HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4463
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 363 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 lis 2019, o 21:44

Ale po co gov z regla skoro masz Braina i gotowy sygnał RPM wyprowadzony z ESC?
Ten brainowy jest lepszy, serio. Mamy 2 identyczne 380 na identycznych pakietach i widać w locie że ten z GOVem z HW przydycha a ten z Brainowym nie.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 793
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 37 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: Adam12 » 1 lis 2019, o 22:21

mwx pisze:Ale po co gov z regla skoro masz Braina i gotowy sygnał RPM wyprowadzony z ESC?
Ten brainowy jest lepszy, serio. Mamy 2 identyczne 380 na identycznych pakietach i widać w locie że ten z GOVem z HW przydycha a ten z Brainowym nie.

Przy pełnym odbiorniku można mieć gov z Braina ?

brain.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gaui X3; Trex 470L; XL 380; Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4463
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 363 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 lis 2019, o 22:48

Dobra, teraz rozumiem co miałeś na myśli pisząc o "pełnym odbiorniku".
Z tym połączeniem niestety nie można.
W opisie masz spektrum - to co Ty masz za odbiornik zamiast satelitek?
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 793
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 37 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: Adam12 » 1 lis 2019, o 23:03

AR610. Myślałem o satelitkach, ale pewnie pasowałoby 2 szt. Trochę drogo :)
Gaui X3; Trex 470L; XL 380; Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
Kamilos
Domownik forum...
Posty: 256
Rejestracja: 28-08-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kamilos » 11 lip 2020, o 17:05

Mam problem (prawdopodobnie) z tytułowym regulatorem. Po zmianie silnika na scorpion hk2520 są niższe obroty niż wynika to z ustawień. Sprawdziłem wszystkie zakresy w aparaturze w fbl'u itd , ustawiłem end pointy i pojechałem na lotnisko sprawdzić i dalej to samo. Na lotnisku też się zorientowałem że silnik wypikuje za mało cel. Latam na pakietach 6s a pika 5 razy. Pakiety są nowe i na wszystkich 3 tak jest. Ten parametr też zmieniłem w regulatorze było autocalc więc ustawiłem 6s i dalej to samo. Już mi się skończyły pomysły gdzie szukać problemu. Może kable? Z zewnątrz wyglądają okey ale może coś w środku nie styka.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3301
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 190 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 lip 2020, o 17:40

Standaryzację zrobił?
Z tym pikaniem, to dziwne :(
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Kamilos
Domownik forum...
Posty: 256
Rejestracja: 28-08-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kamilos » 11 lip 2020, o 18:19

Standaryzacja? Chodzi o to że przy pierwszym uruchomieniu gaz na 50% ?
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3301
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 190 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 lip 2020, o 20:14

To tylko jedna z czynności, którą trzeba zrobić.
W manualu opisane.
Miałem w xl380 takie obroty, że nie dało się latać wyżej od 50% throtla, po standaryzacji wszystko jest super.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Kamilos
Domownik forum...
Posty: 256
Rejestracja: 28-08-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kamilos » 11 lip 2020, o 20:25

Okey to jutro na lotnisku zrobię standaryzację.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4463
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 363 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 lip 2020, o 00:12

Niestety ten ESC ma chyba skopany pomiar napięcia. Mój czasem wypikuje za wysokie napięcie i odmawia współpracy, jeśli podpinam nowy aku na ciepło.
Awatar użytkownika
Kamilos
Domownik forum...
Posty: 256
Rejestracja: 28-08-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kamilos » 12 lip 2020, o 16:53

Zrobiłem standaryzacje. Jest trochę lepiej. Zastanawiam się czy powodem tych obrotów nie jest niższe kv silnika. Ten lynxowy miał 1970 a scorpion ma 1880 niby tylko 90 niżej. No nic narazie nie mam ochoty itd na zmiane regla. Trochę partactwo ale wrzucę wiekszego piniona i to nadrobi te niższe obroty silnika wystarczająco jak policzyłem. I będę tak latał aż coś się zhajcuje :D
Awatar użytkownika
mikegsx400
Elita forum...
Posty: 1218
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 66 razy

Postautor: mikegsx400 » 12 lip 2020, o 17:23

Kamilos pisze:... I będę tak latał aż coś się zhajcuje :D


Noo patrząc jak latasz to obstawiam drugą połowę lipca :vhappy: :rotfl:
"gdybyś chciał nas kiedyś odwiedzić, zadzwoń najpierw, żeby na pewno nie było mnie w domu"
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 33
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: GrzegorzC » 12 lip 2020, o 18:55

Jeżeli masz ustawiony tryb Gov store, to przed zrobieniem standaryzacji obroty powinny być takie same. Jeżeli były niższe to raczej wymagany jest inny timing silnika. W instrukcji jest wzór, który pozwala na szybkie wyliczenie obrotów łopat.
RPM łopat = RPM : (Motor poles :2) : Gear ratio x Throttle amount (%)
RPM to odczytana z regulatora wartość obrotów standaryzacji, Gear ratio to (pinion : koło główne) (12:106) chyba że masz inny pinion, throtthle amount(%) to ustawiony w nadajniku % obrotów.
W podanym w instrukcji wzorze zapomnieli umieścić nawiasy.
Default timing Hobbywinga 15 stopni dla skorpiona oznacza bardzo agresywny timing (wysokie obroty).
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 470
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Clad » 12 lip 2020, o 19:51

Tarot 450 pro, T-rex 450 sport, T-rex 550E, T-rex 600E pro DFC, Gaui X7, Raptor e700 V2 K-30 (kit), Aurora 9X
Awatar użytkownika
Kamilos
Domownik forum...
Posty: 256
Rejestracja: 28-08-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kamilos » 12 lip 2020, o 19:59

Liczyłem obroty ze wzoru który znalazłem gdzieś na forum. Czyli ratio x kv x V x % gazu w nadajniku = RPM. Timing tu nic nie zmienia bo to samo jest na timingu 15 i 5. Na razie pokombinuje z pinionem. Oxy 4 trzeba wysoko kręcić bo ogon nie trzyma na niskich obrotach.
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 33
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: GrzegorzC » 13 lip 2020, o 06:03

Wzór który podałeś jest podstawą do oszacowania obrotów łopaty (wyboru silnika, pinionu itp.). Potem wchodzi algorytm działania regulatora. Ustawienia parametrów regulatora są poprawne (np timing) jeśli te dwie wyliczone wartości są zbliżone. Odczytaj z regulatora wartość obrotów standaryzacji, policz i porównaj z szacunkowym wynikiem (z wzoru który podałeś). Timing w sterowaniu silnika zmienia jego charakterystykę i to znacząco, ale zobaczysz to w trybie linear a nie heli. W trybie heli odczujesz to zwykle jako mniejsze lub większe zużycie prądu.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości