Regulatory obrotów - dyskusja ogólna...

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 11 maja 2016, o 23:14

Ale zara zara....
Panowie... Gdyby tak bylo to ja bym ani jednego lotu zapoprzedniej zimy nie zrobil. Stare zdechle szmaciane pakiety, w czasie lotu napiecie NOTORYCZNIE spadalo mi ponizej 3V/s i co? No i obroty spadaly ale sie latalo dalej tylko chwile odetchnac bylo trzeba mu dac.
Moj Regiel to YEP 40A.
Cutoff mialem na 3V, po kazdym locie pikal dajac znac ze napiecie spadalo, mowil prawde bo ja nawet wiem kiedy ono spadalo, ale helik nie spadal. A to dlatego, ze jest jeszcze cos takoego jak "Cutoff type". No i np. w YEPie mam do wyboru "Slow down" albo "cut off".
Wybieram oczywiscie slow down i juz.
Dziala to bardzo naturalnie, poprostu obroty spadaja tak ze nie da sie przeoczyc ze bateria slabnie ale spokojnie mozna latac dalej, wzglednie doleciec do helipadu i wyladowac.

Mam z tego rozumiec, ze w tak badziewnym reglu jakim jest YEP taka opcja jest a w jakims super hiper castlu kosztujacym pewnie tyle co caly moj helik jest tylko hard cutoff?

Kto normalny ustawia hard cutoff w helikopterze? Nawet w samolotach tak nie ustawiam...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 12 maja 2016, o 05:50

Z hard cut offem też nie ma tragedii. Jak Ci odetnie, to zdejmujesz gaz, dajesz mały i dociągasz na lotnisko bez problemu. Chyba, że masz helika :-p, tam tylko slow down ma sens. Kiedyś ustawialiśmy cut off w szybowcach a slow down w samolotach. A że głównie latałem nitro to rozumiesz, cut off było jedyną opcją, bo się ciężko silniki spalinowe na slow down programowało....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 maja 2016, o 06:38

Kowal pisze: A że głównie latałem nitro to rozumiesz, cut off było jedyną opcją, bo się ciężko silniki spalinowe na slow down programowało....


Dawało się zbiornik wyrównawczy i pozamiatane, ale obecnie jestem zwolennikiem fuel magnet. Tylko nie bardzo mi się uśmiecha wyciągać króciec ze zbiornika żeby go kontrolować co jakiś czas, szczególnie w Alignach :masakra: IMO najlepsza metoda to wychlastać ten durny koreczek i pozakładać rozporowe czopki benzynowe. Jak chcesz cut off to nie zamykaj króćca odpowietrzającego i lataj tak żeby ciśnienie nadążyło nakarmić gaźnik, slow down jest default :swir:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 12 maja 2016, o 07:04

No tak tylko że paliwo raczej nie może być "Stare zjezdzone i słabe ale jeszcze jakoś daje rade"... a pakiety owszem.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 maja 2016, o 07:22

Jakbyś zlał te popłuczyny z eksperymentalnego słoika w którym badałeś korozję, to pewnie byś odpalił, ale latać już nie bardzo. Mam jeszcze resztki szlachetnej 4 letniej Bekry 16 której używam do mycia silnika, zostało jeszcze po Rapciuchu... Zaraz jadę na pole to sprawdzę jak to działa i czy bardzo zwietrzało :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 12 maja 2016, o 07:28

jak to jedziesz na pole? to niesprawiedliwe, ja siedzę w fabryce :/
...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 maja 2016, o 07:32

Jak to siedzisz w fabryce... U dentysty już byłeś?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 12 maja 2016, o 07:41

Kurde w takiej 4 letniej bekrze zostało coś jeszcze poza olejem?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 12 maja 2016, o 08:21

aikus pisze:Kurde w takiej 4 letniej bekrze zostało coś jeszcze poza olejem?



Jeżeli była zakręcona to polatasz. Ale lepiej wziąć razowy, przesączyć i siup.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 maja 2016, o 13:40

Była zakręcona, i rozrusznikiem też trzeba było pokręcić ale poszło. Yamada wciągnęła ten kompot bez zakąski, jak się rozgrzała to nawet nie beknęła i całkiem przyjemnie Nitruś polatał :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 12 maja 2016, o 15:17

Może tam w ogóle nitro nie trzeba. Próbowałeś kiedyś wlać ropę?:)
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 12 maja 2016, o 19:35

Esc odcina silnik a nie bec. Jak wchodzi malo do aku np 450mahto aku pada. Po co wuntek o nitro tu...
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 12 maja 2016, o 19:45

Masz dojechane pakiety. Nie mają już takiej wydajności jakiej oczekujesz. Moje zippy 35C (niby) 2 z 5 też już są na wykończeniu. Na nich właśnie mialem odcięcie 3 razy bo nie dawały rady. Problemem też był fiksujacy regulator i problem z govem.
Najlepiej wyłącz calkowicie cut-off w reglu i lataj na czas albo włącz RPM decrase - będziesz odczuwał spadek mocy i obrotów. Wtedy szybki powrót i lądowanie. Hard cut off wyczuje minimalnie za duże ssanie z pakietu i lecisz na glebę co przy tych pakietach jest normą. Mi telemetria pokazuje przy zawisie 21.6V a kiedy wyladuje i wrzuce Hold pokazuje 22.3V - baterie typu compact czy nano...
Najlepiej sprawdź każdy pakiet po locie jakimś dokladnym miernikiem i oznacz je sobie bo moze niektóre nadają sie tylko do zawisów.
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 maja 2016, o 13:39

aikus pisze:Stare zdechle szmaciane pakiety, w czasie lotu napiecie NOTORYCZNIE spadalo mi ponizej 3V/s i co? No i obroty spadaly ale sie latalo dalej tylko chwile odetchnac bylo trzeba mu dac.

No własnie... Możesz na nich polatać, ale pod znacznie mniejszym obciążeniem. Pakiety starzejąc się mają cały czas napięcie po nabiciu, ale nie dają wystarczająco prądu podczas lotu i napięcie drastycznie spada.

Mam garść starych GENSów i te też ciągną, ale już tylko w gogglach lub video Rx. Chodzą tygodniami, bo mały prąd. Helik to na nich tylko mógł wisieć i miałczeć z braku mocy :vhappy:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 19 maja 2016, o 14:10

No wiadomo wiadomo. Jednego takiego starego Rhino koncze chyba wlasnie zajezdzac we wkretarce.
Mialem tania badziewna wkretarke ktora miala NiCD. NiCD bylo badziewne wiec szybko skonczylo zywot wiec wiadomo co robilem. Przerobilem na 3S2200 i wio.
I tu zaczyna sie ... Magia! Istna Magia!
Wczesniej przez chwile uzywalem tego pakietu w w rozruszniku do Raptora.
pozwalal mniej wiecej na trzy do czterech odpalen.
Raz spwobowalem zawisnac 450tka - nie udalo sie. Cutoff przy rozkrecaniu rotora.
A w tej wkretarce... nie dosc ze dziala trzeci rok to jeszcze do tej pory ANI RAZU GO NIE LADOWALEM!!!!
A troceh tej wkretarki uzywam i nawet kilka szafek poskrecalem.
Czasami juz zdycha i nie daje rady, ale odkladam wkretarke, mija kilka godzin, i pakiet chyba przechodzi jakis magiczny proces autoregenracji i samoladowania.
Ale to nie koniec!
Byl taki czas, ze wkretarka zaczynala jakos tak coraz slabiej krecic i podsmiardywala.
Nie wiele sie zastanawiajac uzywalem jej na hama, dajac jej w pizde.
W koncu polecial dym.
Wkretarka odzyskala moc i przestala podsmiardywac.

Wiec tam... chyba w tej wkretarce musi jakis Dzin mieszkac... albo Chinczyk.
Nie dosc ze mi kreci wkretarka to jeszcze laduje i regeneruje pakiet jak spie.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 19 maja 2016, o 19:59

Zalozylem lipola 2200 40c 3s do wkretarki sparky 12v cd czyli miala ponad 14v na full baterii. Na lipolu wiercila niesamowicie, nie przygasala aż sie upalilo ramie szczotki
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 19 maja 2016, o 22:38

3x4,2 = 12,6...
Moze masz na mysli 4s?
Ale to wtedy mialaby ponad 16V.
Moja oryginalnie miala byc na 16V a zalozylem lipola 3s, wiec ma nominalnie 11,4. Nie wiem jakie ten lipol teraz ma napiecie. Wkretarka chodzi wolniej niz na nicadzie, ale ma stabiliniejsze obroty.
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 cze 2016, o 11:26

Witam,

Tak się zastanawiałem czy elektronika w Esc przy pewnych ustawieniach pozwoliła by na coś takiego. Widzę następujące 3 potencjalne problemy:
- startowanie bez spoolapu - chyba się da o ile dobrze pamiętam.
- czy silnik będzie generował prąd do Esc w momencie kiedy będę jechał z górki bez gazowania czy da się ten prąd odciąć żeby nie wpływał negatywnie na pakiety?
- czy elektronika ESC wytrzyma inną dynamikę pracy którą wymusza E-Bike ?

co do hardware to myślałem o tym silniku Scorpion HK-4540-400 (10.000W mocy ciągłej i 15KW przez 3 sek) i Esc Castle PHOENIX EDGE HV 160A Brushless ESC\
Pakiety to pewnie 2x,4x lub 6x 6s 20.000Mah
Ostatnio zmieniony 3 cze 2016, o 11:47 przez Neomutant, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 3 cze 2016, o 11:35

A ja widzę inny problem... 15 kW w rowerze - pokaż nam rower, który wytrzyma taką moc...
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 cze 2016, o 11:39

pkali pisze:A ja widzę inny problem... 15 kW w rowerze pokaż nam rower, który wytrzyma taką moc...


(15 KW tylko przez 3 sek max inaczej silnik idzie na szrot Esc 10 sek później). Pierwsza sprawa to wole mieć lekki zapas mocy od tak na wszelki wypadek, druga sprawa to taka że mnie interesuje bardziej przyśpieszenie niż prędkość maksymalna

a tu masz EBike 10KW Można? można


i EMotor 15KW


Jak ja uwielbiam pytania po za konkursem ;)

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości