Strona 1 z 3

Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 16:00
autor: MASA
Pytanie jest dośc trywialne - chciałbym przewidzieć albo w sumie się dowiedzieć
jakie zasady obowiązują przy doborze serw

Głównie chodzi mi o kwestię jak silne serwa musimy uzyć na tarczy w odniesieniu do ciężaru modelu
pomijam oczywiście to co do tej pory mam w modelach - bo w sumie się nigdy nad tym nie musiałem zastanawiac mam to co inni i działa...

Konkretnie do G770 który ma podana w instrukcji wagę 4040 g na standardowej elektronice - pytanie co to znaczy
dwa pakiety 7S ważą jakieś 1700-1800g

... prosze o sugestie .... w zasadzie nawet jakieś wskazania dla konkretnych serw

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 16:34
autor: Artja
Może da się zastosować interpolację liniową, albo nawet znaleźć krzywoliniową zależność? hmm
Serwa do klas 450-700 są z grubsza rozpoznane, gdyby nanieść na wykres masę przeciętnych modeli tych klas i dajmy na to moment trzymania ich serw, to może wyłoniłby się jakiś obraz...
Mam serwa KST wg specyfikacji dedykowane do klasy 500-700, i gówno warta jest taka specyfikacja, bo albo przepłacam w 500 albo jestem na pograniczu w 700.

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 17:07
autor: MASA
no właśnie tego chciałbym uniknąć
kuszą mnie kast / tgy w rozmiarze std. maja 16-20kg - własnie takie mam w 600 ale ten g770 waży prawie dwa razy tyle

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 17:16
autor: Artja
Dobierając setup do Kasamy skorzystałem ze ścieżki którą inni już przeszli i aktualnie mozolnie ciułam na Futaby:
http://www.helifleet.com/kasama-srimok-90n/i384

Może dla G770 też znajdziesz coś dla siebie?:
http://www.helifleet.com/sab-goblin-770/i9215

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 19:50
autor: Kenobi36
Nie sądzę aby serwa w 770 znaczą o miały odbiegać od 700.
800 latają nawet na 12kg x cm
Tak jak i w 700 warto aby były szybkie, myślę że 0.07s i w dół jest super, 0.1 jest ok
Ale lepiej aby serwo bylo mocniejsze bo jak damy nawet 0.07 a będzie miało 12kg to pod obciążeniem straci na szybkości.
Dlatego jeśli model ma rasowo 3D latać to 0.07 i 20kg będzie super hiper.
Takie dywagacje popieram osobistym doświadczeniem gdy wielką różnicę poczułem w precyzji sterowania g700 jak zmienilem MKS HBL 950 na RJXy.

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 19:51
autor: donia
Pan założy MKSy z serii 9 albo X8 i będzie Pan zadowolony :)

pzdrv,

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 19:59
autor: Kenobi36
Z X8 na pewno tak, ale seria HBL9 moim zdaniem jest przeciętna.

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 21:54
autor: MASA
Czyli rozumiem że serwa koło 20kg /cm i poniżej 0.07S
A co myślicie o serwach od Bercika tych DS 7001HV - w polsce są mało popularne chyba ... i jednak są szczotkowe

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 21:55
autor: MASA
Artja pisze:Dobierając setup do Kasamy skorzystałem ze ścieżki którą inni już przeszli i aktualnie mozolnie ciułam na Futaby:
http://www.helifleet.com/kasama-srimok-90n/i384

Może dla G770 też znajdziesz coś dla siebie?:
http://www.helifleet.com/sab-goblin-770/i9215


Podziękował - cenne

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 22:14
autor: Kenobi36
Szczotkowe, odpowiedniki moich RJX.
Wydaje mi się że jak juz taki fajny model to w serwa bezszczotkowe warto zainwestować.
Jak BK to raczej juz takie
rcmaniak.pl/pl/p/BK-BLS-8002HV-BK-Brushless-Cyclic-Servo/2681

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 22:38
autor: MASA
Nie zauważyłem.....
kurde się zaczyna niezła cena robić za te serwa
sie zastanawiam czy na tarcze nie zaryzykuję z KST /TGY - mam je w 570

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 23:04
autor: donia
Klasa 700 w góre z założenia tania nie będzie. Jak kleisz model za pixdrzwi 10 kilo złotówek to nie bardzo rozumiem oszczędzanie kilka stów na serwach. Przy tej wielkości modelu oszczędności mszczą się szybko.

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 29 gru 2015, o 23:40
autor: MASA
Bezsensowny ogólnik to że jest drogi to nie znaczy ze w imię hobby należy trwonić kasę
róznica między TGY a X8 jest pewnie trzy/cztero krotna - więc to nie kilka stów
jak by było kilka stów to bym się nie zastanawiał

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 30 gru 2015, o 08:09
autor: donia
Cześć,

nie no spoko, każdy ma jakieś założenia i preferencje. Ja po prostu do 700 nie brałem w ogóle pod uwagę TGY, stąd te kilka stów.
Nie chodzi nawet o parametry na papierze, ale o kontrolę jakości. Problemy ze źle działającymi bądź samouszkadzającymie się serwami występują duuuużo rzadziej w przypadku serw markowych niż produktu około HK, a nie chciałbym stracić np. ogona czy jednego serwa cykliki podczas lotu.

pzdrv,

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 30 gru 2015, o 08:44
autor: Artja
W locie jak w locie... Na cyklice KST BLS815 HV zdechło mi tuż po wylądowaniu po niewielu lotach i reklamacja została uznana, ogonowe KST BLS805X HV zdechło wkrótce potem na ziemi w trakcie rozkęcania wirnika - reklamacja nie uznana - stwierdzono "przypalenie serwa spowodowane przyblokowaniem mechanicznym lub przeciążeniem". Nie udowodnię tego, ale to gówno prawda, ogonek w Kasamie chodzi jak masełko i obecnie jakoś radzi sobie z nim zwykły Savox 1257.

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 30 gru 2015, o 08:48
autor: lin3e
Artja ale Twój przypadek dotyczy spaliny, być może dlatego, że nie wytrzymały wibracji, może zwyczajnie też trafiłeś na wadliwe egzemplarze. Mam ten zestaw w G630 i obciążam je dość mocno. Nic się nie dzieje, odpukać.

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 30 gru 2015, o 08:56
autor: Kowal
lin3e pisze:Artja ale Twój przypadek dotyczy spaliny, być może dlatego, że nie wytrzymały wibracji, może zwyczajnie też trafiłeś na wadliwe egzemplarze. Mam ten zestaw w G630 i obciążam je dość mocno. Nic się nie dzieje, odpukać.


I tutaj pojawia się pytanie. Czemu kiedyś serwa w spalinach wytrzymywały dużo dłuzej niz teraz?

Poza tym szukam serw do mojej T700N.....

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 30 gru 2015, o 09:36
autor: Artja
Kowal pisze:I tutaj pojawia się pytanie. Czemu kiedyś serwa w spalinach wytrzymywały dużo dłuzej niz teraz?

Bo nikt ich nie zmuszał żeby robiły to co teraz :) FBL w heliku na stoliku potrafi podgrzać serwo małymi korektami

Kowal pisze:Poza tym szukam serw do mojej T700N.....

Masz jakieś typy?

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 30 gru 2015, o 10:22
autor: Kenobi36
Są jakby 2 czynniki,
jeden to parametry , drugi to jakość.
Tu jest mnożnik x2 i tu jest mnożnik x2
Parametry jak wiadomo, chcemy aby model latał jak najlepiej to płacimy za serwa x2, chcemy aby model za 8K nie spadł w pierwszym locie z powodu nie-do-lutu chińczyka to płącimy x2

cena x1 Chcesz tanio i przeciętnie i z drobnym ryzykiem - TGY
cena x2 Chcesz aby było pewnie ale nie za drogo to rezygnujesz z hiper precyzji trzymania i szybkości i wtedy MKS HBL 950
cena x2 Chcesz aby było super ale ryzykujesz awarię, wtedy RJX albo BK
cena x4 Chcesz aby było super i jednocześnie pewnie, wtedy MKS HBL X8

:D

Re: Jakie serwa do jakiej klasy / ciężaru

: 30 gru 2015, o 10:33
autor: MASA
Kenobi36 pisze:Są jakby 2 czynniki,
jeden to parametry , drugi to jakość.
Tu jest mnożnik x2 i tu jest mnożnik x2
Parametry jak wiadomo, chcemy aby model latał jak najlepiej to płacimy za serwa x2, chcemy aby model za 8K nie spadł w pierwszym locie z powodu nie-do-lutu chińczyka to płącimy x2

cena x1 Chcesz tanio i przeciętnie i z drobnym ryzykiem - TGY
cena x2 Chcesz aby było pewnie ale nie za drogo to rezygnujesz z hiper precyzji trzymania i szybkości i wtedy MKS HBL 950
cena x2 Chcesz aby było super ale ryzykujesz awarię, wtedy RJX albo BK
cena x4 Chcesz aby było super i jednocześnie pewnie, wtedy MKS HBL X8

:D


No i to jest normalne resume...
edit:
i się opłaca tak naprawdę albo wersja cenaX1, albo wersja cenax4