BEC - dyskusja ogólna...

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 16 sty 2013, o 12:23

Fajne podwozie. Pokaz wiecej fote tej inowacji. :nw:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 16 sty 2013, o 13:34

Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
plpawel
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 31-12-2013

Postautor: plpawel » 31 gru 2013, o 15:19

witam mam goblina 630 competiton

3x torq bl9180 hv
Torq 9188 tail servo
yep 120hv
scorpion backup guard
blueline vbar
hobbywing phase sensor
2x 4400mah 35c gens

lepiej zainstalowac cc bec pro czy lipo ? szukam na forum ale dokonca niemoge znalez odpowiedzi
prosil bym o rade i poparcie argumentami ktory setup jest lepszy i bezpieczniejszy
jak lipo prosil bym o wytlumaczenie jak dokonac polaczenia lipo z vbar
mozna miec na pokladzie cc bec i 2s lipo ?


dziekuje :)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 31 gru 2013, o 16:08

lepiej zainstalowac cc bec pro czy lipo ?


co to jest bec pro a co to jest bec lipo?
Helikoptery
plpawel
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 31-12-2013

Postautor: plpawel » 31 gru 2013, o 16:16

chodzi mi oto co jest lepsze cc bec pro czy zainstalowac 2s lipo ?? jaka jest roznica
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 31 gru 2013, o 16:22

do lipo i tak musisz mieć beca na ogon i gyro (o ile nie obsługują HV a chyba nie) ale wtedy przynajmniej jesteś uzależniony tylko od beca w jednym miejscu więc jak Ci poleci to z holdem wylądujesz. Jak Ci poleci BEC zasilający tarcze FBL i ogon to chyba raczej gleba.

Pytanie jakie jest prawdopodobieństwo awarii dobrego beca. U mnie mniejsze niż kreta :) Ale 2s to dodatkowy pakiet i waga.
Helikoptery
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 31 gru 2013, o 16:24

Wszystkie serwa ze specyfikacji są HV

Nie miałem nigdy Vbara - ale ludzie piszą, że nie ma problemu z napięciem 2S lipo.

Więc albo bec z napięciem 7.4 - 8.4V, albo bezpośrednio 2S lipo

Po pierwsze waga - trzeba porównać wagę beca i pakietu.
Po drugie niezawodność - 2s lipo jest bardziej niezawodne niż bec, ale trzeba pilnować czy jest naładowane. Ja mam telemetrię do tego.

Z dwoma na raz bym nie kombinował.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 31 gru 2013, o 16:31

Od jakiegoś czasu używam do spaliny 2s2p Li-ion ogniwa takie jak w laptopach, pojemność można zmontować do 10000 (4x4600) przy wadze porównywalnej lipo 2s 2x1500. Przy tym pakiecie ładuję raz na parę dni (2-3). Ale zmontowany z 2s1p i tak może mieć 4600-5800 (nie wiem na ile są to pojemności realne) co powinno wystarczyć na awionikę na dosyć długo.

Trzeba tylko kontrolować max C przy niższych pojemnościach.

Ogniwa kupowałem na allegro (18650) i w http://wamtechnik.pl/produkty/litowe/12
Helikoptery
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 31 gru 2013, o 17:24

w takich maszynach elektronika powinna być zasilana z osobnego 2s pakietu i beca ktory stabilizuje napiecie na okreslonym pulapie.
zasilanie z regulatora jest tańsze ale niebezpieczne. nie istnieją bezawaryjne regle. właśnie te drogie palą się na potęgę.
tańszych nie sprawdzałem to nie wiem :rotfl2:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 31 gru 2013, o 17:31

ale jak masz 2s i HV to po co bec?
Helikoptery
plpawel
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 31-12-2013

Postautor: plpawel » 4 sty 2014, o 00:49

ktos ma porownanie co do yep 12o hv a kontronik 120 hv?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 6 sty 2014, o 00:04

Paweł, taka mała prośba. Przyłóż się trochę do poprawnego pisania postów. Bo jak na razie strzelasz jak karabin maszynowy z błędami, a tu zwracamy na to uwagę. Po prostu szanujemy się na wzajem. :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 11 sie 2015, o 16:28

Ostatnio zakupiłem oddzielny BEC do swojego HELI (stary już powoli kończy swój żywot). Wybór padł na RJX Hobby 40A.

Obecnie BEC jest podłączony dokładnie tak, jak mówi instrukcja, czyli zgodnie z poniższym schematem:
RJX BEC wiring default.jpg



Zastanawia mnie jednak - czysto hipotetycznie - gdybym chciał użyć oddzielnego pakietu LiPo dla samej awioniki (wraz z odbiornikiem i FBL-em): czy w tym BEC-u jest to w ogóle możliwe? Instrukcja każe usunąć (+) z kabla idącego z ESC - żeby nie było konfliktu z ESC właśnie. Ale gdybym zastosował oddzielne zasilanie, to nie powinno być problemu, a oryginalny (+) w ESC trzeba by wtedy przywrócić, nie?

RJX BEC wiring dual lipo.jpg



Prosiłbym kogoś doświadczonego o potwierdzenie, czy tak się da zrobić, a jeśli nie to o sprostowanie/uwagi/zjebki :D

Przy okazji: jeśli podłączenie z dwoma Li-Po ma sens - to jak się odpala model wtedy do latania? Najpierw ESC potem BEC? Czy odwrotnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 sie 2015, o 17:23

Jeśli regulator obrotów ma własny BEC to zawszectrzeba wypiąć czerwoną żyłę.
Jeśli nie ma beca, np jest opto to nie ma potrzeby wypinania.
Włacza się pierw awionikę aby nie podpiąć regulatora baz sygnału z odbiornoka. Chociaż 99% regulatorów ma zabezpieczenie przed uruchomieniem w takich warunkach.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Gajos

Postautor: Gajos » 12 sie 2015, o 05:50

Coś mi tu nie gra, bo to mi pachnie tym, że na wejście odrębnego układu może zostać podany sygnał sterujący o napięciu wyższym, niż aktualne napięcie zasilania tego układu. I to bardziej wyższym, niż powszechne 0,3V. A coś takiego ma na dzień dobry rangę "podstawowego błędu w sztuce" i "omijania podstaw fundamentalnych". Ja rozumiem, że w dzisiejszych czasach układy są przed tym zabezpieczane itd., ale jeśli robią je Chińczycy... To ja już te ich zabezpieczenia widzę...
Awatar użytkownika
dalton
Stały bywalec...
Posty: 186
Rejestracja: 18-07-2015
Lokalizacja: Konary
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: dalton » 12 sie 2015, o 06:52

Chyba można użyć specjalnego kabelka zamiast wypinać czerwony. To się nazywa chyba opto isolator, mam rację czy coś mi się pomerdało?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam,
Artur

Blade 450x / T-Rex 450L / Goblin 380 / Mikado Logo 550 / Goblin Black NITRO
Summit / 2xTeton
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 12 sie 2015, o 08:24

Optoisolator to nieco bardzej złożony układi jak świadczy nazwa to musi być układ optyczny.
Wypiecie plusa lub brak beca ciężko nazwać opto.
Pytanie nawet które regle hv można nazwać opto.

Co do łączenia rownoległego to większość beców w instrukcji ma nakaz wycięcia plusa z beca wewnętrznego.
I może to być powodowane nie tylko konstrukcją głównego beca co ryzykiem uszkodzenia tego wbudowanego.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Gajos

Postautor: Gajos » 12 sie 2015, o 09:03

dalton pisze:... To się nazywa chyba opto isolator ...
Masz na myśli 'optocoupler', czyli optosprzęgacz albo galwanoizolator, sprytnie wpięty w linię sygnału PWM obrotów?
To jedyne rozwiązanie bez "błędu w sztuce", ale, jeśli ESC ma BEC albo wewnętrzne sterowanie i logikę na 5V, a awionikę zrobimy na HV=7V, to jaka wartość będzie kodowana w PWM przy Throttle na maksa i jak ją będzie rozumiał 5-woltowy ESC?
No, chyba że awionika HV będzie normalizować swoje sterujące sygnały wyjściowe do standardu 5V... Ale jeśli to zrobią Żółtki, to ja już tę niezawodną normalizację widzę...
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 92 razy

Postautor: Kruku » 1 mar 2016, o 20:48

W instrukcji do regla CC 160HV rekomendują podłączenie BECa jak na poniższym zdjęciu:

Obrazek

Chodzi o podłączenie BECa nie na napięciu 12S tylko na 6S. Pozwala to najpierw podłączyć awionikę, a dopiero potem regiel co jest całkiem niezłe przy pracach na samej awionice. Czy jednak w takiej konfiguracji jeden pakiet nie będzie się szybciej rozładowywał podczas lotu?
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 1 mar 2016, o 20:59

Będzie, ale bec na 25v nie wiele ciągnie.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości