Turnigy - K-Force 120HV

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 7 lis 2010, o 21:01

Po pożarze pierwszego regla mojego SM-a (Castle Creations 85HV) postanowiłem ze kupie coś większego. Padło na Turnigy K-Force 120HV. Ktoś mnie ostrzegał że trzeba będzie na niego sporo poczekać ale co tam... nie pali (nomen omen) sie...
Po dwóch bitych miesiącach czekania załamany złamałem się i kupiłem kolejnego CC tym razem 120HV Ice. Jak na złość następnego dnia do HK przyjechała dostawa K-Forców :wall: :dk: :wow2: - tylko se w łeb strzelić...

Tak wygląda K-Force:

Obrazek

a tak w porównaniu z Castlem 120HV Ice (przy okazji bateryjka AA żeby mieć pogląd na wielkość obu potworów)

Obrazek
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Synthax2
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 33
Rejestracja: 19-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: Synthax2 » 24 sty 2011, o 23:13

Myślę że ten K-Force będzie równie spolegliwy co CC.
Do 50ki powinien nieźle sie spisywać jak już okaże się, że to dobra sztuka :)
http://f3cpl.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 sty 2011, o 23:17

Synthax2 pisze:Myślę że ten K-Force będzie równie spolegliwy co CC.
Do 50ki powinien nieźle sie spisywać jak już okaże się, że to dobra sztuka :)

Na razie wszystko czeka na dodatnie temperatury. Poza tym CC 120 na razie działa i nie wygląda by miał sie z niego zrobić "Castle Cremations" ((c) Tomek68) :) . Niemniej na pewno na wiosnę będzie wymiana i nowe testy...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 25 sty 2011, o 09:08

Ramotny pisze:
Synthax2 pisze:Myślę że ten K-Force będzie równie spolegliwy co CC.
Do 50ki powinien nieźle sie spisywać jak już okaże się, że to dobra sztuka :)

Na razie wszystko czeka na dodatnie temperatury. Poza tym CC 120 na razie działa i nie wygląda by miał sie z niego zrobić "Castle Cremations" ((c) Tomek68) :) . Niemniej na pewno na wiosnę będzie wymiana i nowe testy...

Z CC120 ja jestem bardzo zadowolony jak do tej pory i kilku kumpli z klubu tez, kolega w kulubie ma K-force i tez nie nazeka poza dziadowskim wolnym startem (startuje szybko :( )
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 16 lut 2011, o 21:21

skusiłem się na ten regulator za 111$ mam nadzieję że będzie lepszy niż mój 100A Aligna przez ktory najprawdopodobniej straciłem model :/
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 25 lut 2011, o 16:54

Witam, odbyły się już jakieś testy tego regla?
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 4 mar 2011, o 11:31

Bolo pisze:Witam, odbyły się już jakieś testy tego regla?


Już mój leci do mnie ... z pomocą Ramotnego odpale cudeńko i mu dam do pieca ;) :twisted: wtedy dam ci znać bolo.... Ale póki co to wpadaj do wujka zrobić Castla ;)
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Awatar użytkownika
Miron
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 64
Rejestracja: 11-01-2011
Podziękował: 3 razy

Postautor: Miron » 31 maja 2011, o 10:13

Posiadam regiel URNIGY K-Force 100A Brushless ESC http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... iPoConfig=
i niestety przy krecie rozleciał się kondensator 390 mikro 35V. niestety są one trudne do zdobycia. Czy mam dać 330 mikro 35V czy 470 mikro 35V?
pma_
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 23-03-2011
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pma_ » 31 maja 2011, o 20:03

Miron pisze:Posiadam regiel URNIGY K-Force 100A Brushless ESC http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... iPoConfig=
i niestety przy krecie rozleciał się kondensator 390 mikro 35V. niestety są one trudne do zdobycia. Czy mam dać 330 mikro 35V czy 470 mikro 35V?


Ja był dał większy
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 31 maja 2011, o 20:17

Spokojnie mozesz dac wiekszy.
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Miron
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 64
Rejestracja: 11-01-2011
Podziękował: 3 razy

Postautor: Miron » 31 maja 2011, o 22:22

tudzież tak zrobię :)

stokrotne dzięki :)
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 29 cze 2011, o 22:35

Witam, dziś doleciały mi części z HK, dzięki forum i innym sugestiom wybrałem w/w regulator.

Jak się do tego zabrać :?: Chciałbym się nauczyć, wiem, że najłatwiej oddać do serwisu ale....
Mogę prosić o w miarę łopatologiczne porady :lol: :hammer:
Nie wiem jakie dane muszę jeszcze podać dodatkowo :?:
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 29 cze 2011, o 22:51

1. Programator ręczny: instrukcja + programowanie z apki drążkiem gazu
2. Programator prosty: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=7187
3. Programator full wypas: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8996
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 29 cze 2011, o 23:09

jedrus pisze:1. Programator ręczny: instrukcja + programowanie z apki drążkiem gazu


Ok, wybiorę opcję pierwszą, bo nie kupię na Polskim rynku programatorów :?:

Czy coś muszę wiedzieć dodatkowo w pierwszej opcji :?:
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 29 cze 2011, o 23:13

Tak odsuń silnik od zębatki głównej.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 30 cze 2011, o 01:42

tomek68 pisze:Tak odsuń silnik od zębatki głównej.

Najprawdopodobniej jego zębatka główna jest oddalona kilka tysięcy km od silnika.

poważniej:
do opcji pierwszej oprócz reglera musisz mieć silnik, nadajnik odbiornik oraz pakiet. Procedura programowania jest dobrze opisana w instrukcji
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, o 11:40 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 30 cze 2011, o 07:34

Mam prawie wszystko w wersji ekstremalnej podanej przez Piotra, pakiety są tylko optymalne. Dokupię jeszcze odbiornik AR7000 zamiast obecnego Orange.
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 30 cze 2011, o 11:18

Ustawiasz prostą krzywą gazu 0-100 i zgodnie z instrukcją programujesz z apki słuchając muzyczki. Najpierw sugeruję na wszelki wypadek zrobić "reset all to defaults" (3 długie + krótki), a potem zmienić Cutoff Treshold na High i Start Mode na Soft lub Very Soft. Timing zależy od silnika ale zazwyczaj domyślny jest OK - jak zobaczysz że po spokojnym zawisie silnik jest gorący to trzeba popróbować czy go zmienić. Gov na początek raczej jest zbędny, sam zdecydujesz czy go włączać jak już się pewniej ze sprzętem czuć będziesz i ósemki będziesz robił. Bec - na początek 5.25V chyba że serwo ogonowe masz Align 420 to daj 6V. Jeśli kiedykolwiek pojawi ći się problem z logowaniem regla to ustaw Lipo Cells na 3S - sam nigdy tego nie doświadczyłem ale już kilka razy o tym czytałem.
Piotrek
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 5 lip 2011, o 15:56

Pragnę zrekompensować dotychczasowe męczarnie i ciągle odpowiedzi na moje pytania, może nie zawsze zasadne.
Wybaczcie żółtodzióbowi ;)
Zleciłem tłumaczenie (nie najlepiej radze sobie z angielskim :oops: ) instrukcji regulatora, może komuś się przyda a mi na pewno ;)

Wolno korzystać do woli :D natomiast jeżeli ktoś chce skopiować tekst musi spełnić dwa warunki, po pierwsze umieścić ciekawy artykuł lub instrukcję (tylko PL) i uzyskać zgodę Administratora lub moją.
Problem był z interpretacja paru zwrotów np. stałopłatowy :?:

Instrukcja obsługi szeregowego bezszczotkowego regulatora prędkości K-FORCE.




Dziękujemy za zakup naszego regulatora prędkości (ESC). System wielkiej mocy (RC) może być niebezpieczny, dlatego prosimy uważnie przeczytać tą instrukcję. W przypadku niewłaściwego użytkowania, instalacji, zastosowania, lub obsługi nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia, straty lub koszty spowodowane przez produkt. Wszelkie reklamacje związane z działaniem, uruchamianiem, wadami funkcjonowania itp. nie będą uwzględniane. Nie odpowiadamy za urazy osób, uszkodzenie mienia lub uszkodzeń spowodowanych naszym produktem lub naszych pracowników. Zgodnie z prawem nasze zobowiązanie do rekompensaty jest ograniczone do wartości faktury dotyczącej produktu.
Właściwości.
-wysoko wydajny mikroprocesor umożliwia pełną kompatybilność ze wszystkimi typami silników i najwyższą efektywność sterowania
- maksymalna prędkość silnika 210000 obrotów na minutę (1 para biegunów); 70000 obrotów na minutę
(3 para biegunów); 35000 obrotów na minutę (6 para biegunów)
- 3 tryby startu normalny / lekki / bardzo lekki kompatybilny ze samolotem stałopłatowym i helikoptera
- zakres przepustnicy może być konfigurowany umożliwiając kompatybilność ze wszystkimi nadajnikami aktualnie
dostępnymi na rynku
- równomierna, liniowa, szybka i precyzyjna odpowiedź przepustnicy
- odseparowane napięcie regulacyjne IN dla mikroprocesora w celu uzyskania lepszego zdolności przeciw zakłóceniowych
- wielorakie zabezpieczenia: zabezpieczenie od zbyt niskiego napięcia, zabezpieczenie od przegrzania, zabezpieczenie
od utraty sygnału przepustnicy
- wyjście wbudowanego BEC jest przełączalne przez programowanie przez użytkownika (5,25V lub 6,0V)
- regulator trybu helikoptera
- obsługuje USB, Oprogramowanie sprzętowe może być aktualizowane przez USB
- obsługuje karty programu, bardzo łatwo zaprogramować ESC w domu lub na polu.

Obrazek



Uwaga 1 - BEC oznacza „bateryjny eliminator obwodu", jest to DC-DC regulator napięcia obsługujący odbiornik i inne wyposażenie z głównej baterii. Dzięki wbudowanemu BEC w ESC odbiornik nie potrzebuje zasilania z dodatkowych baterii.
Uwaga 2 - ESC zwany „xxx-OPTO" lub „xxx-HV" nie posiadają wbudowanego BEC, UBEC (końcowy BEC) lub indywidualna bateria powinna być używana do zasilania odbiornika. Indywidualna bateria jest potrzebna do zasilania karty programu jeśli ustawienia programowalnych wartości takich ESC, proszę przeczytać w instrukcji obsługi karty programu.

Obrazek



Cienki czarny kabel jest połączony z ujemnym wejściem ESC, jest używany do eliminowania iskrzenia przy przyłączaniu baterii do ESC. Proszę postępować w następującej kolejności:
1. podłączyć plusowy kabel wejściowy (czerwony kolor, gruby) ESC do plusowego bieguna baterii
2. podłączyć cienki czarny kabel do minusowego bieguna baterii
3. zaraz po usłyszeniu specjalnego tonu "«r123* (w ciągu 3 sekund) podłączyć minusowy kabel wejściowy (czarny, gruby) ESC do minusowego bieguna baterii
Parametry programowalne
1. ustawienie hamowania: wyłączone / twarde / bardzo twarde / domyślnie jest wyłączone
2. typ baterii: litowa (Lipo lub litowo jonowa) / NiMH / domyślnie jest litowa
3. tryb zabezpieczenia podnapięciowego (cut-off mode): miękkie wyłączenie (stopniowana redukcja mocy wyjściowej) / twarde wyłączenie (natychmiastowe wyłączenie mocy wyjściowej). Domyślnie jest miękkie wyłączenie.
4. próg zadziałania zabezpieczenia podnapięciowego (próg cut-off): niski / średni / wysoki / ustawiony przez użytkownika, domyślnie jest średni
- dla baterii litowej próg cut-off dla całej baterii jest wyliczany wg ilości ogniw.
dla ESC normalnego napięcia (obsługuje 2 do 6 ogniw Lipo) niskie / średnie / wysokie wartości dla każdego ogniwa są następujące: 2,85V / 3,15V / 3,30V
dla ESC wysokiego napięcia (obsługuje 5 do 12 ogniw Lipo) niskie / średnie / wysokie wartości dla każdego ogniwa są następujące: 2,75V / 3,00V / 3,25V
Na przykład jeśli próg cut-off jest ustawiony na „średni" wtedy dla próg zadziałania dla baterii z 3 ogniw Lipo wynosi 3,15*3=9,45V
- dla baterii NiMH i NiCD próg cut-off jest wyliczany dla całej baterii następująco: niski: 50% napięcia całkowicie naładowanej baterii
średni: 62,5% napięcia całkowicie naładowanej baterii wysoki: 7% napięcia całkowicie naładowanej baterii
-jeśli parametr programowalny jest ustawiony na „custom" to znaczy że można ustawiać próg cut-off dla całej baterii dokładnie co +/- 0,1V. Programator LCD lub komputer z oprogramowaniem (poprzez złącze USB) jest konieczny do ustawienia tej wartości.
5. tryb startu: normalny / lekki / bardzo lekki / domyślnie jest „normalny" Normalny jest rekomendowany do samolotu stałopłatowego
Lekki i bardzo lekki są rekomendowane dla helikopterów. Początkowe przyspieszenie dla trybów lekki i bardzo lekki jest mniejsze niż dla trybu „normalny", zwykle otwarcie przepustnicy od 0% do pełnego trwa 3 sekundy dla trybu lekki, 8 sekund dla bardzo lekki. Po starcie, jeśli przepustnica jest zamknięta (dźwignia przepustnicy jest przesunięta maksymalnie do dołu) i ponownie otwarta (dźwignia przepustnicy przesunięta do góry) w ciągu 3 sekund restart będzie tymczasowo przełączony do trybu „normal" w celu uniknięcia kolizji spowodowanej powolną reakcją przepustnicy. Ta funkcja jest użyteczna przy locie akrobacyjnym.
6. taktowanie 0° / 3,75° / 7,5° /11,25° /15° /18,75° / 22,5° / 26,25° / domyślnie 15°
zwykle niska wartość taktowania jest właściwa dla większości silników. Jest jednak wiele różnic pośród struktury i parametrów różnych silników dlatego należy wybrać optymalną wartość taktowania dla używanego silnika. Właściwa wartość taktowania powoduje płynną pracę silnika. W ogólności wyższa wartość taktowania powoduje większą moc wyjściową i wyższą prędkość.
Uwaga 3: Po zmianie ustawienia wartości taktowania należy wypróbować model RC na ziemi przed lotem.
7. tryb regulatora: wyłączony / regulator niski / regulator wysoki / domyślnie jest wyłączony
Jeśli regulator jest uaktywniony, ESC utrzymuje prędkość silnika na stałej wartości. (Zwykle krzywa przepustnicy jest poziomą linią Można zmieniać predefiniowaną prędkość silnika zmieniając wysokość tej linii). Zakres prędkości dla ustawienia „regulator niski" wynosi od 10000 do 45000 obrotów na minutę dla bezszczotkowego silnika z 1 parą biegunów. Zakres prędkości dla „regulatora wysokiego" to 46000 do 200000 obrotów na minutę dla silnika bezszczotkowego z 1 parą biegunów. W celu wyliczenia prędkości głównego wirnika helikoptera trzeba znać ilość par biegunów silnika i wartość głównej przekładni w względem mniejszego koła zębatego.
Na przykład używasz silnika o 3 parach biegunów wartość głównej przekładni wynosi 150T, wartość mniejszego koła zębatego wynosi 13T wyliczenie jest następujące:
Prędkość wirowania łopat głównego wirnika = (prędkość silnika z 1 parą biegunów * 13) / 3 /150
Jeśli regulujesz krzywą przepustnicy upewnij się że silnik może wirować z taką predefiniowaną prędkością nawet jeśli obciążenie silnika jest największe. Należy pamiętać, że funkcja trybu regulatora jest zablokowana jeśli ustawienie przepustnicy wynosi poniżej 60%.

Obrazek



8. funkcja zarezerwowana nr 1, zarezerwowane na przyszłość
Zwykle domyślna wartość „normal motor" jest właściwa dla większości silników, jeśli jednak silnik nie działa płynnie w tym trybie należy innych 2 opcji.
9. częstotliwość PWM 12kHz / 8 kHz / wartość domyślna: 12kHz
Dla niektórych silników z wysokim KV (wysoka prędkość) i wiele par biegunów częstotliwość PWM 12kHz może umożliwić bardziej równomierną pracę ale wyższa częstotliwość PWM powoduje wyższą temperaturę ESC. W ogólności częstotliwość PWM 8kHz jest właściwa dla większości silników.
10. wyjście wbudowanego BEC 5,25V / 6V / domyślnie jest 5,25V
11. funkcja zarezerwowana nr 2, zarezerwowane na przyszłość
12. ogniwa Lipo
Dla ESC napięcia normalnego (obsługuje 2 do 6 ogniw Lipo) wartości są następujące: Auto / 2S / 3S / 4S / 5S / 6S / domyślnie: „auto". Uwaga nr 4.
Dla ESC wysokiego napięcia (obsługuje 5 do 12 ogniw Lipo) wartości są następujące: Auto / 5S / 6S / 8S / 10S / 12S / domyślnie jest „auto"
Ten parametr programowalny jest dostępny dla baterii litowej. W procesie startu silnik emituje kilka dźwięków „beep" przedstawiając ilość ogniw Lipo. Jest to pomocne w celu sprawdzenia czy jest zgodna z aktualną baterią czy nie. Uwaga 5.
Uwaga 4: jeżeli wybierzesz „auto" ESC może błędnie ocenić ilość ogniw jeśli napięcie jest mniejsze niż 3,7V / ogniwo. Dlatego rekomendowane jest ustawianie „ogniw Lipo" ręcznie.
Uwaga 5: Dla ESC wysokonapięciowego (obsługuje 5 do 12ogniw Lipo) gdy silnik emituje sygnały „beep" reprezentujące ilość ogniw długi sygnał „beep—" = 5 krótkich sygnałów „beep-". W związku z tym: 5S=„beep—"; 6S=„beep—" „beep-" (1 długi, 1 krótki); 8S=„beep—" „beep-" „beep-" „beep-" (1 długi, 3 krótkie); 10S=„beep—" „beep—" (2 długie); 12S=„beep—" „beep—" „beep-" „beep-" (2 długie 2 krótkie)
Dla ESC normalnego napięcia (obsługuje 2 do 6 ogniw Lipo) ciągle używamy 5 krótkich sygnałów „beep-" reprezentujących 5S Lipo i 6 krótkich sygnałów „beep-" reprezentujących 6S Lipo.
Początek używania nowego ESC
Proszę sprawdzić dokładnie przewody i połączenia następnie uruchomić ESC w następującej sekwencji:
1. przesunąć dźwignię przepustnicy do dołu następnie włączyć nadajnik
2. podłączyć baterię do ESC, ESC rozpocznie samo test, specjalny ton jest emitowany co oznacza napięcie baterii jest w normalnym zakresie, następnie N „beep" tonów jest emitowanych co oznacza ilość ogniw Lipo. Ostatecznie długi sygnał „beep—" jest emitowany co oznacza pozytywny wynik samotestu, samolot lub helikopter jest gotowy do lotu. -jeśli nic się nie dzieje proszę sprawdzić baterię i połączenia.
-jeśli specjalny ton jest emitowany po 2 tonach „beep-" „beep-" oznacza to że ESC wszedł do trybu
programowego ponieważ kanał przepustnicy nadajnika jest odwrócony, ustaw go poprawnie.
-jeśli czerwona dioda LED miga bardzo szybko (2 razy na sekundę) oznacza to napięcie wejściowe za małe lub za duże, proszę sprawdzić napięcie baterii.
3. BARDZO WAŻNE! Ponieważ różne nadajniki mają różne zakresy przepustnicy należy go skalibrować i zapisać w ESC proszę przeczytać instrukcję po lewej na dole strony „ustawianie zakresu przepustnicy". Po prawidłowym ustawieniu zakresu przepustnicy czerwona dioda LED świeci gdy dźwignia przepustnicy jest przesunięta do górnej pozycji (przepustnica maksymalnie otwarta)
Sygnały alarmowe
1. Napięcie wejściowe jest nieprawidłowe. ESC zaczyna sprawdzać napięcie kiedy bateria jest przyłączona. Jeśli napięcie nie jest w akceptowalnym zakresie następujący sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-" „beep-", „beep-" „beep-" (każde „beep-" „beep-" jest oddzielone 1 sekundową przerwą) w tym samym czasie miga czerwona dioda LED.
2. Sygnał przepustnicy jest przerwany: jeśli ESC nie może odebrać normalnego sygnału przepustnicy następujący sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-" „beep-" „beep-" (każde „beep-" jest oddzielone 2 sekundową przerwą)
3. Dźwignia przepustnicy nie jest w dolnym położeniu-jeśli dźwignia przepustnicy nie jest w dolnym (najniższym) położeniu bardzo szybki sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-" „beep-" „beep-" (każde „beep-" jest oddzielone przerwą
0. 25.sekundy)
Funkcje zabezpieczające
1. zabezpieczenia przed nieprawidłowym startem - jeśli silnik błędnie wystartuje w ciągu 2 sekund od użycia przepustnicy ESC wyłączy moc wyjściową, dźwignia przepustnicy musi być przesunięta do dolnej pozycji w celu ponownego uruchomienia silnika. (To się zdarza w następujących sytuacjach: połączenie pomiędzy ESC i silnikiem nie jest niezawodne, śmigło lub silnik jest zablokowany, przekładnia jest uszkodzona itd.)
2. zabezpieczenie od przegrzania: kiedy temperatura ESC przekroczy poziom fabrycznie ustawiony ESC obniży poziom mocy wyjściowej.
3. zabezpieczenie utraty sygnału przepustnicy: ESC wyłączy moc wyjściową jeśli sygnał przepustnicy zostanie utracony na dłużej niż 0,25 sekundy. Moc wyjściowa zostanie przywrócona jeśli normalny sygnał przepustnicy zostanie odzyskany.


Obrazek



Obrazek



Uwaga 6: po ustawieniu parametrów programowalnych za pomocą dźwigni przepustnicy lub karty programowania usłyszysz 5 długich tonów „beep—kiedy ESC wyjdzie z trybu programowania. Możesz restartować ESC po 5 sekundach.
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości