Strona 1 z 4

J-3 Piper Laser Cut Kit

: 1 kwie 2013, o 10:20
autor: wojtekr
Zanabyłem droga kupna taki kit w HK.

Obrazek

Dla dłubaczy jest to fajna koncepcja gdyż sklejamy model ale z pominięciem etapu wycinania wszystkich elementów.

W zestawie znajdują się wszystkie elementy drewniane.

Pierwsze co się rzuca w oczy to FATALNY manual. Od razu trzeba szukać jakiś publikacji w necie.
pierwsze co znalazłem z porządnymi zdjęciami to:

http://myrcguide.com/index.php?PHPSESSI ... c=15639.15

Całość ma chodzić z pakietami 3s 2200.

Komplet wyniósł 116usd a w tym:
- model
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... duct=22527
- silnik
Obrazek
- regiel
Obrazek
- serwa (takie akurat mam)
Obrazek
- odbiornik
Obrazek
- 2x śmigło
Obrazek
- spinner- okazało się, że jest też w komplecie z silnikiem
- żółta folia
Obrazek

Brakuje
- podwozia
- zaczepów do linek

Elementy spasowane dosyć dobrze, na tyle, że można skrzydło poskładać bez kleju.
powoli będę wklejał zdjęcia z budowy.

jak by ktoś miał doświadczenia z tego typu kitami to zapraszam do podzielenia się wrażeniami.

Odp: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 1 kwie 2013, o 10:52
autor: Don Mirson
Doświadczenia nie mam ale już się nie mogę doczekać Twojej relacji..!

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 1 kwie 2013, o 10:55
autor: wojtekr
To mój pierwszy model samolotu, taki trenerek więc rewelacji makieciarskich raczej nie będzie :)

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 1 kwie 2013, o 17:33
autor: Kowal
wojtekr pisze:To mój pierwszy model samolotu, taki trenerek więc rewelacji makieciarskich raczej nie będzie :)



Grunt, że normalny model, a nie jakieś EPP.

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 2 kwie 2013, o 19:11
autor: Gmeracz
Fajny trenerek, będziesz miał z nim wiele zabawy. Taki model lata praktycznie sam, ma wszystkie cechy dobrego trenerka :thumb:
Jedyna rzecz która mi się nie spodobała z linku który podałeś, że gość zrobił tego czerwonego z kompletnie pionową przednią szybą. To daje duże opory czołowe.
Poza tym nie powinno być żadnych niespodzianek.

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 5 kwie 2013, o 11:09
autor: Don Mirson
Gmeracz pisze:Fajny trenerek, będziesz miał z nim wiele zabawy. Taki model lata praktycznie sam, ma wszystkie cechy dobrego trenerka :thumb:

Więc jest szansa, że po tygodniach roboty nie pójdzie w pi*du po jednym nieudanym locie ;)

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 6 kwie 2013, o 20:57
autor: wojtekr
Słabo idzie ta budowa, przede wszystkim słabe spasowanie elementów i brak podstawowych informacji w manualu (taki manual to do dupy, równie dobrze mogli dołączyć zdjęcia z lotu ptaka).

Większości trzeba się domyślać albo wymyślać.

oto efekty:
Obrazek

Natomiast robiłem próby z ta folia do pokrywania powierzchni- rewelacja. Jak interesowałem sie modelarstwem 25 lat temu to był tylko papier pakowy, taki w prążki i model o nazwie jaskółka (kto pamięta?)

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 6 kwie 2013, o 21:15
autor: Kowal
Japonka jeszcze była.

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 6 kwie 2013, o 22:02
autor: wojtekr
fakt, była.

Jak by ktoś kleił ten model to trzeba pamiętać, żeby nie kleić wręg prostopadle do poszycia tylko tak, żeby kąty wręg do obydwu płaszczyzn poszycia były równe.

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 7 kwie 2013, o 00:10
autor: stuf
i tego uczyli w sklepie na siennej :)

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 8 kwie 2013, o 00:36
autor: Gmeracz
wojtekr pisze:Natomiast robiłem próby z ta folia do pokrywania powierzchni- rewelacja.

Spoko Wojtku... Papier i japonka była dobra gdy nie było nic innego, ale teraz stosowanie czegoś innego niż folia lub płótna mija się z celem.
Byle byś miał żelazko z osłonką (kondonek?), bo samym metalem trudno uzyskać gładź bez zarysowań i późniejszych śladów.

Folią można za to wyczarować czary... Jak np. obłe końcówki płata ;)

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 13 kwie 2013, o 08:19
autor: wojtekr
Zwracam honor- kiepskie spasowanie wynikało z pomylenia części. Czekam na drugi kit z HK i prace ruszą od nowa. Będę miał zapasowe skrzydło :D

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 20 maja 2013, o 18:54
autor: wojtekr
znalazłem trochę czasu i popchnąłem sprawę do przodu:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odp: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 20 maja 2013, o 19:08
autor: Don Mirson
Szykuje się fajna maszyna. Aż mam ochotę... :)

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 20 maja 2013, o 19:12
autor: wojtekr
całość kosztowała by mnie (gdyby nie pomyłka) około 100 usd z czego sam samolot 20 USD tak że spoko

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 20 maja 2013, o 22:24
autor: wojtekr
Możecie napisać jak powinienem podłączyć i ustawić serwa? Czyli jak maja prawidłowo chodzić lotki, stery etc w takim modelu? Czy w innych modelach/rodzajach ustawia się inaczej? Jakie są generalnie zasady?

Jest jeszcze pytanie generalnie do mnie ale na pewno macie doświadczenie: czy walczyć z konstrukcją zdejmowanego skrzydła czy zrobić ten samolot nierozbieralny? Są tam takie dosyć kłopotliwe odciągi.


dzięki

w

Wlasnie zobaczylem, ze zawiaski sa produkcji RFN, to sie gdzies przelezaly

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 21 maja 2013, o 07:00
autor: Kowal
Hmmm, zasady to są chyba jedne. Nie wiem jak Ci to opisać. Musisz tak podłączyć żeby działalo.

Ster kierunku wychyla się w lewo i w prawo. Używa się go przy zakrętach razem z lotkami.

Ster wysokości wychyla się w górę i w dół. Wiadomo do czego się używa.

Lotki wychylają się w górę i w dół, używa się ich w zakręcie razem ze sterem kierunku. Lotka wychylająca się w dół wychyla sie trochę mniej, o ile mniej to Ci nie powiem, to musisz sprawdzić w czasie latania. Ustaw 5-8% mniej lub nie ustawiaj w ogóle.

Wielkość wychyleń? Taka, żeby nie połamać niczego, żeby nie uszkodzić serwa, tak żeby Ci się dobrze latało. Jeżeli nie czujesz się pewnie to ustaw do oblotu DR i EXPO na jakimś przełączniku, żebyś mógł zmieniać wielkość wychyleń w czasie lotu. Niektórzy mówią, że nie ustawia się EXPO na lotkach. Ja po eksperymentach stwierdziłem, że lubię expo na lotkach, bo można bardzo precyzyjnie kręcić akro, ale to nie twoim modelem. Chyba tyle na początek. Ten model powinien ładnie latać, bez specjalnej spinki. Jak coś, to dawaj znać, pojedziemy na oblot razem.


Jeżeli uda Ci się, to zrób skrzydła zdejmowane, ale ich nie zdejmuj. Chociaż wtedy łatwiej uszkodzić model w czasie transportu. Ja małe modele woziłem w całości. Takie do 1m rozp.

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 21 maja 2013, o 17:05
autor: Don Mirson
Kowal pisze:Lotka wychylająca się w dół wychyla sie trochę mniej

Nie widzieć czemu ubzdurzyłem sobie, że w dół wychyla więcej... Możesz w skrócie mnie naprostować?

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 21 maja 2013, o 20:34
autor: stuf
miruuu pisze:
Kowal pisze:Lotka wychylająca się w dół wychyla sie trochę mniej

Nie widzieć czemu ubzdurzyłem sobie, że w dół wychyla więcej... Możesz w skrócie mnie naprostować?

A czy mnie w ogóle ktoś może naprostować czemu ma się nie wychylać tak samo do góry ? :wall:

Re: J-3 Piper Laser Cut Kit

: 22 maja 2013, o 03:59
autor: Kowal
stuf pisze:
miruuu pisze:
Kowal pisze:Lotka wychylająca się w dół wychyla sie trochę mniej

Nie widzieć czemu ubzdurzyłem sobie, że w dół wychyla więcej... Możesz w skrócie mnie naprostować?

A czy mnie w ogóle ktoś może naprostować czemu ma się nie wychylać tak samo do góry ? :wall:


Te cytaty są jak sen pijanego wariata. Śmiesznie to wyszło.
:)

Nazywa się ro różnicowe wychylenie lotek. Wynika z tego,że wychylenie lotki w dół daje większy opór i przyrost siły niż wychylenie jej w górę, co znowu powoduje odchylenie samolotu od osi pionowej. W sensie, że poczytajcie w necie, a ja idę do roboty.