ESC SUNRISE ICE-60A

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 27 kwie 2023, o 06:23

Cześć.
Potrzebuję pomocy z ESC SUNRISE ICE-60A
1502267216.jpg

Nie mogę uruchomić tego ESC w ALZRC X360. Przeczytałem instrukcję i nie za bardzo rozumiem co tam napisali jeśli chodzi o uruchomienie tego regulatora.
Wspominają o starcie z drążkiem na 50%.
Jak ma wyglądać kanał THR krzywe i hold by on w ogóle działał.
Jesli ustawiam drążek na pozycję neutrum to niby się zazbraja ale dalej ni huhu (przetestowałem moje ustawienia na innym silniku i ESC i działa łącznie z Idlami).
Dla sprawdzenia Sunrisa z silnikiem podłączyłem pod kanał AIL i z drążkiem na neutrum zazbroiło się i po chwili silnik ruszył, przyspieszajac obroty reagując na drążek AIL od środka w jedną stronę.
Nadajnik Horus X10S z FrOS
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 27 kwie 2023, o 07:56

Bez karty trudno go ogarnąć - info w giełdzie ;)
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 kwie 2023, o 15:47

To klon klona klona starego YGE - spróbuj się posiłkować manualem od yge albo yep.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1291
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 27 kwie 2023, o 16:30

Jak zanabędziesz kartę (chyba Kenobi to pisał?) :

"Opis programowania regulatora ICE dla helikoptera przy pomocy karty:

Karta posiada dwa złącza.
Regulatory z jednym przewodem podpinamy do lewego złącza. Żyła brązowa po prawej stronie.
Do złącza prawego możemy podpiąć kanał gazu z odbiornika lub systemu FBL w celu kalibracji zakresu gazu.

Po podpięciu przewodów zostanie wygrana melodia, diody na karcie powinny przemieścić się góra/dół lewo/prawo.

Karta posiada 3 przyciski.
Lewy dolny służy do przemieszczania się w dół pomiędzy różnymi funkcjami.
Lewy górny służy do zmiany parametru w wybranej funkcji.
Prawy dolny Enter służy do zatwierdzenia wyboru. Po wciśnięciu parametr zostaje od razu zapamiętany.

Pierwsza strona
Timing - W przypadku Helikopterów większość outrunnerów optymalnie pracuje z timingiem 18st. Jeśli producent zaleca inaczej można zmianić na inne wartości lub Auto (Rząd Special Functions - Timing Auto)

Brake - Hamulec. W helikopterze ma być wyłączony - off. W samolocie lub moto szybowcu mamy kilka stopni siły hamowania.

Cutt of type: off / slow down / cut off
Sposób zabezpieczenia pakietu przed nadmiernym rozładowaniem. W przypadku heli optymalnie jest slow down, czyli ograniczenie mocy, spadek obrotów jest odczuwalny ale helikopter nie spadnie.
Off to brak zabezpieczenia.
Cut off to całkowite odcięcie mocy po spadku napięcia.

NiMh Life Lipo - wybór typu pakietu dla prawidłowego kreślenia napięcia w którym uruchomi się ohrona pakietu.

Cut off voltage - Napięcie przy którym załącza się ochrona pakietu. Dolny rząd to LiPo , górny LiFe. Domyślnie 3.1V dla LiPo

Cells - Liczba cel w stosowanym pakiecie. Jeśłi nic sie nie pali to jest ustawione na Automatyczną detekcję liczby cell co w przypadku dużej liczby cell nie jest dobre. Jeśli chcemy wybrać Auto należy wybrać typ pakietu NiMh. Odłaczyć kartę, ponownie podłaczyć i wybrać LiPo lub LiFe.
Przy 3- celach musimy mieć wybrane Auto.

Special Functions
Beep Short - krótsza sekwencja dzwięków (nie zlicza liczby cel)
Stop - Ustawinie zakresu gazu - Na aparaturze musi być krzywa / gaz na 0%
Full Speed - Ustawinie zakresu gazu - Na aparaturze musi być krzywa / gaz na 100%


Aby przejść na druga stronę programatora należy wcisnąć lewy dolny i lewy górny przycisk jednocześnie.

FreeWheel On/Off - Sposób załączanie MOSfetów w celu zmniejszenia wydzielanego ciepła w regulatorze. Lepiej jest On, jeśli są problemy z synchronizacją można spróbować na Off.

Gov off - Governor wyłączony.
Gov store - Governor włączony, zakres obrotów programuje się podczas pierwszego podniesienia. Po uaktywnieniu gov of i normalnym włączeniu regulatora silnik powinien dawać pojedynczy sygnał oznajmiający chęć zaprogramowania. Sprawdzona metoda to podniesienie helikoptera na w pełni naładowanym pakiecie na płaskiej krzywej 90% z włączonym soft startem.
Powinno się możliwie najszybciej podnieść model do zawisu na wysokości ok 1m i czekać aż model szarpnie ogonem (czasami ledwo zauważalne). Po wylądowaniu pojedynczego sygnału być nie powinno.
Jeśli silnik nadal wydaje z siebie pojedynczy sygnał to znaczy że regulator się nie zaprogramował a najprawdopodobniejszą przyczyną mógł być źle zaprogramowany zakres gazu. (stop 0% / Full 100%)
Gov - Governor programuje się przy każdym włączeniu pakietu. Nie polecamy

Gov P-Gain I-Gain Wzmocnienie governora (jak mocno koryguje odchyłki obrotów) Domyślnie 0.9 / 0.05. Można eksperymentalnie zmieniać wartości.

Startup speed - szybkość rozkręcania silnika przy starcie i reakcja na zmiany gazu. Na początku proponuję próbować Heli Slow przy dużych helikopterach lub heli middle przy małych.

PWM frequency - Częstotliwość PWM. Niższe wartości powinny dawać minimalnie mniejsze wydzielanie ciepła / Wyższe powinny dawać płynniejszą kontrolę nad mocą silnika. W helikopterze proponuję 8Khz

Startup power - moc potrzebna do uruchomienia silnika z pozycji stojącej. Auto sprawdza się w większości przypadków.

Jeśli planujemy latać helikopterem bez korzystania z governora w regulatorze czyli na krzywych gazu lub governorze zewnętrznym, a jednocześnie zachować soft start należy wykonać specjalną sekwencję.
Warto by był wybrany tryb gov lub gov store, jeśli nie był to go włączmy a następnie odepnijmy pakiet i ponownie włączmy w celu dalszego programowania.
Należy wcisnąć dwa lewe przyciski aby przejść na drugą stronę.

Wybrać sposób rozkręcania (soft startu) jaki nam odpowiada czyli zatwierdzić Heli slow / middle / fast
Następnie wybrać Gov. off i zatwierdzić 3 razy Enter,
Następnie wybrać i zatwierdzić Plane Fast.
Powinna zostać wygrana specyficzna melodia dźwiękowa na potwierdzenie.
Sekwencja ta powoduje że silnik będzie się rozkręcał powoli i płynnie, a jak osiągnie obroty przełączy się w tryb Plane fast więc będzie prawidłowo (szybko) reagował na zwiększenie mocy wysyłane przez aparaturę zgodnie z krzywymi gazu."
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 27 kwie 2023, o 20:54

Dzięki, dzięki, dzięki
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2136
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 27 kwie 2023, o 23:58

Osa, jak byś chciał przyjechać na Reguły, a Majka miało by nie być to pisz - też mam gdzieś taką kartę :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 28 kwie 2023, o 08:39

Superancko. Pojawiło sie kilka możliwości, wygląda, że w maju znowu zacznę ćwiczyc zawis...
A pytanko pozakonkursowe czy ESC na przykład PLATINUM też tak trzeba programować? Czy po wyjęciu z pudełka tylko kalibracja drążka gazu?
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2136
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 28 kwie 2023, o 10:06

Governor też trzeba klaibrować przez zawis ale robi się to raz i regiel już pamięta ustawienia.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 kwie 2023, o 10:11

Z tym "pamiętaniem" to różnie bywa. Miałem ICEa który zapominał ot-tak wszystkie ustawienia co jakiś czas w trakcie lotu i przywracał sobie fabryczne. Aż wreszcie spłonął razem z silnikiem :D
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 28 kwie 2023, o 13:53

mikegsx400 pisze:Bez karty trudno go ogarnąć - info w giełdzie ;)


Bez przesady, zależy w jakim zakresie. Fakt, że niektóe rzeczy trudno jest ogarnąć, ale podstawowe się da.

mwx pisze:To klon klona klona starego YGE - spróbuj się posiłkować manualem od yge albo yep.


Nie. To po prostu jeden z wielu klonów YGE.
Jak każdy klon, YGE ma wiele rzeczy inaczej niż YGE, niektóre lepiej, niektóre gorzej, większość lepiej.
Przede wszystkim YGE kosztował wiadro dolarów, a wszystkie klony - nie.
Z pozostałych plusów: klony miały mocniejsze BECe i lepsze softstarty.
Niektóre modele były zjebane (np. YEP 30A notorycznie gubił synca). Podobne babole zdarzały się w oryginałach.
Z zalet oryginału natomiast: miał upgradowalny firmware. LEgendy głoszą, że ktoś z tej możliwości skorzystał, ale nikt nie wie z jakim skutkiem.


mwx pisze:Z tym "pamiętaniem" to różnie bywa. Miałem ICEa który zapominał ot-tak wszystkie ustawienia co jakiś czas w trakcie lotu i przywracał sobie fabryczne. Aż wreszcie spłonął razem z silnikiem :D



I znowu nie. Po prostu miałeś walnięty egzemplarz. Możę się to zdarzyć każdym regulatorze. W Castlu albo innym regulatorowym maybachu też.

TEraz co do meritum: podstawa podstaw w tym reglu, którą można i trzeba umieć, bo zawsze się może zdarzyć, że go rozprogramujesz na polu a karty akurat nie będziesz miał, to kalibracja zakresu gazu.
I tu jest pewien haczyk:
Bo w YGE/YEP/ICE zakres gazu kalibruje się inaczej niż w każdym innym reglu, a konkretnie to razem z kalibracją gazu ustawia się też softstart oraz hamulec. :D:D
Tak jest, tak sobie makaroniarze wymyśliły.
I kalibracja tych trzech rzeczy wygląda następująco:

1. na początek - standardowo, podpinasz pakiet z gazem na maksa.
2. usłyszysz pi pi pi pi pi pi pi pi - znaczy, że regiel właśnie wszedł w tryb programowania i zapamiętał max gazu.
3. teraz ustawiasz hamulec. Jeśli go nie potrzebujesz - ciągniesz drązek przepustnicy na sam dół. Jeśli potrzebujesz hamulca - ciągniesz nie do końca na sam dół. Wszystko poniżej tego miejsca do którego "dociągniesz w dół" - będzie hamulcem.
4. usłyszysz pu piiiii - regiel zapamiętał ustawienie hamulca.
5. teraz ustawiasz softstart. Drążęk na sam dół - brak soft startu. Drążęk na samą góre - najwolniejszy softstart.
Regulacja jest kilkustopniowa (jak dobrze pamiętam to 5 stopniowa)
Do heli w rozmiarze 360 optimum będzie drążek mniej więcej w środku.
6. pu piiii - regiel zapamiętał ustawienie softstartu.
7. drążek w dół - usłyszysz sygnał wyjścia z trybu programowania i uzbrajanie regla - UWAGA - po tym regiel jest aktywny - dodasz gazu - silnik ruszy.

Szczegóły (po angielsku): https://www.manualslib.com/manual/20230 ... e=2#manual

Nie wiem jak to wyjdzie jak wrzucisz to w translator, bo już na angielski było to tłumaczone z jakiegoś chjw języka.
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 28 kwie 2023, o 16:38

Dziękuję bardzo za wyjaśnienie

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 11 maja 2023, o 11:43

Udało się zaprogramować. Dziękuję wszystkim za pomoc, a Aikusowi największe podziękowania.
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości