Wybór serwa - do helika klasy 600

Gdy je o coś prosisz, wzruszają ramionami...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 wrz 2014, o 22:36

Napisałem coś mądrego ale zamknąłem przeglądarkę przed wysłaniem i teraz nie mam weny:

Jakie powinny być serwa do 600, chodzi mi o troque serwa.

I opinia:
325mm blade heli: CCPM- 15oz minimum, Single Servo (non CCPM)- 20oz
425mm blade heli: CCPM- 25oz minimum, Single Servo (non CCPM)- 40oz
500mm blade heli: CCPM- 40oz minimum, Single servo (non CCPM)- 60oz
600mm blade heli: CCPM- 50oz minimum, Single servo (non CCPM)- 80oz Około 5.7kg
700mm blade heli: CCPM- 70oz minimum, Single servo (non CCPM)- 100oz = 7,2kg/cm
800mm blade heli: CCPM- 80oz minimum, Single servo (non CCPM)- 120oz

Druga:
GX manual says 2.2kg/cm (which is around 26oz/in)

ALign 610 ma 166oz-12kg to jest zapas czy minimum?

mątwa z manuali systemów FBL:
Vibe 50 just says a radio capable of 120deg CCPM
MA Spectra G says high quality servos with digital servos recommended
Rave ENV says High quality servos
The E720 just says you need 4 servos
Logo 600 just has a picture of 4 servos
Vbar doesn't say anything
CGY750 only has tail servos listed

I kolejna opinia na temat wyższości prędkości od mocy
"Id say if you have any problems with those servos it wont be with torque but rather speed. All the makers recommend the fastest servos you can find. Im guessing the FBL electronics keeps them fells pretty busy. So fly away but keep an eye on servo temp after landing?"
Helikoptery
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 3 wrz 2014, o 10:53

Ludzie latają też na Align 620, które mają 10kg
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 wrz 2014, o 11:08

Wiem, tylko dylemat mój się wziął z tego że mam serwa po 7kg
Helikoptery
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 3 wrz 2014, o 14:29

Załóż i sprawdź. Zobacz, czy się nie grzeją. Spaść raczej nie powinien.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 wrz 2014, o 14:37

wiadomo, że nie spadnie tylko chodzi mi o pewne opóźnienia w jakimś 3D. Jeżeli będzie za słabe to odbije się to na szybkości, trwałości.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 9 maja 2015, o 14:56

Witam,

Zamierzam wydać nieco kasy na odświeżenie mojego Raptora. W zeszłym roku padło mi serwo ogonowe Futaby 9254 i postanowiłem wymienić na Savoxa 1290. Tym razem chcę się zabrać za serwa tarczy. Zdecydowałem się na zakup raczej sprawdzonych w boju serw Savox SC-1258TG, tu chyba są najtańsze:
http://www.rcmart.com/savox-super-speed ... =1099_1029 Ich odpowiednikiem jest chyba Align DS-610. Jednak moją uwagę przykuły również serwa ze znanego sklepu HK ;) Są to serwa brushless, niektóre serwa Turnigy były chwalone, jak choćby ogonowe BLS980 (podobno rebrand MKS lub KST). Mam dylemat- czy kupić standardowe Savoxy czy też brushlessy z poniższych linków.
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... duct=62625
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... duct=62618
Czy ktoś może ma i używa takich serw? Jest to chyba dość świeża oferta w sklepie i nie ma o nich opinii, w google też nie bardzo. Podejrzewam, że to też są serwa innego producenta, brandowane przez HK jako Turnigy. Nie jestem pewien, czy to nie są serwa Power HD, które z kolei nie mają najlepszych opinii.

P.S. Zapomniałem napisać, że docelowo serwa miałyby współpracować z systemem FBL (Brain lub ZYX-S2)
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 9 maja 2015, o 15:28

Bartek czy patrzyłeś na MKS ds1210? Jeśli nie latasz za wiele to będą w sam raz. Znajdziesz je w Rcmaniak
...
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 9 maja 2015, o 16:55

Cześć Damian,

Faktycznie, serwa znanej firmy i wyglądają solidnie. Czy nie są trochę za wolne do FBL? Poza tym zapomniałem jeszcze dopisać, że latam na standardowym zasilaniu 4x NiMH- 4,8V również ze względu na wyważenie, NiMH są znacznie cięższe a to jest przydatnie w ciężkim na ogon Raptorze. Oczywiście te MKS-y będą działać na tym napięciu.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 9 maja 2015, o 17:03

A Ty przeszedłeś na fbl. Cóż ja latałem na nich w fbl i może ciut za wolne były. Pytanie czy latanie sportowe czy 3D
...
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 9 maja 2015, o 17:10

Hej,

Tzn. zamierzam przejść ;) Najpierw chcę kupić serwa i w dalszej kolejności system i pewnie głowicę, bo niby można latać na przerobionym oryginale, ale to trochę partyzantka- odwracanie dźwigni, przekładanie kulek, itd. Dlatego chciałbym już kupić szybsze serwa pod FBL- najpierw chwilę polatam na pręcie i zobaczę jaka jest różnica. Tylko pozostaje pytanie- ile wytrzymują serwa Savox SC-1258TG/ Align DS610 i czy warto zaryzykować zakup tych BL-i z HK, żeby się nie okazało, że zakłócają żyro (jak np. Corony) albo padną po 5-10 lotach :o
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 9 maja 2015, o 18:27

DS610 miałem krótko w Rapciuchu potem przylozylem je do 600N fbl i latają do dzis, będzie już ze 2 lata. W pl nie ma do nich zebatek, trzeba ściągać importem. Na ogonie miałem DS650 i po roku dostało czkawki, wymieniłem na odpowiednik savoxa i jest spokój póki co.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 10 maja 2015, o 19:12

Zrobiłem małe śledztwo i okazało się, że te metalowe serwa z ostatniego linku to są rebrandowane serwa KST, więc chyba nie jest tak źle. Parę opinii było negatywnych, ale większość jest ok. Albo padały lub nie działały od razu, albo było dobrze. Nie jestem pewny co do tych plastikowo-metalowych (615 BL), jak się dokopię do info, to napiszę. Plan jest taki, żeby po ewentualnym ich kupieniu pomęczyć je trochę serwo testerem. Mam nadzieję, że jak wytrzymają np. godzinę- dwie pracy z przerwami (czyli tak jak lot, lądowanie i przerwa na tankowanie i fajka) to potem będą chodzić. A może za bardzo kombinuję i skąpię jak niektórzy? ;)
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 10 maja 2015, o 21:21

Bartek, opinia o tych serwach niewiele wnosi. Specyfikację mają całkiem dobrą, więc jeśli są w stanie wytrzymać testy na siłowni to będą OK. Daj znać o rezultatach, a najlepiej to wpadnij też na Reguły pokazać co one potrafią. Jeśli są dobre jakościowo to poszedłbym Twoim śladem w 600N zamiast wysłużonych już DS610 :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 maja 2015, o 05:55

Tutaj moja historia HK600 , serwa DS1210 oceniam na rewekacyjne jak na swoją cenę. W późniejszym okresie latały na FBL z ZYXem S i bardzo dobrze się mi tym modekem latało.
epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=27453
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 8 paź 2015, o 09:08

Sory ,że odkopuje temat ale mam ten sam dylemat.Ostatnio miałem problem z tym ,że przez chwile zaświrowała mi cyklika i miałem mocne lądowanie. Moje serwa mają przy 4,8v 6,9kg w Raptorze 50. Z drugiej strony to są oryginalne serwa montowane przez producenta ponieważ kupiłem combo z elektroniką. Czy popełniliby aż tak rażący błąd?Jak sprawdzić ,że serwo jest za słabe do danego modelu?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 8 paź 2015, o 10:18

Jeśłi to flybar to do sportowego latania wystarczą.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 8 paź 2015, o 12:17

Ja w wersji z flybarem miałem HS-635HB, trochę krytykowane za awaryjność. U mnie wytrzymały sporo i dawały radę, w każdym razie nie latałem jakoś bardzo ostro- bardziej fun fly i samolotowo. A one miały ok. 5 kg/cm, więc nawet mniej. Myślę, że Twoje powinny być OK. Ja obecnie latam na nieco szybszych i mocniejszych na FBL- ale mają moment ok. 10 kg/cm więc niewiele więcej. Po wymianie na te serwa nie odczułem w zasadzie różnicy przy w miarę spokojnym lataniu na FB.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 8 paź 2015, o 13:36

Ja mam 6kg FBL
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 8 paź 2015, o 22:15

Czyli te swirowania cykliki nie były spowodowane zbyt słabymi serwami. To cholera wie co jest. Może zasilanie? Do dziś dnia miałem nimh do zasilania awioniki. 4.8v. Jutro kupuje bec i lipo 7.4v. I ustawiam bec na 6v. Mam nadzieje że to pakiety nimh są problemem.
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 9 paź 2015, o 13:35

Ja bym sprawdził czy serwo nie pada- może trafiło się jakieś wadliwe. Aikus już o tym pisał. Poza tym pisałeś, że masz jakiś nieduży pakiet Nimh. Może nie wyrabia prądowo? Większość ludzi stosowała Nimh w rozmiarze Sub-C, takie jak do autek rc i np. wkrętarek. Serw nie katowałbym od razu 6- cioma woltami. To raczej nie pomoże, a zwiększy zużycie serw. Ostatnią rzeczą może być elektrostatyka paska. Możesz spróbować połączyć belkę choćby z korpusem silnika, ew. z masą instalacji. Prysnąć lekko olejem silikonowym po pasku. I dać kondensator przeciwzakłóceniowy. Trochę tego wymieniłem, oczywiście zmiany najlepiej wprowadzaj stopniowo, żeby wiedzieć co jest przyczyną.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.

Wróć do „Serwa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron