Strona 3 z 3

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 4 cze 2018, o 07:29
autor: Grabcio
Używam oleju syntetycznego Motul 800 w proporcjach zalecanych przez OS, czyli 1:25. Modelarze latający benzynami raczej chwalą sobie ten olej. Wieść gminna mówi, że on nie nagaruje. Szkoda, że ten mój o tym nie wiedział. Kupię porządną świecę zapłonową i wypierniczę ten chiński wynalazek. Co ciekawe to OS dał oryginalnie tą chińszczyznę, a w moim chińskim DLE-55 była w komplecie NGK. Jeśli po wymianie i regulacji nagar będzie się nadal pojawiał to trzeba będzie zmienić olej na preferowany przez OS.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 5 cze 2018, o 16:33
autor: Grabcio
Mała zmiana planów. Nie będę uruchamiać silnika na starej świecy. Właśnie w moje ręce wpadła nowa NGK CM6 :dance:
20180605_171840_1528212157861.jpg

Silnik wypalił już 3 litry paliwa, jest wstępnie wyregulowany i tą wymianę trzeba zrobić. Nie ma sensu ostatecznie regulować na starej świecy z nagarem i dopiero zmieniać świecę. Pewnie zabawa zaczęłaby się od nowa.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 5 cze 2018, o 19:06
autor: wojtekr
nawet zalecane jest aby po dotarciu zmienić świecę, a ten silnik nie jest przelany?

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 5 cze 2018, o 20:05
autor: Grabcio
Teraz już nie, choć jeszcze nie wyregulowany optymalnie. Najbardziej przelany był na początku, gdy nie miał mechanicznego expo na sterowaniu przepustnicą. Przelewając go chciałem zejść z obrotami. Krzywa gazu i tak była bardzo nisko.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 20 cze 2018, o 12:51
autor: Grabcio
Dopadła mnie jakaś niemoc ogólnomodelarska. Ostatnio nie chce mi się ani dłubać przy modelach, ani latać :oops:. Zacząłem jedynie maskować kadłub Bella przed malowaniem zielonym kolorem. Prysnąłem też drzwi podkładem.
20180618_175138_1529494896505.jpg

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 8 lip 2018, o 14:41
autor: Grabcio
Ciąg dalszy malowania. Za tydzień retusze. Poniżej stan aktualny prac malarskich.
20180708_151428_1531056952159.jpg

20180708_151410_1531056919139.jpg

Teraz można wkleić belkę ogonową.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 20 lip 2018, o 07:38
autor: Grabcio
Miały być retusze, ale nie jeszcze nie ma :oops: . Pędzelki 00 się skończyły i nowe dopiero w drodze. Uziemiłem za to mechanikę. Nie - to nie kret tylko przegląd :D . Stara tarcza sterująca, metalowo - plastikowa, chyba z 2005 roku nie została dopuszczona do użytku ze względu na znaczne luzy na łożysku. Nowa, całkowicie metalowa jest już zamówiona. Obecnie trwają prace nad oświetleniem i chowanym podwoziem. Ogon został wklejony. Niebawem nowe zdjęcia i może jakiś filmik ;) .

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 20 lip 2018, o 12:22
autor: marek_c4
Grabcio pisze: ... Niebawem nowe zdjęcia i może jakiś filmik ;) .

Ale będzie pięknie - się doczekać nie mogę.
Powoli już chyba czas żebym się spiął z moim modelem (stoi i się kurzy :))

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 21 lip 2018, o 12:04
autor: Grabcio
Jedno pytanie odnośnie oświetlenia. Chodzi o światło na stateczniku pionowym skierowane do tyłu. Dać białe ciągłe czy stroboskopowe? W płatowcach stroboskopy są na końcach skrzydeł i świecą na boki i w tył, a na ogonie jest światło ciągłe. Jak to jest w śmigłowcach?

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 9 paź 2018, o 09:38
autor: Grabcio
Oj, wątek zapyział. Niestety za dużo się nie dzieje. Próbowałem zlikwidować luzy między tarczą a ramką flybara. Wymieniłem samą tarczę na w całości metalową, a następnie zamówiłem tuningowy mikser dolny (wash-out). Przyszedł, zamontowałem no i :gas: . Mniejsze luzy miałem na starym, plastikowym slide blocku :wall: :masakra: . Takich luzów między wałem głównym a slide blockiem nie miałem nigdy w żadnym modelu. Z resztą sami zobaczcie:

YouTube
Poszła reklamacja do sklepu. Ten przesłał ją do Hirobo. Odpowiedź była na drugi dzień: to są dopuszczalne luzy wynikające z pasowania i tolerancji wymiarów :mad2: . Pieprzenie - nie zamierzam latać takim klekotem. Poszło kolejne zamówienie. Mechanika uziemiona. Straciłem dwa miesiące i chwilowo zapał do roboty. Postępy przy makiecie niewielkie. Zamontowałem czerwone i zielone oświetlenie nawigacyjne na pylonach i uruchomiłem chowane podwozie. Pewnie wrzucę niedługo filmik i pokażę jak to działa.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 9 paź 2018, o 09:58
autor: marek_c4
Pewnie że pokaż - może mnie to jakoś zmotywuje, bo póki co nic się nie dzieje z moim 206.

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 28 paź 2018, o 17:01
autor: Grabcio
Reklamacja w Hirobo okazała się nieskuteczna. Odpowiedzieli mi, że to są akceptowalne luzy montażowe i takie pasowanie może być. Nie zgadzam się z tym i zamówiłem nowy slide block. Element ten już do mnie przyszedł i został zamontowany. Teraz według mnie pasowanie jest OK. Pomierzyłem średnicę wewnętrzną w moim zdaniem wadliwym elemencie i w nowym. Różnica wynosi około 0,05 mm. Niby to niewiele i być może mieści się w zakładanych tolerancjach Hirobo, ale różnica w precyzji sterowania ramką flybara jest bardzo duża. Poniżej obiecany filmik. Pierwszy raz obok mechaniki prezentuję budę makiety, a w niej rozwiązanie chowanego podwozia i pierwszą część o oświetleniu modelu.

YouTube

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 1 lis 2018, o 12:51
autor: marek_c4
Zarombiście to wygląda i działa - naprawdę bardzo mi się podoba :thumb:

Chyba muszę się przełamać (przerwać to moje lenistwo) i zacząć dłubać przy moim Bell'u ;)

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 5 lis 2018, o 08:51
autor: Grabcio
Cieszę się, że się podoba. Ruszaj z robotą przy swojej makiecie. Może jak zacznie nabierać kolorów to i zapał do dłubania Ci wróci ;) .

Re: Bell 222 (Hirobo Freya 90 + OS GT15HZ)

: 5 lis 2018, o 10:43
autor: marek_c4
No może trzeba się do pierwszego kroku lekko przymusić ...