Serwo KST-215

Gdy je o coś prosisz, wzruszają ramionami...
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 28 wrz 2018, o 09:47

Nie wiem. Wiem jedynie, że jedno 115 i jedno 215 zdechły sobie ot tak. Znaczy albo szczotki albo potencjometr, bo raz chodziło raz nie i to w różnych zakresach. Ale 3 lata wysłużyły więc nie mam pretensji :)
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 28 wrz 2018, o 13:20

mwx pisze:Jeśli serwo zaprojektowano z myślą o wysokim napięciu [...]

Z czasem umacnia mi się przekonanie, że zostało zaprojektowane z myślą głównie o zarobku. To z pewnością jedne z wiodących obliczeń producenta :evil:
Adam12 pisze:Nie wiem. Wiem jedynie, że jedno 115 i jedno 215 zdechły sobie ot tak. Znaczy albo szczotki albo potencjometr, bo raz chodziło raz nie i to w różnych zakresach. Ale 3 lata wysłużyły więc nie mam pretensji

3 lata to dość sporo... Chyba przekroczyłeś resurs tak ze 2x. Ile to można się naczytać w internetach o sproszkowanych samolotach i stosach trupów z tego powodu :masakra:
A to przecież takie proste się wydaje - wymienić po iluś tam godzinach pracy i już :?: .
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 28 wrz 2018, o 13:42

omcKrecik pisze:3 lata to dość sporo... Chyba przekroczyłeś resurs tak ze 2x. Ile to można się naczytać w internetach o sproszkowanych samolotach i stosach trupów z tego powodu :masakra:
A to przecież takie proste się wydaje - wymienić po iluś tam godzinach pracy i już :?: .


Tylko pytanie po ilu? Są jakieś wytyczne?
Pytam, bo ostatnio sprawdziłem ile mają nalatane moje kst115 w gauce, za nimi już grubo ponad 1000 lotów.
Działają, z drugiej strony kret z powodu awarii serwa wyniesie podobnie jak ich wymiana... Trzeba chyba będzie przez zimę je powymieniać.

Tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 wrz 2018, o 13:55

Pierwsze padają potencjometry - jak serwo przestaje precyzyjnie centrować, albo zaczynają rozjeżdżać się prędkości (widać na tarczy jak szybko machasz skokiem) to znaczy że czas przełożyć je do piankolota :P
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 28 wrz 2018, o 14:19

i zaraz będzie wysyp 215tek na giełdzie ;)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 28 wrz 2018, o 14:43

omcKrecik pisze:..3 lata to dość sporo... Chyba przekroczyłeś resurs tak ze 2x. Ile to można się naczytać w internetach o sproszkowanych samolotach i stosach trupów z tego powodu :masakra:
A to przecież takie proste się wydaje - wymienić po iluś tam godzinach pracy i już :?: .

Nie notuję przebiegów. Ludzie piszą o 1000 lotów. To może być koło tego. Ja robię koło 300- 400 rocznie więc ...
Teraz padło mi na tarczy. Takim paralitykiem udało się wrócić na rescue i zrobić krzywą autorotację w wysoką trawę.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 28 wrz 2018, o 17:39

pkali pisze: kret z powodu awarii serwa wyniesie podobnie jak ich wymiana...

Tylko tyle ? A robota, czas, ustawienie... No, w sumie też zabawa hmm
mwx pisze: jak serwo przestaje precyzyjnie centrować, albo zaczynają rozjeżdżać się prędkości [...] to znaczy że czas przełożyć je do piankolota

:twisted: :mad2: :hammer:
;)
PiotrS pisze:i zaraz będzie wysyp 215tek na giełdzie

:dance:
Adam12 pisze:Nie notuję przebiegów. Ludzie piszą o 1000 lotów. To może być koło tego. Ja robię koło 300- 400 rocznie więc ...

Trudności z trafieniem w idealny kompromis pomiędzy zyskiem z oszczędności a przegięciem pały to właśnie ten cichy zabójca. Przykłady w ok. 50% katastrof lotniczych :masakra:
Każdy chce zaoszczędzić, a niekiedy wręcz musi...
Po jakimś czasie okazuje się, że to oszczędzanie bokiem wyszło. Niełatwo jednak skłonić się do na pozór niepotrzebnego wydatku...
Może na liście klasyfikacyjnej katastrof/kretów należy obok punktu "błąd ludzki" rozjaśnić punkt "natura ludzka". Dryfując w kierunku mrzonek, upatruję tu oręża w walce z kretami :roll:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 wrz 2018, o 19:50

Dramatyzujecie. Latać, yebać i się nie bać. Częściej walimy w glebę z banalniejszych powodów niż zużycie serwa i jakoś się tym szczególnie nie podniecamy ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 wrz 2018, o 20:52

Żeby uniknąć najczęstszej przyczyny kretów to trzeba by wymienić najbardziej wadliwy element układanki - pilota ;)
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 28 wrz 2018, o 21:20

Otóż to :thumb:

Mirek - gdzie tu widzisz dramat jakiś ? Tak sobie gadamy o serwach i tyle. Krytyczny podzespół - fakt. Ale na liście kretogennej zajmuje dość dalekie miejsce.
W końcu i tak wszystko sprowadza się do procka międzyusznego. Także przy rozrywkowych próbach rozkminki samego siebie :wall2:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 4 paź 2018, o 08:49

Cześć Ekipo,

Zafundowałem wczoraj Miniakowi niewielkie zabiegi konserwacyjne i ze zdumieniem wykryłem, że serwo KST-215MG które mam w nim na ogonie ma poprzeczny luz na osi. Obrotowo chodzi płynnie i z równą szybkością w obie strony, orczyk wraca w neutrum jak trzeba, ale próba "pokiwania" orczykiem razem z ośką na boki, lub przesunięcia popychacza ogona tak, aby spowodował obrócenie się orczyka powoduje wyraźne odchylenie się ośki od osi symetrii obudowy serwa (zanim dojdzie do obrócenia się tejże ośki pod wpływem siły przyłożonej do popychacza). W związku z tym mam pytanie - czy ten typ tak ma, ewentualnie jest to problem typu "olać", czy też właśnie wykryłem padnięte ułożyskowanie wałka wyjściowego serwa (o ile jakieś łożysko tam w ogóle jest) i serwo nadaje się do naprawy / wymiany? BTW - czy takie rzeczy w ogóle się naprawia? Dodam, że mimo płynnie pracującej mechaniki ogona mój Miniak "od zawsze" przejawia tendencję do lekkiego "rybkowania" ogonem i raczej nie bierze się to ze zbyt dużego gaina ogona (oscylacje są bardziej "wolne", niż "szybkie" i występują w sposób losowy).

Poradzicie? :-)

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 4 paź 2018, o 10:17

Jak jeszcze miałem 450-tkę, to zdarzyło mi się naprawiać takie serwa (wymiana zębatek) ;)
W tej chwili już tak na 100% pewności nie mam, ale wydaje mi się że na ośce na którą nakłada się orczyk jest łożysko.
Może się posypało i stąd ten luz ... hmm
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 4 paź 2018, o 11:59

Piotr_T pisze: [...] ze zdumieniem wykryłem, że serwo KST-215MG które mam w nim na ogonie ma poprzeczny luz na osi.

Dużo to serwo przepracowało ? Zależnie od wielkości tego luzu można podejrzewać bardziej zużycie a mniej defekt. To zwykle jest naprawialne, jeżeli nie napracowało się zbytnio wcześniej, to prawdopodobnie naprawa jest opłacalna. Nie znam praktycznej trwałości KST 215, za krótko mam w użytku. Może ktoś coś... Jakieś spostrzeżenia co do ich żywotności ? Wałek wyjściowy jest podparty na dwóch łożyskach kulkowych, przy ich dobrej jakości prędzej przekładnia padnie... Trza by tam zajrzeć i będzie wiadomo coś więcej.
Jak widać, przeglądy konserwacyjne mogą dużo dać. To serwo wyłączyłbym z eksploatacji ( dokładność nie teges...), przekładnia cierpi na ostatnim stopniu.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 4 paź 2018, o 15:16

Ile przepracowało? U mnie niewiele, więcej pewnie u Bizona i Aikusa, czyli jak znam życie, to siedzi w tym Miniaku od początków jego istnienia :-).
Tak czy inaczej... zanosi się, że najpierw trzeba będzie je wymienić (tak jak napisałem wcześniej, pewnie dlatego mój Protos trochę pomerduje ogonem), a potem spróbować je naprawić - jeśli to są łożyska, to pewnie są wymienialne, ale czy takie maleństwa będą do dostania? Temat do rozpracowania...

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 paź 2018, o 18:56

215 to chyba ogólnie nie jest wymarzone serwo na ogon. Korzystając z tego że się zużyło wymieniłbym na o oczko większe.

Skoro zużyły się łożyska to zaraz okaże się że potencjometr i szczotki w silniku też mają dość. Ja bym w takie serwo nie inwestował tylko wziął to co Mirek aktualnie sprzedaje na giełdzie.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 4 paź 2018, o 19:00

Kst215 na ogonie przy łopatach 325 - 360 daje radę. Nie widzę przesłanek do zwiększania wagi.

Tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 4 paź 2018, o 19:15

Piotr_T pisze:Ile przepracowało? U mnie niewiele, więcej pewnie u Bizona i Aikusa, czyli jak znam życie, to siedzi w tym Miniaku od początków jego istnienia .

mwx pisze:Skoro zużyły się łożyska to zaraz okaże się że potencjometr i szczotki w silniku też mają dość. Ja bym w takie serwo nie inwestował tylko wziął to co Mirek aktualnie sprzedaje na giełdzie.

Całkiem logiczne, zwłaszcza szczotki. Takie serwo jest już niepewne w działaniu i powinno iść na emeryturę. W razie potrzeby może posłużyć jako dawca elementów, które się nie zużywają.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 4 paź 2018, o 20:32

To po kolei :-)
1. Mirek sprzedał już to ogonowe ALZRC.
2. Okazało się, że mój Mini ma na ogonie DS215MG w wersji 3.0. Nie wiem jak długo ono w nim siedzi, ale... przyszedł na nie czas. Oczywiście mój Miniak to klasyczna 450 z łopatami 325 mm i zasilaniem 3S, tak więc "215" powinno wydolić, tym bardziej przy moim lataniu. Co do parametrów to ogonowe ALZRC ma bardzo podobne parametry do DS215MG, tyle że jest od niego wyraźnie większe. BTW - główne kółko w KST DS215MG v3 ponoć siedzi na dwóch łożyskach kulkowych, znalazłem tylko jedno źródło tych "trybików" (w UK), ale podejrzewam zabite łożyska. Okaże się po otwarciu obudowy.
3. Zamówiłem już nowe, identyczne serwo. Przyjdzie, to je zaaplikuję do Miniaka, a to obecne poddam sekcji i ewentualnemu uzdatnieniu, albo tak jak sugeruje Andrzej, wykorzystam jako dawcę części.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 5 paź 2018, o 04:23

To serwo nie ma dużo przebiegu - Bizon zmieniał serwo na ogonie, a ja mam 2 serwa z tej samej partii w szufladzie nieużywane... troche dziwne że dość szybko dostało luzów - mam w swoim miniaku tgy306 już z 4 sezony i większych luzów nie odnotowałem i działa poprawnie :) ale to nie KST, które powinno być lepsze jakościowo.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 5 paź 2018, o 05:41

Znalazłem w swoich archiwaliach dwie fotki z naprawy takiego serwa od 450-tki (może się przyda ;))
Jedno łożysko osadzone jest w górnej pokrywie, drugie w korpusie serwa.
Co prawda nie jest to KST, ale myślę że w obu będzie podobnie ;)
001.jpg

002.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam

Wróć do „Serwa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron