Regulatory obrotów - dyskusja ogólna...

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 cze 2016, o 11:44

Od razu was uprzedzę napiszę że wiem że są specjalne kontrolery po 10KW do E-Bike np takie jak to http://kellycontroller.com/keb7210124v- ... -1183.html ale nie taki jest temat tego wątku.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 3 cze 2016, o 12:14

Nie przyzwyczaiłeś się jeszcze? Na tym forum większość pytań jest poza konkursem :) .
Piszesz, że interesuje Cię bardziej przyspieszenie - większe siły działające na układ napędowy (łańcuch, koła zębate) konieczna większa przyczepność do podłoża, nie będzie łatwo przy takiej mocy
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 cze 2016, o 12:16

pkali pisze:Nie przyzwyczaiłeś się jeszcze? Na tym forum większość pytań jest poza konkursem :) .
Piszesz, że interesuje Cię bardziej przyspieszenie - większe siły działające na układ napędowy (łańcuch, koła zębate) konieczna większa przyczepność do podłoża, nie będzie łatwo przy takiej mocy


To będzie mój problem nr 2 tymczasem bardziej ciekawi mnie kwestia ESC

co do przyczepności ciekawe co by się działo po założeniu takiego monstrum 22KW http://www.tppower.com/sort.asp?class_id=4&news=58
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 3 cze 2016, o 12:26

Seklesia zapytajcie - On robil jakis elektryczny rower z heligratow.
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 4 cze 2016, o 23:06

Nic z tych rzeczy. Mój rowerek opisałem nawet w wątku na tym forum. Może nawet go zaktualizuję, ponieważ zmieniłem "nosiciela", a sam zestaw ma już przejechane prawie 4k km. U mojego brata już 8k km.
Piszesz kolego o mocy. 10kw? Masz pojęcie jaki to ogień? Chwila nieuwagi i się nakryjesz tym sprzętem
Oczywiście dlaczego nie. Jest pomysł i kasa, niech będzie impreza. Natomiast mój rower przy wadze ok 25kg + moje prawie 90kg odchodzi NAPRAWDĘ ostro przy 1200 watach jakimi dysponuje Bafang BBS-02 750W...
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 5 cze 2016, o 12:39

Generalnie to bazę będzie stanowił ten prościutki i tani ale prze fajny rower górski którego już raz miałem i którego mi dziady ukrali w moje urodziny na dodatek ! Rower waży 13.5 kg i ma świetne hamulce ;)

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-ro ... 93188.html

To używałeś kontrolera ESC z Helika ? jeżeli tak to jakie modyfikacje wprowadziłeś i jak rozwiązałeś kwestię sterowania mocą?


To mówisz że start spod świateł przy 10Kw będzie wyglądał tak jak na tym filmiku od 17 sek?


Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 5 cze 2016, o 13:12

Fajny wątek, szkoda byłoby go nie zapaskudzić :swir: Wszystkie pomysły da się ogarnąć do kupy w jedno rozwiązanie jako wyciszone, long range, latające FPV na pedały - solution: Gossamer Albatros :mrgreen:

Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 5 cze 2016, o 15:43

Do przyspieszenia to musi być guma odpowiednia i długość ramy. A jak będzie to pruć 80/h to poćwicz wchodzenie w ostre zakręty na przeciwskręcie.
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 6 cze 2016, o 21:19

Pytanie, ten scorpion ma 400KV ale jakie ten slinik ma maksymalne zasilanie V na wejściu bo nigdzie nie mogę znaleźć czy przyjąć że domyślnie Esc z Helików skalibrowane są tak że daja 50V http://innov8tivedesigns.com/scorpion-h ... 0-ultimate bo chce obliczyć maksymalne obroty żeby wyliczyć na tym kalkulatorze jakie zębaki kupić pod wskazaną prędkość maksymalną
http://www.gearingcommander.com/ bo chce przeżyć jak na niego wsiądę :)
Awatar użytkownika
Peper
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 09-10-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Peper » 6 cze 2016, o 21:57

Z ciekawości zapytam w jaki sposób chcesz spiąć ten silnik z rowerem ?
NA HK są dość duże silniki o niskim KV z tego co ludzie piszą stosują je w gokartach i rowerach.
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 6 cze 2016, o 22:27

Peper pisze:Z ciekawości zapytam w jaki sposób chcesz spiąć ten silnik z rowerem ?
NA HK są dość duże silniki o niskim KV z tego co ludzie piszą stosują je w gokartach i rowerach.


zobacz foto:
http://0.allegroimg.pl/original/11/51/2 ... 5126160544

hmm nie widziałem tam silników 10KW ale może patrzyłem w złym miejscu. jak coś to podeślij link
// edit znalazłem ale oszczędny prądowo to on nie jest no i 3 razy cięży http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html

co do mojego wcześniejszego pytania czy ktoś ma odpowiedz?
//Edit
okazuje się że będą to okolice 75V przy 200A daje 15KW i 75V przy 150A dają okolice 11KW wiec wychodzi że max obr silnika to 30.000rpm to trochę dużo, chyba coś źle obliczyłem bo powinno być raczej coś koło połowy z tego :/
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 7 cze 2016, o 16:35

Czy tak duży silnik do Heli będzie miał 30.000obr przy 15KW?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 cze 2016, o 16:47

Ten z HK 30000 będzie miał przy 200V bez obciążenia- czyli się sfajczy

A co to znaczy 30 000 przy 15KW?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 7 cze 2016, o 16:58

wojtekr pisze:Ten z HK 30000 będzie miał przy 200V bez obciążenia- czyli się sfajczy

A co to znaczy 30 000 przy 15KW?

czyli przy 100% mocy. chyba że to się jakoś inaczej liczy.

200V a nie 200A? to jak to z tym silnikiem w końcu jest jakim V go będzie ESC zasilała i jakie ma max obroty które z tego wynikają.
Awatar użytkownika
Peper
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 09-10-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Peper » 7 cze 2016, o 17:00

Ludzie coś takiego montowali:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
To 3KW i z pewnością jest wystarczające.

Generalnie chodziło mi czy połączysz silnik łańcuchem z kasetą + napinacz + wolnobieżka?
Czy może mid drive i połączenie silnika z korbą?
Jest też kilka innych metod przekazania napędu.
Generalnie najmniej problemowe są pewnie silniki w piaście koła.

Na necie są specjalistyczne fora, gdzie wiele możesz wyczytać, ludzie tam zęby już zjedli w tej tematyce.
Mam wrażenie że nie do końca przygotowałeś się do tematu budowy ebike'a w dodatku 15 KW :)
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 7 cze 2016, o 17:07

Peper pisze:Ludzie coś takiego montowali:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
To 3KW i z pewnością jest wystarczające.

Generalnie chodziło mi czy połączysz silnik łańcuchem z kasetą + napinacz + wolnobieżka?
Czy może mid drive i połączenie silnika z korbą?
Jest też kilka innych metod przekazania napędu.
Generalnie najmniej problemowe są pewnie silniki w piaście koła.

Na necie są specjalistyczne fora, gdzie wiele możesz wyczytać, ludzie tam zęby już zjedli w tej tematyce.
Mam wrażenie że nie do końca przygotowałeś się do tematu budowy ebike'a w dodatku 15 KW :)


tzn patent polega na tym że to będą heligraty które "prawie" w dowolnym momencie teoretycznie mogę przełożyć do jakiegoś "Heli Kit-u" a te 15KW to tylko burst przez kilka sek. A silnik montowany w piaście to tylko silnik montowany w piaście - nic z nim później nie jestem w stanie zrobić i do niczego mi się nie przyda i pewnie ciężko by było go sprzedać. Fora pewnie poczytam niebawem jak będę projektował napęd wstępnie to to co Ci podesłałem czyli dodatkowa zębatka i napęd łańcuchowy pewnie z napinaczem jak będzie trzeba.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2016, o 17:08 przez Neomutant, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 cze 2016, o 17:07

15KW przy 50V to 300A czyli 100 za duzo
Helikoptery
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 7 cze 2016, o 17:09

wojtekr pisze:15KW przy 50V to 300A czyli 100 za duzo

no właśnie bo max 200A w burst i normalnie 150A dlatego mi wychodziło 75V
Awatar użytkownika
Peper
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 09-10-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Peper » 7 cze 2016, o 17:11

Stare przysłowie smerfów mówi że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Nie wybiera się modelu do elektroniki tylko elektronikę do modelu :)
Zasada jest tak samo dobra w materii ebike'ów. Kupuje się dedykowany napęd i dedykowaną elektronikę, co najwyżej lipo sobie możesz podpiąć jak nie latasz heli :)
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 7 cze 2016, o 17:21

Peper pisze:Stare przysłowie smerfów mówi że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Nie wybiera się modelu do elektroniki tylko elektronikę do modelu :)
Zasada jest tak samo dobra w materii ebike'ów. Kupuje się dedykowany napęd i dedykowaną elektronikę, co najwyżej lipo sobie możesz podpiąć jak nie latasz heli :)

Ale model już wybrany mam Goblin 770 i elektronika pasuje jak ulał :) no tak ale przy tak drogiej inwestycji raczej chce mieć pewność że jak mi się coś takiego znudzi to mogę coś jeszcze z tym zrobić a nie tylko wyrzucić na złom :)

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości