Ładowarka iCharger 1010B+

Wszystko o barach mlecznych dla naszych pakietów...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 8 paź 2010, o 18:31

Pytanie brzmi jak skalibrować balanser ?. A właściwie jak dostać się do menu serwisowego (czy jak to zwał).
Od jakiegos czasu ładowarka stwarza troszkę problemów tzn. nie potrafi zakończyć ładowania :wow2: . Bezproblemowo ładuje pakiety 3S ale z 10S ma już problemy. Wersja oprogramowania wgrana 3.13. Chyba b.
Nie bardzo chce mi się przegrzebać ten skromny wątek http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=839657.
Zycia może zabraknąć :rotfl:
Jakby ktoś coś wiedział to prosiłbym o informację.

ps Przytrzymywanie klawiszy (3-4 w trakcie włączania prowadzi jedynie do informacji o producencie i nr seryjnym )
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 8 paź 2010, o 21:18

Cytuję za informacją ->User Calibration.pdf z pierwszej strony zacytowanego wątku (no faktycznie Ci się nie chciało :D):

"iCharger User Calibration
The iCharger has been calibrated before entering to the markets, but if the users find that there is too
much deviation, you can calibrate it as the following items:
These steps are suitable for 1010B+, 1010B, 106B+, 106B and 208B, but only useful for 3.09
version and further version in the future.

Before calibration, you need prepare:
> battery pack (the individual voltage ranges from 3.9-4.2V)
1010B(+)……10s 106(+)……6s 208B……8s
> 4+1/2 Digital Multimeter
> Steadily 12V input power supply
Calibrating steps:
1. Press <Stop><Dec><Inc><Start> these 4 buttons together, then electrify the iCharger; loose the
buttons when hearing 3 beeps from the buzzer.
2. Connect the battery to the iCharger charging port and the balance port.
3. After starting the charger, hold <Stop> button for 3 seconds to the monitor interface.
4. Press <Inc> or <Start> button to choose your "need-to-be calibrated" voltage screen, then hold
<Dec>< Inc ><Start> three buttons for 3 seconds at the same time to calibration state.
5. The "need-to-be calibrated" voltage begins blink (the voltage value and the calibrate value showed
on the screen alternatively). At this time, you can calibrate the iCharger by the value your digital
multimeter reads, pressing <Inc> to increase and <Dec> to decrease. Press <Start>, then you can
switch the calibrated voltage; press <Stop> to quit from calibration state. The step 3 and 4 can be
repeated several times to calibrate all the voltage.
6. Press <Stop> to quit and if you need to calibrate next time, you need begin from the 1st step.
Warning:
1. When calibrating, you need clear the voltage source.
2. Step 1 and 2 cannot be in reverse order.
3. If the user calibrates it in a wrong way, which damage the battery or cause other serious danger, our
company will be of no responsibility.
Note:
Version V3.09 & V3.10 has some bugs on “Vo” calibration, V3.11 and the future version have modified
these bugs:
Use these 2 points of calibration method, to ensure voltage can be well calibrated:
> Connecting nS batteries,and calibrate ”Vo” first。(1010B(+): n=10 106(+):n=6 208B:n=8)
> Then connection 3S(11-13V) batteries,and calibrate ”Vo”。

By Junsi 2009-08-11 V4"
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 10 paź 2010, o 04:39

18 miesięcy jako takiej pracy i złom ,serdecznie nie polecam niczego z rodziny icharger :gas:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 paź 2010, o 13:49

Tomek, chyba nie możemy tak generalizować. Możliwe że trafiłeś na taki egzemplarz. Mi się też trafiło że ładowaczka innej firmy wysiadła po pół roku. Bywa.
Jednak jest wielu zadowolonych użytkowników iCharger-ów.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 10 paź 2010, o 14:57

Tez uzywam iChargera i nie narzekam jak narazie :)
exTeam Gaui
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 10 paź 2010, o 15:09

Ja też na niego nie narzekałem do czasu gdy odmówił współpracy :mrgreen: . No pewnie że jest wielu zadowolonych użytkowników
ale i więcej jak sporo niezadowolonych. Myślę że to typowe dla chińsczyzny jak się trafi to podziała jak nie to nie. :rotfl:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 11 paź 2010, o 09:41

Mysle ze miales troche pecha bo ja mam 4 ichargery od 10 miesiecy i na razie nie nazekam :D (lapie za nie malowane) zanim kupilem je zrobilem troche rozeznania o tej firmie i nie moglem nic zlego znalezc na ich temat a wresz odwrotnie same dobre opinie :D jedyna negatywna opinie napisal jeden gosc po zmianie firmware/software na helifreak
ja nie robie zadnych upgrade firmware/software do niczego chyba ze jest to absolutnie koniecznie

bo po co naprawiec cos co nie jest zepsute :hammer:



Obrazek
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 11 paź 2010, o 10:13

Ja też mam iChargery aktualnie 2 (206) bo pozostałe dwa (106B+) sprzedałem. I również jestem bardzo zadowolony a szczególnie że mam porównanie z Quattro HK która ma problemy z balansowaniem pakietów - czasami timer dochodzi do nastawionego limitu (120min) a balansowanie się nie skończyło a w iC nigdy nie przekroczyło 70 minut (te same pakiety).
Fakt przyznaję że z jedną 106 miałem problem bo zgłupiała elektronika i na wyświetlaczu pokazywały się robaczki a po wymianie padło USB ale z pozostałymi odpukać na razie jest ok. (Jedno quattro też pojechało do naprawy bo dwa kanały się spaliły)..
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 11 paź 2010, o 19:33

W moim też pojawiają się krzaczki (robaczki) no a kłopoty z balansowaniem to właściwie miała od początku. Wszystkie pakiety powyżej 3S to wyzwanie nie do pokonania dla tego egzemplarza.

A stary Bantam powolutku i skutecznie daje radę (oby tylko miał ze 200 W więcej)
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 11 paź 2010, o 21:43

tomek68 pisze:W moim też pojawiają się krzaczki (robaczki) no a kłopoty z balansowaniem to właściwie miała od początku. Wszystkie pakiety powyżej 3S to wyzwanie nie do pokonania dla tego egzemplarza.
statystycznie rzecz ujmując gdzieś te wadliwe jednak muszą trafiać... masz pecha... (jak ja zresztą też raz)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 16 lis 2010, o 21:29

Witajcie koledzy.

Czy mógłby minie ktoś oświecić w sprawie ładowarki iCharger 206B..? (Liczę szczerze na kolegę Grzegorza - Ramotnego.. znaczy..) To fachowiec w tej branży..
No cóż.. Sprawiłem sobie taką ładowareczkę do moich "cegiełek" i okazalo się, że jestem zbyt ociemniały i nie nadążam za Chińską techniką.. Chciałbym w prosty sposób pojąć istotę ładowania tym monstrum.. Mam do tej ładowareczki taki zasilacz:
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh ... duct=13765
Chciałbym skutecznie i bez stresu ładować pakiety 3000 do 5000 mAh. 4 do 6S i 20 do 40C..

...Pomożecie..? :)

Wróć do „Ładowarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości