KDS 450

KDS 450, KDS Chase 360, KDS 600, KDS Agile, KDS 700
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 20 sty 2015, o 20:33

Dałem o 1 mm krótszą śrubę. Teraz wyraźnie po założeniu łopat cały szpindel wychyla się w większym zakresie w górę i dół (około 2 mm), jakbym miał totalnie zużyte gumki (dumpery) pomimo, że założyłem nówki.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 20 sty 2015, o 21:02

Jak gumki masz dobre, to sprawdź czy ilość podkładek na szpindlu się zgadza z instrukcją, jak się zgadza, dodaj po podkładce z każdej strony.
2mm to dużo za dużo.

EDIT: Jak byś dodawał podkładki, to dawaj je pomiędzy okucie, a istniejącą podkładkę, która styka się z damperem.

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 20 sty 2015, o 21:32

Czyli dać płaską podkładkę na łożysko zewnętrzne okucia, a nad nią tą wypukłą (aluminium collar)? Czy to nie spowoduje, że cały szpindel mi się przesunie w okuciu (skróci) i od strony łopaty tam gdzie są dwa łożyska śruba blokująca będzie się mniej wkręcała?
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 20 sty 2015, o 22:03

Dampery się podadzą trochę. Musisz doświadczalnie dobrać sztywność głowicy żeby nie było luzu ale żeby poruszały się płynnie.

Edit: tak podkładkę między aluminium collar a łożysko. Tylko po obu stronach huba tak samo i podkładki muszą być małej średnicy żeby dobrze współpracowały z łożyskiem.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 21 sty 2015, o 18:55

Dobrałem dwie podkładki z mosiądzu o grubości 0,5mm. Teraz jest ledwo wyczuwalny luz na szpindlu. Jutro zrobię testy na polu i dam znać jak heli się zachowuje.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
verisson
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 28-04-2015

Postautor: verisson » 28 kwie 2015, o 19:06

Witam, posiadam model KDS 450S, model jest całkowicie stockowy, jeszcze nie oblatywałem go, chodź podejmowałem próby, przy których zachaczałem łopatami o ziemię, helik sam się kładł na jedną stronę, ale to już naprawione.
Podstawowym problemem który zauważyłem jest praktycznie brak możliwości wytorowania łopat wirnika głównego, nie ważne jak bym ich nie ustawił to zawsze jedna jest wyżej od drugiej i te wysokości zmieniają się względem siebie gdy tylko zwiększam lub zmniejszam obroty, w heliku mogę snapy obracać tylko o jeden obrót, a brakuje mi połowy całego obrotu, chociaż wątpię, żeby to pomogło... Łopat nie mogę wytorować i ustawić od momentu ostatniego przytarcia o ziemię.
Wydawało mi się, że to w niewytorowanych łopatach siedzi problem z drganiami, ale z ciekawości odkręciłem łopaty i uruchomiłem silnik, drgania nadal występują, poza tym od tarczy wzwyż głowica pracuje tak, jakby coś było krzywe, tak, jakby to głowica była niewytorowana, swoimi ruchami zakreśla mały stożek.
Przy mniejszych obrotach czuć wyraźne wibracje, doskonale widać, że głowica drży. Zastanawiam się nad tym co mogło ulec uszkodzeniu podczas otarcia łopatą o ziemię, wał wydaje się byc prosty, ale nawet gdyby był krzywy, to czy przez to nie dałoby się wytorować łopat?

Proszę o pomoc, kompletnie nie wiem jak sobie z tym problemem poradzić...
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 28 kwie 2015, o 19:13

Wał, szpindel zapewne do wymiany. Rozłóż i przeturlaj po szybie, blacie.
...
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 28 kwie 2015, o 19:16

Sprawdź na szybie wał i szpindel. Bez rezebrabrania tego raczej się nie obejdzie.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 28 kwie 2015, o 19:30

Szpindel możesz sprawdzić tak: zdejmij jedną łopatę. Włóż do środka okucia klucz imbusowy w śrubę, która trzyma okucia i nią pokręć. Jeśli drugie okucie będzie ósemkować to szpindel jest do wymiany.
...
verisson
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 28-04-2015

Postautor: verisson » 28 kwie 2015, o 22:21

Lin3r, zrobiłem jak poradziłeś, odkręciłem łopatę, kręciłem śrubą dokręcając i odkręcając ją ale druga łopata się nie rusza, btw, co znaczy "ósemkować"? chodzi o obracanie się, jednak takie tworzące stożek, co oznaczałoby krzywy szpindel?
Ostatecznie wykręciłem szpindel całkowicie, okazuje się, że jest prosty... Co jeszcze może być przyczyną niemożliwości wytorowania łopat?
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 28 kwie 2015, o 23:13

Wyważone łopaty masz?
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 29 kwie 2015, o 05:46

Wał główny 100% do wymiany. Wał poprzeczny (szpindel) sprawdzać tylko na szybie.
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
verisson
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 28-04-2015

Postautor: verisson » 29 kwie 2015, o 08:47

Łopaty są wyważone, śc mają w tym samym miejscu. Wał główny wymienię jak najszybciej. Klatka flybara porusza się trochę krzywo, wiec gdy znajdę trochę czasu cały wirnik ustawię od początku.Mimo plastikowej głowicy wczesniej dało się wytorowac łopaty, teraz to nie możliwe, nawet dla pewności kupilem nowe, na wypadek jakby to było powodowane przez wyszczerbienia, jednak na nowych problem dalej występuje.

PS. Przy odkręconych łopatach zauważyłem, że grzybek oscyluje, jest możliwość, że HUB jest uszkodzony lub skrzywiony?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2015, o 13:55 przez verisson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 29 kwie 2015, o 12:50

Wały a na tyle tanią rzeczą ze wymieniam je przy byle krecie bez sprawdzania. Bo potem po złożeniu może się okazać, że trzeba znowu głowice rozkładać. Jak wymienisz wałki to wtedy daj znać jak się sprawy mają bo to wygląda właśnie na krzywy wał główny. Sprawdź może jeszcze czy przypadkiem hub głowicy nie jest uszkodzony ale jak lekko przytarłeś to nie powinien.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 29 kwie 2015, o 14:52

Wersja 450S ma hub plastikowy, więc oprócz szpindla tam się nie ma co pokrzywić. Oscylacje grzybka wskazują na krzywy wał główny, oprócz tego końcowe ustawienie oprócz łopat powinno obejmować również zrównoważenie flybara.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 29 kwie 2015, o 15:46

A no tak zapomniałem a sam przecież miastem S-kę ;D Hub albo się złamie albo będzie prosty. Zostają już tylko wały.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
verisson
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 28-04-2015

Postautor: verisson » 1 maja 2015, o 19:25

Wymieniłem wał główny, po wymianie okazało się, że jednak był prosty... Sprawdziłem odpowiednim urządzeniem i nie ma bicia nawet o 0,01mm. Sprawdziłem wirnik ogonowy, wał tez jest prosty, nie ma bicia, ale jednak występuje tam drganie. Wirnik główny oscyluje niezależnie od wirnika ogonowego. Po ściągnięciu głowicy wirnika głównego wał chodzi równo, nie bije, po założeniu głowicy zaczynają się poważne drgania, szpindel jest prosty a śruby na nim wyregulowane, łożyska też są w porządku, flybar pracuje w jednej płaszczyźnie--->jest wytorowany.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 maja 2015, o 19:36

verisson pisze:Po ściągnięciu głowicy wirnika głównego wał chodzi równo, nie bije, po założeniu głowicy zaczynają się poważne drgania


No to masz odpowiedź. Może FB, może okucia. Rozumiem, że powyższe bez łopat?
Helikoptery
verisson
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 28-04-2015

Postautor: verisson » 1 maja 2015, o 22:04

Tak, test wirnika bez łopat, bo po co je zakładać, skoro i tak chodzi krzywo. Tak jeszcze zapytam, wirnik ogonowy powoduje wibracje na wyższych obrotach, ale czy koniecznie trzeba to zmieniać żeby latać, skoro zaraz po zakończeniu nauki lotów postępowych planuję zakup aluminiowego kita SV i wymianie plastiku na aluminium?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 maja 2015, o 22:08

wojtekr pisze:No to masz odpowiedź.


Szukaj w głowicy
Helikoptery

Wróć do „KDS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości