HS 82MG

Gdy je o coś prosisz, wzruszają ramionami...
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1031
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 13 sie 2017, o 18:32

Czy będą dobre?
Kilka szczegółów konstrukcji. Samolot dwusilnikowy, taki przerośnięty (1,8m) Twinstar do lotów fpv więc bez akrobacji, ale ciężki, bo po dopchaniu do pełna pakietami może ważyć pod 5kg.
Starczą takie 82mg, czy szukać czegoś lepszego -mocniejszego, bardziej precyzyjnego, nie wiem, w serwach samolotowych jestem lajkonik.

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
omcKrecik
Elita forum...
Posty: 683
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 99 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: omcKrecik » 14 sie 2017, o 00:53

Wystarczą / nie wystarczą to pojęcia dość względne... Na pewno mają dostateczny moment wyjściowy aby sprawnie poruszać wszystkimi sterami takiego samolotu, ale 5 kg przy 1,8 m WS to już dość sporo: duże jednostkowe obciążenie powierzchni nośnej (tu będzie chyba powyżej 60g/dm kw.) skutkuje koniecznością utrzymania odpowiednio dużej prędkości lotu z niezbędnym bezpiecznym odstępem od przeciągnięcia. Ta duża prędkość to konieczność liczenia się z dużymi siłami aero na sterach, zwłaszcza na klapach (o ile są...). Siły te są oczywiście zależne od wymiarów powierzchni sterowych, wymaganej zwrotności czyli kątów wychyleń, zakładanej najwyższej prędkości i odnośnych momentów bezwładności - a te mogą być przy tych 5 kg istotne, zwłaszcza wzdłużny.
Sugerowałbym cyfrowe Corona DS 239 MG na klapy i SW (lub numer mniejsze dobre cyfrówki), a pozostałe mogą od biedy być te analogowe HS 82 MG. Tak bym zrobił na Twoim miejscu w wersji budżetowej dość odpowiedzialnej maszyny - 5 kg to już poważna sprawa. Dlatego w wersji dojrzałej konstrukcyjnie montowałbym wszystkie cyfrowe z wyższej półki i to deczko przewymiarowane.
Czemu cyfrowe serwa ? Bo wykazują mocarność utrzymania zadanej pozycji i są dokładniejsze, a ponadto pamiętają położenie gdy sygnał zaniknie na moment - a z tym też trzeba się liczyć jeśli nie przewidujesz wypasionego AP. Jeżeli ustawisz zwłokę pomiędzy zanikiem a załączeniem trybu RTH to dobrze jest, gdy maszyna w tym czasie nie przyp... akurat w coś, co miała ominąć.

Ostatnio krzywym okiem patrzę na Hiteca (właśnie 82 i 225) - posypało mi się kilka bez zewnętrznej przyczyny (i nie tylko mnie). Ponadto trafiłem na egzemplarze z wrodzonymi drgawkami.
Przy okazji pytanie : czy komuś sypnęło się jakieś KST samo z siebie ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13148
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1323 razy
Podziękowano: 585 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 14 sie 2017, o 04:54

Przeprabiałem spro KST'ów i nigdy problemu nie miałem. Jedynie przy kretach leciały mi ząbatki, które się wymienia.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Fireball - FOR SALE | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - kiedyś go wykończe... albo on mnie... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
gumi
Domownik forum...
Posty: 367
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: gumi » 14 sie 2017, o 07:23

W KST 515 bardzo szybko powstały luzy.
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 730
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 71 razy

Postautor: mwx » 14 sie 2017, o 14:41

donia pisze:Czy będą dobre?
Kilka szczegółów konstrukcji. Samolot dwusilnikowy, taki przerośnięty (1,8m) Twinstar do lotów fpv więc bez akrobacji, ale ciężki, bo po dopchaniu do pełna pakietami może ważyć pod 5kg.
Starczą takie 82mg, czy szukać czegoś lepszego -mocniejszego, bardziej precyzyjnego, nie wiem, w serwach samolotowych jestem lajkonik.

pzdrv,


Starczą. Latałem z nimi na lotkach w spalinowych combatach które latały po 150km/h, tłukły się co chwilę i dawały radę.

Chyba że jeszcze ich nie masz, to rzeczywiście możesz pójść w mocne KST, ale w przypadku styropianowego latadełka ta lekka miękkość którą dają analogowe serwa może być nawet lepsza niż hardkorowe momenty na orczykach, które przy przeciążeniu wyrwą je po prostu ze styropianowej lotki.
Maciej
Latające muzeum: Trex 600NSP FBL Brain2, Gównolot FrankenBelt CPX k-bar Gold, HS Emax X-450 (exponat)
T8FG, 9CAP
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1031
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 14 sie 2017, o 15:06

Dziękuję, a te kst to np 215mg czy inne?
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 730
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 71 razy

Postautor: mwx » 14 sie 2017, o 16:19

215 - są popularne więc tanie i z dostępnymi zębatkami.
Maciej
Latające muzeum: Trex 600NSP FBL Brain2, Gównolot FrankenBelt CPX k-bar Gold, HS Emax X-450 (exponat)
T8FG, 9CAP
Awatar użytkownika
Adam12
Stały bywalec...
Posty: 248
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: Adam12 » 14 sie 2017, o 19:49

omcKrecik pisze:Przy okazji pytanie : czy komuś sypnęło się jakieś KST samo z siebie ?

KST 115 - zdechło między jednym, a drugim dniem - potencjometr na skrajnych pozycjach. Po 2 latach.

Edit: @donia - chcesz, mogę ci sprzedać 3 x KST 113 plus jedno z rozwaloną obudową (prawdop. sprawne, w razie czego masz zapasowe zębatki) Dwie szt mają pół roku jedna nówka.
T 450; X3 (380); DX6i
Awatar użytkownika
omcKrecik
Elita forum...
Posty: 683
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 99 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: omcKrecik » 14 sie 2017, o 21:09

mwx pisze:w przypadku styropianowego latadełka ta lekka miękkość którą dają analogowe serwa może być nawet lepsza niż hardkorowe momenty na orczykach, które przy przeciążeniu wyrwą je po prostu ze styropianowej lotki.


Tak, to prawda - tę miękkość też warto uwzględnić, często robi za mechaniczny bezpiecznik łagodząc siły. "Rożki" w piance trzeba osadzić tak, żeby nie poddały się zbyt łatwo - fabryczne powierzchnie klejenia są zazwyczaj zaledwie dostateczne, a i to nie zawsze... W Twojej maszynie sugerowałbym zrobić dobre, powiększając tę powierzchnię np. wstawkami pośrednimi z twardej sklejki 2 mm, wówczas rożek do wstawki na śuby, a wstawka do pianki na uhuporka. Wstawkę chowam wgłąb pianki (dremelkopodobne w akcji, naroża nożykiem), cienka podstawa rożka wystaje nieco powyżej lica płata. Sklejkę mażnij uprzednio cienko lakierem nitrocelulozowym, żeby nie chłonęła wilgoci. Sam stosuję wstawki w przybliżeniu od 30x30 do 50x50mm ze sklejki lotniczej liściastej, tej popularnej fińskiej - do nabycia w większości sklepików.

Dzięki za uwagi o KST, mam zamiar użyć ich w odpowiedzialnej konstrukcji samolotu o podobnej masie, ale o bawolim ciągu czterech silników ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...

Wróć do „Serwa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron