Serwo KST-215

Gdy je o coś prosisz, wzruszają ramionami...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 5 paź 2018, o 05:55

Też mam TGY-306 na tarczy i też są ok. A tu - cóż, luz jest, słyszalny i widoczny :-). Musi trafiła się jakaś słabsza sztuka. Jak je otworzę, to na pewno zdam relację. Sprawa jest interesująca, bo w wersji 3 tego serwa główne kółko jest stalowe i powinno być na dwóch łożyskach (z góry i z dołu), więc... gdzie ten luz?

marek_c4 pisze:Jedno łożysko osadzone jest w górnej pokrywie, drugie w korpusie serwa.
Co prawda nie jest to KST, ale myślę że w obu będzie podobnie ;)

Pewnie tak, bo te Turingy to "kopia" KST, tyle że w starszej wersji. W wersji 3.0 ponoć coś tam zmienili (ZTCW tylko materiał głównej zębatki z wałkiem wyjściowym, z aluminium na stal), ale idea jest ta sama. Uszkodzenie wewnętrzego łożyska jest w sumie mało prawdopodobne, więc zakładam, że poległo zewnętrzne, albo... z jakiegoś dziwnego powodu nie jest ono stabilnie osadzone w górnej pokrywie. Okaże się w przyszłym tygodniu na stole operacyjnym ;-).

Dzięki za fotki.

Pozdrawiam,
Piotr.
Ostatnio zmieniony 5 paź 2018, o 08:07 przez Piotr_T, łącznie zmieniany 1 raz.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 5 paź 2018, o 09:23

KST 115/215 ma na wałku głównym dwa łożyska. U dołu przy silniku malutkie, u góry w obudowie szerokie. Reszta przekładni bez łożysk. Często gęsto jak wyciągniesz wałek to łożyska zostaną na nim, a nie w obudowie.

kst.jpg


KST 115 Wygląda tak samo:

kst 2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 5 paź 2018, o 12:19

Spodziewałbym się feleru na połączeniu wałka wyjściowego (tego moletowanego pod orczyk) z kołem zębatym. Być może do poprawienia fabryki się to nadaje hmm
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 5 paź 2018, o 12:35

IMHO gdyby połączenie wałek - zębatka było "nie teges", to byłby luz "obrotowy", ale wałek byłby prawidłowo podparty łożyskami z góry i z dołu i by się nie bujał na boki. Chyba że czegoś nie kumam.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 5 paź 2018, o 19:16

Dolna fotka od @marka_c4 - wałek wyjściowy i koło zębate nie są w jednym kawałku :( . To miałem na myśli.
Na górnej foci od Adama to samo.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 5 paź 2018, o 20:52

OK. Widzę. Tyle że łożysko idzie na wałek (ma on nawet stosowny występ na którym to łożysko się opiera). Jedyne, co przychodzi mi do głowy to to, że pasowanie wałek-zębatka jest zbyt luźne, łożyska też nie są zbyt ciasno pasowane i w ten sposób całość "gibie" się na boki.
W poniedziałek powinienem mieć nowe serwo, więc nie za długo tajemnica się wyjaśni.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 5 paź 2018, o 23:44

Piotr_T pisze: pasowanie wałek-zębatka jest zbyt luźne

A tam w ogóle jest jakieś pasowanie ? Na moje oko to wygląda jak ukręcone momentem w miejscu koncentracji naprężeń skrętnych i zginających. Żadne pasowanie wciskowe na tych średnicach i długościach nie zapewniłoby trwałego połączenia tych elementów.
Rozbierz to Twoje serwo, bo się scholastyczne rozważania robią i zbędne byty rodzą ...
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 6 paź 2018, o 00:47

Rozbiere, rozbiere, ale w przyszłym tygodniu, jak będę miał sztukie na podmianke. Z tym co jest Miniak trochę wymachuje ogonem, ale jednak lata :-).
Dokumentacja foto też będzie.

I tak jeszcze - ukręcenie, powiadasz... To jaka siła musiałaby tam zadziałać, aby rozprawić się ze stalowym wałkiem, chyba że te elementy są zgrzewane, klejone, czy licho wie, co jeszcze wymyślono, aby zespolić zębatkę razem z wałkiem. Na fotkach zestawów zębatek dla tego serwa ten wałek i zębatka wyglądają na jeden element, a nie połączenie dwóch. Ale nie ma co gdybać... otworzę, to będę wiedział.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 6 paź 2018, o 06:00

omcKrecik pisze:Dolna fotka od @marka_c4 - wałek wyjściowy i koło zębate nie są w jednym kawałku :( . To miałem na myśli.
Na górnej foci od Adama to samo.

Hehe - no bo te moje fotki to są po kreciku (ukręcony wałek ;))
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 6 paź 2018, o 13:03

Piotr_T pisze:I tak jeszcze - ukręcenie, powiadasz... To jaka siła musiałaby tam zadziałać, aby rozprawić się ze stalowym wałkiem, chyba że te elementy są zgrzewane, klejone, czy licho wie, co jeszcze wymyślono, aby zespolić zębatkę razem z wałkiem. Na fotkach zestawów zębatek dla tego serwa ten wałek i zębatka wyglądają na jeden element, a nie połączenie dwóch. Ale nie ma co gdybać... otworzę, to będę wiedział.

Pozdrawiam,
Piotr.

Są z pewnością monolitem - tak najprościej i najtaniej jest to wykonać. Żaden zgrzew ani tym bardziej klej nie przeniósł by tu takich momentów, jakie normalnie występują przy pracy.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 6 paź 2018, o 19:42

115, 215, tgy z czasem łapią luzy. Jednemu wystarczy 1000 lotów a innemu kilka mocnych kretów na twardych orczykach.

Powodem luzów o których piszę nie są łożyska ani zębatki tylko wybite otwory w aluminiowej obudowie. Otwory służące do zamocowania osiek, na które nakładamy zębatki. Po prostu z otworów, w których siedzą te ośki z czasem robią się jajka i potem zębatki ruszają się razem z ośką a serwo ma wredny luz nawet kilka mm.

Już ze dwa komplety tak przeniosłem na emeryturę samolotową.

Zdiagnozowałem też ostatnią 215 v2, która mi padła w locie. Niestety oderwał się silnik ukręcając piny, którymi jest przylutowany do płytki. Powinno się udać zrobić przeszczep z jakiegoś innego wybitego serwa ale to już nie dziś....
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 7 paź 2018, o 11:22

Dziś mi padło w locie kolejne trzecie serwo 215. Tym razem v3. Każde w innym modelu i z innej partii.

Na szczęście bez kreta.

Życie - zużycie ;)

Ktoś ma podejrzenia czy to potek czy również motek??

https://youtu.be/paiErHDs6xQ
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 7 paź 2018, o 11:24

Motor.
Z tymi owalnymi otworami od ośki trybów też to zauważyłem.
W kilku serwach sklepałem te otworki wałkiem stalowym fi 6mm bijąc młotkiem. Ale luzy w głównej mierze to na tej najwiekszej zębatce powstają, tej od potka. Po wymianie luzy znikają.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 7 paź 2018, o 12:53

windcatcher pisze:Powodem luzów o których piszę nie są łożyska ani zębatki tylko wybite otwory w aluminiowej obudowie. Otwory służące do zamocowania osiek, na które nakładamy zębatki. Po prostu z otworów, w których siedzą te ośki z czasem robią się jajka i potem zębatki ruszają się razem z ośką a serwo ma wredny luz nawet kilka mm.

angry trex pisze:Z tymi owalnymi otworami od ośki trybów też to zauważyłem.
W kilku serwach sklepałem te otworki wałkiem stalowym fi 6mm bijąc młotkiem. Ale luzy w głównej mierze to na tej najwiekszej zębatce powstają, tej od potka. Po wymianie luzy znikają.

Czyli wymiana głównego wałka z zębatką rozwiązuje problem? Dobrze zrozumiałem (bo coś tu mi nie pasuje)?
Jak aluminium złapie luzy, to już nie za wiele IMHO w warunkach domowych nie można z tym zrobić, czyli jak będą luzy w gniazdach łożysk głównego wałka, to już w zasadzie koniec zabawy, chyba że spróbuje się wkleić łożyska na klej i uda się je osadzić centrycznie. Te niełożyskowane otwory na ośki pozostałych zębatek to OK, jak je się sklepie, to rzeczywiście mogą dzięki temu stać się nieco ciaśniejsze i na jakiś czas problem zniknie. U mnie luzu "obrotowego" w zasadzie nie ma, bardziej główny wałek kolebie się na boki, co sugeruje przypadek nr.1.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 7 paź 2018, o 13:06

W przypadku kilku serw, które u mnie takich luzów dostały wymiana zębatek nic nie pomaga.

Tak jak pisałem luzy powstają w gniazdach stalowych wałeczków a nie łożysk.

Jest tam bardzo mało miejsca na naprawę a każdy dotychczasowy pomysł na razie olałem.

Można to próbować wkleić, wlutować, rozwiercić i dać kombinowane wałki.

Niestety to łatwe do naprawienia nie będzie bo luz powstaje na górze i na dole w dwóch różnych częściach aluminiowych.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 8 paź 2018, o 02:35

Łatwe faktycznie nie będzie, choć możliwe - frezowałbym centrycznie do pierwotnego otworu większe gniazdo i wypełnił je wytoczoną "pastylką" z alu PA6 na wcisk. W tej pastylce nowy otwór osadzenia wałka. Lepsze byłoby niż oryginał.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 paź 2018, o 08:36

Jeszcze trzeba znaleźć kogoś chętnego żeby wykonać taką precyzyjną obróbkę za pół darmo, bo nowe 215 nie kosztują majątku.
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 12 paź 2018, o 12:51

windcatcher pisze:Dziś mi padło w locie kolejne trzecie serwo 215. Tym razem v3. Każde w innym modelu i z innej partii.

Na szczęście bez kreta.

Życie - zużycie ;)

Ktoś ma podejrzenia czy to potek czy również motek??

https://youtu.be/paiErHDs6xQ



Tutaj również okazał się oderwany silnik ale tylko z jednej strony dlatego raz działa a raz nie.

Pin wystający z silnika urwany całkiem a OBA moje podobnie uszkodzone serwa były z innych partii, modeli i sklepów...

Rozbierał ktoś ten silnik i ma pojęcie czy da się jakoś odbudować urwany pin??
Ostatnio zmieniony 12 paź 2018, o 13:57 przez windcatcher, łącznie zmieniany 1 raz.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 12 paź 2018, o 13:27

windcatcher pisze:Tutaj również okazał się oderwany silnik ale tylko z jednej strony dlatego raz działa a raz nie.

Pin wystający z silnika urwany całkiem a OBA moje podobnie uszkodzone serwa były z innych partii, modeli i sklepów...

Rozbierał ktoś ten silnik i ma pojęcie czy sa się jakoś odbudować urwany pin??


Mam silnik z płytką od KST115. Coś jest padnięte, ale silnik raczej OK. Jakby tylko jeszcze podpasował do 215 :dk:
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 12 paź 2018, o 13:56

Dzięki. :piwo: :piwo2:
Zębatki niby te same ale parametry poprawione i zmiana na high voltage więc i silnik pewnie się zmienił.
Pytam bardziej informacyjne czy ktoś rozbierał ten silnik bo kilka starych serw na ewentualny przeszczep też mam :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał

Wróć do „Serwa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości