KDS 450

KDS 450, KDS Chase 360, KDS 600, KDS Agile, KDS 700
Awatar użytkownika
SLAWEKS
Stały bywalec...
Posty: 116
Rejestracja: 29-01-2014
Lokalizacja: Siewierz
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: SLAWEKS » 31 maja 2014, o 14:07

ok czyli mam patrzeć na ramkę i ustawiać padle właśnie mi chodziło o co się trzymać aby równo ustawić W radiu nie będę przestawiał bo jest wszystko poustawiane
V911
V911 PRO
V977
KDS 450 SV
Hubsan x4
QAV 250 mini wariat
Reptile 500 w budowie
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 9 lip 2014, o 22:12

Jako, że od kilku dni posiadam tą zabawkę (kupiłem bez apki i odbiornika) nie długo zabieram się za regulację (poziomowanie tarczy, katy łopat, tylny wirnik i żyro).
Do helika fabrycznie dostarczany jest magiczny grafitowy śrubokręt żeby ustawiać żyro.
Ja takowego nie posiadam, czy toi zbędny bajer, czy konieczny przyrząd?
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 13 lip 2014, o 14:39

eeee tam Panie on jest bardziej lipny niż magiczny
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 lip 2014, o 16:05

tom74 pisze:Do helika fabrycznie dostarczany jest magiczny grafitowy śrubokręt żeby ustawiać żyro.

W czasie latania raczej żyroskopu nie Będziesz "regulował", więc ewentualne pole magnetyczne ze zwykłego, metalowego śrubokręta nie będzie przeszkadzać :rotfl2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 14 lip 2014, o 20:27

Czyli tak jak podejrzewałem, zbędny gadżet o psychologicznym znaczeniu dla przeciętnego Kowalskiego.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 22 lip 2014, o 20:51

Ostatnio wymieniałem zębatkę wirnika głównego. Czy ktoś orientuje jak długie życie ma łożysko jednokierunkowe? Nie chciałbym przekonać się o tym w pierwszych lotach.
Czy moduł zębatek w KDS-ie to 0,5 (na moje oko tak jest)?
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 lip 2014, o 20:57

wymieniasz jak się zwali albo słychać, że coś jest nie tak
Helikoptery
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 27 lip 2014, o 20:59

Dziwny problem.
W moim KDS-ie 450 SV występuje dziwne zjawisko. Zestaw składa się z oryginalnego regulatora KDS, żyra KDS 820 i radia turnigy 9XR z modułem Frsky i odbiornikiem V8FR-II.
Problem objawia się tym, że wychylając prawy drążek w różnych kierunkach dość szybko (jak w lotach 3D) serwa tarczy zaczynają wariować. Przez kilka sekund pracują normalnie i nagle dostają takiej zawiechy i odbijają w różne kierunki i tarcza nieprzewidywalnie zmienia położenie. Ten stan trwa mniej niż sekundę. Kiedy podłączę zasilanie silnika, to podczas próby startu zarówno silnik jak i serwa wariują-robi się wtedy niebezpiecznie. Żeby zdiagnozować problem kilkakrotnie resetowałem apkę i na nowo ustawienia robiłem, wgrywałem różne wersje biosu, wymieniłem wszystkie serwa. Na końcu wymieniłem apkę z modułem i odbiornikiem zamiast Turnigy jest Frsky, bo było podejrzenie usterki tych elementów. Te zabiegi niczego nie wniosły.
Został jeszcze regulator, chyba, że coś przeoczyłem wcześniej. PS problem również występuje po wypięciu z odbiornika żyroskopu.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 28 paź 2014, o 21:44

PS zapomniałem dopisać, że po 2 minutach kiedy silnik kreci wirnikiem - mniej więcej 1/4 gazu, to obudowa regulatora, tam gdzie jest radiator jest bardzo gorąca, parzy niemiłosiernie.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 29 paź 2014, o 08:36

Życie byłych posiadaczy KDS'a 450S/SV z ichnim setupem wybrukowane jest spalonymi reglami...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 29 paź 2014, o 08:48

tom74 pisze:PS zapomniałem dopisać, że po 2 minutach kiedy silnik kreci wirnikiem - mniej więcej 1/4 gazu, to obudowa regulatora, tam gdzie jest radiator jest bardzo gorąca, parzy niemiłosiernie.

Tom im mniejsze obroty ustawione na krzywej gazu tym regiel bardziej się grzeje. Co do Esc KDS, moja rada jest taka - zmień na inny. Regle w tych wersjach lubił się grzać i spalać bez powodu. Przerobiłem to osobiście, kolega Artja też padł ofiarą wspomnianego esc. Polecam Yep40, odezwij się do Kenobiego Rcmaniak.
...
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 29 paź 2014, o 10:04

Może coś źle parametry dobrane? Mało w życiu widziałem, ale zaliczyłem sytuację, w której po ustawieniu złego timingu zaraz po podłączeniu silnik i regiel zgrzały się tak, że osłony kabli pomiędzy nimi się nadtopiły

Nie pomerdałeś czegoś niechcący?
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 29 paź 2014, o 18:05

Ustawienia regulatora są standardowe-timing na low, odcięcie napięcia - obniżenie, start - soft, typ aku na Lipo, hamulec - off. W piątek będę testował z dwoma różnymi regulatorami i wtedy okaże się o co kaman, przynajmniej mam nadzieję. Dzięki za pomocne wpisy. Pozdrawiam
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 1 lis 2014, o 21:47

Sprawa już się wyjaśniła. Na pożyczonym regulatorze redox 60A i ustawieniach identycznych jak w KDS-ie wszystko działa normalnie. Regulator jest ledwo ciepły po kilku minutach testowania.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 11 lis 2014, o 20:53

Postanowiłem założyć nowy wątek w związku ze zjawiskiem jakiego doznałem podczas pierwszych prób zawisu. Helik jest dość stabilny w powietrzu ale widać takie jakby skoki o stosunkowo małej częstotliwości, dokładnie widać to na filmie. Mam wrażenie, że wirnik nie obraca się równo. Brakuje mi pomysłu ponieważ sporo części już wymieniłem, a efekt nie ustępuje. Między innymi wymieniłem:
- trzykrotnie wały
- okucia łopat
- pręt flaybara
- tarcza sterująca
- łopaty
- zębatka główna i od ogona
- nowe wszystkie serwa i popychacze
- dwa komplety łopat (wyważonych)

Na flaybarze mam dołożone dwa dodatkowe obciążniki 2 x 8 gram ale są zamocowane bardzo równo, w tej samej odległości od paddli.
Zostały mi jeszcze łożyska, może szpindel od uchwytów łopat jest krzywy no i sama głowica. O dziwo głowica jest wyjęta z opakowania.
Kiedy złapię za wirnik, to nie wyczuwam żadnych luzów na wale i łożyskach zarówno poziomych jak i w pionie wał się nie przesuwa. Nie mam też doświadczeń w lotach z podwoziem treningowym, czy ono może powodować taki efekt?
Czy ktoś z bardziej doświadczonych oblatywaczy może mi pomóc w diagnozie?

Ostatnio zmieniony 13 lis 2014, o 20:04 przez tom74, łącznie zmieniany 3 razy.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 11 lis 2014, o 20:56

Zdejmij podwozie i sprawdź czy nie za mocno skręciłeś łopaty. Zdejmij też te dodatkowe ciężarki. W jakim stanie są dumpery?
...
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 11 lis 2014, o 21:16

Przede wszystkim podnieś obroty na wirniku. Taki objaw jak na filmie to klasyczna telepka przy zbyt niskich obrotach, szczególnie przy takim typie głowicy.

Może mierzyłeś obroty? Jesli nie, napisz jaki masz setup (silnik, zębatka, krzywe gazu i skoku).
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 477
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: armagedon » 11 lis 2014, o 22:04

Łopaty wyważone i wytorowane ?
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 12 lis 2014, o 15:27

Za niskie obroty plus podwozie. Podnieś obroty, wywal te pingpongi, a jak musisz to załóż podwozie od 500tki i bedzie git.

~wysłano z ciapciaka~
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 12 lis 2014, o 23:38

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Łopaty są wyważone i wytorowane. Dziś wymieniłem gumki w głowicy, bo zamocowane były lekko zużyte. Obroty miałem faktycznie za niskie, jutro wykonam próby na nowej krzywej gazu i dam znać jakie efekty osiągnąłem.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber

Wróć do „KDS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości