O serwach - ogólnie...

Gdy je o coś prosisz, wzruszają ramionami...
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Essen / Germany
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AdamskY » 9 gru 2011, o 21:59

Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3345
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 301 razy
Podziękowano: 266 razy

Postautor: Ramotny » 9 gru 2011, o 22:34

Dziękuję wszystkim za udział w naszym minikonkursie "ad hoc" - zwycięzcami zostają ex aequo radios24 i jedrus (zaproponował Graupnery HBS760 i 860 - ale jestem niemal pewien, że to nie produkcja "G").
Obrazek


W nagrodę otrzymują upominek: wielofunkcyjne-narzędzie-nie-tylko-modelarskie (szczegóły na PW)

Obrazek
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2200
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 gru 2011, o 22:50

Grzesiek, to nie fair... Nie zdążyłem przejrzeć wszystkich zakładek, a do tego praca na www i forum... No qrcze taki fajowy scyzyk mi umknął... Ja się idę chyba pochlastam... :wow2: :masakra: :twisted:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Essen / Germany
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AdamskY » 9 gru 2011, o 22:55

gratulacje


ale po raz kojelny sie potwierdzila moja teza ze mimo tego ze GAUI to dobra firma(pod wzgledem mechaniki), to bez innych byla by niczym i by se nie poradzila, czy ESC czy serva to tylko swoje naklejki przykleja.
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 9 gru 2011, o 23:33

AdamskY pisze:po raz kojelny sie potwierdzila moja teza ze mimo tego ze GAUI to dobra firma(pod wzgledem mechaniki), to bez innych byla by niczym i by se nie poradzila, czy ESC czy serva to tylko swoje naklejki przykleja.
A ja uważam, że to jest przemyślana strategia, która zresztą mi odpowiada. Myślenie, że wszystko zrobimy sami najlepiej w/g mnie w dzisiejszych czasach nie ma racji bytu. Zobacz na samochody...

Gaui robie dobre heliki - i niech tak zostanie. Dobrze, że szukają na rynku przyzwoitego sprzętu za rozsądne pieniądzie. Jak ktoś chce mieć po taniości to sobie szuka na HK i kupuje kit. Jak ktoś chce mieć full wypas to i tak takiemu nie dogodzisz, bo każdy ma inne zachciewajki.

Jak nie chcesz się drapać po głowie to łykasz super combo, ale nie musisz na dzień dobry wymieniać połowy elektroniki. Regiel - HobbyWing, serwa - Hyperion (teraz Graupner?), FBL - BeastX, silnik - Scorpion.



Ramotny pisze:jedrus zaproponował Graupnery HBS760 i 860 - ale jestem niemal pewien, że to nie produkcja "G"
No to teraz ja przekaże swoją nagrodę jako nagrodę w kolejnym konkursie - kto tak naprawdę produkuje te Graupnery?????



Gmeracz pisze:Grzesiek, to nie fair... Nie zdążyłem przejrzeć wszystkich zakładek, a do tego praca na www i forum... No qrcze taki fajowy scyzyk mi umknął... Ja się idę chyba pochlastam... :wow2: :masakra: :twisted:
Masz jeszcze szansę :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3345
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 301 razy
Podziękowano: 266 razy

Postautor: Ramotny » 9 gru 2011, o 23:42

Gmeracz pisze:Grzesiek, to nie fair... Nie zdążyłem przejrzeć wszystkich zakładek, a do tego praca na www i forum... No qrcze taki fajowy scyzyk mi umknął... Ja się idę chyba pochlastam... :wow2: :masakra: :twisted:

Co się odwlecze to nie uciecze... :grin2:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 528
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 37 razy

Postautor: radios24 » 31 mar 2012, o 14:08

Tak jak przypuszczałem, Align w końcu wypuszcza nowe serwa standard z powszechnie panującą modą na 7,4V

http://www.rcmania.hk/wp-content/upload ... 75001t.jpg

Oczywiście nie jest to nic innego jak SAVOX SB-2271SG i SAVOX SB-2272SG, a więc cena nie będzie zbyt niska ok 150$ za sztukę :(
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 sty 2013, o 19:24

chciałem kupić nowe serwo ogonowe do rexia 500. w sklepie nie było oryginału więc kupiłem savoxa - zdałem się na doświadczenie sprzedawcy, mówił że to nawet lepszy zamiennik. patrze w domu w google a tam pisze że alignowskie jest szybsze ale słabsze!

align ds 520 6V -2,5 kg/cm i 0,07 sec/60
savox sh-1250MG 6v -4,6 kg/cm i 0,11 sec/60

za savoxem przemawia dwa razy większa moc i metalowe zębatki. minusem jest prędkość.
w praktyce jak będzie wyglądać porównanie tych serw? czy słabe ale szybkie serwo aligna w efekcie będzie pracowało tak jak wolniejsze ale mocne savoxa?
jeszcze nie rozpakowałem i mogę oddać. co myślicie o tym? czy ta różnica w prędkości (4 setne sekundy) wpłynie niekorzystnie na pracę ogonka?

ps - nigdzie w necie nie znalazłem takowych opinii - mam tylko was :nw:
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 7 sty 2013, o 19:40

Ja używałem w T500 Futaby 9257, coś jak Align. Była ok. Latałem bardziej sportowo, ale zarówno w ,,pompkach'' gdzie po szybkim zniżaniu dawalem maksymalne kąty dodatnie jak i w szybkim locie postępowym nie miałem problemów z ogonem. Kolega latał z tym serwem ostre 3D i też było wszystko ok. Nie wiem ile latasz, ale pewnie nie zobaczysz różnicy.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 sty 2013, o 21:14

ok, już wiem! metodą "ciepło zimno" wymacałem pewne fakty. serwo savoxa 1250 jest dobre na ogon w klasie 450. do 500 jest idealne do cykliki. parametry są takie same jak oryginalne alignowskie ds 510 tylko savox ma metalowe zębatki.
na ogon savox też ma idealne serwo dla rexia 500- model wyżej czyli SH 1257MG, i jest tak samo z parametrami jak alignowskie tylko przewaga metalowych zębatek.
jutro jadę je wymienić i założę takie jak ma być.
gdybym zawierzył sklepikarzowi to założyłbym na ogon serwo o takich samych parametrach jak mam na cyklice. może by to latało ale... ale tak się nie robi...

sprawa wyjaśniona ale i tak jestem ciekaw waszych opini, zakładaliście do helika wszystkie cztery serwa jednakowe?

pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3345
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 301 razy
Podziękowano: 266 razy

Postautor: Ramotny » 7 sty 2013, o 21:49

crash pisze:sprawa wyjaśniona ale i tak jestem ciekaw waszych opini, zakładaliście do helika wszystkie cztery serwa jednakowe?
masz na myśli firmę czy konkretny typ serwa?
Na ogon raczej zakłada się szybsze choć słabsze niż na tarcze...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2200
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 7 sty 2013, o 21:56

Crash, zazwyczaj cztery jednakowe serwa to założy ktoś, kto ma sporo kasiory żeby wrzucić szybkie i mocne, szczególnie do FBL-a. Zazwyczaj cyklika nie potrzebuje szaleństwa poniżej 0,1 s, a z kolei szybkie ogonowe może być znacząco droższe.
Wracając do 520 - latałem nim w 500-tce ale mi się nie za bardzo podobało, bo były momenty gdy się dławiło. Teraz mam 620 i święty spokój.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 8 sty 2013, o 10:13

BTW Align nie produkuje własnych serw tylko branduje Savoxa.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3345
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 301 razy
Podziękowano: 266 razy

Postautor: Ramotny » 8 sty 2013, o 14:40

super_mario2 pisze:BTW Align nie produkuje własnych serw tylko branduje Savoxa.

Albo jak kto woli: Savox private-label-uje dla Aligna :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 8 sty 2013, o 18:00

wow, stąd takie podobieńśtwo rozmiarów i parametrów! nie miałem o tym pojęcia.
savox jest w ładniejszej obudowie, właśnie wróciłem ze sklepu, wymieniłem na 1257 - czyli o parametrach jak oryginał. gość w sklepie spierał się że lepiej założyć mocniejsze na ogon choć trochę wolniejsze. nie wiem czemu tak twierdzi. postanowiłem nie zmieniać parametrów a jeśli będę chciał czegoś więcej to pójde za radą Gmeracza i założę od rexia 600.

kupiłem przy okazji większą o jeden ząbek zębatkę na silnik bo wydaje mi się że skoro zwiększy się obroty ogona to i sprawność jego też wzrośnie, a główny wirnik może nosić maszynę przy mniejszych wychyleniach a to też w pewnym stopniu "odciąży" rolę ogona - nie wiem czy dobrze główkuję...?

skoro już leciutko zgłębiamy temacik serw to savoxa i aligna odkładamy na jedną półeczkę a reszta producentów? macie jakieś ciekawe spostrzeżenia na temat futaby, hiteca czy jr?
spotkałem się też z rodzajami silników w serwach np coreless czy brushless, wpływa to jakoś na trwałość, zużycie energii czy może zupełnie coś innego? jest jakiś mercedes wśród serw?

pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1255
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 126 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 8 sty 2013, o 18:59

Cześć,

Jeśli chodzi o jakość serw to rzeczywiście tańsze marki gonią tych wielkich, czyli JR, Futabę i MKS

Moje (całkiem subiektywne) wrażenia są następujące:

Po pierwsze serwa BLS (czyli z silnikami brushless) są zazwyczaj mocniejsze i ciągną mniej prądu.
Reszta serw to głównie silniki Coreless (czyli bezrdzeniowe, lub jak kto woli z twornikiem kubkowym).

Jesli chodzi o marki to:
Futaba: Super serwa, zarówno na cyklike jak i na ogon mozna znaleść coś bardzo dobrego. Osobiscie uważam, że na ogon do 450 nie ma lepszego serwa od Futaby 9257. W 500 też daje radę, ate tu przydaje sie mocniejsze (np 9254 lub BLS 251).

JR: tez absolutnie górna półka. Świetne, szybkie i bardzo trwałe.

MKS: jak wyżej

Hitec: Dobre maja małe serwa analogowe, oraz niektóre cyfrowe (np na tarczę do 500 HS 5254 MG). U mnie takie serwa wykonały ok 600 lotów bez najmniejszych problemów i luzów.

Są też i inne firmy zamieszane w produkcję serw (np. Graupner) ale ich udział w rynku jest mały (chyba ze wzgledu na ceny)

Jesli pytasz o mercedesa (choć powiedzmy sobie szczerze... ta marka nie jest już synonimem jakości) to można powiedzieć że to BLS Futaby.

Dla mnie, o jakosci serwa świadczy rozdzielczość ruchu oraz jakość powrotu do neutrum. Testowałem różne serwa, ale nic nie pobiło Futaby i JR (tych wyższych modeli).

Ze względu na racjonalne podejście do wyposażenia, w swoich Rexach 600 mam Aligny DS620 na tarczę i na ogon DS 650 i futabę 9254. Serwa Aligna (lub jak kto woli Savox) są naprawdę dobrym kompromisem pomiędzy ceną, jakością i trwałością.

Uff... ale sie napisałem... mam nadzieję, ze nie zanudziłem :)
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 8 sty 2013, o 19:06

crash pisze:
kupiłem przy okazji większą o jeden ząbek zębatkę na silnik bo wydaje mi się że skoro zwiększy się obroty ogona to i sprawność jego też wzrośnie, a główny wirnik może nosić maszynę przy mniejszych wychyleniach a to też w pewnym stopniu "odciąży" rolę ogona - nie wiem czy dobrze główkuję...?



niestety wzrośnie też moment skręcający...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 8 sty 2013, o 22:45

super_mario2 pisze:niestety wzrośnie też moment skręcający...


Ja to nie mogę z Wami. Gadacie ludziom jakieś głupoty, o momentach, siłach, ciśnieniach. A może on o czymś takim nie słyszał? Jak nie słyszał i nie wie, to u niego to nie wystąpi!!! (A tak po prawdzie, to helikoptery latają, ponieważ są tak brzydkie, że je ziemia odpycha).
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 9 sty 2013, o 02:22

widzę, że posympatyzujemy na poważnie. :gas:


powiedzmy że kupiłem tą zębatkę na potrzeby eksperymentu.
zauważyłem że jak obniże krzywą gazu i z zawisu dodam szybko gazu to ogon nie daje rady się utrzymać (w trakcie zrywu)
a kiedy wiszę w idlu i obroty mam na 90 % to taki zryw do góry nie powoduje "wachnięcia" ogona. wynika z tego, że wirnik chociaż na małych obrotach, to przy maks kątach natarcia mocno ciśnie na ogon. wyższe obroty wirnika to lepsza jego sprawność i noszenie, można wtedy latać przy mniejszych kątach.

chyba że matka ziemia jest tak kapryśna i w różnych sytuacjach różnie mi ten helikopter odpycha :dk: ?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 9 sty 2013, o 10:24

W tym zawodzie ciężko być poważnym. :grin2:

Sprawa jest prosta jak sznurek w kieszeni.

1) Kręcący się wirnik wytwarza moment przeciwny do koerunku obrotów wirnika głównego.

2) Łopaty wirników działają na takiej samej zasadzie jak skrzydło samolotu. Jest profil, jest cięciwa itp. Zależnie od profilu, prędkości napływu strug powietrza, kąta natarcia itp. masz różną siłę nośną. Profile w łopatach naszych helików są dość cienkie, przy małych prędkościach siła nośna jest stosunkowo mała. Tyle tak z grubsza.

Zakładam że ustawienia żyra i mechaniczne ustawienie helika masz ok.

Jeżeli uda mi się odgrzebać program Profilii, to zamieszczę dla Ciebie wizualizację przepływu na profilach przy różnych kątach i profilach.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !

Wróć do „Serwa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość