Strona 2 z 2

Re: eFUEL 30A

: 5 cze 2017, o 19:16
autor: zadmario
Żeby zapobiec "wybijaniu" bezpieczników podczas włączania zasilacza impulsowego stosuje się termistor NTC.
Podłącza się go szeregowo na zasilaniu 230V. Ma on za zadanie zmniejszyć prąd początkowy ładowania kondensatorów.
W zasilaczach dobrych firm NTC zawsze są montowane.

Re: eFUEL 30A

: 5 cze 2017, o 20:04
autor: wojtekr
To chyba najprostsze rozwiązanie i co ważniejsze automatyczne

Re: eFUEL 30A

: 5 cze 2017, o 21:51
autor: mwx
Taa, ale taki NTC trochę się jednak grzeje. Zastosowałem tylko przed zasilaczami mniejszej mocy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Re: eFUEL 30A

: 6 cze 2017, o 17:56
autor: zadmario
mwx pisze:Taa, ale taki NTC trochę się jednak grzeje.
Grzeje się bo taka jest jego zasada działania.
W praktyce dobrze dobrany NTC przy maksymalnym prądzie pracy ma około 40-50stC.
Oczywiście trzeba pamiętać, żeby bezpośrednio obok nie było elementów wrażliwych na taką temperaturę.

Re: eFUEL 30A

: 8 cze 2017, o 01:28
autor: omcKrecik
W przyzwoitych przetwornicach ten termistor jest zwierany stykami przekażnika po dokonaniu łagodnego rozruchu, co minimalizuje straty.

Re: Zasilacz eFUEL 30A

: 23 wrz 2018, o 01:22
autor: mikegsx400
Odświeżę temat bo i mój efuel zaczyna niedomagać.
Po włączeniu niby wszystko jest ok, ale po jakimś czasie ładowarki zaczynają piszczeć że "input voltage error" na na wyświetlaczu zasilacza pojawia się "0UP" :/

Mieliście podobny problem? Dodam że mój ani nie trzeszczy, ani korków nie wywala, smrodu też nie czuć...

Re: Zasilacz eFUEL 30A

: 23 wrz 2018, o 10:31
autor: El Grey
Mój zaczął starom śpiewkę... Trzeszczy skacze napięcie i nowy motyw zanikanie napięcia.
Zacznę może inaczej: Czy jest ktoś na forum, kto zajmuje się elektroniką i podjąłby się serwisu zasilacza???

Re: Zasilacz eFUEL 30A

: 23 wrz 2018, o 12:47
autor: omcKrecik
El Grey pisze: Czy jest ktoś na forum, kto zajmuje się elektroniką [...]

Noo... jest ktoś taki, nawet nie jeden ;)
El Grey pisze: [...] i podjąłby się serwisu zasilacza???

To już gorzej... Od oszacowania opłacalności bym zaczął, zasilacze impulsowe są z reguły kłopotliwe w naprawie. Jeżeli to "tylko" jakąś diodę czy mosfeta powikłało, to pół biedy, ale spec-scalaczek jakiejś żółtej firmy to koniec ;)
O banalnych usterkach (styki, złącza, kondensatory) nie ma co mówić - to "myk myk" i już po kłopocie.
Szklana kula nic nie powie :(

Re: Zasilacz eFUEL 30A

: 23 wrz 2018, o 21:51
autor: mwx
mikegsx400 pisze:na na wyświetlaczu zasilacza pojawia się "0UP" :/



Pewnie to bardziej OVP (overvoltage protection)

Przyczyn w zasilaczu impulsowym może być kilka, oplacalnosc naprawy wątpliwa.

Re: Zasilacz eFUEL 30A

: 24 wrz 2018, o 07:28
autor: El Grey
Jak najbardziej rozumiem że bez pacjenta diagnoza jest niemożliwa.
Więc jeśli ktoś ma ochotę pogrzebać to poproszę o wiadomość, to wyślemy pacjenta na ewentualną kuracje pokrywając wszelkie koszta 8-)

Re: Zasilacz eFUEL 30A

: 24 wrz 2018, o 16:19
autor: omcKrecik
El Grey pisze:Jak najbardziej rozumiem że bez pacjenta diagnoza jest niemożliwa.
Więc jeśli ktoś ma ochotę pogrzebać to poproszę o wiadomość, to wyślemy pacjenta na ewentualną kuracje pokrywając wszelkie koszta 8-)

omcKrecik pisze: Od oszacowania opłacalności bym zaczął

mwx pisze:Przyczyn w zasilaczu impulsowym może być kilka, oplacalnosc naprawy wątpliwa.

Raczej kilkadziesiąt :?
Opłacalność niewiadoma, szklana kula ma niewyrażną minę...
@El Grey -jakby co, to ryzykujesz kosztami przesyłek. Dawaj go na werkstadt :glaszcz: Ile kosztuje nowy sprawny ?
Poszło PW.