Wyzszosc dobrego lipo nad governorem

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 6 cze 2023, o 15:40

Z obserwacji w boju i z logow wydaje mi sie ze governor jest przereklamowany. Na przyklad jak zapuszczam tik toki tarotem 450 hw50A (gov store) obroty ustawione na 3000rpm w przypadku starszej baterii szybko napiecie nurkuje do 10,7v i odpowiednio/proporcjonalnie spadaja obroty w dolkach na 2780rpm i governor mimo dawania pelnego gazu 100% nie jest w stanie zapobiec tak duzemu spadkowi na dobrej baterii napiecie spada do 11,2V i obroty na 2900 czyli jest ok ale spadek jest odczuwalny i znowu propocjnalny do spadku napiecia.

Podobna sytacja na gov store t rex 600 hw120a:
- w zalaczniku log napiecia i obrotow podobny przebieg lotu najpierw tik toki potem pajacowanie (lejki inne)... pierwsza byla slabsza juz dosc stara bateria na niej tez byla kalibracja governora, wraz ze spadkiem napiecia spadaja obroty automatycznie i governor nic na to nie poradzi... nie wyssa z baterii wiecej bo ta jest juz ssana na maxa... czyli obrotami ,,rzadzi,, bateria, potem dosc nowa bateria i o niebo lepiej

w t rexie 700 nie mam gova ale krzywa ,,v,, na gaz i w przypadku slabych baterii jest tragedia oboty na przywiatanie sa juz o dobre 100 rpm nizsze jak na dobrych bateriach 1820rpm vs 1710rpm, tik tok wysyla obroty ponizej 1600 rpm w przypadku dobrych baterii obroty sa stabilniejsze niz w przypadku gov store i slabej baterii. Dlugo czasu zylem w przeswiadczeniu ze governor wyczaruje mi stale obroty ze slabych baterii kosztem szybkiej smierci pakietow. Tymczasem teraz dotarlo do mojego lba ze pakiety maja taki mechanizm ktory je chroni przed zajechaniem, nurkuja napiecie i zaden governor nie pomoze, rzadzi najslabsze ogniwo czyli bateria. Taka moja rozkmina na kacu...:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 6 cze 2023, o 16:26

A gov to czasem nie jest wlasnie po to zeby silnik trzymal stale obroty mimo obnizania sie napiecia na lipo w trakcie calego lotu (wyciaganie energii z pakietu)?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 cze 2023, o 18:34

Kurna, 98% pilotów heli najwyraźniej nie wie co robi :vhappy:
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 6 cze 2023, o 19:31

Carson pisze:A gov to czasem nie jest wlasnie po to zeby silnik trzymal stale obroty mimo obnizania sie napiecia na lipo w trakcie calego lotu (wyciaganie energii z pakietu)?


no tak i trzyma obroty i to jest duza zaleta, ale jak sie pocisnie na slabszej baterii to nie ma bata obroty zanurkuja
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 cze 2023, o 19:40

Musisz popracować nad doborem zębatki albo bardziej kulturalnie traktować pakiety ;)

To prawda że na złomiasty pakiet nic nie pomoże, ale można je użytkować latami, przez setki cykli tak żeby dawały radę.
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 825
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 6 cze 2023, o 22:04

Carson pisze:A gov to czasem nie jest wlasnie po to zeby silnik trzymal stale obroty mimo obnizania sie napiecia na lipo w trakcie calego lotu (wyciaganie energii z pakietu)?

Dokładnie tak - zadaniem governora jest utrzymywanie stałych obrotów poprzez manipulację sygnałem throttle. Czyli wraz ze spadkiem napięcia akumulatora (co wynika wprost z kv silnika) albo zmianą obciążenia, zwiększa wypełnienie sygnału, żeby utrzymać zadane obroty (czy to z nadajnika czy jakoś tam ustawione w systemie). Ale jak już dojdzie do wypełnienia 100% (max), to przy zbyt niskim napięciu może nie być w stanie utrzymać obrotów. Dlatego należy tak dobierać przełożenia, żeby nominalne obroty osiągane były przy niepełnej wartości gazu, np 80% - wtedy teoretycznie powinien móc utrzymać obroty przy spadku napięcia o 20%. Tyle, że trzeba mieć też zapas na zmianę obciążenia.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
maxio005
Stały bywalec...
Posty: 167
Rejestracja: 11-07-2019
Lokalizacja: Antwerpia, Zakopane
Podziękowano: 22 razy

Postautor: maxio005 » 8 cze 2023, o 20:46

To może załóż 6s i daj mniejszego piniona. Będzie trzymał obroty. Gova najlepiej z fbl-a jeśli Ci na to pozwala. Gov w fbl-u można ustawić że bedzie dodawał gazu przy szarpaniu kątami i cykliką też. Pomaga to i w sumie i łatwiej tego governora dobrze ustawić niż grzebać z pidami w reglu



Przy 6s spadki napięcia będą dużo mniejsze no i gov będzie miał łatwiej.
Najlepiej też nie przykraczać 80% gazu. Przynajmniej w hobbywingu. Można o tym posłuchać w podcascie Berta Kamera o reglach. zaje**sty podcast swoją drogą
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 cze 2023, o 22:16

Nie bez powodu na 3S nikt już nie lata ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 10 cze 2023, o 22:42

Ale słuchajcie sl8er generalnei napisał samą prawdę w pierwszym poście, tylko, że tytuł postu powinien brzmieć nie tak jak brzmi, a np. "Czy governor pomoże latać na zjeżdzonych pakietach?"
I odpowiedź będzie brzmiała "Tak, ale w ograniczonym zakresie."
...
Bo taki tytuł jaki jest, to tak jakby napisać .... ... nie wiem.... "Wyższość sprawnych hamulców nad ABSem" .... albo "wyższość dobrych opon nad kontrolą trakcji" albo jakoś tak... :rotfl2:

Tak generalnie to ani to dobry clickbait, ani .... :dk:


:rotfl:
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 28 cze 2023, o 06:48

mwx pisze:Nie bez powodu na 3S nikt już nie lata ;)

To w takim razie ja i mój Miniak podpadamy pod "nikt", tyle że faktycznie nie jest to latanie, a bardziej "bujanie się" po niebie ;).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 28 cze 2023, o 07:53

Taa.... jakbyś MWXa nie znał.
Nikt to już dziś spalinami nie lata :swir: :swir:
:vhappy:
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 cze 2023, o 22:19

Więcej nitro dla mnie :twisted: :banana:

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron