Jaki model? Klasa 700

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 10 sie 2015, o 16:37

Kenobi36 pisze:Potworki.
Dziurę w kabince planujesz ? :-)

Ten pierwszy to idelnie na 12s
Drugi na 14s
Chyba że do speeda, wtedy pierwszy na 14:-)


Planuję

Nawet teraz w G570 będę musiał wywalić otwór, bo kade się nie zmieści na wysokośc
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 10 sie 2015, o 18:12

No właśnie szkoda że nie idą w średnicę tylko robią wysokie po staremu.

Gdyby nie potrzeba wiercenia kabinek pewnie miałbym je w ofercie.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 10 sie 2015, o 18:48

Pytanie czy to po prostu nie jest skuteczniejsze przy podnoszeniu mocy
600XF 530 3G jest wyższy od 550XF 565 3G to 6 mm i 550W różnicy
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 10 sie 2015, o 19:16

Na te moce na papierze to tak bym się nie zapatrywał, mam wrażenie że niektore silniki są na papierze mocniejsze tylko na pokaz.

Nie wiem co jest skuteczneijsze, zmiana średnicy czy wysokości ale wieksza średnica pozwala często zamontować większe łożyska. Większa średnica to też lepsze chłodzenie. Dlatego scorpion i xnowa idzie w średnicę ststora 50mm

To co jest przerażającw w tym silnoki to masa 650g
Xnowa 4530 waży ok 550g. Ogólnie do 3d do klasy 700 nic mocniejszego nie jest potrzebne niż 4530. Większe tak jak 4535 i mocniejsze silniki są z myślą o klasie 800 lub speed a ten kde jest jeszcze dłuższy . Po prostu potwór.

Nadmiar mocy w silniku może nadmiernie zarzynać pakiety oczywiście jeśli odpowiednio agresywnie ustawimy przełożenie a jeśli ustawimy spokojnie to i tak nie wykorzystamy pełnej mocy.
Jakbyś sie decydował na tego 700xf i nie masz pakietów to poszedłbym w ten drugi silnik i 14s bez zmniejszania pojemności, czyli 14s5000.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 10 sie 2015, o 20:49

A Ty co masz włożone w swoim G700?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 10 sie 2015, o 21:09

Align 800mx przewiniety przez Daniela. Czyli silnik ze statorem o wielkości 4530, ok 500kv, można rzec budżetowa xnova 4530 :-)
Na ataku 24t czyli o 2 zęby wiecej niż stock, wąskim gardłem w mocy aktualnie są tylko pakiety.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
benji
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 17-03-2015
Lokalizacja: Pn-Pt: Strzelno; So-Nd: Swarzędz
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: benji » 10 sie 2015, o 21:14

Kenobi36 pisze:Align 800mx przewiniety przez Daniela. Czyli silnik ze statorem o wielkości 4530, ok 500kv, można rzec budżetowa xnova 4530 :-)
Na ataku 24t czyli o 2 zęby wiecej niż stock, wąskim gardłem w mocy aktualnie są tylko pakiety.


A zdradzisz co za "zderzacz hadronów" (czyt. ESC) steruje tym wszystkim ?
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 11 sie 2015, o 00:59

Na silniku Scorpion HK-4525-520KV ULTIMATE (4450W, 503g) lata kilku "team pilotów" i im wystarcza:
Dunkan Bossion
Kyle Stacy
Charles Aubert
Robin Debeuf
...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 sie 2015, o 05:45

Nic specjalnego, Sunrise ICE 180A na bazie YGE 160.
Ten który mi się ciągle wyłączał i potrzebował signal boostera
120 nie przeżyła, popaliło się wszystko, mosfety główne a także mosfety załączające kondensatory czyli układ antyiskrowy.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 11 sie 2015, o 08:57

800tą można latać na reglu 120A HV. W zawisie ciągnie 40W. Warunek niskie obroty.

Do kitów T-Rexa zamiast 120A które się paliły przy ostrym lataniu dają teraz w combo 160A.

Niedawno w HK skończyła się wyprzedaż. Regulator 180A HV za $148 z softem YGE:

[youtu_be]http://youtu.be/cwDe9EYWBpg[/youtu_be]

Normalna cena ok $200.

Obrazek

Zamówiłem dwa takie.

Dunkan lata X7 bez radiatorów silnika:
Obrazek

Jego setup:
Gaui X7 with Tail Boom Cover
SpinBlades 3blades prototype
Scorpion 4525 520kv
ESC Hifei 200a (King Kong III)
Rc Proplus
Mks X8 Bossion Brother Edition
Optipower 5800 6s Bossion Edition
Beast X Plus HD

Obejrzyjcie swash plate. Nie jest od Gaui, bo to głowica trójłopatowa.
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 11 sie 2015, o 18:38

MASA pisze:
Danielus pisze:Nie liczył bym raczej na dobre działanie tego KDE 505kv z zasilaniem 14-16s. Musiałbyś dać bardzo małą zębatkę atakującą, która by zjadała paski na śniadanie.
Poza tym do czego potrzebujesz silnik 4541? Takie i większe silniki to tylko do speeda, zawodowi piloci raczej 3d nie latają na tak dużych silnikach.


Nie wiem czy potrzebuje - ostatnio kupiłem 550XF 565 G3 i byłem mega zadowolony w G570 teraz na próbę wziąłem 600XF 530 G3 do takiego samego modelu
Jescze nie sprawdziłem przełożenia w G700 ale z tego co piszą w manualu i obliczenia MM wychodzi ze
700XF 505 + 23T = daje idealnie 2403RPM
700XF 455 + conajmniej 25T = daje niecałe 2400RPM
poza tym stosunek mocy do masy w G570 miałem jakieś 0.86W na 1g i w G700 chciałby mieć conajmniej tyle samo...
Dlaczego pisesz że nie będzie dobrze działał na 14S?


Bo żeby latać na 14s z kv 505, i mieć obroty w okolicy 2400 musiałbyś latać na 20T, a mała zębatka przy takich mocach i wielkości silnika może być zabójcza dla paska.

Stosunkiem mocy do masy się nie sugeruj, bo nie jest istotne jakiej mocy jest silnik, a jaką moc z niego wyciskasz. Z małego silnika też możesz uzyskać tę samą moc, z tym że mały silnik powyżej swojej mocy maksymalnej może się spalić. Możliwe że przy tych wielkościach zębatek nawet nie zbliżysz się do mocy maksymalnej tych silników.
Większy silnik daje moment obrotowy, ale i bezwładność. Im większa masa wirująca tym większy moment żyroskopowy jaki generuje silnik i mniejsza zwrotność.
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 11 sie 2015, o 19:26

W sumie masa wirująca silnika jest znacznie mniejsza niż całkowita masa silnika. Stator nie wiruje.

Zastanawiam się jak wpływa podwójne przeniesienie napędu a efekt o którym napisał Danielus. Przy pojedynczym silnik i łopaty wirują w przeciwnych kierunkach. Przy podwójnym w tym samym.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2015, o 19:35 przez utrinque, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 11 sie 2015, o 22:18

Generalnie mam uwagę do tego co napisał kolega danielus - albo czegoś nie rozumiem - bo co do wyboru piniona to MrMel i calculator na stronie castla pokazują coś innego
dla obu silników RPM na poziomie 2400 przy tak dużym wirniku to granica normatywnej mocy i raczej max obrotów w trybie gov dla 14S więc skąd te 20T
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 12 sie 2015, o 11:20

Bo dobierając przełożenie bierze się pod uwagę trzy zmienne:

-kv
-napięcie(ilość cel)
-obroty jakie chcemy mieć

Licząc z prostego wzoru: (kv*ilość cel*3,7)/przełożenie=obroty
Po przekształceniu mamy kv*ilość cel*3,7/obroty=przełożenie

12s kv505 dostajemy:

(505*12*3,7)/2400=9,34 (23T daje 9,3)

14s kv505 i mamy

(505*14*3,7)/2400= 10,9 (20T daje 10,7)

Jeżeli zostawimy dla 14s pinion 23T to otrzymamy obroty:

(505*14*3,7)/9,3=2800
Co daje nam duży nadmiar przełożenia, ESC będzie pracowało na niższym wysterowaniu ogólnie wszystko będzie się dużo bardziej grzało i będzie mało efektywne, choć mocy wyciśniesz z silnka bardzo dużo.
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 12 sie 2015, o 11:52

Danielus pisze:Bo dobierając przełożenie bierze się pod uwagę trzy zmienne:

-kv
-napięcie(ilość cel)
-obroty jakie chcemy mieć

Licząc z prostego wzoru: (kv*ilość cel*3,7)/przełożenie=obroty
Po przekształceniu mamy kv*ilość cel*3,7/obroty=przełożenie

12s kv505 dostajemy:

(505*12*3,7)/2400=9,34 (23T daje 9,3)

14s kv505 i mamy

(505*14*3,7)/2400= 10,9 (20T daje 10,7)

Jeżeli zostawimy dla 14s pinion 23T to otrzymamy obroty:

(505*14*3,7)/9,3=2800
Co daje nam duży nadmiar przełożenia, ESC będzie pracowało na niższym wysterowaniu ogólnie wszystko będzie się dużo bardziej grzało i będzie mało efektywne, choć mocy wyciśniesz z silnka bardzo dużo.


Powiem tobie że nie analizowąłem tego w ten sposób - na stronie castla masz calkulator który pokazuje inne wyniki / MrMel to samo - chcę mieć 2400 na govie i jestem pewien że nie bieżesz pod uwagę sprawności silnika, headroomu gova itd... takie obliczenia są bez sensu

Dla przykładu powiem Tobie że w G570 z CC120HV + gov i silnikeim 550XF 565 G3 miałem pinion 22 i obroty niemalże 2400 (z govem) dla 12S i idealnie to samo pokazywał Mr Mel calcculator.... dla piniona który wychodził 22, oczywiście jak policzysz na piechotę - (565*12*3,7)/9.3636=2.679 - to wychodzi że pinion jest za duży
w praktyce mam dokładnie takie obroty jak chciałem - dla porównania w inny modelu z takim samym setupem jest to samo
więc nie mam powodu żeby w to nie wieżyć - a szczerze mówiąc niechce mi się i nie mam czasu na licznie na piechotę bo napewno nie uwzględnię takich żeczy jak włąśnie sprawność silnika, sprawnośc pradowa regulatora czy pakietów...
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 13 sie 2015, o 07:42

2400 na govie. :-D
To 14s , 22T i 505kv powinno być ok.
Ale tak jescze dodam, czy wiesz jak się 700 zachowuje na 2400rpm ?
Ja wiem :-)
Daniel też :-D, było to widać jak podniosłem model i nawet kroku przede mnie nie chciał zrobić aby zmierzyć obroty :vhappy:

No i szykuj MOCNE pakiety
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 13 sie 2015, o 08:29

Kenobi36 pisze:2400 na govie. :-D
To 14s , 22T i 505kv powinno być ok.
Ale tak jescze dodam, czy wiesz jak się 700 zachowuje na 2400rpm ?
Ja wiem :-)
Daniel też :-D, było to widać jak podniosłem model i nawet kroku przede mnie nie chciał zrobić aby zmierzyć obroty :vhappy:

No i szykuj MOCNE pakiety


Nie wiem ... to będzie pierwsza siedemseta hmm - co prawda kilka razy leciałem takim modelem
ale nie goblinem
w manualu jest napisane ze zalecaja 2200? mam nadzieję że nie przesadzam z założeniami ...
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 13 sie 2015, o 09:37

MASA pisze:
Danielus pisze:Bo dobierając przełożenie bierze się pod uwagę trzy zmienne:

-kv
-napięcie(ilość cel)
-obroty jakie chcemy mieć

Licząc z prostego wzoru: (kv*ilość cel*3,7)/przełożenie=obroty
Po przekształceniu mamy kv*ilość cel*3,7/obroty=przełożenie

12s kv505 dostajemy:

(505*12*3,7)/2400=9,34 (23T daje 9,3)

14s kv505 i mamy

(505*14*3,7)/2400= 10,9 (20T daje 10,7)

Jeżeli zostawimy dla 14s pinion 23T to otrzymamy obroty:

(505*14*3,7)/9,3=2800
Co daje nam duży nadmiar przełożenia, ESC będzie pracowało na niższym wysterowaniu ogólnie wszystko będzie się dużo bardziej grzało i będzie mało efektywne, choć mocy wyciśniesz z silnka bardzo dużo.


Powiem tobie że nie analizowąłem tego w ten sposób - na stronie castla masz calkulator który pokazuje inne wyniki / MrMel to samo - chcę mieć 2400 na govie i jestem pewien że nie bieżesz pod uwagę sprawności silnika, headroomu gova itd... takie obliczenia są bez sensu

Dla przykładu powiem Tobie że w G570 z CC120HV + gov i silnikeim 550XF 565 G3 miałem pinion 22 i obroty niemalże 2400 (z govem) dla 12S i idealnie to samo pokazywał Mr Mel calcculator.... dla piniona który wychodził 22, oczywiście jak policzysz na piechotę - (565*12*3,7)/9.3636=2.679 - to wychodzi że pinion jest za duży
w praktyce mam dokładnie takie obroty jak chciałem - dla porównania w inny modelu z takim samym setupem jest to samo
więc nie mam powodu żeby w to nie wieżyć - a szczerze mówiąc niechce mi się i nie mam czasu na licznie na piechotę bo napewno nie uwzględnię takich żeczy jak włąśnie sprawność silnika, sprawnośc pradowa regulatora czy pakietów...


Źle interpretujesz to co napisałem. Użyłem uproszczonego wzoru, żebyś zobaczył co się dzieje. Oczywiście zawsze trzeba dobrać więcej bo moje wyliczenia pokazują maksymalne obroty ale przy napięciu na cele 3.7V. Wiadomo że podczas obciążenia napięcie spada nawet do 3.1-3.3V i jeżeli taką wartość wstawisz do wzoru to uzyskasz wynik bardzo zbliżony do MrMel calc.

Sam widzisz że w 570 wychodzi ci 2679, a w 700tce 2800, więc headroom będziesz miał większy niż w g570.

Oczywiście model będzie latał i moc będzie obłędna, ale pakiety będą miały bardzo ciężki żywot.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 14 sie 2015, o 07:24

benji pisze:Sam bym się chętnie przeleciał taką mityczną Kasamką.


Drobna litrówka - mistyczną, benji, mistyczną, it's a magic ;) :piwo2:
Pozdrawiam,
Jacek
benji
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 17-03-2015
Lokalizacja: Pn-Pt: Strzelno; So-Nd: Swarzędz
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: benji » 14 sie 2015, o 11:49

Artja pisze:
benji pisze:Sam bym się chętnie przeleciał taką mityczną Kasamką.


Drobna litrówka - mistyczną, benji, mistyczną, it's a magic ;) :piwo2:


Aaaa ... faktycznie. Przepraszam ... i dziękuję Koledze :thumb:

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości