Regulatory obrotów - dyskusja ogólna...

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 22 sty 2016, o 14:27

No własnie a:
1) wydłużenie kabli zasialających do silnika o 7cm czy to ma jakieś znaczenie w stosunku do normalnych 7cm przy esc i 10 przy silniku czyli z jakiś 17cm do 25cm?
2) jesli założymy że ze względu na czestotliwość te kable mogą siać - to czy są to na tyle istotne zakłócenia że nie należy ich prowadzić w jednej wiązce z innymi np. kable silnik - esce w jednej wiazce z kablami bec - pakiet itp.?
Na co trzeba zwrócić uwagę zg. ze "sztuką prowadzenia kabli" i i unikania zakłóceń
albo wreszcie czy jakie kolwiek znaczenie bedzię miało np . poprowadznei trzech kabli silnik - esc np. zaraz pod esc w sensie że są dociśnięte do obudowy?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 22 sty 2016, o 17:27

aikus pisze:Czyli... do k&^%y nędzy... KOndensatory sluza do WYROWNYWANIA prądu, a nie do filtrowania napiecia!!
:masakra:

Służą do wyrównywania napięcia , nie prądu. ( w tym wypadku )
W zasilaczu likwiduja tętnienie zasilania, a w regulatorze tętnienie które by bylo spowodowane przez pulsacyjną pracę regulatora.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 22 sty 2016, o 22:24

Kenobi36 pisze:
aikus pisze:Czyli... do k&^%y nędzy... KOndensatory sluza do WYROWNYWANIA prądu, a nie do filtrowania napiecia!!
:masakra:

Służą do wyrównywania napięcia , nie prądu. ( w tym wypadku )
W zasilaczu likwiduja tętnienie zasilania, a w regulatorze tętnienie które by bylo spowodowane przez pulsacyjną pracę regulatora.



To ja juz nic nie rozumiem... Piszesz o prądzie a potem mowisz, ze do wyrownania napiecia...
W sumie jedno zalezy od drugiego: jesli nie bedzie kondensatora to "jebniecie" pakietowi pradem 80A poskutkuje tym, ze pakiet "siądzie" czyli napięcie drastycznie spadnie.
Jak jest kondensator to natezenie "ciagniete" z pakietu sie usrednia i napiecie nie przysiada....
Jednak glownie mowimy o pradzie a nie o napieciu...
Czego nie rozumiem?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 22 sty 2016, o 22:46

MASA pisze:No własnie a:
1) wydłużenie kabli zasialających do silnika o 7cm czy to ma jakieś znaczenie w stosunku do normalnych 7cm przy esc i 10 przy silniku czyli z jakiś 17cm do 25cm?


Mysle ze pomijalne.

MASA pisze:

2) jesli założymy że ze względu na czestotliwość te kable mogą siać - to czy są to na tyle istotne zakłócenia że nie należy ich prowadzić w jednej wiązce z innymi np. kable silnik - esce w jednej wiazce z kablami bec - pakiet itp.?


Na kable od silnika trzeba uwazac jak najbardziej. Nie wolno ich puszczac w jednej wiazce z kablami od serw bo to co w nich zaindukuja moze oglupic zyrko/odbiornik czy same serwa.
Na kable pomiedzy pakietem a ESC - IMHO nie trzeba uwazac.
Przy czym wracajac do kabli ESC silnik - z moich doswiadczen wynika, ze wystarczy cm odstepu miedzy wiazka kabli od silnika a pozostalymi i problemu nie ma. ALe jak bym nie daj boze ubral je wszystkie we wspolnego termokurcza czy pospinal trytkami na odcinku powiedmzy 20 cm to kaplica.

To oczywiscie tez zalezy, problemu NIE MUSZA sie pojawic, ale moga i skoro wiemy ze moga to lepiej unikac takich sytuacji.
Mowimy tu glownie o samolotach, bo w helikach nie ma z zasady takich dlugich odcinkow gdzie ida kable dlugo rownolegle.
W ogole w heliku sprawa jest IMHO do olania. Pakiet, regiel i silnik sa przewaznie blisko siebie w jednym kącie i przewaznie tam gdzie nie ma zadnej innej elektroniki ani zadnych innych kabli. KOneic kwestii. Sprawa rozwiazana.
W samolotach bywa roznie, zwlaszcza jak silnik jest z tylu, jakis pchajacy, albo na skrzydlach, gdzie sa tez serwa.

W Skipperze mialem sytuacje ze mi SW i SK wariowaly jak odpalalem silnik i nie zawsze tylko przy pewnych scisle okreslonych obrotach.
Odsunalem kable silnika od kabli od serw i problem jak reka odjal. A w Skipperze kable do silnika sa wlasnie bardzo dlugie - tez maja z pol metra jak nic.


MASA pisze:Na co trzeba zwrócić uwagę zg. ze "sztuką prowadzenia kabli" i i unikania zakłóceń
albo wreszcie czy jakie kolwiek znaczenie bedzię miało np . poprowadznei trzech kabli silnik - esc np. zaraz pod esc w sensie że są dociśnięte do obudowy?


Niee to to chyba nie, moze co najwyzej ciutek utrudni odprowadzanie ciepla no ale to wiadomo. We wszystklich helikach notorycznie mam kable poupyuchane pod polke z pakietem razem z ESC i zasadniczo to nie przeszkadza.

Natomiast jak chcesz wiedziec wiecej o sztuce prowdzenia kabli i unikania zaklocen, tak in general to przekartkuj forum http://rc-fpv.pl/

Tam goscie robia rzeczy o jakich nam sie nie snilo.
Awatar użytkownika
young
Domownik forum...
Posty: 427
Rejestracja: 30-07-2015
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: young » 5 lut 2016, o 21:37

Witam,
Czy ktoś miał do czynienia z tym regulatorem power HD120A (140A), HV 12s, OPTO.
Chodzi mi jak to jest z tym governorem.? Raz instrukcja wspomina źe jest a raz źe nie ma w zależności od kraju i sklepu gdzie jest sprzedawany. Cena jest niska ale czy zakładać do helika?
Na hobby nigdy nie jest za późno :)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 6 lut 2016, o 01:02

Nie ma governora, jak masz system fbl z govem to możesz wpiąć czujnik.
Właczenie gova wg instrukcji włącza tylko softstart.
Ogólnie firmware, funkcje i działanie jest takie jak w mystery blue series.
Ostatnio zmieniony 6 lut 2016, o 08:25 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
young
Domownik forum...
Posty: 427
Rejestracja: 30-07-2015
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: young » 6 lut 2016, o 08:11

Dziękuję za wyjaśnienie i pozdrawiam. Mariusz
Na hobby nigdy nie jest za późno :)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 18 mar 2016, o 19:38

Jakoś tak mam, że jak wszystko działa i jest OK... to i tak kombinuję co by było gdybym coś zmienił.

We wszystkich modelach latam na ESC YEP (40, 60 i 120 A) i ogólnie są bardzo dobre.
Ale nigdy nie próbowałem regulatorów Hobbywinga i w związku z tym, że przydałby mi się dodatkowy regulator około 100-150 A, zastanawiam się co kupić. Czy Yepa 120 LV A czy HW 100A.

Myślałem nad HW 100A do Logo 550. Bardzo mi się podoba, ze jest taki zabudowany.
Pytanie, czy w związku z tym, że ma bardzo mocny BEC sensownie byłoby wywalić zewnętrzny BEC Gryphona który ma 7A (15A w piku). Czy BEC z HW będzie wystarczająco mocny?

Ot takie rozterki przy wietrznej i trochę deszczowej pogodzie ;)
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 18 mar 2016, o 19:45

W G500 daje u mnie rade. Jak chcesz można coś pokombinować i sprawdzić telemetrią jak to się sprawuje.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 18 mar 2016, o 19:52

Ja mam kilka już HW i jestem z nich bardzo zadowolony - nigdy mnie nie zawiódł żaden.
W G500 latam na bec z tego regla, mam serwa HV i ustawione napięcie 7,4v - teraz potrafię czasem poniżej 3 minut wylatać pakiet więc pobory są znaczne i nie ma żadnych problemów.
Ich popularność wynika właśnie z mocnych BECów.

W G380 mam wersję HW50A , też 7,4v i tez daje rade.

Na Yepach latałem wcześniej i tez nie miałem żadnych zastrzeżeń - ale z tego co poczytałem o LV cos tam skopali z ustawianiem napięcia z beca inie każdy zakres działa (poszukaj w google).
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 18 mar 2016, o 20:31

U mnie jeden - HV 50A V3 wylądował i już nigdy nie wystartował.
Zepsuł się w najlepszym możliwym momencie.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 mar 2016, o 23:05

Ja mam 3 i wszystkie są OK
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 mar 2016, o 23:08

PiotrS pisze:U mnie jeden - HV 50A V3 wylądował i już nigdy nie wystartował.
Zepsuł się w najlepszym możliwym momencie.

To ten co mi sprzedałeś? :rotfl2:
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 18 mar 2016, o 23:27

Taaaaaaaa, a robiłeś już podejście do pierwszego lotu ;) ?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 mar 2016, o 23:38

Na razie lata, tylko czasem się wyłacza w locie. Ale Goblin dobrze szybuje, więc mi to nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
dalton
Stały bywalec...
Posty: 186
Rejestracja: 18-07-2015
Lokalizacja: Konary
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: dalton » 19 mar 2016, o 01:01

Kula pisze:Myślałem nad HW 100A do Logo 550. Bardzo mi się podoba, ze jest taki zabudowany.
Pytanie, czy w związku z tym, że ma bardzo mocny BEC sensownie byłoby wywalić zewnętrzny BEC Gryphona który ma 7A (15A w piku). Czy BEC z HW będzie wystarczająco mocny?


BEC z HW100 ma 10A a w peaku 25A ponoć, tak czy siak 10A to sporo (3A więcej niż w twoim Gryphonie). Dodatkowo Mikado do jednego z kitów Logo 550 daje ESC YGE 90 z BEC-em 6A, 12 Peak (taki sam dostałem jak kupowałem Logo 500), tylko że oni proponują serwa Savox które nie są HV. Reasumując BEC z HW100 moim zdaniem da radę bez problemu w Logo 550.
Mam w OXY 3 HW50 + 3x serwa BK DS-3001HV i 1x BK DS-3005HV ustawiony na 7.4 V i działa spoko, a BEC ma 7A.
Pozdrawiam,
Artur

Blade 450x / T-Rex 450L / Goblin 380 / Mikado Logo 550 / Goblin Black NITRO
Summit / 2xTeton
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 mar 2016, o 01:23

Pojawiają się nowe wersje
60A
160A
200V


http://www.hobbywing.com/category.php?i ... =6345.6346
Helikoptery
Awatar użytkownika
Extra330
Domownik forum...
Posty: 258
Rejestracja: 23-05-2015
Lokalizacja: Jabłonna
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Extra330 » 27 mar 2016, o 05:27

od dwóch miesięcy 60 v4 siedzi w moim modelu :)
Pozdrawiam Władek
Gaui X2, X5, X7, MX3
Goblin 420, 500HPS3, 700C
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 27 mar 2016, o 07:35

Ta, te co wymieniłeś już są dostępne. Ma być też 120 A V4. Do G500 w sam raz.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 mar 2016, o 08:51

Powinienem napisać, że to nowe modele dla mnie :)

A w tej 60 jest jakieś logowanie?
Helikoptery

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości