Strona 4 z 4

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 2 sty 2021, o 13:45
autor: kodzusik1
Witam mam pytanie odnośnie mechanizmu chowania podwozia jak one się spisują czy są one aluminiowe czy z ABS . Przymierzam się do ich zakupu. Aczkolwiek szukam mechanizmów graupnera ale są one już nie dostępne no bo i graupner sprzedał swoje udziały. Mowa tu o mechanizmach do Augusty 109a

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 3 sty 2021, o 13:52
autor: Grabcio
Te mechanizmy są aluminiowe i w tym modelu wystarczają. Na pewno nie zastosowałbym ich w modelach samolotów o masie około 6 kg. Przy klasycznym lądowaniu z podejścia przy prędkościach rzędu kilkudziesięciu km nie wytrzymają. W modelu śmigłowca o podobnej masie mają zdecydowanie łatwiej.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 6 sty 2021, o 10:34
autor: kodzusik1
Witam kolegę mam w sumie prozbę możesz zmierzyć ten mechanizm jakie ma wymiary wysokość szerokość i długość ,w specyfikacji u chińczyka nie jest napisane

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 7 sty 2021, o 08:19
autor: Grabcio
Zmierzę jak wrócę z pracy. U Chińczyka kupowałem same golenie. Mechanizmy pod serwa midi były kupione razem z makietą.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 7 sty 2021, o 09:08
autor: kodzusik1
Mechanizmy można własne kupić osobno w tym sklepie co makiety

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 8 sty 2021, o 12:59
autor: Grabcio
Golenie mają dwie wysokości i średnice kółek. Podwozie główne ma całkowitą wysokość 93 mm i koła 40 mm. Pod obciążeniem może "przysiąść" kilkanaście mm. Podwozie przednie jest krótsze i ma całkowitą wysokość 83 mm z kołem 30 mm. Pod obciążeniem przysiada podobnie. Wysokości liczone z kołami. Nie da się założyć kół o większej średnicy. W zestawie były dwa komplety sprężyn amortyzujących. Słabsze do modeli o masie do 3 kg i mocniejsze do modeli 4,5 kg. Golenie te fabrycznie były przewidziane do montażu na pręcie 3 mm. Mechanizmy podwoziowe w makiecie mają pręty 4 mm. Golenie musiałem rozwiercać. Do makiety Bella troszkę jest nieodpowiednia geometria goleni podwozia głównego, przez co trochę wystają koła z pylonów po schowaniu. Goleń podwozia przedniego ładnie mieści się w kadłubie.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 8 sty 2021, o 16:21
autor: kodzusik1
Chodziło mi o wymiary mechanizmów ,ja goleni stosować nie będę zwykły drut 4mm.Dobre koła kavan pompowane zrobią robotę .Jak byś mógł zmierzyć mechanizmy bym był wdzięczny .Ale i tak wielkie dzięki