KDS 450

KDS 450, KDS Chase 360, KDS 600, KDS Agile, KDS 700
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 29 cze 2021, o 11:47

kudzu pisze: Generalnie, póki co, największą frajdę sprawia mi grzebanie w heliku i patrzenie na niego :) Wiadomo - są różne gatunki modelarzy: można kupować gotowce i nie tracąc czasu na dłubaninę cieszyć się lataniem, a można lata poświęcić na składanie modelu latającego, który, po oblocie, będzie zdobił ścianę. Jedno i drugie, to modelarstwo :) Ale myślę, że w najbliższym czasie spróbuję ponownie swoich sił w konfrontacji z grawitacją i masami powietrza.


Jedno nie wyklucza drugiego.

Gdybyście zapragnęli więcej latać a mniej rzeźbić w gównie to polecam zakup współczesnej 360-380.

Te stare wyrylane złomki o których piszecie (belty, kadeesy itp) wymagają większych umiejętności. Możecie przecież do nich wrócić po opanowaniu podstaw albo dłubać równolegle z lataniem czymś prostszym (współczesnym).
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 29 cze 2021, o 13:28

Obrazek
Awatar użytkownika
Bartek_TAR
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 30-05-2021
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Bartek_TAR » 29 cze 2021, o 14:26

U mnie to tak wygląda jak na razie :vhappy: Muszę znalesc jakieś fajne miejsce do latania bo te co mam w koło komina to trochę za male:)
https://youtu.be/ytR1Y6iuHuY
PS. Ostatnio rozwaliłem ogon i to pierwsze próby ponownego ustawienia, jak widać cyklika do poprawy :hammer:
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 29 cze 2021, o 14:51

Czy ja wiem czy do poprawy.... Nie wygląda to źle.
Raczej jest normalne, że helikopter po starcie ucieka w lewo przy typowym w modelach kierunku obrotu wirnika głównego w prawo (i co za tym idzie ciągu wirnika ogonowego skierowanym w lewo).
To jedna z rzeczy które trzeba opanować. I nie dziwić się, że helikopter krzywo wisi :D:D (serio!!).

nie jest źle!
Zawsze mogło być tak:



:lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 825
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 29 cze 2021, o 15:03

aikus pisze:Raczej jest normalne, że helikopter po starcie ucieka w lewo przy typowym w modelach kierunku obrotu wirnika głównego w prawo (i co za tym idzie ciągu wirnika ogonowego skierowanym w lewo).

Serio? Ja myślałem, że ucieka, ale ogon, zanim żyro zaskoczy (chyba, że ogon ma wstępnie ustawione kąty, to wtedy może mniej). Ja pewnie w powyższej sytuacji korygowałbym trymerami... tak myślę.

aikus pisze:I nie dziwić się, że helikopter krzywo wisi :D:D (serio!!).

A to, to mnie strasznie wkurzało w 911s, do tego stopnia, że przeniosłem baterię z koszyka na bok, żeby wyrównać masę.

aikus pisze:nie jest źle!
Zawsze mogło być tak:



:lol: :lol: :lol:

Do tej pory nie wiem, co on zrobił...
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 29 cze 2021, o 15:18

kudzu pisze:Serio? Ja myślałem, że ucieka, ale ogon, zanim żyro zaskoczy (chyba, że ogon ma wstępnie ustawione kąty, to wtedy może mniej). Ja pewnie w powyższej sytuacji korygowałbym trymerami... tak myślę.


Serio serio.
Trymerami korygujesz tylko to, że helikopter się sam przechyla w którąś strone coraz bardziej... Przechyla, pochyla, lub obraca.
TO i tylko to korygujesz trymerami.
To że ucieka - po starcie - korygujesz przechyleniem. Ręcznie.

Po doprowadzeniu do zawisu powinieneś móc na chwilę puścić drążek... Dłuższą lub krótszą, ale na chwilę powinieneś móc.
Jeśli po puszczeniu drążka nie zaczyna natychmiast ewidentnie uciekać w którąś stronę, to trymerów już nie ruszasz.



kudzu pisze:A to, to mnie strasznie wkurzało w 911s, do tego stopnia, że przeniosłem baterię z koszyka na bok, żeby wyrównać masę.


To jeden z patentów.
Inny stosowany przez któregoś producenta w którymś mikrusie to jedna płoza bardziej ;)
(żeby helikopterek już startował lekko przechylony w prawo - i wtedy jest dobrze).


kudzu pisze:Do tej pory nie wiem, co on zrobił...


Najpierw chciał wystartować, a zaraz potem wylądować...
:D:D
Dobrze, że się nie zabił tak w sumie - to najważniejsze... Z reszty można się pośmiać.
NIe mając pojęcia o tym co robi podszedł do sprawy w najgorszy z możliwych sposobów...
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 825
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 29 cze 2021, o 16:14

mwx pisze:Gdybyście zapragnęli więcej latać a mniej rzeźbić w gównie to polecam zakup współczesnej 360-380.

Czekałem na Twój komentarz wiedząc, czego się spodziewać i nie zawiodłem :juppi: I pewnie masz rację. Chociaż przy tych nowych, to już więcej siedzenia z kompem, niż z kluczami.

aikus pisze:
kudzu pisze:Do tej pory nie wiem, co on zrobił...


Najpierw chciał wystartować, a zaraz potem wylądować...


Ale to dopiero połowa filmu, bo potem wystrzelił w drzewa i tam zrobił prześwit w koronach. I tego właśnie nie rozumiem.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 29 cze 2021, o 18:35

kudzu pisze: Chociaż przy tych nowych, to już więcej siedzenia z kompem, niż z kluczami.

To nie do końca prawda. Model technicznie powinien być tak samo dobrze ustawiony. Latałem na flybarze ze spiritem bo ma taka opcję i muszę przyznać, że mi pomógł właśnie z lekkim ustabilizowaniem modelu na początek. Nie trzeba jakoś mega się znać na tych ustawieniach bo domyślne jego ustawienia są takie, że nie ma potrzeby ich zmieniać. Fakt, że jak chcesz to jest w czymś pogrzebać a jak chciałbyś model zmienić na bardziej współczesny to fbla byś już miał. Natomiast nie ma chyba różnicy czy poprawne działanie cykliki i skoku zrobisz w fblu czy radiu, ustawić gdzieś to trzeba. Na pewno ogon będzie trzymał lepiej a i model będzie mniej narowisty. :)
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 29 cze 2021, o 19:39

kudzu pisze:Czekałem na Twój komentarz wiedząc, czego się spodziewać i nie zawiodłem :juppi: I pewnie masz rację.


Może być nieco zbyt dosadny, ale to z troski o to żeby nie skończyła się Wam cierpliwość zanim na dobre wkręcicie się w hobby.

Trzeba nam więcej ludzi do tej zabawy.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 29 cze 2021, o 21:47

kudzu pisze:Czekałem na Twój komentarz wiedząc, czego się spodziewać i nie zawiodłem :juppi: I pewnie masz rację. Chociaż przy tych nowych, to już więcej siedzenia z kompem, niż z kluczami.\


Maciek to dobry chłopak tylko czasem się rozpada jak jego ego przestrzela jego rzeczywistą zajebistość (która nota bene - nie przeczę - jest owszem, bardzo zajebista).
Wtedy dobrze robi taśma izolacyjna, żeby go posklejać do kupy :vhappy: :vhappy: :vhappy:


kudzu pisze:Ale to dopiero połowa filmu, bo potem wystrzelił w drzewa i tam zrobił prześwit w koronach. I tego właśnie nie rozumiem.


No bo potem chciał operację powtórzyć, ale dopiero jak spróbował - - nie zrozumiał, że przestrzelił nie w tym momencie w którym mu się wydawało, że przestrzelił... i potem to już chyba głównie czekał i tu było największe jego szczęście, że mu łba nie odjebało...
Awatar użytkownika
Bartek_TAR
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 30-05-2021
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Bartek_TAR » 30 cze 2021, o 12:18

No właśnie takiego efektu chciałbym uniknąć :) na razie krzywa mam ustawioną na 0.25.50.75.100. Zmienić coś w tym? Czy silnik powinien odraru ruszać po podniesieniu drążka czy dopiero po chwili:) co do przechyłu w lewo to mogę jeszcze serwo ogonowe na prawa stronę dać, jest metalowe to pewnie coś to zmieni :) i dobrze rozumie zasadę lotu Heli mianowicie gdy go podniosę 2m w górę to aby zostać na danej wysokości powinienem drążek mieć w połowie?
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 30 cze 2021, o 12:44

Ucz się od razu poprawnie.
Ustaw soft start w reglu.
Krzywą gazu powiedzmy 80-75-70-75-80.
Krzywą kątów liniowo 0-25-50-75-100.
Drążek na środek, zrzucasz holda, , jak wirnik się rozpędzi podnosisz powoli.
Zawis ok 1 kreski powyżej środka.
Kąty symetrycznie, ok +/-11°, 0° pośrodku)
Siadasz, gasisz holdem.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 825
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 30 cze 2021, o 12:51

mikegsx400 pisze:Ucz się od razu poprawnie.
Ustaw soft start w reglu.
Krzywą gazu powiedzmy 80-75-70-75-80.
Krzywą kątów liniowo 0-25-50-75-100.
Drążek na środek, zrzucasz holda, , jak wirnik się rozpędzi podnosisz powoli.
Zawis ok 1 kreski powyżej środka.
Kąty symetrycznie, ok +/-11°, 0° pośrodku)
Siadasz, gasisz holdem.

A krzywa gazu od 70 do 80% to nie za mało? Nie jest to aby zależne od obrotów?
Macie jakieś zalecenia do prędkości wirnika w zależności od masy, powierzchni łopat itp?
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 30 cze 2021, o 12:59

Krzywa gazu zależy od KV silnika i piniona na nim. Dlatego napisałem "powiedzmy" ;)
Moim zdaniem 450 na początek powinna się kręcić koło 2200-2500 (powiedzmy ;) )
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 30 cze 2021, o 12:59

No i oczywiście od S pakietu :D
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 30 cze 2021, o 12:59

Przepraszam za post pod postem :lol:
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 825
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 30 cze 2021, o 13:16

mikegsx400 pisze:Krzywa gazu zależy od KV silnika i piniona na nim. Dlatego napisałem "powiedzmy" ;)
Moim zdaniem 450 na początek powinna się kręcić koło 2200-2500 (powiedzmy ;) )

Zweryfikuj proszę moje obliczenia dla 100% przy założeniu 0,8 sprawności silnika:
4200 x 11,1 x 0,8 x 1,0 / 14 = 2664 obr/min

Z tego wynika, że żeby u mnie osiągnąć minimalne 2200, trzeba mieć ponad 82% throttla. Dobrze?
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 30 cze 2021, o 13:32

Tak wychodzi.
Raczej nie traktuj tego sztywno, tylko orientacyjnie.
Absolutnie nie twierdzę że 2200 to minimalne obroty na których można latać. Musisz ustawić empirycznie, pod siebie.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 30 cze 2021, o 15:09

Bartek_TAR pisze:No właśnie takiego efektu chciałbym uniknąć :) na razie krzywa mam ustawioną na 0.25.50.75.100. Zmienić coś w tym? Czy silnik powinien odraru ruszać po podniesieniu drążka czy dopiero po chwili:) co do przechyłu w lewo to mogę jeszcze serwo ogonowe na prawa stronę dać, jest metalowe to pewnie coś to zmieni :) i dobrze rozumie zasadę lotu Heli mianowicie gdy go podniosę 2m w górę to aby zostać na danej wysokości powinienem drążek mieć w połowie?



Ooojojoj, czekaj czekaj, bo Ty chyba dużo rzeczy nie wiesz...
Po kolei:

Bartek_TAR pisze:No właśnie takiego efektu chciałbym uniknąć :) na razie krzywa mam ustawioną na 0.25.50.75.100.
Zmienić coś w tym?


Krzywą czego? Skoku czy gazu?
Jak skoku to wygląda OK, aczkolwiek zależy jak masz skalowany zakres.
Skok łopat powinien być liniowy od -100 do 100 ... ale jak masz skalę zakresu od 0 do 100 no to od zera do 100. (***)

Gaz - to mega złożona sprawa i dużo pytań najpierw.
Czy jest governor - zakładam, że nie.
Czy chcesz latać w normalu - zakłądam, że tak i ile osób by Ci tu teraz nie mówiło (włącznie ze mną), że to zły pomysł - będziesz chciał mieć normala. Rozumiem to, też kiedyś chciałem.
Tu od razu (***) dla krzywej skoku w normalu, bo ona też będzie inna. W normalu, krzywą skoku w skali od -100 do 100 ustawiłbym mniej więcej tak:
-20 -10 0 50 100


Teraz GAZ:
Więc... w normalu, gaz ... tak na oko, bardzo na oko ustawiłbym tak (mając 5 puntową krzywą):
0 50 50 60 75
W każdym helikopterze powinno być świat i ludzie do normala.
W pierwszym idlu, dolną część krzywej robisz lustrzanym odbiciem górnej, czyli
75 60 50 60 75

W drugim - sam będziesz wiedział czego chcesz ;)



Bartek_TAR pisze:Czy silnik powinien odraru ruszać po podniesieniu drążka czy dopiero po chwili:)


A to zależy czy ma softstart.
Jak ma governora i softstart ( a prawie na pewno masz) to radzę Ci jak najszybciej się z tymi dwoma wynalazkami zaprzyjaźnić i wtedy zapomnisz o kombinowaniach z krzywymi gazu.


Bartek_TAR pisze:co do przechyłu w lewo to mogę jeszcze serwo ogonowe na prawa stronę dać, jest metalowe to pewnie coś to zmieni :)


Daj spokój... nie tędy droga. Serio.


Bartek_TAR pisze:i dobrze rozumie zasadę lotu Heli mianowicie gdy go podniosę 2m w górę to aby zostać na danej wysokości powinienem drążek mieć w połowie?


Nie.
To znaczy tak by było w idealnych warunkach, gdyby nie było uślizgu, a doskonałość śmigła jakim jest wirnik główny wynosiłaby 100%... ale jak wiadomo tak nigdy nie jest.
Żeby wisieć, drążek zawsze musi być nieco powyżej połowy...
Ile?
Trudno powiedzieć... To zależy.
Od obrotów, od maksymalnych kątów które ustawiłeś...
Strzelałbym, że typowo, na niskich obrotach zawis bez wpływu ziemii (czyli gdzieś tak na metrze lub wyżej) utrzymuje się przy około 3 - 4 * kąta natarcia, na wysokich obrotach to będzie 1 -2 stopnie - to są wbrew pozorom bardzo duże różnice...
Sterując skokiem sterujesz siłą ciągu.
Helikopter wisi, kiedy siła ciągu równoważy siłe grawitacji ... ;)
Awatar użytkownika
AgX
Stały bywalec...
Posty: 161
Rejestracja: 13-04-2020
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 12 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AgX » 30 cze 2021, o 20:52

Widzę trochę ludzi uczy się latać zabytkami z flybarem :)
To i ja pierwszy raz pochwale się moimi próbami zawisu. Już coraz mniej przestrzeni potrzeba do wiszenia, ale i tak wstyd przed synem, który wywija helikiem :)

Podwozie trochę się połamało, ale został jeden pakiet to polatałem. Póki Bartek nim latał to było wszystko ładnie ustawione, po moich lotach coś z ogonem zaczęło się dziać. Nie przeszkadza mi to, a póki nie ma większych postępów to nie mam zapału do serwisu 450ki. Teraz Bartek często lata to i ja będę więcej latał. Pakiet wytrzymuje 6min. w tym czasie robię z 4 lądowania,
Dlaczego 450 z flybarem, bo najmniej mi go szkoda. Jak nauczę się lądować to spróbuje mikrusem młodego.

Wróć do „KDS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości