasek.

Zastanów się...

Obrazek

[youtu_be]http://youtu.be/QGPtcqrhoVQ?list=PLFMI4_6jKkgO7kMeKK0mGVxyyOrqnPNu9[/youtu_be]

Zdjęcia i filmy:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2440159

Ciekawostka:
Full scale, concept heli z tektury:
Obrazek
Obrazek
https://www.behance.net/gallery/3794573 ... Helicopter
Ostatnio zmieniony 18 sie 2015, o 22:19 przez utrinque, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 sie 2015, o 19:59

Bierz Wojtek tekturowy :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 7 sie 2015, o 20:16

Jak niemiecka myśl techniczna się nie spodoba to jest jeszcze szwajcarski zegarek

Soxos 700:
http://www.heli-professional.com/index. ... 567ce52057

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2318033

[youtu_be]http://youtu.be/CtEdp9rVWjQ[/youtu_be]

Zamiast popychacza "przekręcacz":
Obrazek

[youtu_be]http://youtu.be/GidcVxpc5ss[/youtu_be]

To nie modelka tylko "team pilot":
Obrazek
Ostatnio zmieniony 7 sie 2015, o 20:46 przez utrinque, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 sie 2015, o 20:21

Z dziwnymi myślami technicznymi bywa tak że znikają tak samo szybko jak się pojawiają a ludzie zostają z ręką w nocniku bez dostępu do części.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 8 sie 2015, o 11:03

Gaui X7 może latać obłędnie:
[youtu_be]http://youtu.be/m5kO9JTFZHE[/youtu_be]
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Sulim » 8 sie 2015, o 21:47

Obłędne latanie to raczej zasługa pilota.
Oczywiście pomijam tu popierdółki typu Syma albo V-coś tam.
Ostatnio zmieniony 9 sie 2015, o 20:30 przez Sulim, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 9 sie 2015, o 08:14

Ciekawe ile lotów wytrzymuje mechanika...
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 9 sie 2015, o 08:23

Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 9 sie 2015, o 13:35

A coś jak JR Forza700 bierze kolega pod uwagę?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 9 sie 2015, o 18:23

Myślałem o nim, ale nic o nim nie wiem, nie znam nikogo kto nim lata i jest na wałek.
Helikoptery
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 9 sie 2015, o 21:43

Zastanawiam się nad 700
... i po tym wszystkim co tu przeczytałem - wychodzi na to że najbezpieczniej będzie G700 Competition
po pierwsze chcę określić rodzaj zasilania i możliwość obsługi wmiarę dostępnymi pakietami
do tej pory biorę pod uwagę dwa silniki
http://www.kdedirect.com/collections/xf ... 0xf-505-g3
http://www.kdedirect.com/collections/xf ... 0xf-455-g3
oba obsługują 12-16S
więc oczywiście warto sprawdzić dostępność pakietów....
ktoś coś podpowie sensownego
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 10 sie 2015, o 16:10

MASA pisze:Zastanawiam się nad 700
... i po tym wszystkim co tu przeczytałem - wychodzi na to że najbezpieczniej będzie G700 Competition
po pierwsze chcę określić rodzaj zasilania i możliwość obsługi wmiarę dostępnymi pakietami
do tej pory biorę pod uwagę dwa silniki
http://www.kdedirect.com/collections/xf ... 0xf-505-g3
http://www.kdedirect.com/collections/xf ... 0xf-455-g3
oba obsługują 12-16S
więc oczywiście warto sprawdzić dostępność pakietów....
ktoś coś podpowie sensownego


Nie liczył bym raczej na dobre działanie tego KDE 505kv z zasilaniem 14-16s. Musiałbyś dać bardzo małą zębatkę atakującą, która by zjadała paski na śniadanie.

Poza tym do czego potrzebujesz silnik 4541? Takie i większe silniki to tylko do speeda, zawodowi piloci raczej 3d nie latają na tak dużych silnikach.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 10 sie 2015, o 16:14

Potworki.
Dziurę w kabince planujesz ? :-)

Ten pierwszy to idelnie na 12s
Drugi na 14s
Chyba że do speeda, wtedy pierwszy na 14:-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 10 sie 2015, o 16:36

Danielus pisze:Nie liczył bym raczej na dobre działanie tego KDE 505kv z zasilaniem 14-16s. Musiałbyś dać bardzo małą zębatkę atakującą, która by zjadała paski na śniadanie.
Poza tym do czego potrzebujesz silnik 4541? Takie i większe silniki to tylko do speeda, zawodowi piloci raczej 3d nie latają na tak dużych silnikach.


Nie wiem czy potrzebuje - ostatnio kupiłem 550XF 565 G3 i byłem mega zadowolony w G570 teraz na próbę wziąłem 600XF 530 G3 do takiego samego modelu
Jescze nie sprawdziłem przełożenia w G700 ale z tego co piszą w manualu i obliczenia MM wychodzi ze
700XF 505 + 23T = daje idealnie 2403RPM
700XF 455 + conajmniej 25T = daje niecałe 2400RPM
poza tym stosunek mocy do masy w G570 miałem jakieś 0.86W na 1g i w G700 chciałby mieć conajmniej tyle samo...
Dlaczego pisesz że nie będzie dobrze działał na 14S?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości